node/37011

Επίσημο: Νέο Honda Jazz

Η τέταρτη γενιά του Honda Jazz θα ξεκινήσει την εμπορική της πορεία από τα μέσα του 2020, αποκλειστικά ως υβριδικό.

Μετά από τη χθεσινή διαρροή, η Honda παρουσίασε και επίσημα την ολοκαίνουρια τέταρτη γενιά του Jazz (Fit σε Ιαπωνία/Αμερική) στα πλαίσια της έκθεσης του Τόκιο.

Η μεγαλύτερη είδηση είναι πως το νέο μοντέλο θα διατίθεται αποκλειστικά με το νέο υβριδικό σύστημα e:HEV που συνδυάζει θερμικό μοτέρ με δύο ηλεκτροκινητήρες. Όπως αναφέρει η Honda, το Jazz θα κινείται με ηλεκτροκινητήρα σε όλα τα σενάρια καθημερινής οδήγησης. Το e:HEV θα ενσωματωθεί και σε άλλα μοντέλα της Honda στα πλαίσια του στόχου της για εξηλεκτρισμό της γκάμας της στην Ευρώπη μέχρι το 2022. Στο νέο Jazz θα κάνει πρεμιέρα και το έμβλημα Honda e:Technology που από εδώ και στο εξής θα εμφανίζεται σε όλα τα εξηλεκτρισμένα μοντέλα της εταιρείας.

Honda Jazz

Το νέο Jazz διατηρεί τη σιλουέτα πολυμορφικού, ενώ ενσωματώνει μια πιο φιλική σχεδιαστική ταυτότητα με μεγαλύτερα φωτιστικά σώματα, διαφορετική γραμμή παραθύρων και περισσότερες καμπύλες σε σύγκριση με τον προκάτοχό του. Στο πίσω μέρος τα φωτιστικά σώματα έχουν για πρώτη φορά οριζόντια διάταξη ενώ η πόρτα του χώρου αποσκευών διατηρεί το χαμηλό κατώφλι.

Χάρη στη νέα δομή του εμπρός μέρους, το Jazz απορροφά καλύτερα την ενέργεια σε περίπτωση σύγκρουσης. Παράλληλα, η αυξημένη ακαμψία επιτρέπει στο πάχος των A-Pillars να μειωθεί στο μισό, ενισχύοντας την ορατότητα προς τα εμπρός σε συνδυασμό με το νέο σχεδιασμό του ταμπλό και των υαλοκαθαριστήρων.

Honda Jazz

Η ιαπωνική έκδοση του Jazz που ονομάζεται Fit θα προσφέρεται σε πέντε διαφορετικές εκδόσεις: την βασική Basic, την άνετη Home, την ζωηρή Ness, την περιπετειώδη Crosstar και την πολυτελή Luxe.

Αν κρίνουμε από τις τάσεις της αγοράς, η πιο ενδιαφέρουσα έκδοση είναι η Crosstar, η οποία θα είναι διαθέσιμη και στην Ευρώπη και παραπέμπει σε crossover. Εξωτερικά, το Jazz Crosstar ξεχωρίζει από την αυξημένη απόσταση από το έδαφος, τους διαφορετικούς προφυλακτήρες, τα πλαστικά προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος, τη μαύρη απόχρωση της οροφής και τις ράγες οροφής ενώ στο εσωτερικό βρίσκουμε αδιάβροχες επενδύσεις καθισμάτων και μαλακά πλαστικά στο ταμπλό.

 

 

Honda Jazz

Το Honda Jazz ήταν πάντα συνυφασμένο με την πρακτικότητα και την ευρυχωρία, οπότε η νέα γενιά δεν θα μπορούσε παρά να δίνει ακόμα περισσότερη έμφαση σε αυτούς τους τομείς.

Το υβριδικό σύστημα ενσωματώθηκε στον χώρο του κινητήρα ενώ το ρεζερβουάρ βρίσκεται κάτω από τα εμπρός καθίσματα αφήνοντας χώρο για τα πίσω καθίσματα "Magic Seats" τα οποία αναδιπλώνονται ή ανασηκώνονται διευκολύνοντας τη μεταφορά μεγάλων αντικειμένων. Τα νέα εμπρός καθίσματα προσφέρουν βελτιωμένη στήριξη με τεχνολογία εμπνευσμένη από μεγαλύτερες κατηγορίες οχημάτων για πιο άνετα ταξίδια. Η Honda δεν έδωσε στη δημοσιότητα στοιχεία για το χώρο αποσκευών, όμως από τις φωτογραφίες αντιλαμβανόμαστε πως είναι αρκετά γενναιόδωρος.

Honda Jazz

 

Στο ταμπλό βρίσκουμε ένα νέο ψηφιακό πίνακα οργάνων και μια οθόνη αφής στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας, πάνω από τα φυσικά χειριστήρια του κλιματισμού, η οποία φιλοξενεί το νέο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας με υποστήριξη ασύρματης σύνδεσης Android Auto και Apple CarPlay. Το τιμόνι έχει δύο ακτίνες και ενσωματωμένα πλήκτρα για ευκολότερο έλεγχο των λειτουργιών του οχήματος.

Το πακέτο συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης Honda Sensing χρησιμοποιεί μια ευρυγώνια κάμερα υψηλής ευκρίνειας που αντικαθιστά το προηγούμενο σύστημα κάμερας και ραντάρ. Το σύστημα αποφυγής σύγκρουσης Collision Mitigation Brake System έχει πλέον νυχτερινή λειτουργία και τη δυνατότητα ανιχνεύει πεζούς και δικυκλιστές ακόμα και όταν δεν υπάρχει επαρκής φωτισμός. Το Adaptive Cruise Control ακολουθεί το προπορευόμενο όχημα προσαρμόζοντας κατάλληλα την ταχύτητα ενώ το Lane Keep Assist διατηρεί το όχημα στη λωρίδα κυκλοφορίας ακόμα και στο επαρχιακό δίκτυο.

Honda Jazz

Στην Ιαπωνία, το νέο Jazz θα εγκαινιάσει και το σύστημα Honda Connect που επιτρέπει έλεγχο ορισμένων λειτουργιών του οχήματος μέσω smartphone, κλήση έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση ατυχήματος, και ειδοποίηση εταιρείας security όταν εντοπιστεί ύποπτη δραστηριότητα μέσω ενεργοποίησης του συναγερμού.

Η εμπορική πορεία του νέου Honda Jazz στις ευρωπαϊκές αγορές θα ξεκινήσει στα μέσα του 2020.

node/39952

BMW M3: Πλήρης αποκάλυψη στις 23 Σεπτεμβρίου

Η BMW δημοσίευσε νέα teaser για την επερχόμενη M3 που θα κάνει πρεμιέρα σε λίγες μέρες.

Σάββατο, 19 Σεπτεμβρίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

BMW M3: Πλήρης αποκάλυψη στις 23 Σεπτεμβρίου

BMW Αυστραλίας δημοσίευσε στο Facebook μια σειρά από teaser της επερχόμενης BMW M3, ανακοινώνοντας παράλληλα πως η πρεμιέρα του μοντέλου θα γίνει στις 23 Σεπτεμβρίου 2020.

Οι φωτογραφίες είναι γεμάτες καπνούς και δεν αποκαλύπτουν πολλά - εκτός από την πράσινη εξωτερική απόχρωση - όμως η εξωτερική σχεδίαση είναι ήδη γνωστή από τις διαρροές. Η M3 Sedan όπως και η M4 Coupé ξεχωρίζουν χάρη σε νέο αεροδυναμικό πακέτο που περιλαμβάνει ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα εμπρός με τεράστια γρίλια και σύνθετες εισαγωγές αέρα, φουσκωμένα φτερά, διαφορετικά σχέδια τροχών, διαχύτη με τετραπλές απολήξεις της εξάτμισης στο πίσω μέρος και διακριτική αεροτομή.

Η βαυαρική φίρμα έχει ανακοινώσει πως η M3 Sedan και η συγγενική M4 Coupé, θα χρησιμοποιούν μια αναβαθμισμένη έκδοση του εξακύλινδρου σε σειρά twin-turbo 3,0 λίτρων M TwinPower Turbo. Στις απλές εκδόσεις το μοτέρ θα αποδίδει 480 PS και θα συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ενώ στις εκδόσεις Competition η απόδοση θα φτάνει τους 510 PS και τα 650 Nm σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο M Steptronic 8 σχέσεων.

Αρχικά τα μοντέλα θα διατίθενται με κίνηση στον πίσω άξονα, ενώ στη συνέχεια θα προστεθούν στη γκάμα και τετρακίνητες εκδόσεις με το σύστημα M xDrive. Επιπλέον, θα έχουμε ενεργή ανάρτηση με νέα ρύθμιση, ισχυρότερα φρένα και τα κατάλληλα ελαστικά επιδόσεων.

TAGS
node/39950

Ο εναλλακτικός διάδοχος του Honda NSX

Η σύγχρονη μετενσάρκωση του NSX πρώτης γενιάς είναι έργο του ανεξάρτητου σχεδιαστή Jordan Rubinstein-Towler.

Σάββατο, 19 Σεπτεμβρίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Ο εναλλακτικός διάδοχος του Honda NSX

Μπορεί η Honda να έχει κυκλοφορήσει το NSX δεύτερης γενιάς από το 2016, όμως δεν είναι λίγοι εκείνοι που νοσταλγούν την πιο λιττή και καθαρή προσέγγιση της πρώτης γενιάς (1990-2005) όσον αφορά το σχεδιασμό αλλά και τα μηχανικά μέρη. Ανάμεσά τους και ο σχεδιαστής Jordan Rubinstein-Towler από το Cincinati των ΗΠΑ που μας παρουσιάζει το δικό του όραμα για μια σύγχρονη μενεσάρκωση του πρώτου Honda NSX.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Honda NSX του 1990

Όπως αναφέρει ο ίδιος: «Στόχος μου ήταν να επαναπροσδιορίσω το νέο Honda NSX ως μια στυλιστική και μηχανολογική εξέλιξη του μοντέλου πρώτης γενιάς, με έμφαση στην κομψότητα και την απλότητα - σε αντίθεση με το τεχνολογικά πολύπλοκο μοντέλο δεύτερης γενιάς που κυκλοφορεί σήμερα.»

Σε τεχνικό επίπεδο, το NSX του Jordan έχει κεντρικά τοποθετημένο μη-υβριδικό και ατμοσφαιρικό κινητήρα V6 που συνεργάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ή και αυτόματο, στέλνοντας τη δύναμη στον πίσω άξονα.

Honda NSX

Με την πρώτη ματιά μπορεί κανείς να εντοπίσει τις ομοιότητες του ψηφιακού μοντέλου με το αρχικό Honda NSX, καθώς διατηρεί διάταξη αναλογίες που παραπέμπουν σε υπεραυτοκίνητο (κοντό καπό με κοφτερή μύτη, μεγάλο παρμπρίζ, μετατοπισμένη προς τα εμπρός καμπίνα και μακριά ουρά). Πολύ παρόμοιες είναι και οι διαστάσεις με μήκος 4.400 mm (-4 mm), πλάτος 1.940 mm (+89 mm), ύψος 1.175 mm (+4 mm) και μεταξόνιο 2.609 mm (+79 mm).

Παρά τις ομοιότητες, το αμάξωμα είναι πιο μυώδες με σύγχρονη προσέγγιση όσον αφορά τις επιφάνειες και τις σχεδιαστικές λεπτομέρειες. Στο προφίλ ξεχωρίζει η έντονη δυναμική γραμμή που ξεκινά από τον εμπρός προφυλακτήρα και διατρέχει όλο το μήκος του αμαξώματος ενώ κρύβεται πίσω από την πλευρική εισαγωγή αέρα για να επανεμφανιστεί στην ουρά. Η γραμμή των παραθύρων είναι πιο δυναμική και σχηματίζει ένα πτερύγιο πίσω από το B-Pillar, όμως διατηρείται η χαρακτηριστική διχρωμία με μαύρη οροφή και κολωνάκια που μοιάζουν ενιαία με τα φιμέ τζάμια και το πίσω παρμπρίζ.

Honda NSX

Honda NSX

Σήμα κατατεθέν του μοντέλου είναι τα εμπρός φώτα, τα οποία εξαφανίζονται όταν είναι σβηστά αποκτώντας το ίδιο χρώμα με το αμάξωμα, με τη βοήθεια ηλεκτροχρωματικής τεχνολογίας. Έτσι, παραπέμπουν άμεσα στα κλασικά pop-up φανάρια του πρώτου NSX τα οποία ως γνωστόν δεν είναι δυνατό να τοποθετηθούν πλέον σε αυτοκίνητο παραγωγής λόγω κανονισμών για την ασφάλεια των πεζών σε περίπτωση σύγκρουσης.

Κατά τα άλλα η μάσκα είναι λιττή με μια κεντρική εισαγωγή αέρα στον προφυλακτήρα και ένα μεγάλο σπλίτερ από ανθρακονήματα.

Honda NSX

Αρκετό ενδιαφέρον εχει και η πίσω όψη του μοντέλου, η οποία υιοθετεί ένα πιο επιθετικό και γωνιώδες look. Τα πίσω φτερά μοιάζουν ανεξάρτητα από το υπόλοιπο αμάξωμα χάρη στις κοφτερές άκρες τους στις οποίες υπάρχουν εσοχές. Ο πίσω προφυλακτήρας είναι έντονα σμιλεμένος και φιλοξενεί τον αναθρακονημάτινο διαχύτη με ορθογόνιες απολήξεις τις εξάτμισης εκατέρωθεν της πινακίδας και αεροδυναμικές προεκτάσεις στις δύο άκρες που μοιάζουν με συνέχεια των φτερών.

Τα πίσω φώτα βρίσκονται ενσωματωμένα στην ενεργή αεροτομή και καλύπτουν όλο το πλάτος του αμαξώματος (όπως και στο NSX πρώτης γενιάς.

Honda NSX

Στο εσωτερικό, το ταμπλό φαίνεται να αγκαλιάζει τη διθέσια καμπίνα με προεκτάσεις στις πόρτες. Μερικά στοιχεία που ξεχωρίζουν είναι οι μακρόστενοι αεραγωγοί, η λεπτή κεντρική κονσόλα, το κεντρικό τούνελ με τοξωτό σχήμα που φιλοξενεί τον επιλογέα του κιβωτίου ταχυτήτων, το τριάκτινο τιμόνι, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και η πολύ μικρή για τα δεδομένα της εποχής μας οθόνη που μοιάζει με gadget από τη δεκαετία του '00.

Το Honda NSX του Jordan δεν είναι παρά ένα ανεξάρτητο project ελεύθερου χρόνου που δεν έχει καμία σχέση με το επίσημο σχεδιαστικό κέντρο του κατασκευαστή. Παρόλα αυτά, ο δημιουργός του κατάφερε να συνδυάσει με αρμονικό τρόπο την ουσία του NSX πρώτης γενιάς με σύγχρονες σχεδιαστικές λεπτομέρειες από τον χώρο των σπορτσκαρς. Το αποτέλεσμα είναι άξιο της προσοχής μας, παρόλο που είναι εμφανές ότι ένα όχημα σαν και αυτό θα μπορούσε να υπάρξει μόνο στον ψηφιακό κόσμο, λόγω των ολοένα και αυξανόμενων περιορισμών που αφορούν την ασφάλεια και τις εκπομπές ρύπων για τα μοντέλα παραγωγής.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Η Honda γιορτάζει τα 30 χρόνια του NSX [video]

Αν σας άρεσε το NSX μπορείτε να ακολουθήσετε τον Jordan στο Instagram όπου πρόσφατα δημοσίευσε και την αγωνιστική έκδοση του πρωτοτύπου.

[Πηγή: CarExpert.com.au]