Στην Ελλάδα το νέο VW T-Cross

Δείτε τις προδιαγραφές, τις τιμές και τις πρώτες μας εντυπώσεις από το νέο μικρό crossover/SUV που είναι βασισμένο στο VW Polo.

Έφτασε και στη χώρα μας το νέο μικρό SUV της Volkswagen, για να συμπληρώσει προς τα κάτω την γκάμα που ήδη περιλαμβάνει τα Touareg, Tiguan και T-Roc.

To νέο VW T-Cross είναι βασισμένο στην πλατφόρμα MQB A0 του VW Group και είναι αδελφό μοντέλο του γνωστού μας SEAT Arona και του επερχόμενου Skoda Kamiq.

VW T-Cross static rear

Η γκάμα που διατίθεται στη χώρα μας περιλαμβάνει δύο βασικούς κινητήρες, δύο κιβώτια ταχυτήτων και δύο διαφορετικά επίπεδα εξοπλισμού. Ο κινητήρας βενζίνης είναι ο γνωστός 3κύλινδρος 1.0 TSI σε δύο παραλλαγές, με 95 και με 115 ίππους. Διατίθεται επίσης ο πετρελαιοκινητήρας 1.6 TDI στην έκδοση με τους 95 ίππους.

Ο 1.0 TSI των 95 PS αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, ενώ αυτός των 115 PS είτε με χειροκίνητο 6άρι είτε με αυτόματο DSG 7 σχέσεων. Ο 1.6 TDI συνδυάζεται με χειροκίνητο 5άρι ή αυτόματο DSG.

Το T-Cross δεν έρχεται στην Ελλάδα στο βασικό επίπεδο εξοπλισμού. Η γκάμα ξεκινά από το πιο πλούσιο επίπεδο Life κι επεκτείνεται στο ακόμη πλουσιότερο Style. Και οι δύο εκδόσεις περιλαμβάνουν ως στάνταρ το σύστημα ασφαλείας Front Assist με αναγνώριση πεζών και αυτόματο φρενάρισμα ανάγκης, το Lane Assist για διατήρηση της λωρίδας κυκλοφορίας, το Blind Spot Detection για επιτήρηση του τυφλού σημείου, το Fatigue Detection για την κόπωση του οδηγού, το σύστημα προετοιμασίας Pre Crash, το σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων Multi-Collision Brake, το Hill Start Assist για τις εκκινήσεις σε ανηφόρα, κλήση έκτακτης ανάγκης, αισθητήρα φώτων, καθώς και κάμερα οπισθοπορείας. Επιπλέον, η Life έχει περιοριστή ταχύτητας, ενώ η Style ενεργό cruise control.

VW T-Cross interior

Και οι δύο εκδόσεις του T-Cross έχουν στάνταρ σύστημα πολυμέσων Composition Media με έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών με Car-Net "App-Connect" και προβολή-χειρισμό smartphone μέσω πρωτοκόλλων MirrorLink®, Google Android Auto® και Apple CarPlay®. Στάνταρ είναι και η επαγωγική φόρτιση του κινητού.

Από άποψη εμφάνισης και άνεσης, η Style έχει επιπλέον της Life: ζάντες αλουμινίου 17 αντί 16 ιντσών, αυτόματο αντί για χειροκίνητο κλιματισμό, καθίσματα Sport Comfort, δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι με paddles αλλαγής ταχυτήτων για το DSG και κρυφό εσωτερικό φωτισμό (Δείτε αναλυτικό πίνακα εξοπλισμών στο τέλος του άρθρου).

Από άποψη λειτουργικότητας, όλα τα T-Cross έχουν στάνταρ συρόμενο πίσω κάθισμα για μεταβολή κατά το δοκούν του χώρου για τους πίσω επιβάτες και τις αποσκευές. Για τη φόρτωση αντικειμένων μεγάλου μήκους, η πλάτη του καθίσματος του συνοδηγού διπλώνει προς τα εμπρός.

Οι τιμές του T-Cross ξεκινούν από τα €17.400 για το 1.0 TSI 95 PS Life με το χειροκίνητο 5άρι κιβώτιο και φτάνουν τα €21.800 για το 1.0 TSI των 115 PS DSG Style. Οι ντίζελ εκδόσεις ξεκινούν από τα €20.250 και φτάνουν έως τα €24.650. (Δείτε τον επίσημο τιμοκατάλογο στο τέλος του άρθρου)

VW T-Cross drive front

Μια πρώτη γεύση
Είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε το VW T-Cross σε μια διαδρομή από την Αθήνα μέχρι τη Στενή Ευβοίας και πίσω. Το μοντέλο που οδηγήσαμε ήταν το 1.0 TSI 115 PS DSG στην έκδοση εξοπλισμού Life. 

Οι πρώτες εντυπώσεις είναι αυτές ενός αυτοκινήτου μαζεμένου κι ευέλικτου, αλλά με άνετους εσωτερικούς χώρους με τα μέτρα της κατηγορίας, ειδικά σε πλάτος. Το συρόμενο πίσω κάθισμα δίνει μεγάλες δυνατότητες διαμόρφωσης και οι θέσεις για μικροπράγματα στην καμπίνα είναι πολλές και πρακτικές. Ως υλικό κατασκευής κυριαρχεί το σκληρό πλαστικό, αλλά καλής ποιότητας και με προσεγμένη συναρμογή. Ο εξοπλισμός της «βασικής» έκδοσης Life περιλαμβάνει ό,τι θα μπορούσε να χρειαστεί κανείς, και τα μόνα επιπλέον στοιχεία που ίσως θα ήθελε θα ήταν ο αυτόματος κλιματισμός και το σύστημα πλοήγησης.

VW T-Cross side panning

Με τους 115 ίππους και το αυτόματο κιβώτιο DSG έχεις πάντα διαθέσιμη δύναμη κάτω από το δεξί σου πόδι και η κατανάλωση σύμφωνα με το trip computer κυμαινόταν ανάμεσα στα 6,7 και τα 7,5 lt/100km. Η θέση οδήγησης είναι άψογη, η εργονομία μελετημένη και, όπως και στο «αδελφό» Arona, η ανάρτηση συμβιβάζει πολύ καλά τις αντικρουόμενες απαιτήσεις για κράτημα στο δρόμο και άνεση.

Περισσότερα στο επόμενο τεύχος του DRIVE όπου θα δημοσιεύσουμε αναλυτικό Master Test του νέου μικρού crossover/SUV.