Infotainment… ή πώς να τρακάρετε με τον μπροστινό σας!

Infotainment… ή πώς να τρακάρετε με τον μπροστινό σας!

Κάντε το λειτουργικό τους πιο απλό ή «κλειδώστε» το αν το αυτοκίνητο είναι σε κίνηση.

Δεν είναι η πρώτη φορά που το σημειώνω καθώς δεν είναι η πρώτη φορά που αισθάνθηκα ανασφάλεια (γλυτώσαμε τη διαπόμπευση χάρη στο σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος) προσπαθώντας να βρω έναν ραδιοφωνικό σταθμό εν κινήσει σε κάποιο -ονόματα δεν λέμε- σύστημα infotainment.
 
Η επιλογή που είχαμε παλαιότερα να «γυρίσουμε το κουμπί» και να συντονίσουμε το ραδιόφωνο εκεί που θέλαμε, τώρα έχει γίνει μια πολύπλοκη διαδικασία που στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο (και άλλα πολλά) απαιτούσε ή να πληκτρολογήσεις το όνομα του σταθμού ή τη συχνότητά του!

Αυτό σημαίνει πως αν αποφασίσεις να το κάνεις εν κινήσει θα πάρεις τα μάτια από το δρόμο για μεγάλο χρονικό διάστημα. Και αν είσαι στο «σταμάτα-ξεκίνα» της πόλης μπορεί να πέσεις και πάνω στο προπορευόμενο όχημα.
Η μόνη λύση να σταματήσεις δεξιά (πού άραγε στην Κηφισίας;) ή να έχεις προεπιλέξει το σταθμό πριν ξεκινήσεις.

Και αν το να βρεις ένα σταθμό στο ραδιόφωνο φαντάζει δύσκολο, σκεφτείτε πόσο επικίνδυνο είναι να πληκτρολογήσεις προορισμό στο GPS, αριθμό τηλεφώνου στην οθόνη (αφού ο νόμος επιτρέπει τη Bluetooth σύνδεση και συνομιλία), ή να αλλάξεις τις ρυθμίσεις του κλιματισμού.

Πολλά από τα σύγχρονα συστήματα infotainment λειτουργούν μάλιστα και μέσω touchpad στην κονσόλα, κάτι που καθιστά τη χρήση τους ακόμη πιο περίπλοκη.

Ναι, ξέρω πως οι νεότεροι θα πείτε πώς «ο γέρος δεν μπορεί να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα», αλλά δεν είναι έτσι. Δεν γίνεται να οδηγείς και ταυτόχρονα να αναζητάς ρυθμίσεις σε μια οθόνη αφής, ένα tablet που σου έχουν βάλει μπροστά στα μάτια σου. Είναι το ίδιο επικίνδυνο σαν να οδηγείς και να προσπαθείς να γράψεις μήνυμα στο κινητό.

Εξίσου επικίνδυνο αποδεικνύεται και το «έξυπνο τιμόνι», αυτό που ενσωματώνει διακόπτες για πολλές λειτουργίες αλλά απαιτεί μεγάλο χρόνο εξοικείωσης μέχρι να μάθεις πού είναι τι και να δουλεύεις με «τυφλό σύστημα».

Θα πείτε, ρύθμισέ τα όλα πριν ξεκινήσεις. Ναι, αυτή είναι η λύση, ίσως η μόνη λύση έως ότου οι κατασκευαστές αποφασίσουν να «κλειδώσουν» την πρόσβαση στα συστήματα αυτά, αν το αυτοκίνητο κινείται.

Μην τα σχεδιάζετε τόσο πολύπλοκα. Δώστε εναλλακτικές στις λειτουργίες τους (η φωνητική εντολή είναι μια αλλά δεν λειτουργεί πάντα) ή κάντε τις να μοιάζουν με αυτές που έχει συνηθίσει ο μέσος οδηγός. Η τεχνολογία παρέχει άπειρες δυνατότητες πλέον.

Υ.Γ. : Δεν αφορίζουμε την τεχνολογία αφού σαφώς τα εν λόγω συστήματα παρέχουν άπειρες εφαρμογές και ουκ ολίγη βοήθεια σε οδηγό και επιβάτες. Απλά ζητάμε κάτι πιο πρακτικό στη χρήση.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube