node/34415

Μαύρο κουτί και περιοριστής ταχύτητας προσεχώς υποχρεωτικά;

Θα αποφασίσει τελικά η Ευρώπη υπέρ των μαύρων κουτιών και των περιοριστών ταχύτητας στα αυτοκίνητα από το 2022; Η τελική απόφαση θα γίνει γνωστή μέχρι τις 14 Μαρτίου.

Τα αποτελέσματα των δοκιμών σύγκρουσης επικεντρώνονται ολοένα και περισσότερο στην παρουσία οδηγικών βοηθημάτων και ηλεκτρονικών συστημάτων κάθε είδους. Οπότε, το πιθανότερο είναι σε ένα πολύ κοντινό μέλλον, ένα μοντέλο να πρέπει να διαθέτει «μαύρο κουτί» και αυτόματο περιοριστή ταχύτητας για να πιάσει τη μέγιστη βαθμολογία. 

Εν πάση περιπτώσει, αυτός είναι ο δρόμος που κλήθηκαν να ακολουθήσουν οι κατασκευαστές από τότε που η αρχική κοινοβουλευτική επιτροπή ψήφισε υπέρ της ενσωμάτωσης του περιοριστή ταχύτητας και του μαύρου κουτιού σε όλα τα νέα αυτοκίνητα έως το 2022.

Πιο συγκεκριμένα, ο περιοριστής ταχύτητας θα χρησιμοποιεί το GPS για να γνωρίζει τα όρια στους δρόμους και θα τα εφαρμόζει αυτόματα, προκειμένου ο οδηγός να μην τα υπερβεί. Παρόλο που θα είναι αδύνατο να απενεργοποιηθεί πλήρως, ο οδηγός θα μπορεί να τον απενεργοποιήσει προσωρινά, πατώντας τέρμα το γκάζι, ειδικά στις προσπεράσεις.

Το «μαύρο κουτί» αποτελεί απαίτηση πολλών ευρωβουλευτών εδώ και μήνες, προκειμένου να αναλύονται τα δεδομένα σε περίπτωση ατυχήματος. Ωστόσο, εξακολουθεί να υπάρχει το ακανθώδες θέμα της προστασίας της ιδιωτικής ζωής και των δεδομένων, ειδικά απέναντι στις ασφαλιστικές εταιρείες που το βλέπουν ως έναν εξαιρετικό τρόπο βελτίωσης των ασφαλίστρων ανάλογα με τον οδηγό.

Εν τω μεταξύ, το νομοσχέδιο που, όπως είπαμε έχει ήδη περάσει το πρώτο στάδιο ενώπιον μιας κοινοβουλευτικής επιτροπής, τίθεται σε τελική ψηφοφορία μεταξύ 11 και 14 Μαρτίου. Μέχρι τότε θα ξέρουμε αν στα καινούργια αυτοκίνητα θα γίνουν το 2022 αυτές τις συσκευές υποχρεωτικές ή όχι.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ασφάλεια: Όταν οι κατασκευαστές επηρεάζουν την EE

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ευρώπη: Νέα υποχρεωτικά συστήματα στα αυτοκίνητα;

node/39929

EuroNCAP: Πέντε αστέρια για το νέο Toyota Yaris [video]

Το νέο πρωτόκολλο δοκιμών πρόσκρουσης του οργανισμού EuroNCAP εγκαινιάστηκε από το Toyota Yaris.

Τετάρτη, 16 Σεπτεμβρίου 2020 | Επικοινωνία

EuroNCAP: Πέντε αστέρια για το νέο Toyota Yaris [video]

Τη μέγιστη βαθμολογία απέσπασε το νέο Toyota Yaris στις δοκιμασίες του EuroNCAP εγκαινιάζοντας το νέο πρωτόκολλο δοκιμών. Οι υψηλές βαθμολογίες που απέσπασε το Yaris στις επιμέρους δοκιμασίες, το καθιστούν ένα από ασφαλέστερα μοντέλα στην κατηγορία του.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Πόσο κοστίζει το βασικό Toyota Yaris;

Πιο συγκεκριμένα, το Yaris αξιολογήθηκε με 86% στην προστασία ενηλίκων, 81% στην προστασία ανηλίκων και 78% στην προστασία πεζών. Εκτός από τη νέα πλατφόρμα GA-B που χρησιμοποιεί η τέταρτη γενιά Yaris, στη βαθμολογία 5 αστεριών συνέβαλλαν και οι 7 αερόσακοι που είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις, συμπεριλαμβανομένων και δύο αερόσακων ανάμεσα στον οδηγό και το συνοδηγό που ανοίγουν στις πλευρικές συγκρούσεις αποτρέποντας τραυματισμούς από τη μεταξύ τους επαφή.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το νέο Toyota Yaris Hybrid

Όσον αφορά το πακέτο συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης της οδήγησης Toyota Safety Sense 2.5 (PCS, RSA, AHB, ACC, LTA) που ανήκει στο βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων του ιαπωνικού σουπερμίνι, σε αυτό τον τομέα η βαθμολογία του Yaris ήταν 85%.

Δείτε ολόκληρη την αξιολόγηση του Toyota Yaris από τον οργανισμό EuroNCAP εδώ.

[Πηγή: EuroNCAP]

node/39912

Ευρωπαϊκή Ένωση: Ετοιμάζει αυστηρότερους περιορισμούς για τους ρύπους

Η πρόταση της Κομισιόν για ακόμα χαμηλότερα όρια εκπομπών ρύπων αναμένεται να ανακοινωθεί μέσα στην εβδομάδα.

Δευτέρα, 14 Σεπτεμβρίου 2020 | Επικοινωνία

Ευρωπαϊκή Ένωση: Ετοιμάζει αυστηρότερους περιορισμούς για τους ρύπους

Η Ευρωπαϊκή Ένωση εξετάζει το ενδεχόμενο να θέσει αυστηρότερους περιορισμούς για τις εκπομπές CO2 των καινούριων αυτοκινήτων σύμφωνα με έγγραφα της Κομισιόν που διέρρευσαν πριν από λίγες μέρες.

Όπως μεταδίδει το Reuters, μέχρι το 2030, το μέσο όρο εκπομπών CO2 για τις αυτοκινητοβιομηχανίες μπορεί να είναι κατά 50% χαμηλότερο από αυτό του 2021 όταν η σημερινή οδηγία έκανε λόγο για μείωση 37,5% σε αυτό το χρονικό πλαίσιο.

Η γερμανική εφημερίδα Süddeutsche Zeitung, αναφέρει πως η γερμανική υπηρεσία VDA, σκοπεύει να εκφράσει την αντίθεσή της σε αυστηροποίηση των περιορισμών πέρα από τις υφιστάμενες προτάσεις της Ε.Ε.

Σήμερα, ο στόχος της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι μείωση 40% των εκπομπών CO2 κάθε κράτους-μέλους από το 1990 μέχρι το 2030. Αυτό το ποσοστό μείωσης θα μπορούσε να αυξηθεί σε 55% αν περάσει η νέα πρόταση της Κομισιόν, βοηθώντας την Ε.Ε. να πετύχει το στόχο για μηδενικό αποτύπωμα διοξειδίου του άνθρακα μέχρι το 2030.

Παρόλο που τα αρμόδια στελέχη της Ε.Ε. αρνήθηκαν να σχολιάσουν το έγγραφο που διέρρευσε, το Reuters ισχυρίζεται πως ο νέος στόχος της Κομισιόν θα ανακοινωθεί μέσα στην εβδομάδα, ενώ θα σταλεί στην Ευρωβουλή για ψηφοφορία τον επόμενο μήνα.

[Πηγή: Reuters μέσω Autocar]