node/34415

Μαύρο κουτί και περιοριστής ταχύτητας προσεχώς υποχρεωτικά;

Θα αποφασίσει τελικά η Ευρώπη υπέρ των μαύρων κουτιών και των περιοριστών ταχύτητας στα αυτοκίνητα από το 2022; Η τελική απόφαση θα γίνει γνωστή μέχρι τις 14 Μαρτίου.

Τα αποτελέσματα των δοκιμών σύγκρουσης επικεντρώνονται ολοένα και περισσότερο στην παρουσία οδηγικών βοηθημάτων και ηλεκτρονικών συστημάτων κάθε είδους. Οπότε, το πιθανότερο είναι σε ένα πολύ κοντινό μέλλον, ένα μοντέλο να πρέπει να διαθέτει «μαύρο κουτί» και αυτόματο περιοριστή ταχύτητας για να πιάσει τη μέγιστη βαθμολογία. 

Εν πάση περιπτώσει, αυτός είναι ο δρόμος που κλήθηκαν να ακολουθήσουν οι κατασκευαστές από τότε που η αρχική κοινοβουλευτική επιτροπή ψήφισε υπέρ της ενσωμάτωσης του περιοριστή ταχύτητας και του μαύρου κουτιού σε όλα τα νέα αυτοκίνητα έως το 2022.

Πιο συγκεκριμένα, ο περιοριστής ταχύτητας θα χρησιμοποιεί το GPS για να γνωρίζει τα όρια στους δρόμους και θα τα εφαρμόζει αυτόματα, προκειμένου ο οδηγός να μην τα υπερβεί. Παρόλο που θα είναι αδύνατο να απενεργοποιηθεί πλήρως, ο οδηγός θα μπορεί να τον απενεργοποιήσει προσωρινά, πατώντας τέρμα το γκάζι, ειδικά στις προσπεράσεις.

Το «μαύρο κουτί» αποτελεί απαίτηση πολλών ευρωβουλευτών εδώ και μήνες, προκειμένου να αναλύονται τα δεδομένα σε περίπτωση ατυχήματος. Ωστόσο, εξακολουθεί να υπάρχει το ακανθώδες θέμα της προστασίας της ιδιωτικής ζωής και των δεδομένων, ειδικά απέναντι στις ασφαλιστικές εταιρείες που το βλέπουν ως έναν εξαιρετικό τρόπο βελτίωσης των ασφαλίστρων ανάλογα με τον οδηγό.

Εν τω μεταξύ, το νομοσχέδιο που, όπως είπαμε έχει ήδη περάσει το πρώτο στάδιο ενώπιον μιας κοινοβουλευτικής επιτροπής, τίθεται σε τελική ψηφοφορία μεταξύ 11 και 14 Μαρτίου. Μέχρι τότε θα ξέρουμε αν στα καινούργια αυτοκίνητα θα γίνουν το 2022 αυτές τις συσκευές υποχρεωτικές ή όχι.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ασφάλεια: Όταν οι κατασκευαστές επηρεάζουν την EE

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ευρώπη: Νέα υποχρεωτικά συστήματα στα αυτοκίνητα;

node/39402

Bridgestone: Νέα τεχνολογία παρακολούθησης της κατάστασης των ελαστικών [video]

Το σύστημα Tyre Damage Monitoring System εξελίχθηκε σε συνεργασία με την Microsoft με στόχο να ενισχύσει την οδική ασφάλεια.

Σάββατο, 04 Ιουλίου 2020 | Επικοινωνία

Bridgestone: Νέα τεχνολογία παρακολούθησης της κατάστασης των ελαστικών [video]

Η Bridgestone ανακοίνωσε τη νέα τεχνολογία Tyre Damage Monitoring System σε συνεργασία με την Microsoft, η οποία παρακολουθεί διαρκώς την κατάσταση των ελαστικών καθώς το όχημα κινείται, με στόχο να προειδοποιεί τον οδηγό για πιθανές τεχνικές βλάβες, ενισχύοντας την οδική ασφάλεια.

Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε στη Μ.Βρετανία, το 30% των τροχαίων ατυχημάτων έχουν να κάνουν με τεχνικές βλάβες. Όπως αναφέρει η Bridgestone, οι βλάβες στα ελαστικά μπορεί να έχουν να κάνουν με απώλεια πίεσης, κόπωση, ανομοιόμορφη φθορά και τραυματισμό της γόμας από λακούβες, κακοτεχνίες ή κοφτερά αντικείμενα που βρίσκονται στο οδόστρωμα.

Τα συστήματα ελέγχου πίεσης ελαστικών που υποχρεωτικά ανήκουν στον εξοπλισμό όλων των αυτοκινήτων από το 2012, δίνουν μια εικόνα για την κατάσταση του ελαστικού, ενώ η σωστή συντήρηση τους αποτρέπει πιθανά προβλήματα. Παρόλα αυτά, μέχρι σήμερα δεν υπάρχει τρόπος να αντιληφθεί ο οδηγός τον τραυματισμό του ελαστικού από αντικείμενα καθώς βρίσκεται σε κίνηση - κάτι που έρχεται να λύσει το Tyre Damage Monitoring System.

Το σύστημα χρησιμοποιεί την πλατφόρμα Microsoft Connectet Vehcile Platform (MCVP), λαμβάνοντας δεδομένα από αισθητήρες που ήδη υπάρχουν στα αυτοκίνητα. Μέσω αλγορίθμων, είναι δυνατή η παρακολούθηση της κατάστασης της επιφάνειας του ελαστικού, με τον οδηγό να λαμβάνει προειδοποιητικό μήνυμα αμέσως μετά από μια πιθανή βλάβη. Επιπλέον, το σύστημα έχει τη δυνατότητα να καταγράφει την τοποθεσία όπου παρατηρήθηκε η βλάβη, δημιουργώντας μια βάση δεδομένων που θα μπορούσε να φανεί πολύ χρήσιμη στις τοπικές αρχές που είναι υπεύθυνες για τη συντήρηση δρόμων, αλλά και για τα υπόλοιπα οχήματα που περνούν από το συγκεκριμένο σημείο.

Το Tyre Damage Monitoring System είναι ήδη διαθέσιμο για τους στόλους οχημάτων που χρησιμοποιούν την πλατφόρμα Microsoft Connectet Vehcile Platform (MCVP), ενώ δεν είναι απίθανο να δούμε κάτι παρόμοιο και στα επιβατικά αυτοκίνητα του μέλλοντος.

[Πηγή: Bridgestone]

node/39392

Volvo: Η μεγαλύτερη ανάκληση στην ιστορία της

Η ανάκληση αφορά 2,2 εκατομμύρια αυτοκίνητα της Volvo που παρήχθησαν σε περίοδο 13 ετών.

Παρασκευή, 03 Ιουλίου 2020 | Επικοινωνία

Volvo: Η μεγαλύτερη ανάκληση στην ιστορία της

Η Volvo ανακοίνωσε ανάκληση 2,2 εκατομμυρίων αυτοκινήτων που παρήχθησαν μεταξύ 2006 και 2019 για να διορθώσει πιθανό πρόβλημα με καλώδιο στις ζώνες ασφαλείας των εμπρός καθισμάτων. Αυτή είναι η μεγαλύτερη ανάκληση στην ιστορία της Volvo, η οποία σήμερα ανήκει στον κινεζικό όμιλο Geely.

Η σουηδική φίρμα θα επικοινωνήσει με τους ιδιοκτήτες των οχημάτων που αφορά η ανάκληση, όπως τα μοντέλα V60, V70 και XC60, ζητώντας τους να επισκεφθούν την τοπική αντιπροσωπεία Volvo όπου θα γίνουν οι απαραίτητες επισκευές χωρίς κόστος.

Εκπρόσωπος της Volvo δήλωσε: «Το θέμα αφορά ένα χαλύβδινο καλώδιο που συνδέεται με τις εμπρός ζώνες ασφαλείας. Το καλώδιο αυτό μπορεί, κάτω από ορισμένες συνθήκες και με συγκεκριμένη συμπεριφορά από την πλευρά του χρήστη, να υποστεί κόπωση με την πάροδο του χρόνου. Αυτό θα μπορούσε να προκαλέσει ζημιά στο καλώδιο, με αποτέλεσμα μειωμένη λειτουργία συγκράτησης από τη ζώνη ασφαλείας.»

Σύμφωνα με την Volvo, δεν υπάρχει κάποια αναφορά ατυχήματος ή τραυματισμού σχετικά με τη ζώνη ασφαλείας, με την ανάκληση να είναι προοληπτικού χαρακτήρα.

[Πηγή: Reuters]