node/42730

Δυσοίωνα τα νέα για την ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτων

Μήνα με το μήνα οι πωλήσεις πέφτουν, όχι λόγω μειωμένης ζήτησης αλλά γιατί οι κατασκευαστές αντιμετωπίζουν προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα από την έλλειψη chip.

Το «chip shortage» ή η παγκόσμια έλλειψη chip, αν προτιμάτε, συνεχίζει ακάθεκτη δείχνοντας τα δόντια της, μήνα με το μήνα. Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοινώθηκαν, οι πωλήσεις σε ολόκληρη την Ευρώπη μειώθηκαν κατά 24% τον Ιούλιο και κατά 18% τον Αύγουστο, σε σχέση με τα περσινά επίπεδα. Η γενικότερα καλή πορεία της αγοράς το πρώτο εξάμηνο διατηρεί ακόμα θετικό το πρόσημο, σε επίπεδο έτους, η τάση όμως δείχνει έντονα πτωτική. 

Αρκετοί manager, μεταξύ των οποίων οι CEO των Volkswagen Group, Daimler και BMW Group, υποστηρίζουν πως η έλλειψη επεξεργαστών θα κρατήσει πολλούς μήνες ακόμα, πιθανά και για ολόκληρο το 2022. Η Toyota, από την πλευρά της, διατηρεί μία πιο συγκρατημένη στάση, θεωρώντας πως σίγουρα θα αντιμετωπίσει σημαντικές ελλείψεις μέχρι και το Δεκέμβριο, χωρίς όμως να θέλει να τοποθετηθεί για το νέο έτος. 

«Ενώ η πανδημία δεν έχει τελειώσει στην περιοχή, η μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετωπίζει η βιομηχανία είναι τώρα η έλλειψη chip αυτοκινήτων», έγραψαν αναλυτές της LMC Automotive σε έκθεση τους την περασμένη εβδομάδα. «Οποιαδήποτε ουσιαστική ανάκαμψη της ζήτησης, μετά το βελτιωμένο οικονομικό περιβάλλον στην περιοχή, τώρα στραγγαλίζεται».

Δεν είναι τυχαίο πως όλες οι μεγάλες αγορές της Ευρώπης, Γερμανία, Γαλλία, Μεγάλη Βρετανία, Ιταλία και Ισπανία, αντιμετωπίζουν διψήφια ποσοστά μείωσης των πωλήσεων, κάθε μήνα. Όσο για τους κατασκευαστές, οι πωλήσεις στην Ευρώπη για τον όμιλο Volkswagen έπεσαν κατά 14%, για τη Stellantis 29%, για τη Renault 23%, για τον όμιλο BMW 18% και για τη Daimler 38%.