node/38872

Honda Jazz: Νέο σύστημα αερόσακου ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα

Αποτελεί μέρος ενός ολοκληρωμένου πακέτου συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού που καθιστούν το Jazz ένα από τα ασφαλέστερα αυτοκίνητα της κατηγορίας των σουπερμίνι.

Το νέο Honda Jazz είναι το πρώτο από τα μοντέλα της μάρκας στην Ευρώπη, και το πρώτο στην κατηγορία του, που προσφέρει στάνταρ τη νέα τεχνολογία εμπρόσθιου-μεσαίου αερόσακου. 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Επίσημο: Νέο Honda Jazz

Ο αερόσακος αποτελεί μέρος μιας σειράς μέτρων που προστατεύουν το κεφάλι και το θώρακα των επιβατών από τραυματισμό σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης. Είναι τοποθετημένος στην πλάτη του καθίσματος του οδηγού και αναπτύσσεται στο χώρο μεταξύ οδηγού και συνοδηγού.

Ο νέος αερόσακος, από τους 10 που διαθέτει συνολικά το νέο Jazz, βοηθά στην αποφυγή της άμεσης επαφής μεταξύ οδηγού και συνοδηγού και στον περιορισμό της σφοδρότητας μιας πλευρικής σύγκρουσης. Η ακριβής τοποθέτηση του αερόσακου επιτυγχάνεται με τρεις  ιμάντες, ώστε να παράγει μέγιστη προστασία κατά την ενεργοποίησή του, αγκαλιάζοντας τον οδηγό. Για το σκοπό αυτό, η ομάδα μηχανικών της Honda διαμόρφωσε τη μονάδα του αερόσακου ώστε να χωρά στο πάνω μαξιλάρι του νέου καθίσματος του οδηγού. 

Ο αερόσακος συνεργάζεται με δύο ακόμα χαρακτηριστικά σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης: Τους προεντατήρες ζωνών ασφαλείας για οδηγό και συνοδηγό που τους συγκρατούν στη θέση τους τους και το ψηλότερα τοποθετημένο κεντρικό υποβραχιόνιο. Συνολικά, με τη νέα μέθοδο, ο τραυματισμός του κεφαλιού μπορεί να μειωθεί κατά 85% για τον επιβάτη που βρίσκεται στην πλευρά της σύγκρουσης και κατά 98% για εκείνον που βρίσκεται στην απέναντι πλευρά (αποτελέσματα εσωτερικών δοκιμών της Honda). 

Honda Jazz

Το καινοτόμο στοιχείο παθητικής ασφάλειας αποτελεί μέρος ενός ολοκληρωμένου πακέτου συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού του νέου Jazz - Honda Sensing - που το καθιστά ένα από τα ασφαλέστερα αυτοκίνητα της κατηγορίας των σουπερμίνι.

«Η ασφάλεια των επιβατών είναι ζήτημα πρωταρχικής σημασίας για τους σχεδιαστές μας στη φάση δημιουργίας ενός νέου αυτοκινήτου» δήλωσε ο Takeki Tanaka, Large Project Leader στη Honda. «Επανασχεδιάσαμε πλήρως την τελευταία γενιά Jazz, που σημαίνει ότι συμπεριλάβαμε νέες προηγμένες, δομικές τεχνολογίες και τα τελευταία συστήματα παθητικής ασφάλειας για αξιόπιστη προστασία σε διάφορα είδη ατυχημάτων. Με την προσθήκη μιας αναβαθμισμένης γκάμας συστημάτων προηγμένης ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού στάνταρ, είμαστε σίγουροι ότι το νέο Jazz παραμένει από τα ασφαλέστερα αυτοκίνητα στην κατηγορία του.» 

Εκτός από το νέο αερόσακο ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα, ένα σύστημα αερόσακου SRS μπροστά από τα γόνατα του οδηγού μειώνει τη σφοδρότητα της σύγκρουσης στα κάτω άκρα και συμβάλλει στη βελτίωση της προστασίας των επιβατών (κεφάλι και θώρακας), περιορίζοντας την προς τα εμπρός κίνηση ολόκληρου του σώματος. 

Περαιτέρω βελτιώσεις του νέου Jazz περιλαμβάνουν το Σύστημα Αερόσακου i-side στα πίσω καθίσματα. Αυτός ο αερόσακος που είναι τοποθετημένος στην επένδυση  των πίσω θυρών, ενεργοποιείται για την προστασία των πίσω επιβατών από προσκρούσεις στην πόρτα και την κολόνα C σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης. Χάρη στις συμπαγείς διαστάσεις του, ο αερόσακος δεν υπονομεύει τη μοναδική λειτουργία των magic seats του Jazz. 

Honda Jazz

Η παθητική ασφάλεια ενσωματωμένη στη δομή του οχήματος  

Το νέο Jazz υιοθετεί την τεχνολογία δομής αμαξώματος Advanced Compatibility Engineering™ (ACE™) – πατέντα της Honda, που αποτελεί τη βάση για άριστη παθητική ασφάλεια, αυξάνοντας την προστασία των επιβατών στις συγκρούσεις. 

Ένα δίκτυο συνδεδεμένων δομικών στοιχείων κατανέμει την ενέργεια κρούσης πολύ πιο ομοιόμορφα σε όλο το εμπρός τμήμα του οχήματος, μειώνοντας τις δυνάμεις που μεταφέρονται στην καμπίνα επιβατών. Το ACE™ όχι μόνο προστατεύει το αυτοκίνητο και τους επιβάτες διαχέοντας την ενέργεια που εκλύεται σε όλη τη δομή του αμαξώματος αλλά μειώνει και την ενέργεια που δέχεται το άλλο αυτοκίνητο. Έτσι διασφαλίζεται η προστασία των επιβατών σε συγκρούσεις με μικρά ή μεγάλα οχήματα. 

Αναβαθμισμένες τεχνολογίες ενεργητικής ασφάλειας, στάνταρ 

Τα χαρακτηριστικά παθητικής ασφάλειας του νέου Jazz πλαισιώνονται από τις αναβαθμισμένες τεχνολογίες ενεργητικής ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού Honda SENSING. Μία νέα, πιο ευρυγώνια και υψηλότερης ευκρίνειας κάμερα καταργεί την κάμερα πολλαπλών χρήσεων και τη λειτουργία αισθητήρα του City-Brake Active System (CTBA) της προηγούμενης γενιάς Jazz. Η κάμερα αναγνωρίζει περισσότερα χαρακτηριστικά οδοστρώματος και κυκλοφορίας. Μεταξύ άλλων, ανιχνεύει εάν το αυτοκίνητο πλησιάζει στην άκρη του δρόμου (χορτάρι ή πέτρες), ένα αντίθετα ερχόμενο όχημα, ή παρέκκλιση από τη λωρίδα κυκλοφορίας χωρίς χρήση φλας και, πινακίδες οδοσήμανσης. Η κάμερα  μπορεί επίσης να περιορίζει το θάμπωμα πετυχαίνοντας μία μόνιμα καθαρή ορατότητα. 

Το αναβαθμισμένο πακέτο τεχνολογιών Honda SENSING περιλαμβάνει: 

  • Collision Mitigation Braking System (Σύστημα Αυτόματου Φρεναρίσματος) - με βελτιωμένη λειτουργία τη νύχτα και για ανίχνευση πεζού, σε συνθήκες φτωχού φωτισμού. Το σύστημα ειδοποιεί επίσης τον οδηγό εάν ανιχνεύσει δικυκλιστή που επιχειρεί να διασχίζει το δρόμο. Επιπλέον, εφαρμόζει πίεση πέδησης όταν το Jazz διασχίζει το δρόμο ή κατευθύνεται προς την πορεία ενός επερχόμενου οχήματος. Αυτό επιτυγχάνεται με τη νέα, εμπρόσθια ευρυγώνια κάμερα. 

  • Adaptive Cruise Control - διαχειρίζεται αυτόματα την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, επιτρέποντας στο αυτοκίνητο να ακολουθεί τους αργούς ρυθμούς κυκλοφορίας της κυκλοφοριακής συμφόρησης (Low Speed Follow). 

  • Lane Keeping Assist System (Σύστημα Υποβοήθησης Διατήρησης Λωρίδας) – λειτουργεί από 72km/h σε αστικούς και επαρχιακούς δρόμους – και σε αυτοκινητόδρομους με πολλαπλές λωρίδες – διευρύνοντας το πλαίσιο ασφάλειας. 

  • Road Departure Mitigation System (Σύστημα Αποφυγής Παρέκκλισης Λωρίδας Κυκλοφορίας) – αποτρέπει την απομάκρυνση από το δρόμο. Προειδοποιεί τον οδηγό αν ανιχνεύσει ότι το όχημα πλησιάζει στο εξωτερικό άκρο του οδοστρώματος  (χορτάρι ή πέτρες), ένα αντίθετα ερχόμενο όχημα, ή τάση τυχαίας παρέκκλισης από τη λωρίδα (χωρίς φλας). 

  • Traffic Sign Recognition System (Σύστημα Αναγνώρισης Σημάτων Οδικής Κυκλοφορίας) – χρησιμοποιεί την εμπρός, ευρυγώνια κάμερα για να ανιχνεύει όποτε το όχημα κινείται με κατεύθυνση προς τα εμπρός. Το σύστημα αναγνωρίζει αυτόματα και προβάλλει τις πινακίδες σήμανσης κυκλοφορίας μέσω της οθόνης LCD επτά ιντσών, αφού το όχημα περάσει την πινακίδα. Το σύστημα ανιχνεύει στρογγυλές πινακίδες σήμανσης κυκλοφορίας που απεικονίζουν όρια ταχύτητας  και απαγορευτικά προσπέρασης. Δύο πινακίδες μπορούν να εμφανίζονται κάθε φορά – στη δεξιά πλευρά της οθόνης προβάλλονται μόνο πινακίδες με όρια ταχύτητας, ενώ στην αριστερή προβάλλονται απαγορευτικά προσπέρασης και όρια ταχύτητας με πρόσθετες πληροφορίες,  όπως καιρικές συνθήκες, για παράδειγμα. 

  • Intelligent Speed Limiter – αναγνωρίζει πινακίδες ταχύτητας και θέτει το όριο ταχύτητας. Εάν η πινακίδα ορίου ταχύτητας δείχνει μικρότερη ταχύτητα από την πραγματική, μία ένδειξη στο ταμπλό αναβοσβήνει σε συνδυασμό με ένα προειδοποιητικό ήχο και το σύστημα, σταδιακά, μειώνει την ταχύτητα του οχήματος. 

  • Auto High-Beam (Αυτόματη Λειτουργία Μεγάλης Σκάλας) – λειτουργεί σε ταχύτητες πάνω από 40km/h για αυτόματη ενεργοποίηση/απενεργοποίηση της μεγάλης σκάλας φώτων ανάλογα με τα αντίθετα ερχόμενα/προπορευόμενα οχήματα (αυτοκίνητα φορτηγά και μοτοσυκλέτες), ποδήλατα, το φως του περιβάλλοντος. 

  • Blind Spot Information (Σύστημα Προειδοποίησης Τυφλού Σημείου) – σε συνδυασμό με το Cross Traffic Monitor προσφέρεται στάνταρ στην έκδοση Executive. 

[Πηγή: Honda]

node/39073

Δοκιμή ελαστικών: Οι καλύτερες επιλογές στις 18" [video]

Μια δοκιμή ελαστικών στο δρόμο με διάρκεια μηνών, αναδεικνύει το καλύτερο λάστιχο στη δημοφιλή διάσταση 225/40 R18.

Τρίτη, 26 Μαΐου 2020 | Αλέξης Γαλανόπουλος Επικοινωνία

Δοκιμή ελαστικών: Οι καλύτερες επιλογές στις 18" [video]

Οι δοκιμές ελαστικών συνήθως γίνονται στο πεδίο δοκιμών κάποιας κατασκευάστριας εταιρίας και διαρκούν ελάχιστες μέρες. Το βρετανικό Tyre Reviews όμως αποφάσισε να κάνει κάτι διαφορετικό, δοκιμάζοντας λάστιχα κυρίως στο δρόμο, και γράφοντας αρκετά χιλιόμετρα με το καθένα από αυτά.

Η διάσταση που επιλέχθηκε για την περίσταση είναι η πολύ δημοφιλής 225/40 R18, η οποία αποτελεί τη στάνταρ επιλογή για το τελευταίο Skoda Octavia RS. Και τα τρία μοντέλα ελαστικών που συμμετείχαν είναι τα Continental PremiumContact 6, Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 και Michelin Pilot Sport 4.

Και οι τρεις εταιρίες έχουν και πιο σπορ προτάσεις στην γκάμα τους: SportContact 6, Eagle SuperSport και Pilot Sport 4S, αντίστοιχα. Κοινό σημείο όλων εκείνων όμως είναι ότι προορίζονται για αυτοκίνητα που φορούν τουλάχιστον 19άρες. Διατίθενται σε ελάχιστες διαστάσεις –ή σε καμία– στις 18" και σίγουρα σε καμία στις 17". Οπότε, πολλοί κάτοχοι αυτοκινήτων με ζάντες 17" ή 18" θα αναγκαστούν να επιλέξουν ένα πιο ήπιο μοντέλο ελαστικού, αλλά να το κρίνουν με σπορ κριτήρια.

Όπως μας υπενθυμίζει ο Jonathan Benson του Tyre Reviews, σε αυτά περιλαμβάνεται η ακρίβεια του τιμονιού, δηλαδή το πόσο άμεσα μεταφράζουν την εντολή του οδηγού σε πράξη, και το πόσο αντέχουν όταν πιέζονται. Αναφέρει όμως κι άλλα χαρακτηριστικά που συχνά παραβλέπονται σε τέτοιες δοκιμές, όπως το ποιο λάστιχο προσφέρει την καλύτερη προστασία ζάντας (απάντηση: το Goodyear) ή ποιο είναι το πιο άνετο (το Michelin).

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δείτε τι συμβαίνει όταν συνδυάζεις φθηνά με ακριβά ελαστικά [video]

Συνδυάζοντας την υποκειμενική εντύπωση που σχημάτισε ο ίδιος για κάθε λάστιχο με τα δεδομένα από τις μετρήσεις που έκανε σε βρεγμένη πίστα, αλλά και με αντικειμενικά δεδομένα από άλλες, συμβατικές δοκιμές ελαστικών που έχουν γίνει κατά καιρούς, ο Benson καταλήγει στη δική του κατάταξη. Η οποία φέρνει το Continental στη θέση του πιο σπορ, πιο άμεσου ελαστικού από τα τρία και το Michelin στη θέση του καλύτερου στο βρεγμένο και του πιο άνετου. Το Goodyear όμως είναι η πιο συμφέρουσα αγορά, αφού είναι σχεδόν παντού ισάξιο με τα άλλα δύο, αλλά κοστίζει αρκετά λιγότερο (σ.σ. στην Αγγλία).

Δείτε το πολύ αναλυτικό video του Tyre Reviews:

node/39067

Έρευνα: Οι Έλληνες οδηγούν κουρασμένοι και έχοντας καταναλώσει αλκοόλ

Η έρευνα έγινε από το «Ευρωβαρόμετρο» και αφορούν σε στοιχεία του 2019 - Τι δείχνουν τα στοιχεία για τις άλλες χώρες της ΕΕ.

Τρίτη, 26 Μαΐου 2020 | Επικοινωνία

Έρευνα: Οι Έλληνες οδηγούν κουρασμένοι και έχοντας καταναλώσει αλκοόλ

Απείθαρχος οδηγικά εμφανίζεται τα τελευταία χρόνια ο Έλληνας οδηγός, ο οποίος οδηγεί παρά το γεγονός ότι νιώθει κουρασμένος ή έχει καταναλώσει αλκοόλ σε ποσότητα μεγαλύτερη από το επιτρεπόμενο όριο. Αντίθετα, εμφανίζει υποδειγματική συμπεριφορά όταν κάνει χρήση φαρμάκων, καθώς δεν επιλέγει να βρεθεί πίσω από το τιμόνι.

Το 48% των Ελλήνων οδηγών απάντησε καταφατικά ότι οδηγεί ακόμη και όταν είναι κουρασμένος, είτε πρόκειται να κάνει μακρινά ταξίδια είτε κοντινά. Φυσικά, το συγκεκριμένο ποσοστό είναι μειωμένο κατά 7% σε σχέση με την αντίστοιχη νοοτροπία που είχε το 2017, όμως υπολείπεται πολύ σε σχέση με τις υπόλοιπες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Οι Ολλανδοί δείχνουν ότι σέβονται τους συνοδηγούς, αφού μόλις το 23% απάντησε θετικά ότι οδηγεί όταν νιώθει κουρασμένος. Το ίδιο πράττουν και οι Γερμανοί σε ποσοστό 27%, ενώ απείθαρχοι εμφανίζονται οι Πολωνοί με 47% και οι Βέλγοι με 41%.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ DRIVE Safe: Αλκοόλ και οδήγηση ΠΟΤΕ μαζί

Αρνητικά πρωτεία έχουμε και στην οδήγηση μετά από κατανάλωση αλκοόλ σε ποσοστό μεγαλύτερο από το επιτρεπόμενο όριο. Σε ποσοστό 24% οι Έλληνες οδηγοί αναφέρουν ότι είναι διατεθειμένοι να οδηγήσουν μετά από κατανάλωση αλκοόλ, ποσοστό -όμως- μειωμένο κατά 4% από αυτό που ίσχυε το 2017. Αυτά είναι τα επίσημα στοιχεία, σύμφωνα με έρευνα του Ευρωβαρόμετρου, που έγινε σχετικά με την οδηγική ασφάλεια, σε συνεργασία με το ίδρυμα Fondation Vinci Autorontes στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και αφορά στοιχεία του προηγούμενου έτους.

Απείθαρχοι εμφανίζονται και οι Βέλγοι, οι οποίοι -με τη σειρά τους- οδηγούν μετά από χρήση αλκοόλ σε ποσοστό 23%, ενώ υποδειγματικοί σε αυτόν τον τομέα εμφανίζονται οι Σλοβάκοι σε ποσοστό 3%, οι Ολλανδοί και οι Σουηδοί σε ποσοστό 4%.

Επικίνδυνες συμπεριφορές εμφανίζουν οι Γάλλοι, οι Βέλγοι και οι Ισπανοί, οι οποίοι απάντησαν θετικά (11%) στην ερώτηση εάν οδηγούν εφόσον έχουν λάβει φάρμακα που μπορεί να επηρεάσουν την προσοχή τους. Οι Έλληνες οδηγοί σε αυτόν τον τομέα καταλαμβάνουν τις τελευταίες θέσεις μεταξύ των χωρών της ΕΕ, καθώς μόλις το 7% απάντησε θετικά (μαζί με τους Άγγλους, τους Σουηδούς και τους Πολωνούς), έχοντας σε ακόμη καλύτερη θέση τους Ολλανδούς σε ποσοστό 5%.

Τέλος, μεγάλη αύξηση γνώρισε το ποσοστό των Ελλήνων που οδηγεί εφόσον έχει καπνίσει κάνναβη ή έχει κάνει χρήση ναρκωτικών, αφού το 4% απάντησε ότι είναι διατεθειμένο να οδηγήσει μετά από χρήση ναρκωτικών, ενώ στην ίδια θέση βρίσκονται και οι Ισπανοί. Αντίθετα, μόλις το 1% των Γάλλων απάντησε θετικά στη συγκεκριμένη ερώτηση.