Οδηγήσαμε το νέο BYD Dolphin Surf, πώς τα πάει, πόσο κοστίζει;

Οδηγήσαμε το νέο BYD Dolphin Surf, πώς τα πάει, πόσο κοστίζει;

Το ΒYD Dolphin Surf, το entry level μοντέλο της γκάμας του κινεζικού κολοσσού έφτασε στην Ελλάδα με νεανική σχεδίαση, κορυφαίες τεχνολογίες και τιμή εκκίνησης τις €20.790, χωρίς την κρατική επιδότηση.

Η επέκταση της BYD στην ελληνική αγορά συνεχίζεται με το BYD Dolphin Surf, την νέα πρόταση της κινεζικής φίρμας στα σουπερμίνι, επιβεβαιώνοντας την ηγετική θέση της στην παγκόσμια αγορά των EV.

Αναμφίβολα πρόκειται για ένα ακόμα σημαντικό μοντέλο στην πολυσυλλεκτική γκάμα της BYD, καθώς μέσω αυτού η εταιρεία επιδιώκει να κάνει την ηλεκτροκίνηση ακόμα πιο προσιτή για όλους. Ήδη μάλιστα, το έρεισμα της φίρμας στην ελληνική αγορά είναι μεγάλο, με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του Ομίλου Σφακιανάκη, κύριο Σταύρο Τάκη να τονίζει πως οι παραγγελίες για τα μοντέλα της BYD υπολογίζονται σε 150-200 τον μήνα, παρά την απουσία της κρατικής επιδότησης.

Το BYD Dolphin Surf ξεκινά την εμπορική του πορεία στην ελληνική αγορά από €20.790 χωρίς την κρατική επιδότηση

Test Drive BYD Dolphin Surf @ Athens, Photo © BYD

Το μικρότερο ηλεκτρικό μοντέλο της BYD έχει ξεκινήσει ήδη την εμπορική πορεία του στην κινεζική αγορά με την ονομασία Seagull. Όπως όμως μας ενημέρωσαν οι άνθρωποι της BYD, το μοντέλο που φτάνει στην Ευρώπη είναι εντελώς διαφορετικό. Όχι τόσο σε επίπεδο εμφάνισης αλλά κυρίως σε επίπεδο δομής και συστημάτων ασφαλείας.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Hyundai Inster LR, μικρό, ηλεκτρικό και… ανατρεπτικό

Το Dolphin Surf ακολουθεί τη σχεδιαστική φιλοσοφία Ocean, όπως το μεγαλύτερο Dolphin, εισάγοντας ένα πιο νεανικό και δυναμικό στιλ. Κάτι που αποτυπώνεται κυρίως στη σχεδίαση του εμπρός μέρους, με την επιθετική μάσκα και εναλλαγή λείων και αιχμηρών γραμμών στον προφυλακτήρα.

Το πίσω μέρος ενσωματώνει την αεροτομή που επιμηκύνει τη γραμμή της οροφής, απομακρύνοντας την τυρβώδη ροής του αέρα από τη ράχη του αυτοκινήτου, βελτιώνοντας την αεροδυναμικής απόδοσης. Την εικόνα ολοκληρώνει μια φωτεινή λωρίδα πλήρους πλάτους που ενώνει τις φωτιστικές μονάδες κάνοντας το BYD Dolphin Surf άμεσα αναγνωρίσιμο.

Στο εσωτερικό, το BYD Dolphin Surf καταφέρνει να συνδυάσει χωρίς ακρότητες την υψηλή τεχνολογία με τη πρακτικότητα και τη λειτουργικότητα. Για του λόγου το ασφαλές, 20 αποθηκευτικοί χώροι βρίσκονται διάσπαρτοι στην καμπίνα.  

Test Drive BYD Dolphin Surf @ Athens, Photo © BYD

Όσον αφορά το τεχνολογικό υπόβαθρο, όλες οι εκδόσεις του μοντέλου είναι εξοπλισμένες με τη χαρακτηριστική περιστρεφόμενη οθόνη αφής των 10,1 ιντσών της BYD (η διάταξη αλλάζει από ένα πλήκτρο στο τιμόνι), η οποία ενσωματώνει τη νέα διεπαφή χρήστη της μάρκας, καθώς και τη συνδεσιμότητα Apple CarPlay και Android Auto. Αλλά και με έναν πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων 7”.

Πέρα όμως από την ευχάριστη στο μάτι και καλομονταρισμένη καμπίνα (υπάρχουν επενδύσεις από βίγκαν δέρμα και στη βασική έκδοση), το μήκους 3,99 m Dolphin Surf προσφέρει ικανοποιητικούς χώρους για τέσσερις ενήλικους, απόρροια του μεταξονίου του που αγγίζει τα 2,50 m.

Test Drive BYD Dolphin Surf @ Athens, Photo © BYD

Στο άνω άκρο της κατηγορίας κινείται και ο χώρος αποσκευών, στα 308 lt, με πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα γεγονός που θα διευκολύνει σημαντικά τον ιδιοκτήτη. Με την αναδίπλωση της πίσω σειράς, η χωρητικότητα ανεβαίνει στα 1.037 lt ενώ υπάρχει διπλό δάπεδο για την αποθήκευση του καλωδίου φόρτισης.

Ως εταιρεία τεχνολογίας, η BYD αξιοποιεί τα πλεονεκτήματα της εξέλιξης και της πλήρους ιδιοκτησίας όλων των συστημάτων της, προικίζοντας το Dolphin Surf με τεχνολογίες που θυμίζουν αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας.

Σημείο αναφοράς η πλατφόρμα e-Platform 3.0 της BYD, η οποία είναι σχεδιασμένη αποκλειστικά για ηλεκτρικά αυτοκίνητα και ενσωματώνει την καινοτόμο μπαταρία τύπου Blade Battery, σήμα κατατεθέν της BYD. Η τελευταία υιοθετεί τη χημεία φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP), προσφέροντας αυξημένη αντοχή και ενισχυμένο επίπεδο ασφάλειας σε σύγκριση με τις συμβατικές μπαταρίες EV, χωρίς τη χρήση κοβαλτίου.

Test Drive BYD Dolphin Surf @ Athens, Photo © BYD

Μάλιστα, ο κινεζικός κολοσσός χρησιμοποιεί για δεύτερη φορά σε κόμπακτ μοντέλο του, ύστερα από το Atto 2 τη δομή Cell-to-Body. Η μπαταρία είναι πλήρως ενσωματωμένη στο πλαίσιο του αυτοκινήτου -άρα και δομικό στοιχείο, με το άνω κάλυμμά της να λειτουργεί ως δάπεδο για την καμπίνα των επιβατών.

Αρχιτεκτονική που επιτρέπει έως και 50% καλύτερη αξιοποίηση του διαθέσιμου χώρου, ενισχύει την ακαμψία και κατανέμει καλύτερα το βάρος. Μέσα σε όλα αυτά, να αναφέρουμε πως χρησιμοποιεί τη δομή «8-in-1» που συνδυάζει οκτώ βασικά εξαρτήματα σε μια ενιαία μονάδα.

Και δεν σταματάμε εδώ. Υποστηρίζει τεχνολογία V2L (Vehicle-to-Load), κάτι που επιτρέπει στο BYD Dolphin Mini να τροφοδοτεί εξωτερικές συσκευές με ρεύμα από την μπαταρία του, με ισχύ 3,3 kW -χαρακτηριστικό περίπου ανύπαρκτο στην κατηγορία. Αυτό πρακτικά δίνει τη δυνατότητα στον χρήστη να χρησιμοποιεί ή να φορτίζει ελεύθερα συσκευές, όπως ηλεκτρικά ποδήλατα, σκούτερ και εξοπλισμό κάμπινγκ.

Στη βασική έκδοση Active με το ηλεκτρομοτέρ των 89 PS, το BYD Dolphin εξοπλίζεται με μπαταρία 30 kWh και μπορεί να διανύσει 220 km με μια μόνο φόρτιση. Με το ίδιο μοτέρ εξοπλίζεται και η μεσαία έκδοση Boost που όμως επωφελείται από έναν μεγαλύτερο συσσωρευτή, 43,2 kWh.

Test Drive BYD Dolphin Surf @ Athens, Photo © BYD

Η αυτονομία σε μεικτό κύκλο ανεβαίνει στα 320 km, γεγονός που την καθιστά την πιο αποδοτική έκδοση του αυτοκινήτου. Σε αυτό το σημείο, αξίζει να αναφέρουμε πως η αυτονομία καθαρά σε αστικό κύκλο ξεπερνά τα 500 km λέει η BYD. Οπότε δεσμευόμαστε να το διακριβώσουμε μόλις πάρουμε το Surf για δοκιμή.  Στην κορυφή της γκάμας τοποθετείται η έκδοση Comfort με τη μεγάλη μπαταρία, αποδίδοντας όμως 157 PS -αυτονομία 310 km, 0-100 km/h σε 9,1”.

O Βενιαμίν της BYD επιτρέπει μέγιστη ισχύ φόρτισης σε DC 65 kW (Active) και 85 kW (Boost και Comfort), επιτρέποντας την φόρτιση από 10% σε 80% σε 30 λεπτά, ανεξαρτήτως της χωρητικότητας της μπαταρίας. Το γέμισμα σε οικιακή πρίζα ή wallbox βασίζεται σε στάνταρ εσωτερικό φορτιστή11 kW σε όλην την γκάμα, προσφέροντας επαναφόρτιση της μπαταρίας από 0% σε 100% σε τρεισήμισι (Active) ή πέντε ώρες (Boost και Comfort).

Test Drive BYD Dolphin Surf @ Athens, Photo © BYD

Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί και στον τομέα της ασφάλειας, όπως σε όλα τα μοντέλα της φίρμας. Η καμπίνα διαθέτει αερόσακους για τον οδηγό και τον συνοδηγό, αερόσακους τύπου κουρτίνας καθώς και πλευρικούς στα μπροστινά καθίσματα.

Όλες οι εκδόσεις είναι στάνταρ εξοπλισμένες με μια σουίτα ADAS που περιλαμβάνει δύο τρία ακόμη συστήματα πλην των υποχρεωτικών της GSR2: Έξυπνο cruise control, αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, σύστημα διατήρησης λωρίδας και έξυπνο έλεγχο υψηλής δέσμης φώτων.

Η πρώτη μας, σύντομη επαφή με το «Αστικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025» έγινε στους δρόμους της Αθηναϊκής Ριβιέρας. Με το «καλημέρα» εκτιμήσαμε τα άνετα και μαλακά ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα της έκδοσης Comfort και την άμεση απόκριση του γκαζιού που χαρίζουν στο Dolphin Mini τη σπιρτάδα που περιμένεις από τους 157 PS.

Το αυτοκίνητο πατά ωραία στον δρόμο, με καλή ηχομόνωση και ανάρτηση που είναι προσανατολισμένη προς την άνεση, χωρίς ταυτόχρονα να δυσανασχετεί όταν αποφασίσεις να πιέσεις το πλαίσιο. Την ώρα που η διάμετρος στροφής στα 9,9 m καθιστά το Dolphin Surf ευέλικτο και ευκολοδήγητο ακόμα και στα πιο στενά δρομάκια της πόλης.  

Test Drive BYD Dolphin Surf @ Athens, Photo © BYD

Η πρώτη μας εντύπωση είναι θετική, με το BYD Dolphin Surf να δείχνει πως είναι ένα ολοκληρωμένο και ευχάριστο ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης. H εταιρεία άλλωστε, που το πρώτο 3μηνο του 2024 μετρά πάνω από ένα εκατομμύριο πωλήσεις με παγκόσμιο μερίδιο αγοράς σε EV και PHEV που αγγίζει το 21%, έχει ανεβάσει πολύ ψηλά τον πήχη. Και κάθε της μοντέλο στοχεύει στην κορυφή της κατηγορίας του.

Θα επιβεβαιωθεί αυτός ο ισχυρισμός και στην πράξη; Η αναλυτική δοκιμή έχει ήδη δρομολογηθεί, οπότε μείνετε συντονισμένοι!

Test Drive BYD Dolphin Surf @ Athens, Photo © BYD

Τέλος να τονίσουμε πως το BYD Dolphin Surf ξεκινά την εμπορική πορεία του στην ελληνική αγορά από €20.790 χωρίς την κρατική επιδότηση. Ποσό που μόλις ενεργοποιηθεί ο νέος κύκλος του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά» θα μειωθεί στις €15.760. Με τον βασικό εξοπλισμό να είναι πληρέστατος.

ΈκδοσηΤιμή
Active, 30 kWh, 89 PS€20.790
Boost, 42,3 kWh, 89 PS€23.790
Comfort, 42,3 kWh, 157 PS€25.990

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube