Test drive: BMW X2 sDrive20i

Η δικίνητη BMW X2 κάνει ακόμη πιο λεπτή τη διαχωριστική γραμμή μεταξύ ενός σπορ χάτσμπακ και ενός αντίστοιχης φιλοσοφίας SUV.

Σύμφωνα με την BMW, η Χ2 ενσωματώνει αντιφατικά σχεδιαστικά στοιχεία. Την αεροδυναμική φόρμα ενός κουπέ με τις στιβαρές γραμμές ενός τυπικού SUV. Και μάλλον θα πρέπει να συμφωνήσουμε. Το αποτέλεσμα είναι αντικειμενικά όμορφο. Και έχουν πετύχει να πάρουν αποστάσεις από την X1, χωρίς να χρειαστεί να αλλάξουν τα πάντα. Στην πραγματικότητα τα δύο μοντέλα μοιράζονται την ίδια πλατφόρμα UKL, σε μια εκδοχή 8 cm πιο κοντή και 7,5 cm πιο χαμηλή, με ταυτόσημο πλάτος και μεταξόνιο.

Από την άλλη, έχουν μετατοπίσει προς τα εμπρός τη βάση του παρμπρίζ, δίνοντάς του έτσι μεγαλύτερη κλίση. Αυτό, σε συνδυασμό με την ελαφρώς χαμηλότερη γραμμή της οροφής και κυρίως την ψηλή βασική γραμμή στο πίσω μέρος, έχει αποτέλεσμα τα μάτια να βλέπουν μια… σχεδόν κουπέ φόρμα, ενώ στην πραγματικότητα δεν υπάρχει. Αλλά αυτό το λέμε για καλό, καθώς έτσι πέτυχαν το οπτικό αποτέλεσμα χωρίς να χρειαστεί να γίνουν μεγάλοι συμβιβασμοί στους χώρους των πίσω επιβατών. Η πρόσβαση στο πίσω κάθισμα είναι λίγο πιο δύσκολη σε σχέση με τη Χ1. Κατά τα άλλα, οι χώροι και εδώ είναι αρκετοί για να χαρακτηριστούν άνετοι για τέσσερις ενηλίκους, ακόμη και μεγάλου αναστήματος. Ο μεσαίος πίσω επιβάτης θα έχει ένα θέμα με τα πόδια ή/και το κεφάλι του, λόγω του ανασηκωμένου εδράνου. Αλλά αυτό ίσως και να έχει γίνει επίτηδες για να τονίσει τον πιο niche χαρακτήρα της Χ2. Υπό μία έννοια είναι για 2+2, όπως λέμε και για τα κλασικά κουπέ. ΟΚ, εδώ οι πίσω δύο θα καθίσουν πραγματικά άνετα, αλλά μην το παρακάνουμε.

BMW X2 interior
 
Η ποιότητα της καμπίνας είναι κορυφαία, με πολύ προσεγμένο φινίρισμα και μαλακό πλαστικό στο ταμπλό. Η στιβαρή συναρμολόγηση σου δίνει την εντύπωση ότι δεν θα τρίξει ποτέ, παρά τη σκληρή ανάρτηση. Οι χώροι για μικροαντικείμενα είναι πολλοί και έξυπνα διαμορφωμένοι. Μεγάλος και πλήρως αξιοποιήσιμος είναι και ο χώρος αποσκευών 470 λίτρων.
Στην έκδοση sDrive20i που δοκιμάζουμε, ο κινητήρας είναι δίλιτρος, 4κύλινδρος, αλουμινένιος, με μια twin scroll τουρμπίνα. Ο σοφιστικέ έλεγχος της αναπνοής με μεταβλητό βύθισμα βαλβίδων VALVETRONIC και χρονισμό εκκεντροφόρων εισαγωγής-εξαγωγής (DOUBLE VANOS), σε συνδυασμό με τον ακριβή άμεσο ψεκασμό, επιτρέπουν ιπποδύναμη 192 PS και 28,6 kgm ροπή, με εκλεπτυσμένα χαρακτηριστικά λειτουργίας.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: BMW X2 xDrive25d

Η απόδοση είναι απλωμένη σε ένα ευρύτατο φάσμα στροφών, η ροπή κορυφώνεται μόλις από τις 1.350 rpm και διατηρείται σταθερή ως τις 4.600 rpm, για να δώσει τη σκυτάλη στη μέγιστη ιπποδύναμη η οποία αποδίδεται σταθερά από τις 5.000 ως τις 6.000 rpm. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι οποιαδήποτε στιγμή κι αν πατήσεις το γκάζι έχεις δύναμη, ανεξάρτητα από την ένδειξη του στροφομέτρου ή τη σχέση στο κιβώτιο. Το οποίο είναι έτσι κι αλλιώς γρήγορο και ομαλό, οπότε ακόμη κι αν βρεθείς με δύο πάνω, θα κατεβάσει γρήγορα τη σωστή ταχύτητα για να προσπεράσεις άμεσα με ασφάλεια. Τα νούμερα των επιδόσεων φέρνουν την Χ2 μεταξύ των σπορ χάτσμπακ, με το 0-100 km/h να ολοκληρώνεται σε μόλις 7,2” και το χιλιόμετρο να καλύπτεται σε 27,9” με ταχύτητα εξόδου σχεδόν 190 km/h.

Στην πόλη, με μισό γκάζι, κινείται αβίαστα από σημείο σε σημείο. Η λειτουργία της ανάρτησης είναι ικανοποιητική σε μικρού βάθους ή ύψους ανωμαλίες. Στις πιο έντονες, οι αναταράξεις φτάνουν στην καμπίνα. Όχι ενοχλητικά, αλλά φτάνουν. Όπως και ένας θόρυβος.

BMW X2

Η κύλιση είναι γενικά ήσυχη, αν και σε τραχιά άσφαλτο δημιουργείται μια συχνότητα που γίνεται αντιληπτή ως βουητό. Η έξυπνη αυτόματη λειτουργία του κιβωτίου και το σωστά υπολογισμένο βάρος του τιμονιού στο πρόγραμμα οδήγησης Comfort (ή Eco, αν και σε αυτό το γκάζι χάνει την αμεσότητά του) κάνουν ευχάριστη τη βόλτα.

Τις πραγματικές δυνατότητές της όμως τις δείχνει στον ανοιχτό δρόμο. Στον αυτοκινητόδρομο εντυπωσιάζει η πλήρης απουσία θορύβου από τον κινητήρα. Ταξιδεύει όπως ένα ηλεκτρικό. Και ενώ αυτή η ησυχία θα μπορούσε να φέρει στην επιφάνεια αεροδυναμικούς θορύβους, ούτε αυτοί γίνονται αντιληπτοί. Η δύναμη λοιπόν του μοτέρ, σε συνδυασμό με τη μακριά 7η σχέση και την έλλειψη θορύβου από κινητήρα και αεροδυναμική, την καθιστούν ιδανική για μεγάλα ταξίδια. Είναι ευθύβολη και σταθερή, καταπίνει τα χιλιόμετρα αχόρταγα, όχι όμως και τη βενζίνη. Με σταθερή ταχύτητα 150 km/h η κατανάλωση στην εθνική οδό κυμαίνεται οριακά πάνω από τα 8 lt/100 km.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: BMW X1 sDrive16i

Με μόλις 3,5” για τα 80-110 km/h, από στροφή σε στροφή η αίσθηση επιτάχυνσης είναι χορταστική. Και πειστική σε σχέση με την ονομαστική τιμή ισχύος και ροπής. Το τράβηγμα είναι διαρκές, χωρίς κενά ή ξεσπάσματα. Ελάχιστη υστέρηση στην απόκριση του τούρμπο και μια πολύ μικρή καθυστέρηση στη μεταφορά της εντολής προκειμένου να γίνει η αλλαγή ταχύτητας -όχι στην ίδια την αλλαγή η οποία είναι ακαριαία, δεν αλλοιώνουν τη συνολική εικόνα. Η οποία είναι αυτή ενός σπορ χάτσμπακ, παρά οτιδήποτε άλλο.

Τι λέει το DRIVE
Τόσο σπορ που ίσως να μην χρειάζεται. Από την άλλη, εφόσον συνδυάζει την αίσθηση ανωτερότητας ενός SUV που αρέσει στους πελάτες, γιατί όχι;

Τιμή Από €42.300
Τεχνολογία 1.998 cc, i4, 16v, 2 x ΕΕΚ, VALVETRONIC, Double-VANOS, μπλοκ και κεφαλή από κράμα αλουμινίου, άμεσος ψεκασμός, TwinPower τούρμπο (TwinScroll), 192 PS/5.000-6.000 rpm, 28,6 kgm/1.350-4.600 rpm, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,2”
0-160 km/h 18,1”
0-400 m 15,3” @ 148,3 km/h
0-1.000 m 27,9” @ 189,3 km/h
60-160 (με αλλαγές) 14,6”
50-80 km/h 2,4”
80-110 km/h 3,5”
110-140 km/h 5,0”
Φρένα 100-0 km/h 35,9 m
Τελική ταχύτητα 227 km/h
Μέση κατανάλωση 9,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2 126 g/km
Διαστάσεις 4.360 x 1.824 x 1.526 mm
Χώρος αποσκευών 470 lt
Βάρος 1.540 kg
Μετρήσεις DRIVE με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία