Test drive: MINI Cooper S Cabrio

Test drive: MINI Cooper S Cabrio

Οι επιδόσεις και η οδική συμπεριφορά του MINI Cooper S προσφέρονται τώρα και σε συνδυασμό με απεριόριστη θέα στα αστέρια.

Η πιο φρέσκια έλευση στην κατηγορία των μικρών τετραθέσιων κάμπριο είναι η ανοιχτή έκδοση του ΜΙΝΙ. Με στόχο να καλύψει κάθε γούστο, το MINI Cabrio διατίθεται με μια ευρεία γκάμα κινητήρων. Και μετά το MINI Cooper Cabrio, με τον τρικύλινδρο 1.5 των 136 ίππων, ήρθε η στιγμή να δοκιμάσουμε και το Cooper S.

Κάτω από το καπό του MINI Cooper S Cabrio βρίσκεται ο 2λιτρος TwinPower Turbo με 192 PS του κλειστού Cooper S, χωρίς αλλαγές. Με το ίδιο οροπέδιο ροπής των 28,6 kgm από τις 1.250 ως τις 4.000 rpm, που φτάνει τα 30,6 kgm στο overboost. Συνδυάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, ή με το επίσης 6άρι αυτόματο Steptronic που διαθέτει και το αυτοκίνητο της δοκιμής (€2.300). Αυτό που αλλάζει είναι βέβαια το βάρος. Λόγω των επεμβάσεων που έχουν γίνει για την ενίσχυση της ακαμψίας στο ανοιχτό ΜΙΝΙ, το βάρος είναι αυξημένο κατά 105 kg σε σχέση με το κλειστό.

Έτσι, για το 0-100 km/h χρειάζεται 7,0’’ και για τα 400 m 15,1’’, όταν το κλειστό Cooper S είχε μετρηθεί στα 6,5’’ και 14,7’’. Αντίστοιχα, οι ρεπρίζ 80-110 km/h και 110-140 km/h με kickdown ολοκληρώνονται σε 3,2’’ και 4,7’’ με το Cabrio, και σε 2,9’’ και 4,3’’ με το κλειστό Cooper S. Φυσικά η διαφορά είναι ξεκάθαρη σε σχέση με το σημαντικά πιο αδύναμο 1.500άρι Cooper Cabrio, το οποίο γράφει 8,7’’, 16,5’’, 5,5’’ και 6,9’’ (με 3η στο χειροκίνητο κιβώτιό του), για τις ίδιες μετρήσεις.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το ΜΙΝΙ Cooper Cabrio

Όσο κινείσαι μέσα στην πόλη, τρέμουλο στο παρμπρίζ θα εντοπίσεις μόνο στις πιο γερές λακκούβες. Πιο συχνά θυμάσαι ότι οδηγείς ανοιχτή έκδοση από τη λίγο χειρότερη ηχομόνωση που προσφέρει η υφασμάτινη κουκούλα. Η οποία στο αυτοκίνητο της δοκιμής, μέσω του προγράμματος εξατομίκευσης MINI Yours, φέρει την αγγλική σημαία. Ενδιαφέρον και χρήσιμο είναι το ό,τι λειτουργεί και ως ηλιοροφή, ανοίγοντας μόνο το μπροστινό τμήμα της. Επειδή μάλιστα δεν υπάρχει ανεμοθραύστης πάνω από το παρμπρίζ, όπως στις συμβατικές ηλιοροφές, στην καμπίνα μπαίνει πολύς αέρας και με μεγάλη ταχύτητα. Με το πλήρες άνοιγμα της οροφής η ορατότητα προς τα πίσω περιορίζεται πολύ. Δεν περιορίζεται όμως καθόλου το πεδίο δράσης σου, αφού με τον ανεμοθραύστη τοποθετημένο στα πίσω καθίσματα μέχρι τα 120 km/h οδηγός και συνοδηγός δεν χρειάζεται καν να υψώνουν τον τόνο της φωνής τους.

Το αυτοκίνητο της δοκιμής δεν φορούσε λάστιχα run flat αλλά συμβατικά, οπότε η άνεση και η ποιότητα κύλισης σε σπασμένο οδόστρωμα ήταν καλύτερες απ’ ό,τι ίσως περιμένεις έχοντας οδηγήσει άλλα μοντέλα της φίρμας. Όμως το άμεσο μπροστινό και η ελάχιστη κλίση του αμαξώματος ακόμα και στις πιο βίαιες αλλαγές πορείας, δεν έχουν αλλάξει. Αυτό που έχει αλλάξει είναι η ακαμψία, με την επίδρασή της να γίνεται αντιληπτή μόνο σε πολύ γρήγορο ρυθμό.

Μόνο πιέζοντας αρκετά ίσως νιώσεις ότι το πίσω μέρος δεν ακολουθεί το εμπρός σαν ένα κομμάτι, αλλά με μια μικρή καθυστέρηση. Ειδικά αν ο δρόμος έχει και κάποια αλλαγή κλίσης μέσα στη στροφή. Αλλά και στην έξοδο, με τη μέγιστη επιτάχυνση, το τράβηγμα στο τιμόνι είναι πιο έντονο. Οπότε, συγκρινόμενο σε ακρίβεια και σπορ χαρακτήρα με την κλειστή έκδοσή του, το Cooper S Cabrio υστερεί, όπως είναι αναμενόμενο. Αλλά με τα δεδομένα των ανοιχτών μοντέλων, παραμένει το πιο ενδιαφέρον οδηγικά.

Το MINI Cabrio ποτέ δεν ξεχώριζε σε ευρυχωρία και πρακτικότητα, και αυτή η γενιά δεν αποτελεί εξαίρεση. Ο χώρος για τα πόδια των πίσω είναι από μικρός έως ανύπαρκτος αν ο οδηγός είναι άνω του 1,85 m. Και το πορτ-μπαγκάζ, παρότι με χωρητικότητα 215 lt είναι θεωρητικά ικανοποιητικό, στην πράξη είναι δύσκολα προσβάσιμο, παρά το τρικ ανύψωσης της βάσης της οροφής. Τέλος, το MINI Cabrio δεν είναι φτηνό. Και όταν αρχίσεις να προσθέτεις ποθητά έξτρα όπως τα μαλακά δερμάτινα καθίσματα, το σύστημα ψυχαγωγίας και πλοήγησης και όλες τις αισθητικές λεπτομέρειες που το κάνουν τόσο ξεχωριστό, η τιμή του εκτοξεύεται.

Οπότε, ορθολογικά σκεπτόμενος εύκολα αναρωτιέσαι για το αν αξίζει η διαφορά τιμής του Cooper S από το αντίστοιχο Cooper, που με το παλιό καθεστώς φορολόγησης έφτανε τα €6.000. Η αγορά ενός MINI Cabrio ωστόσο, σπάνια γίνεται μετά από ορθολογική σκέψη. Αν σου αρέσει και μπορείς, θα το πάρεις, και θα απολαύσεις το καλύτερο MINI Cabrio που έχουμε οδηγήσει και το πιο ζωντανό οδηγικά τετραθέσιο κάμπριο.

Τι λέει το DRIVE
Το στιλ του ανοιχτού ΜΙΝΙ συνδυάζεται με πολύ καλές επιδόσεις και κορυφαίο εξοπλισμό, δημιουργώντας ένα ευχάριστο αλλά καθόλου φτηνό σύνολο
Τιμή από €32.000 (Δεν ισχύει από 1η Ιουνίου)
Τεχνολογία 1.998 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, Valvetronic, 192 PS/5.000-6.000 rpm, 28,6 (30,6) kgm/1.250-4.000 rpm, αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,0”
0-160 km/h 17,0”
0-400 m 15,1” @ 151,5 km/h
0-1.000 m 27,5” @ 191,2 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 5,4”
50-80 km/h 2,2”
80-110 km/h 3,2”
110-140 km/h 4,7”
Φρένα 100-0 km/h 36,3 m
Τελική ταχύτητα 228 km/h
Μέση κατανάλωση 10,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2 131-142 g/km
Διαστάσεις 3.850 x 1.727 x 1.415 mm
Βάρος 1.370 kg
Μετρήσεις Drive. Οι μετρήσεις έγιναν με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube