Test drive: Renault Clio Sport Tourer 1.5 dCi

Η στέισον έκδοση του Clio διατηρεί τη γοητευτική εμφάνιση του χάτσμπακ και τη συνδυάζει με αυξημένη πρακτικότητα.

Το Renault Clio ξεχωρίζει σε εμφάνιση, και στη στέισον έκδοση του μοντέλου δεν έπρεπε να χαθεί αυτό το χαρακτηριστικό.

Το αποτέλεσμα κρίνεται επιτυχημένο, αφού το Clio Sport Tourer ενσωματώνει ιδανικά τον επιπλέον όγκο που κουβαλάει. Έχει μικρό πίσω πρόβολο, και αν έλειπαν οι μπάρες της οροφής θα μπορούσες να το μπερδέψεις με μικρομεσαίο χάτσμπακ.

Εσωτερικά χαρίσματα
Περνώντας στο πίσω κάθισμα συνειδητοποιείς ότι πρόκειται για σουπερμίνι από το περιορισμένο πλάτος που θα δυσκολέψει την παρουσία τρίτου και τον χώρο για τα γόνατα. Αντίθετα εκείνος για το κεφάλι είναι αυξημένος κατά 1,5 cm, και άτομα με ύψος 1,90 m θα βολευτούν μια χαρά. Εκεί που το Sport Tourer υπερισχύει έναντι οποιοδήποτε μικρομεσαίου είναι στον χώρο αποσκευών.

Σε πλήρη ανάπτυξη φτάνει τα 443 lt, έχει εύκολα εκμεταλλεύσιμο σχήμα και χαμηλό κατώφλι φόρτωσης, 60 cm από το έδαφος. Με το διπλό πάτωμα στη θέση του δημιουργείται ένας επίπεδος χώρος φόρτωσης και η χωρητικότητα μειώνεται στα 358 lt. Εκτός από την πλάτη του πίσω καθίσματος, που αναδιπλώνεται σε αναλογία 1/3-2/3, μπορεί να πέσει προς τα εμπρός και η πλάτη του καθίσματος του συνοδηγού. Έτσι μεταφέρονται αντικείμενα με μήκος έως και 2,48 m.

Τα περίπου 50 kg που ζυγίζει παραπάνω το Sport Tourer καθόλου δεν έχουν επηρεάσει την εικόνα του στον δρόμο. Η ανάρτηση είναι κάπως σφιχτή στην καθημερινή χρήση αλλά επιτρέπει ελάχιστη κλίση και χαρίζει αμεσότητα στις αντιδράσεις του. Ο κινητήρας 1.5 dCi 90 ίππων, ο ίδιος που τοποθετείται στο Renault Captur αλλά και στο Nissan Note, χαρίζει ανταγωνιστικές επιδόσεις. Το Sport Tourer είναι γρηγορότερο από αρκετά μικρομεσαία 1.600άρια ντίζελ. Σε συνδυασμό με την καλή απόκριση του γκαζιού είναι ευχάριστος στη χρήση, και το μόνο που θα ήθελες είναι λίγο καλύτερη ηχομόνωση ώστε να μην φτάνει στην καμπίνα η σχετικά τραχιά λειτουργία του.

Όπως κι αν κινείσαι, η κατανάλωση στη χειρότερη περίπτωση θα περάσει τα 6,0 lt/100 km, ενώ με προσοχή και χωρίς μποτιλιαρίσματα θα πέσει κάτω από τα πέντε. Η τιμή του είναι €16.285 για την έκδοση dCi 90 Expression, η οποία διαθέτει το MediaNav με οθόνη αφής 7’’, Bluetooth και σύστημα πλοήγησης, ενώ διαθέτει 5ετή εγγύηση όπως κάθε Clio. Η πλούσια έκδοση Dynamic της δοκιμής προσθέτει μεταξύ άλλων αυτόματο κλιματισμό, δερμάτινο τιμόνι, αυτόματα φώτα και υαλοκαθαριστήρες, σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί και ζάντες 16’’, με €17.310.


Τι λέει το DRIVE
Ευρύχωρο, οικονομικό και ευχάριστο στο δρόμο, αποτελεί μια καλή εναλλακτική στα μικρομεσαία ντίζελ για όποιον μπορεί να θυσιάσει λίγο χώρο επιβατών για παραπάνω χώρο αποσκευών και πρακτικότητα.
Τιμή από €16.285 (με απόσυρση)
Τεχνολογία 1.461 cc, i4, 8v, 1 ΕΕΚ, τουρμποντίζελ, 90 PS/4.000 rpm, 22,4 kgm/1.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,8”
0-160 km/h 35,0”
0-400 m 17,7” @ 125,5 km/h
0-1.000 m 32,9” @ 154,8 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 9,3”
50-80 km/h (3η) 4,1”
80-110 km/h (3η) 5,8”
80-110 km/h (4η) 6,4”
110-140 km/h (4η) 10,3”
110-140 km/h (5η) 12,3”
Φρένα 100-0 km/h 37,6 m
Τελική ταχύτητα 178 km/h
Μέση κατανάλωση 5,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 90 gr/km
Διαστάσεις 4.267 x 1.732 x 1.445 mm
Βάρος 1.230 kg
Μετρήσεις Drive