node/40465

Απορίες για το «Astypalea Project»

Χωρίς να μεμψιμοιρούμε παραθέτουμε κάποια ερωτηματικά που έχουν να κάνουν με την υλοποίηση του σχεδίου, ελπίζοντας πως η δημοσιοποίηση των λεπτομερειών θα μας λύσει τις απορίες. 
Η ανάγκη σταθεροποίησης/ανόρθωσης του δικτύου επιβάλλει κάποιες από τις τέσσερις θερμικές μονάδες να πρέπει να λειτουργούν υποστηρικτικά/επικουρικά.

Καταρχήν να χαιρετίσουμε την πρωτοβουλία της VW και της ελληνικής κυβέρνησης για την μετατροπή της Αστυπάλαιας σε ένα «πράσινο» και ενεργειακά αυτόνομο νησί.

Για το τι ακριβώς προβλέπει αυτό το σχέδιο, έχουμε ήδη γράψει. Τώρα όμως θα θέλαμε να εκφράσουμε κάποιες απορίες. Οι ενεργειακές ανάγκες του νησιού σήμερα είναι περίπου 1,2 MW με την κορύφωση τους το καλοκαίρι να φθάνουν τα 2,4 MW. Με τον ηλεκτρικό στόλο υπολογίζουμε οι ανάγκες να αυξηθούν μόνο 15%  οπότε αυτό μπορεί να καλυφθεί με ένα σύστημα κορυφαίας τεχνολογίας. Αυτά αναφέρει η επίσημη ανακοίνωση. 

Το πρόγραμμα προβλέπει πως η (αυξημένη κατά 15%) παραγωγή ρεύματος θα γίνεται από ένα υβριδικό σύστημα, το οποίο θα αποτελείται από ένα φωτοβολταϊκό και δύο ανεμογεννήτριες, που θα τροφοδοτούν συνεχώς ένα σύστημα μπαταριών εξελιγμένου τύπου, το οποίο θα αποθηκεύει την ενέργεια και θα την αποδίδει στο σύστημα της ΔΕΗ. Αυτό σύμφωνα με δηλώσεις του δημάρχου Νίκου Καμηνέα. Αρκούν; Mάλλον όχι.

Και αυτό δεν έχει να κάνει τόσο με την παραγωγική δυνατότητα των ΑΠΕ, όσο με την ανάγκη σταθεροποίησης/ανόρθωσης του δικτύου όταν για παράδειγμα δεν φυσά. Αυτό σημαίνει ότι κάποιες από τις τέσσερις θερμικές μονάδες θα πρέπει να λειτουργούν υποστηρικτικά/επικουρικά.

Αυτό δεν διευκρινίστηκε και παραμένει ένα θολό σημείο, καθώς αν ισχύσει τότε δεν μπορούμε να μιλάμε για καθαρή ενέργεια, αφού το ντίζελ θα εξακολουθεί να υφίσταται και μάλιστα θα ρυπαίνει ακόμη περισσότερο μέσα από μια διαδικασία «άναψε-σβήσε».  

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ αναλυτικά τι προβλέπεται  το σχέδιο της VW για την Αστυπάλαια

Ένα άλλο επίσης θολό σημείο έχει να κάνει με μια απόφαση που έρχεται από το 2011. Σύμφωνα με αυτήν, η ΡΑΕ (Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας) έχει αδειοδοτήσει την «TARNARA AIOLOS Α.Ε.» που έχει αποκλειστικό μέτοχο την EDF (η EDF είναι η αντίστοιχη γαλλική ΔΕΗ) για εγκατάσταση 48 Ανεμογεννητριών (Α/Γ) των 2,3 MW εκάστη, συνολικής ονομαστικής ισχύος 110,4 MW (Απόφαση ΡΑΕ υπ’ αριθμ. 1145/2011).

Ισχύει αυτή η απόφαση και αν ναι, δεν έρχεται σε αντίφαση με όλα όσα εξαγγέλθηκαν; Θα γίνει το νησί με άλλα λόγια ένα τεράστιο αιολικό πάρκο; O δήμαρχος το αρνείται πάντως...

Μια άλλη απορία έχει να κάνει με την επιδότηση της αγοράς ΕV από τους κατοίκους και η οποία προβλέπει πως το ελληνικό δημόσιο θα προσφέρει ένα ποσό της τάξης των €12.000 .

Δεν διευκρινίζεται όμως αν το ποσό αυτό θα προέλθει από πρόγραμμα «κινούμαι ηλεκτρικά» ή αν θα γίνει σε συνεργασία με κάποιες τράπεζες και πώς.

Σε κάθε περίπτωση περιμένουμε τη δημοσιοποίηση όλου του μνημονίου συνεργασίας που υπέγραψε η VW με την ελληνική κυβέρνηση για να δούμε και όλες τις λεπτομέρειες.