10 πολύ ξεχωριστά εργοστασιακά τιμόνια

Είναι το κυριότερο στοιχείο στο οπτικό πεδίου του οδηγού και αυτό που αγγίζει διαρκώς, προέκταση των χεριών του. Η αισθητική του είναι καθοριστικής σημασίας.

Ferrari F40

Ένα κλασικό και εξαιρετικά απλό MΟΜΟ, με τρία ίσια μπράτσα σε μηδενικό offset. Συνέβαλε τα μέγιστα στο πρεστίζ της μάρκας. Οι εσοχές στις λαβές είναι μικρές, μόλις που σχηματίζονται. Τότε το τιμόνι ήταν μόνο για οδήγηση. Τίποτα άλλο. Η F40 ήταν ένα απολύτως εστιασμένο σκληροπυρηνικό μηχάνημα οδήγησης και αυτό το τιμόνι φώναζε τον χαρακτήρα της κατασκευής.

Τώρα δεν μιλάμε για το σύστημα διεύθυνσης, για την αίσθηση, το βάρος και την πληροφόρηση. Μιλάμε για το τιμόνι το ίδιο, ως αντικείμενο. Είναι αυτό που κυριαρχεί στην καμπίνα ενός αυτοκινήτου. Είναι το κυριότερο στοιχείο στο οπτικό πεδίου του οδηγού και αυτό που αγγίζει διαρκώς, προέκταση των χεριών του. Η αισθητική του είναι καθοριστικής σημασίας. Μαζί με τη θέση οδήγησης, είναι για πολλούς ο καταλύτης της επιλογής αυτοκινήτου.

Παλαιότερα, μια από τις πρώτες κινήσεις μετά την αγορά του αυτοκινήτου, ήταν η αλλαγή ζαντών και τιμονιού. Με την καθιέρωση των αερόσακων τα τιμόνια έγιναν άσχημα, με ογκώδες κεντρικό τμήμα. Και ταυτόχρονα, έγινε αδύνατη πρακτικά η αλλαγή τους, χωρίς να καταργηθεί το βασικότερο στοιχείο παθητικής ασφάλειας. Έτσι έπεσε ακόμη περισσότερο βάρος στους σχεδιαστές, να δημιουργήσουν όμορφα εργοστασιακά τιμόνια. Και σταδιακά τα κατάφεραν, σε συνδυασμό με την εξέλιξη της τεχνολογίας που είχε σαν αποτέλεσμα τη μείωση του όγκου του αερόσακου και των εξαρτημάτων του.

Στη συγκεκριμένη λίστα διαλέξαμε μερικά πραγματικά όμορφα δείγματα, τόσο από την προ αερόσακων εποχή όσο και από την σύγχρονη.

TAGS