Ηλεκτρικά αυτοκίνητα και Ιαπωνία, μακριά κι αγαπημένοι

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα και Ιαπωνία, μακριά κι αγαπημένοι

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν αστείο μερίδιο στις νέες ταξινομήσεις στην Ιαπωνία. Τη μόνη ανεπτυγμένη παγκόσμια αγορά που γυρίζει την πλάτη σε στην 100% ηλεκτρική κινητικότητα, πιθανώς από έλλειψη υποδομής.

ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Οι Ιάπωνες κατασκευαστές είναι από τους πρώτους που λανσάρισαν ηλεκτρικά αυτοκίνητα και μάλιστα με τέτοιο οικονομικό τίμημα που πέτυχαν αξιόλογο όγκο πωλήσεων, όπως για παράδειγμα το Nissan Leaf. Ως εκ τούτου, κατά κάποιο τρόπο συγκαταλέγονται στους εμπνευστές του είδους, ενώ ο υπόλοιπος κόσμος, και ιδιαίτερα η Ευρώπη, είχαν επικεντρωθεί στους θερμικούς κινητήρες, βενζίνης και ντίζελ. Πέρα όμως από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ο Ιάπωνες οφείλουν τη φήμη τους στην ηλεκτρική κινητικότητα, έστω και μερική, στον ευρύ εξυβριδισμό.

Για του λόγου το ασφαλές, τα στοιχεία από τον ιστότοπο ev-volumes αποτελούν αδιάψευστο μάρτυρα: Τον Οκτώβριο, το μερίδιο των 100% ηλεκτρικών οχημάτων στις νέες ταξινομήσεις ήταν σχεδόν ανύπαρκτο. Ποσοστό που αποτελεί κατάπληξη, καθώς για την ίδια περίοδο ήταν πάνω από το 50% στην Κίνα και σε φάση που κερδίζει ραγδαία έδαφος στην Ευρώπη. Ακόμη και στις Ηνωμένες Πολιτείες, το μερίδιο για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα γνώρισε τεράστια άνθηση πρόσφατα, φτάνοντας ήδη σε νέα ύψη.

ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Αλλά στην Ιαπωνία, το ηλεκτρικό δεν πουλάει. Η χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου εξακολουθεί να παρέχει την ψήφο εμπιστοσύνης στο «full hybrid», σύστημα κίνησης ιδιαίτερα αγαπητό στην Toyota. Και τα στοιχεία το αποδεικνύουν με σχεδόν το 60% των ταξινομήσεων. Τα mild hybrid και τα PHEV έρχονται για μοιραστούν την υπόλοιπη πίτα των πωλήσεων. 

Στο σημείο αυτό οφείλουμε να σημειώσουμε ότι η Ιαπωνία είναι μια πολύ ιδιαίτερη χώρα.

Η πλειονότητα των ανθρώπων διαμένει σε πολύ πυκνοκατοικημένες αστικές περιοχές, όπου η πρόσβαση σε ένα προσωπικό τερματικό φόρτισης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι σχεδόν αδύνατη.

Φυσικά, και οι Ιάπωνες κατασκευαστές προσεγγίζουν με φειδώ τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, κλιμακώνοντας την παρουσία τους στα BEV μόλις το τρέχον έτος. Υπάρχουν δύο βασικοί λόγοι γι’ αυτή τους την επιλογή. Ο πρώτος είναι ότι οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν επενδύσει πολλά στον τομέα των υβριδικών αυτοκινήτων. Οπότε θέλουν να παραμείνουν σε αυτήν την τεχνολογία για όσο το δυνατόν μεγαλύτερο χρονικό διάστημα για να πετύχουν την ψηλότερη απόδοση της επένδυσής τους.

ηλεκτρικά αυτοκίνητα, Massato Inoue
O Masato Inoue, σε παλιότερο στιγμιότυπο, στην IAAD Turin Design Workshop του 2015 με θέμα «Βιώσιμη Κινητικότητα και Κοινωνία».

Δεύτερον, ανησυχούν για τα τεχνικά εμπόδια που ενυπάρχουν στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Κάτι που θα προκαλούσε ζημιά στο παραδοσιακό οικοσύστημα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Ωστόσο, ο αρχικός επικεφαλής σχεδιαστής του Leaf, Masato Inoue, είπε ότι αυτό το βραχυπρόθεσμο σερί εγκυμονεί τον κίνδυνο ότι ο σημαντικότερος κλάδος της χώρας θα χάσει το μεταμορφωτικό μομέντουμ της αυτοκίνησης.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube