H μάχη στα B-SUV: Τι θα βρει στο δρόμο του το νέο Toyota Yaris Cross

H μάχη στα B-SUV: Τι θα βρει στο δρόμο του το νέο Toyota Yaris Cross

Τα νέα Ford Puma, Nissan Juke, Peugeot 2008, Renault Captur, Škoda Kamiq και VW T-Cross θα είναι κυριότεροι ανταγωνιστές του νέου Toyota Yaris Cross. 

Η Toyota παρουσίασε μέσω διαδικτύου το ολοκαίνουριο B-SUV της με το όνομα Yaris Cross, το οποίο σχεδιάστηκε με γνώμονα τις ανάγκες του ευρωπαικού αγοραστικού κοινού και θα συμπληρώσει τη γκάμα της κάτω από τα μεγαλύτερα RAV4 και C-ΗR.

Το μοντέλο βασίζεται στην πλατφόρμα GA-B του νέου Yaris όμως διαθέτει υψηλότερη θέση οδήγηση και πιο ευρύχωρη καμπίνα χάρη στο ανασχεδιασμένο αμάξωμα το οποίο όπως βλέπουμε δεν μοιράζεται κανένα τμήμα του με το συγγενικό σουπερμίνι. Το μεταξόνιο είναι 2.560 mm (ίδιο με του Yaris ), όμως όλες οι άλλες διαστάσεις είναι μεγαλύτερες με μήκος 4.180 mm (+240 mm), πλάτος 1.765 mm (+20 mm) και ύψος 1.560 mm (+90 mm).

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ αναλυτικά τα πάντα για το νέο Toyota Yaris Cross

Το νέο Toyota Yaris Cross χρησιμοποιεί το υβριδικό σύστημα τέταρτης γενιάς της Toyota αποτελείται από έναν τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων που λειτουργεί στον κύκλο Atkinson με θερμική αποδοτικότητα 40%, δύο ή τρεις ηλεκτροκινητήρες (ανάλογα με την έκδοση) και μια μπαταρία ιόντων λιθίου. Η συνδυαστική απόδοση φτάνει τους 116 PS ενώ η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός ή και στους τέσσερις τροχούς μέσω του ηλεκτρικού συστήματος AWD-i intelligent all-wheel drive. Στην προσθιοκίνητη εκδοχή του οι εκπομπές CO2 περιορίζονται κάτω από 90 g/km ενώ στην τετρακίνητη κάτω από 100 g/km (κύκλος μετρήσεων NEDC).

Τι θα βρει όμως στο δρόμου του όταν έρθει στην αγορά; Ford Puma, Nissan Juke, Peugeot 2008, Renault Captur, Skoda Kamiq, VW T-Cross είναι τα μοντέλα που το καθένα για το δικό του λόγο θα βρεθεί στη λίστα των υποψήφιων αγοραστών του νέου Yaris Cross. Όλα «φρέσκα» και με... προσόντα ικανά να δελεάσουν τους λάτρεις των αυτοκινήτων της κατηγορίας. Ας τα δούμε λίγο πιο αναλυτικά:


Ford Puma

Ford Puma

Αν δεν ήξερες ότι το νέο Puma συγγενεύει με το Fiesta δύσκολα θα το υποπτευόσουν βλέποντάς το στο δρόμο, καθώς η μυώδης και ρευστή σχεδίασή του δημιουργεί μια πολύ πιο δυναμική σιλουέτα. Εκτός από το αναμενόμενα αυξημένο ύψος που στέλνει στην οροφή στα 1.534 mm και εξασφαλίζει απόσταση 16,5 πόντων από το έδαφος, κερδισμένες είναι και οι υπόλοιπες διαστάσεις: Το μήκος ξεπερνά τα 4,2 m και το πλάτος το 1,8 m. Το μεταξόνιο αγγίζει τα 2,59 m, νούμερο σημαντικά αυξημένο σε σχέση με τα 2,49 του Fiesta. 

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ τη δοκιμή και το βίντεο του νέου Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 155 PS 

Το Puma είναι ένα B-crossover κομμένο και ραμμένο πάνω στα δεδομένα της κατηγορίας. Έχει όλα όσα χρειάζεται για να πρωταγωνιστήσει, μαζί με ιδιαίτερα αξιόλογο πακέτο τιμής-εξοπλισμού και βάση τις €20.097. Ο ελληνικός τιμοκατάλογος περιλαμβάνει τα επίπεδα Titanium και ST-Line X με πληρέστατη προσφορά σε άνεση, συνδεσιμότητα και ασφάλεια.


Nissan Juke

Nissan Juke

Το πρώτο Nissan Juke είχε διχάσει με την εμφάνισή του, αλλά αποδείχθηκε ιδιαίτερα επιτυχημένο. Στη δύσκολη ευρωπαϊκή αγορά σημείωνε σταθερές πωλήσεις από το 2011 ως το 2017 –περίπου 100.000 ετησίως. Σήμερα, με τους περισσότερους κατασκευαστές να έχουν ακολουθήσει το παράδειγμά του και να προσφέρουν τη δική τους πρόταση στα B-SUV, έφτασε η στιγμή για τη δεύτερη γενιά.

Το μήκος έχει αυξηθεί κατά 7,5 cm, φτάνοντας πλέον τα 4.210 mm, ενώ το μεταξόνιο των 2.636 mm έχει κερδίσει 10,6 πόντους και είναι από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ τη δοκιμή και το βίντεο του νέου Nissan Juke 1.0 DIG-T

Το νέο Juke διατίθεται προς το παρόν αποκλειστικά με τον 3κύλινδρο 1.000άρη τούρμπο άμεσου ψεκασμού τον οποίο γνωρίσαμε στο Micra. Ο οποίος ενσωματώνει τις τεχνολογίες του 4κύλινδρου 1.3 του Qashqai, όπως είναι ο μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων, η επίστρωση κυλίνδρων με πλάσμα ατσαλιού, οι θάλαμοι καύσης σχήματος «Δ» κ.ά. για να προσφέρει δύναμη και οικονομία. Η ισχύς των 117 PS φέρνει το Juke στην καρδιά του ανταγωνισμού, όπως και η ροπή των 180 Nm από τις 1.750 rpm, που φτάνει τα 200 Nm με overboost (για έως για 25").

Το εσωτερικό του νέου Juke αντιπροσωπεύει ένα ακόμη βήμα προς τα εμπρός. Το μακρύτερο μεταξόνιο μεταφράζεται σε αισθητά περισσότερο χώρο για τα γόνατα πίσω, κι ένα σαφώς μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ. Ξεχωριστή εμφάνιση, ακριβής και συμμετοχική οδική συμπεριφορά, καλό τιμόνι και βελτιωμένοι χώροι είναι τα βασικά του χαρακτηριστικά.   


Peugeot 2008

Peugeot 2008

Τα τελευταία  τέσσερα χρόνια η Peugeot ακολουθεί πορεία ριζικής αλλαγής. Με αφετηρία τη δεύτερη γενιά του 3008, τα µοντέλα της απέκτησαν ακαταµάχητη σχεδίαση και premium αύρα, κάτι στο οποίο η αγορά ανταποκρίθηκε περισσότερο από θετικά.

Τώρα είναι η σειρά του 2008 να περάσει το κατώφλι της νέας εποχής και να διεκδικήσει αυτό που του αναλογεί από την άνθηση των B-SUV. Τα χαρακτηριστικά φώτα εµπρός-πίσω, το δυνατό ανάγλυφο στις πλευρικές επιφάνειες, το οριζόντιο καπό, όλα συντελούν σε ένα µυώδες, επιβλητικό παρουσιαστικό που δύσκολα σε αφήνει ασυγκίνητο. 

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ τη δοκιμή και το βίντεο του νέου Peugeot 2008 1.5 BlueHDi 130 EAT8

Με µήκος 4,3 m είναι ένα από τα µεγαλύτερα µοντέλα της κατηγορίας και ουσιαστικά σε άλλη κλάση από το µοντέλο που αντικαθιστά. Από το οποίο η µεζούρα δείχνει 14,1 cm πιο µακρύ αµάξωµα και 6,8 µεταξόνιο. Οπότε η αξιοσηµείωτη ευρυχωρία της καµπίνας δεν αποτελεί έκπληξη. 

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ τις τιμές του νέου Peugeot 2008 στην Ελλάδα

Το ταµπλό ακολουθεί πιστά τη συνολική φιλοσοφία των σύγχρονων Peugeot. Κεντρικός ήρωας είναι σίγουρα το i-cockpit. Δηλαδή, ο συνδυασµός του πολύ µικρού σε διάµετρο τιµονιού, της οθόνης αφής και του ψηφιακού πίνακα οργάνων, ο οποίος µπορεί να έχει και απεικόνιση 3D.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ τη δοκιμή του νέου Peugeot 2008 1.2 PureTech 130

Οι τιμές του νέου 2008 ξεκινούν από τα €20.500 για το 1.2 PureTech των 100 PS. Η ακαταμάχητη σχεδίαση μέσα-έξω και η ευρύχωρη και πρακτική καμπίνα συνθέτουν έναν άξιο συνεχιστή του οράματος της σύγχρονης Peugeot.


Renault Captur

renault captur

Με τα Clio και Captur να είναι εδώ και χρόνια τα best-seller σουπερμίνι και B-SUV αντίστοιχα, η Renault έχει αποδείξει πως γνωρίζει καλά τη δουλειά. Και πλέον δείχνει πως έχει την πολυτέλεια να χαράσσει με σιγουριά την πορεία της εξέλιξης των μοντέλων της: Με σχετικά μικρή εξέλιξη στην εξωτερική εμφάνιση, μα με επανάσταση για την καμπίνα, σε επίπεδο σχεδίασης, τεχνολογίας και απτής ποιότητας.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ τη δοκιμή του νέου Renault Captur

Για το Captur η εξωτερική σχεδίαση άλλαξε περισσότερο από ότι στο Clio και μαζί της οι διαστάσεις. Παραμένει σαφώς αναγνωρίσιμο, ωστόσο το νέο μοντέλο είναι 11 cm πιο μακρύ φτάνοντας τα 4,23 m. Τα 3,3 από αυτά τα cm αφορούν στο μεταξόνιο των 2,64 m, ενώ τα υπόλοιπα έχουν να κάνουν με τους προβόλους. Παράλληλα το νέο Captur είναι 1,9 cm πιο φαρδύ και 1 cm πιο ψηλό, ώστε να αποκτήσει περισσότερο SUV εικόνα.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ τις τιμές του νέου Captur στην Ελλάδα

Όπως ακριβώς και με το νέο Clio, οι Γάλλοι είχαν σκοπό να μεταμορφώσουν συνολικά την καμπίνα του Captur. Το ίδιο ισχύει επίσης για την ευρυχωρία και την πρακτικότητα της καμπίνας, ανέκαθεν ισχυρά σημεία για το Captur. Τώρα μάλιστα είναι ανώτερες από ποτέ, εξαργυρώνοντας τις μεγαλύτερες διαστάσεις της νέας γενιάς. 

Σύμφωνα με τη Renault, ήδη από τη βασική θα είναι στάνταρ όχι μόνο οι ηλεκτρικές ευκολίες αλλά και ένα μεγάλο κομμάτι από συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης, όπως το αυτόματο φρενάρισμα, η ειδοποίηση και διατήρηση στη λωρίδα, καθώς και η αναγνώριση των σημάτων του ΚΟΚ. Στον προαιρετικό εξοπλισμό μάλιστα υπάρχει και η τεχνολογία που καλωσορίζει την ημιαυτόνομη οδήγηση, δίνοντας άνεση και ασφάλεια κορυφαίου επιπέδου για την κατηγορία.


Škoda Kamiq

Skoda Kamiq

Στη γλώσσα των Ινουίτ, η λέξη Kamiq υποδηλώνει κάτι που ταιριάζει τέλεια σε κάθε περίσταση. Το Kamiq βασίζεται στη μικρότερη εκδοχή της πλατφόρμας MQB του Volkswagen Group, την Α0 δηλαδή, μόνο που οι Τσέχοι έκαναν προσαρμογές εκεί που έκριναν ότι χρειαζόταν για να το κάνουν να ξεχωρίσει. Στα 4,24 m, είναι σημαντικά μεγαλύτερο από τα όμοια Volkswagen T-Cross και SEAT Arona, οπότε ορίζει το άνω άκρο μεγέθους στην κατηγορία. Για την ακρίβεια πλησιάζει πολύ την επόμενη σε μήκος, ενώ στο μεταξόνιο των 2,65 m τη φτάνει για τα καλά. Το αποτέλεσμα δεν είναι άλλο από μια ιδιαίτερα ευρύχωρη καμπίνα που φιλοξενεί με τεράστια άνεση τέσσερις πολύ ψηλούς επιβάτες.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ τη δοκιμή του Škoda Kamiq 1.0 TSI 116 PS

Όσον αφορά το στιλ, το νέο Škoda διαθέτει «συναινετικό» ντιζάιν, χωρίς όμως να μπορεί κάποιος να το χαρακτηρίσει υποτονικό. Η γραμμή του είναι ισορροπημένη, με την οροφή να γίνεται οπισθοκλινής στο ύψος του τρίτου πλευρικού παραθύρου, κάτι που δίνει δυναμισμό στο προφίλ. 

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ τις τιμές του Škoda kamiq στην Ελλάδα 

Oι τιμές του νέου Kamiq, ξεκινούν από τα € 15.900 στην έκδοση Active με τον τρικύλινδρο 1.0 TSI απόδοσης 95 PS.
Από πλευράς βενζινοκινητήρων υπάρχουν τρεις επιλογές - ο τρικύλινδρος 1.0 TSI σε εκδόσεις 95 PS και 116 PS, και ο ισχυρότερος τετρακύλινδρος 1.5 TSI με 150 PS. Επιπλέον, υπάρχει και ο οικονομικός πετρελαιοκινητήρας 1.6 TDI με 116 PS. 

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ τη δοκιμή του Škoda Kamiq 1.5 TSI DSG

Το Kamiq έχει να δώσει κάτι ιδιαίτερο κυρίως σε εκείνον που θέλει μεγάλο χώρο και σαφώς αξίζει την προσοχή κάθε υποψήφιου αγοραστή στα B-SUV.


VW T-Cross

VW T-Cross

To νέο μικρό SUV της Volkswagen ήρθε να συμπληρώσει προς τα κάτω την γκάμα που ήδη περιλαμβάνει τα Touareg, Tiguan και T-Roc. To VW T-Cross είναι βασισμένο στην πλατφόρμα MQB A0 του VW Group και είναι αδελφό μοντέλο του γνωστού μας SEAT Arona και του Skoda Kamiq.

Η γκάμα που διατίθεται στη χώρα μας περιλαμβάνει δύο βασικούς κινητήρες, δύο κιβώτια ταχυτήτων και δύο διαφορετικά επίπεδα εξοπλισμού. Ο κινητήρας βενζίνης είναι ο γνωστός 3κύλινδρος 1.0 TSI σε δύο παραλλαγές, με 95 και με 115 ίππους. Διατίθεται επίσης ο πετρελαιοκινητήρας 1.6 TDI στην έκδοση με τους 95 ίππους. Ο 1.0 TSI των 95 PS αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, ενώ αυτός των 115 PS είτε με χειροκίνητο 6άρι είτε με αυτόματο DSG 7 σχέσεων. Ο 1.6 TDI συνδυάζεται με χειροκίνητο 5άρι ή αυτόματο DSG.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ τη δοκιμή του VW T-Cross 1.0 TSI 115 PS DSG

Το T-Cross δεν έρχεται στην Ελλάδα στο βασικό επίπεδο εξοπλισμού. Η γκάμα ξεκινά από το πιο πλούσιο επίπεδο Life κι επεκτείνεται στο ακόμη πλουσιότερο Style. Και οι δύο εκδόσεις περιλαμβάνουν ως στάνταρ το σύστημα ασφαλείας Front Assist με αναγνώριση πεζών και αυτόματο φρενάρισμα ανάγκης, το Lane Assist για διατήρηση της λωρίδας κυκλοφορίας, το Blind Spot Detection για επιτήρηση του τυφλού σημείου, το Fatigue Detection για την κόπωση του οδηγού, το σύστημα προετοιμασίας Pre Crash, το σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων Multi-Collision Brake, το Hill Start Assist για τις εκκινήσεις σε ανηφόρα, κλήση έκτακτης ανάγκης, αισθητήρα φώτων, καθώς και κάμερα οπισθοπορείας. Επιπλέον, η Life έχει περιοριστή ταχύτητας, ενώ η Style ενεργό cruise control.

Οι τιμές του T-Cross ξεκινούν από τα €17.400 για το 1.0 TSI 95 PS Life με το χειροκίνητο 5άρι κιβώτιο και φτάνουν τα €21.800 για το 1.0 TSI των 115 PS DSG Style. Οι ντίζελ εκδόσεις ξεκινούν από τα €20.250 και φτάνουν έως τα €24.650.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube