node/42628

Toyota Yaris Cross: Ανάρπαστο πριν καν κυκλοφορήσει

Η B-SUV έκδοση του Toyota Yaris με το πρόθεμα Cross ξεκινά την εμπορική της καριέρα και στην χώρα μας. Όσοι δεν προνόησαν όμως δύσκολα θα μπορέσουν να το αποκτήσουν άμεσα!

Η μοίρα κάποιων αυτοκινήτων είναι προδιαγεγραμμένη και είναι καταδικασμένα να πετύχουν πριν καν κυλήσουν τους τροχούς τους στο δρόμο. Στο κλαμπ αυτών των αυτοκινήτων δείχνει ότι θα συμπεριληφθεί πολύ σύντομα και το νέο Toyota Yaris Cross που, πριν καν πάρει τη θέση του στις εκθέσεις της ελληνικής αντιπροσωπείας, οδεύει για sold-out!

Όπως μας τόνισαν τα στελέχη της Toyota Hellas, κατά τη διάρκεια γνωριμία μας με το Yaris Cross στις Βρυξέλλες, τα αυτοκίνητα που έχουν προγραμματιστεί να έλθουν στη χώρα μας για το 2021 έχουν ήδη προπωληθεί, με τις συνολικές παραγγελίες μέχρι τώρα να έχουν ήδη ξεπεράσει τις 1.600!

Όχι και άσχημα για ένα αυτοκίνητο που οι περισσότεροι τουλάχιστον, το έχουμε δει μόνο σε φωτογραφίες!

Πέρα από την υψηλή ζήτηση, πρόβλημα για τους ενδιαφερόμενους που δεν προνόησαν να σπεύσουν να το κλείσουν, θα αποτελέσει και το παγκόσμιο πρόβλημα με την έλλειψη των chip που έχει περιορίσει την παραγωγή αυτοκινήτων. 

Το θέμα ακουμπά φυσικά και την Toyota η οποία έχει μειώσει την παραγωγή της και τους προσεχείς μήνες θα ρίξει στην αγορά λιγότερα Yaris Cross απ’ όσα θα ήθελε, με αποτέλεσμα να υπάρχουν καθυστερήσεις στις παραδόσεις. Στη χώρα μας πάντως, οι πρώτες παραδόσεις αν όλα πάνε καλά θα ξεκινήσουν από τον Οκτώβριο.

Υπενθυμίζουμε ότι το Yaris Cross βασίζεται στην πλατφόρμα GA-B του νέου Yaris όμως έχει εντελώς ανασχεδιασμένο αμάξωμα και ελαφρώς μεγαλύτερες εξωτερικές διαστάσεις. Αισθητικά ξεχωρίζει από την ψηλή μάσκα, τα αμυγδαλωτά φώτα LED, τις έντονες πτυχώσεις στο προφίλ, τα πλαστικά προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος, τους τετραγωνισμένους θόλους και το έντονα κεκλιμένο πίσω παρμπρίζ.

toyota yaris cross

Στο εσωτερικό το ταμπλό προέρχεται από το Yaris, με μεγάλη οθόνη αφής στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας (7", 8" ή και 10"), φυσικά χειριστήρια για τον κλιματισμό, τριάκτινο τιμόνι με ενσωματωμένα πλήκτρα, θήκες για μικροαντικείμενα και ambient φωτισμό. Η καμπίνα είναι πιο ευρύχωρη για τους επιβάτες απ’ ότι στο Yaris και έχει μεγαλύτερο χώρο αποσκευών που φτάνει τα 390 lt.

Το Yaris Cross διατίθεται ως βενζινοκίνητο με τον 1.5 VVT-i (125 PS/150 Nm) σε συνδυασμό με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ή αυτόματο e-CVT. Διατίθεται επίσης και ως υβριδικό με κίνηση στους εμπρός ή και στους τέσσερις τροχούς. Πιο συγκεκριμένα, το υβριδικό σύστημα τέταρτης γενιάς της Toyota συνδυάζει τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων, δύο ή τρεις ηλεκτροκινητήρες (ανάλογα με την έκδοση) και μια μπαταρία ιόντων λιθίου. Η συνδυαστική απόδοση φτάνει τους 116 PS και τα 120 Nm ενώ η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς ή και στους τέσσερις τροχούς μέσω του συστήματος AWD-i.

Στην ελληνική αγορά, η τιμή πώλησής του Yaris Cross ξεκινά από τα €16.800.