Test drive: Jeep Renegade 1.4Τ MultiAir2 4WD

Όταν ένα μικρό 1.400άρι SUV κουβαλάει το βαρύ όνομα της Jeep, δεν μπορεί να μη δίνει βάρος στις δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου.

Το Renegade έχει δώσει μια γενναία πνοή ζωής στην ευρωπαϊκή πορεία της Jeep, αυξάνοντας τις πωλήσεις της κατά 170%. Στη χώρα μας, χάρη στον μικρό κυβισμό του, πουλάει τόσο καλά που το αντίστοιχο ποσοστό αύξησης είναι... δεκαπλάσιο.

Και τώρα, στις εκδόσεις χαμηλού κυβισμού έρχεται να προστεθεί και μια με τετρακίνηση, η οποία μέχρι πρότινος προσφερόταν μόνο στο 2λιτρο ντίζελ. Το βενζινοκίνητο Renegade 4WD φοράει τη δυνατότερη εκδοχή του 1.4 MultiAir2 Turbo, με 170 PS και 25,5 kgm, αποκλειστικά σε συνδυασμό με αυτόματο κιβώτιο εννιά σχέσεων. Όπως στην έκδοση Trailhawk με το ίδιο κιβώτιο, έτσι και εδώ η υποκαθιστά τη λειτουργία υποπολλαπλασιασμού σχέσεων, πετυχαίνοντας λόγο μετάδοσης 20:1.

Στην καθημερινή χρήση δεν επιλέγεται ποτέ και το Renegade ξεκινάει με 2η, εκτός αν πρόκειται για ανηφόρα με μεγάλη κλίση. Ως συμβατικό αυτόματο, το κιβώτιο δεν συναγωνίζεται τα διπλοσύμπλεκτα σε ταχύτητα αλλαγών, αλλά σε ομαλότητα δεν υστερεί καθόλου. Κάνει το Renegade ιδιαίτερα εύχρηστο στην καθημερινή χρήση, και αν του λείπει κάτι είναι μια επιλογή σπορ λειτουργίας, κυρίως για να κρατάει χαμηλή σχέση σε κατηφορικές διαδρομές. Οι εντυπώσεις πάντως είναι σαφώς πιο θετικές σε σχέση με τον ίδιο συνδυασμό κινητήρα-κιβωτίου στο Fiat 500X.

Η διαφορά βάρους σε σχέση με το προσθιοκίνητο Renegade 1.4 των 140 ίππων είναι σχεδόν 100 kg, ενώ το τετρακίνητο έχει να αντιμετωπίσει επιπλέον τις απώλειες του κιβωτίου και τις τριβές του συστήματος μετάδοσης. Όλα αυτά όμως δεν είναι ικανά να αναιρέσουν το πλεονέκτημα των 30 παραπάνω ίππων. Το τετρακίνητο Renegade είναι παντού γρηγορότερο, με 9,1’’ για το 0-100 km/h (αντί για 10,8’’), 4,9’’ για το 80-110 km/h (αντί 5,2’’) και 24,7’’ για το 60-160 km/h (από 29,3’’). Και επί της ουσίας ελάχιστη διαφορά το χωρίζει από το 2λιτρο ντίζελ Trailhawk, ίδιας ισχύος.

Οι ιδιοκτήτες παλαιότερων Jeep θα πρέπει να σημειώσουν ότι αυτό το Renegade είναι στην πλειονότητα των μετρήσεων πιο γρήγορο από τα Compass και Patriot 2.4, αλλά και από το Cherokee 3.7, οπότε μπορούν να κάνουν άφοβα τη μετάβαση στη downsized εποχή της φίρμας. Σε σχέση με εκείνα τα μοντέλα άλλωστε, σε άλλο επίπεδο είναι και η κατανάλωση, παρότι σε σχέση με τις πετρελαιοκίνητες προτάσεις της κατηγορίας σήμερα είναι αυξημένη. Με χαλαρή χρήση σε επαρχιακούς δρόμους μπορεί να πέσει μέχρι τα 8 lt/100 km, όμως αν οδηγείς και στην πόλη πιθανότατα θα παραμείνει αρκετά πάνω από τα 10 lt/100 km.

Το Renegade 4WD δεν διαφέρει εμφανισιακά από τα προσθιοκίνητα, πέρα από το λογότυπο 4x4 στο πίσω μέρος. Έχει την ίδια απόσταση από το έδαφος και φοράει τα ίδια, εντελώς ασφάλτινα λάστιχα. Έτσι στον δρόμο εμφανίζει την ίδια ευχάριστη εικόνα με εκείνα, με δύο σημαντικές διαφοροποιήσεις προς το καλύτερο. Πρώτον, η ανάρτηση έχει ελαφρώς πιο μαλακές ρυθμίσεις οπότε προσφέρει περισσότερη άνεση, ειδικά εντός πόλης. Κι αυτό χωρίς να γέρνει αισθητά περισσότερο υπό πίεση ή να νιώθεις οποιαδήποτε αστάθεια ή τάση πλεύσης στην εθνική. Και δεύτερον, η ελκτική πρόσφυση σε γλιστερή ή βρεγμένη άσφαλτο με μικρή ταχύτητα είναι όσο βελτιωμένη περιμένεις από ένα τετρακίνητο.

Ο πραγματικός χαρακτήρας αυτής της έκδοσης αποκαλύπτεται βέβαια εκτός δρόμου. Η τετρακίνηση, εκτός της αυτόματης λειτουργίας που στέλνει ροπή πίσω όταν χρειαστεί, έχει τη δυνατότητα κλειδώματος και τρία προγράμματα για κίνηση σε χιόνι, άμμο ή λάσπη. Μαζί με την κατανομή της ροπής καθορίζεται και η συμπεριφορά του κιβωτίου, η απόκριση του γκαζιού και η ελευθερία του συστήματος ευστάθειας. Το αποτέλεσμα είναι, απλώς, το πιο ικανό αυτοκίνητο της κατηγορίας. Στη λάσπη και την άμμο δείχνει ασταμάτητο. Και παρότι η ανάρτηση δεν έχει την ελευθερία άρθρωσης ενός κλασικού Jeep και εύκολα κρεμάει κάποιος τροχός σε μεγάλα νεροφαγώματα, η δύναμη μεταφέρεται αμέσως στον τροχό που έχει πρόσφυση και συνεχίζεις. Από την κορυφαία έκδοση Trailhawk αυτή εδώ έχει να ζηλέψει μόνο την αυξημένη απόσταση από το έδαφος και τους πιο κοντούς προφυλακτήρες, που μεγαλώνουν τις γωνίες προσέγγισης/αποχώρησης, αλλά πρέπει κάποιος να είναι πολύ απαιτητικός για να του λείψουν αυτά.

Κατά τα άλλα και αυτό το Renegade έχει ένα ποιοτικό εσωτερικό, πιστό στο χαρακτηριστικό στιλ της φίρμας και με αρκετές θήκες για ποτήρια και μικροπράγματα. Η πληθώρα πλήκτρων στο τιμόνι ίσως ξενίσει μερικούς, αλλά συνηθίζεται εύκολα. Οι χώροι είναι καλοί για αυτοκίνητο αυτού του μεγέθους και η ψηλοτάβανη διαμόρφωση αυξάνει ακόμα περισσότερο την αίσθηση ευρυχωρίας στην καμπίνα. Η μοναδική διαθέσιμη έκδοση Limited έχει πλούσιο εξοπλισμό που περιλαμβάνει το Uconnect με οθόνη 5’’ και σύστημα πλοήγησης, έγχρωμη οθόνη 7’’ στον πίνακα οργάνων και αυτόματο κλιματισμό. Έχει ακόμα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας για την αποφυγή σύγκρουσης με προπορευόμενο όχημα και την παραμονή στη λωρίδα κυκλοφορίας.

Ο πλούσιος βασικός εξοπλισμός, που περιλαμβάνει και το 9άρι αυτόματο κιβώτιο, κάνει πιο εύπεπτη την υψηλή τιμή του Renegade 4WD. Και η απόκτησή του διευκολύνεται με τρία ελκυστικά χρηματοδοτικά, που φτάνουν μέχρι και την άτοκη εξόφληση σε πέντε χρόνια. Και μπορεί με λιγότερα χρήματα να βρίσκεις πιο ευρύχωρα, πιο οικονομικά σε κατανάλωση, πιο σπορ ή πιο γρήγορα SUV, κανένα όμως δεν έχει τις εκτός δρόμου ικανότητες και τον χαρακτήρα του τετρακίνητου Renegade.


Τι λέει το DRIVE
Με σαφώς περισσότερες ικανότητες εκτός ασφάλτου από τα υπόλοιπα, πιο ασφάλτινα SUV, είναι ένα γνήσιο Jeep και σχεδόν μονόδρομος για όποιον πρόκειται να κάνει τέτοια χρήση
Τιμή από € 27.940 (με απόσυρση)
Τεχνολογία 1.368 cc, i4, 16v, 1 ΕΕΚ, MultiAir2, τούρμπο, 170 PS/5.500 rpm, 25,5 kgm/2.500 rpm, αυτόματο κιβώτιο εννιά σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,1”
0-160 km/h 28,3”
0-400 m 16,5” @ 131,4 km/h
0-1.000 m 30,9” @ 164,3 km/h
50-80 km/h (kickdown) 3,1”
80-110 km/h (kickdown) 4,9”
110-140 km/h (kickdown) 7,7”
Φρένα 100-0 km/h 38,8 m
Τελική ταχύτητα 196 km/h
Μέση κατανάλωση 11,0 lt/100 km
Εκπομπές CO2 160 gr/km
Διαστάσεις 4.255 x 1.805 x 1.697 mm
Βάρος 1.480 kg
Μετρήσεις Drive