
Στον ραγδαία εξελισσόμενο κόσμο της ηλεκτροκίνησης, όπου η τεχνολογία, η αποδοτικότητα και η βιωσιμότητα κυριαρχούν, τρεις ιστορικές μάρκες επιλέγουν να περάσουν στο μέλλον αποτείνοντας ταυτόχρονα φόρο τιμής στο ένδοξο παρελθόν τους. Το Renault 5 E-Tech, η Alfa Romeo Junior και το MΙΝΙ Aceman δεν είναι τρία ακόμα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που προστέθηκαν στις επιλογές του ελληνικού κοινού τους τελευταίους μήνες.
Είναι μια ταυτόχρονη σύγκλιση στιλ και ιστορίας από τρεις μάρκες που φημίζονται παράλληλα για το οδηγικό τους ταμπεραμέντο. Είναι μια κοινή τολμηρή δήλωση απέναντι στον αυξανόμενο ασιατικό ανταγωνισμό, για το πού βρισκόμασταν και πιθανόν, πώς αντιλαμβανόμαστε στην Ευρώπη το ηλεκτρικό μέλλον της αυτοκίνησης.
Το νεοεισερχόμενο και ολοκαίνουργιο στην γκάμα της γαλλικής φίρμας, Renault 5, ξυπνά ευχάριστες μνήμες και τραβά τα βλέμματα με τη χαριτωμένη ρετρό αισθητική του. Το MΙΝΙ Aceman εξέλιξε από την πλευρά του τη βρετανική κληρονομιά του Cooper σε ένα πιο περιπετειώδες crossover. Και η Junior Elettrica, με το αναγνωρίσιμο όνομα από το παρελθόν, επιχειρεί να μεταφέρει το ιταλικό «cuore sportivo» στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης, μέσα από ένα μικρό SUV που κερδίζει τις εντυπώσεις με το ξεχωριστό και τολμηρό σχήμα του.
Με το μοναδικό στιλ και τον οδηγικό χαρακτήρα του, το Renault 5 E-Tech χτυπάει τους ανταγωνιστές του στα δυνατά τους σημεία
Και τα τρία απευθύνονται στον οδηγό που αναζητά κάτι πολύ περισσότερο από ένα απλό μεταφορικό μέσο. Σε όσους αναζητούν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με άποψη και έντονη προσωπικότητα. Ένα πραγματικό fashion item που θα απολαμβάνουν κάθε στιγμή μαζί του, μετατρέποντας κάθε αστική ή περιαστική διαδρομή σε μια ευχάριστη οδηγική εμπειρία.
Σε επίπεδο εμφάνισης, ο κοινός παρονομαστής των τριών μοντέλων είναι οι κόμπακτ διαστάσεις και οι σχεδιαστικές αναφορές στο παρελθόν και στην ιστορία της κάθε μάρκας. Είτε έντονες είτε λιγότερο έντονες, κάθε προσέγγιση παρουσιάζει το δικό της ενδιαφέρον, με το αποτέλεσμα να είναι και στις τρεις περιπτώσεις ιδιαίτερα καλαίσθητο.
Ξεκινώντας από την Alfa Romeo Junior, οι Ιταλοί επέλεξαν να παντρέψουν στοιχεία SUV με χαμηλωμένη σιλουέτα και αρκετές σπορ αναφορές. Με μήκος 4,17 m, πλάτος 1,78 και ύψος 1,50 m, η Junior τοποθετείται ανάμεσα στα B-SUV. Ωστόσο δείχνει πιο χαμηλή στον δρόμο σε σχέση με τους συνήθεις εκπροσώπους της κατηγορίας.
Το κοφτό πίσω μέρος τύπου «coda tronca», εμπνευσμένο από εμβληματικά μοντέλα του παρελθόντος, χαρίζει στο αυτοκίνητο ξεχωριστή αεροδυναμική και οπτική ταυτότητα, συνθέτοντας ένα δυναμικό και κομψό μοντέλο. Ιδιαίτερης αναφοράς χρήζει και η μάσκα με τη νέα εκδοχή του Scudetto. Που δεν είναι απλώς μια σχεδιαστική λεπτομέρεια, αλλά ένα σύμβολο που γεφυρώνει την ένδοξη ιστορία της Alfa Romeo με το μέλλον της.
Το Aceman προσπαθεί να αξιοποιήσει κι αυτό τη δημοφιλές πνεύμα των SUV. Κινείται σε παρόμοια λογική με το ιταλικό μοντέλο από άποψη σχήματος, όντας ουσιαστικά μια πιο SUVίστικη και πρακτική εκδοχή του μικρότερου Cooper. Με διαστάσεις 4,08 m μήκος, 1,75 πλάτος και ύψος μόλις 1,41 m, είναι το πιο χαμηλό από τα τρία.
Με αεροδυναμική σιλουέτα που ενισχύει τη συνολική εικόνα και τον συντελεστή οπισθέλκουσα Cx 0,27 να δηλώνει ότι η MINI δεν περιορίστηκε μόνο στο στιλ και την εικόνα, αλλά έδωσε σημασία και στη λειτουργικότητα. Από εκεί και πέρα, ο σχεδιασμός του, παρότι παραπέμπει άμεσα στη συγγένειά του με τα υπόλοιπα μοντέλα των Βρετανών, παρουσιάζει αρκετές διαφοροποιήσεις. Χαρακτηριστικό παράδειγμα τα εμπρός φώτα που εδώ δεν είναι στρογγυλά όπως στο Cooper. Το Aceman υιοθετεί μια δική του φωτεινή υπογραφή και μάσκα με πιο γεωμετρικές γραμμές.
Το 5 E-Tech τέλος, ακολουθεί τη δική του ξεχωριστή πορεία, όντας το μόνο που απορρίπτει την «τρέλα» των SUV και προτάσσει μια παραδοσιακή σιλουέτα χάτσμπακ με «νεό-ρετρό» εμφάνιση. Με μήκος μόλις 3,92 m, πλάτος 1,77 και ύψος 1,49 m είναι το μικρότερο από τα τρία σε μήκος. Και τοποθετείται πιο κοντά στα παραδοσιακά σουπερμίνι παρά στα B-SUV που τοποθετούνται οι δυο αντίπαλοί του.
Οι αναλογίες του παραπέμπουν ευθέως στο αυθεντικό R5: Κοντό καπό, έντονα κεκλιμένο παρμπρίζ, ψηλή βασική γραμμή και τετραγωνισμένο πίσω μέρος. Οι ορθογώνιοι προβολείς, τα τετράγωνα φώτα ημέρας και η λεπτή ριγέ λωρίδα στο καπό, που φιλοξενεί τον λογότυπο της Renault, ενισχύουν τη ρετρό-φουτουριστική ταυτότητα.
Παράλληλα, οι τροχοί, τοποθετημένοι στις άκρες του αμαξώματος, τονίζουν το δυναμικό χαρακτήρα, ενώ λεπτομέρειες όπως το φωτεινό «5» πάνω στο καπό -που λειτουργεί και ως ένδειξη φόρτισης- προσθέτουν ένα παιχνιδιάρικο και ιδιαίτερα αναγνωρίσιμο στοιχείο. Σε ένα αμάξωμα που κατά τα άλλα ξεχειλίζει από στιλ και έλκει το βλέμμα από όποια γωνιά και αν το κοιτάξεις. Ειδικά στο κίτρινο χρώμα που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας.
Το πνεύμα του ορίτζιναλ R5 έχει μεταφερθεί και στην καμπίνα του γαλλικού μοντέλου, με μια εσωτερική διαρρύθμιση που συνδυάζει ρετρό και μοντέρνα στοιχεία. Το ταμπλό συνδυάζει καθαρές γραμμές με νοσταλγικές πινελιές, όπως το αυλακωτό μοτίβο εμπρός από τον συνοδηγό και τον καπιτονέ ουρανό, στοιχεία που παραπέμπουν ευθέως στο αυθεντικό R5.
Τα καθίσματα, με χρωματικές αντιθέσεις και το χαρακτηριστικό μοτίβο «H» που θυμίζει το εμβληματικό R5 Turbo, προσφέρουν καλή πλευρική στήριξη και μια σχεδόν άριστη θέση οδήγησης που θα βολέψει κάθε σωματότυπο. Αν και τα περισσότερα υλικά είναι σκληρά πλαστικά, η υφή τους και η φροντισμένη συναρμογή κάνουν την καμπίνα να δείχνει καλοφτιαγμένη και ευχάριστη.
Στο επίκεντρο της τεχνολογίας βρίσκονται δύο οθόνες 10”. Το πλήρως ψηφιακό σετ οργάνων με δυνατότητες διαμόρφωσης και η κεντρική οθόνη αφής του συστήματος OpenR Link που βασίζεται στο Android Automotive OS. Η τελευταία ενσωματώνει Google Assistant, το νέο avatar Reno, φωνητικές εντολές και υποστηρίζει Apple CarPlay και Android Auto. Η εργονομία ενισχύεται από φυσικά χειριστήρια για τον κλιματισμό, με ένα κουμπί συντόμευσης να επιτρέπει στον οδηγό να απενεργοποιεί γρήγορα τα πιο παρεμβατικά συστήματα της πλήρους σουίτας ADAS.
Στην καθημερινή διαβίωση, το R5 είναι ευχάριστο και πρακτικό για τον οδηγό και τον συνοδηγό, με πολλούς αποθηκευτικούς χώρους, θύρες για φόρτιση συσκευών και ασύρματη βάση. Αλλά λιγότερο γενναιόδωρο για τους πίσω επιβάτες. Ο χώρος για τα γόνατα των πίσω είναι περιορισμένος και το υπερυψωμένο πάτωμα δεν επιτρέπει να βολέψεις τα πέλματα κάτω από τα εμπρός καθίσματα. Το πορτμπαγκάζ των 326 λίτρων είναι αξιοπρεπές για το μέγεθός του, με τον διπλό πάτο να βοηθά στην τακτοποίηση καλωδίων και μικροπραγμάτων.
Η Alfa Romeo Junior Elettrica ακολουθεί κι αυτή μια φιλοσοφία που συνδυάζει ρετρό και μοντέρνα στοιχεία. Με τη συνολική εικόνα όμως να ακολουθεί πιο κλασικό σχεδιασμό και διάταξη. Έτσι η καμπίνα διαθέτει αρκετούς φυσικούς διακόπτες, με το ογκώδες κεντρικό τούνελ και την τοποθέτηση της οθόνης 10,25” του infotainment στην κεντρική κονσόλα και σε ελαφρώς κεκλιμένη θέση να προσφέρει την οδηγόκεντρικη διάταξη που είχαμε συνηθίσει την περασμένη δεκαετία.
Η εργονομία είναι πολύ καλή και ο χώρος για τους πίσω επιβάτες είναι πιο φιλόξενος απ’ ότι στο R5. To πορτμπαγκάζ των 400 λίτρων, συνδυάζει χωρητικότητα και πρακτικότητα χάρη στο διπλό πάτωμα που σου επιτρέπει να αποθηκεύσεις ξεχωριστά τα καλώδια.
Όσον αφορά την ποιότητα, υπάρχει μια φάσα με αφρώδες υλικό που διατρέχει το ταμπλό στη μέση του, αλλά πέρα απ’ αυτό τα υπόλοιπα υλικά δεν εντυπωσιάζουν. Τα περισσότερα πλαστικά είναι σκληρά και μαύρα, δίνοντας ένα πιο μουντό τόνο στην καμπίνα. Η συναρμογή τους όμως είναι και εδώ πολύ προσεγμένη.
Το infotainment βασίζεται σε οθόνη αφής 10,25” και προσφέρει ευκολία στη χρήση και γρήγορη εξοικείωση με τα διάφορα μενού. Aν και θα θέλαμε λίγο μεγαλύτερη γραμματοσειρά και εικονίδια, για να είναι εξίσου ευανάγνωστα με του Renault και του MINI. Σε επίπεδο συνδεσιμότητας παρέχει σύνδεση με Apple CarPlay και Android Auto, και φωνητικές εντολές για εύκολη πρόσβαση σε λειτουργίες χωρίς την ανάγκη χειροκίνητου ελέγχου.
Το ψηφιακό περιβάλλον ολοκληρώνει μια αντίστοιχης διαγωνίου οθόνη που φιλοξενεί τον πίνακα οργάνων. H κυκλική διαρρύθμιση δίνει κλασικό τόνο στην εμφάνισή του. Eίναι δε, πλήρως προσαρμοζόμενη σε ενδείξεις, επιτρέποντας στον οδηγό να επιλέξει τις πληροφορίες που θέλει να εμφανίζονται. Πληρότητα έχουμε και στα ADAS, όπου περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων Highway Assist και Adaptive Cruise Control.
Εμπρός στα άλλα δύο, το Aceman υιοθετεί μια πιο λιτή και σύγχρονη προσέγγιση στην καμπίνα, με καθαρές γραμμές και ταμπλό ντυμένο με ύφασμα που δίνει την αίσθηση μοντέρνας απλότητας. Θα θέλαμε ωστόσο, το ύφασμα να είναι λιγότερο «άγριο» στην υφή του. Το σπορ τιμόνι με την ιδιαίτερα παχιά στεφάνη προσθέτει έναν σπορ τόνο, με τη σειρά διακοπτών στην κεντρική κονσόλα και τον χαρακτηριστικό διακόπτη-κλειδί για τη «μίζα», να παραπέμπουν ευθέως στο παρελθόν της μάρκας.
Η προσοχή ωστόσο, συγκεντρώνεται στην κυκλική OLED του infotainment στο κέντρο του ταμπλό. Πρόκειται για το ίδιο σύστημα που γνωρίσαμε στα Cooper και Countryman. Αρχικά, η διάταξη του μενού μοιάζει χαοτική και χρειάζεται χρόνος για να το συνηθίσεις. Υπάρχει όμως η δυνατότητα για εξατομίκευση των εφαρμογών της οθόνης που βοηθά να έχεις πρόσβαση ταχύτερα σε αυτές που χρησιμοποιείς συχνότερα.
Οι επιλογές εξατομίκευσης συνεχίζονται με τα διάφορα mode, όπως τα Go-Kart, Timeless, Vivid, κ.ά. Όποιο κι αν επιλέξεις, θα επηρεάσει τον ήχο που παράγει το αυτοκίνητο, καθώς και τα χρώματα που εμφανίζονται στις οθόνες και στον ατμοσφαιρικό φωτισμό που είναι ενσωματωμένος και στο ταμπλό. Και εδώ πάντως, το σύστημα υποστηρίζει Apple CarPlay και Android Auto και έχει τον δικό του φωνητικό βοηθό, τον Spike.
Η οθόνη του infotainment είναι η μόνη οθόνη που υπάρχει στο εσωτερικό του Aceman. Δεν υπάρχει ψηφιακός πίνακας οργάνων κι αν θες πληροφορίες, π.χ. για την ταχύτητα στο οπτικό σου πεδίο ενόσω οδηγείς, θα πρέπει να επιλέξεις ένα από τα πακέτα εξοπλισμού που περιλαμβάνει στάνταρ το head-up display.
Η εργονομική εξοικείωση με τη μινιμαλιστική καμπίνα μπορεί να θέλει τον χρόνο της, αλλά το στιλ και η ποιότητά της είναι αδιαμφισβήτητη. Όλα δείχνουν καλά συναρμολογημένα και, παρόλο που υπάρχουν μερικά φθηνότερα πλαστικά χαμηλότερα ή στο πάνω μέρος του ταμπλό, η ποιότητα των υλικών δεν είναι υποδεέστερη των άλλων δυο μοντέλων του συγκριτικού μας.
Σε επίπεδο χώρων, όμως, το Aceman υπερέχει έναντι των αντιπάλων του. Τέσσερις ενήλικοι χωρούν άνετα, με αρκετό χώρο για πόδια και κεφάλι, ενώ ο πέμπτος θα περιοριστεί λόγω του κεντρικού τούνελ. Το πορτμπαγκάζ αντίθετα δεν είναι εξίσου ευρύχωρο με της Alfa Romeo, με τα 300 lt να υπολείπονται ελαφρώς και του Renault. Τέλος, η τεχνολογική φαρέτρα περιλαμβάνει ημί-αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 2, με πλήρη γκάμα συστημάτων ασφάλειας και πλοήγηση με προγραμματισμό στάσεων φόρτισης, ιδιαίτερα χρήσιμη σε ταξίδια.
Αν δούμε τις επιδόσεις των τριών μοντέλων, το MINI Aceman SE που μας παραχωρήθηκε για το συγκριτικό (υπάρχει και η λιγότερο ισχυρή έκδοση Ε με 184 ίππους) ξεχωρίζει αμέσως ως το πιο γρήγορο. Με 218 ίππους και 330 Nm, επιταχύνει στα 100 km/h σε μόλις 7,1”, αφήνοντας πίσω τόσο το 5άρι των 150 ίππων (8,0”) όσο και την Junior Elettrica των 156 ίππων (9,0”).
Βάζοντας κατά μέρος όμως τις επιδόσεις, τα πράγματα και κυρίως η αίσθηση που εισπράττει ο οδηγός είναι λίγο διαφορετικά. Το Renault 5, παρότι λιγότερο ισχυρό, έχει σημαντικό πλεονέκτημα στο βάρος. Με μόλις 1.456 κιλά είναι αισθητά ελαφρύτερο τόσο από την Alfa Romeo (1.620 kg) όσο και από το MINI (1.785 kg).
Το στοιχείο αυτό γίνεται άμεσα αντιληπτό στην οδήγηση, κυρίως σε αστικό περιβάλλον. Όπου και δείχνει αρκετά πιο «ζωηρό» απέναντι στο ιταλικό μοντέλο και με μικρότερη ψαλίδα απ’ ό,τι περιμένεις συγκριτικά με το σημαντικά πιο ισχυρό Aceman SE. Το γαλλικό ηλεκτρικό όμως, κλέβει τις εντυπώσεις και σε κάθε άλλη πτυχή της οδικής συμπεριφοράς. Είναι ευέλικτο στην πόλη, με το τιμόνι να έχει αίσθηση, σωστό βάρος και την ανάρτηση να είναι ιδιαίτερα καλορρυθμισμένη, ισορροπώντας ιδανικά ανάμεσα στην άνεση και στη δυναμική συμπεριφορά.
Είτε κινείσαι χαλαρά είτε σε πιο γρήγορο ρυθμό, σου δίνει μια συμπαγή αίσθηση και ανταποκρινόμενο με αμεσότητα στις εντολές παραπέμπει σε ένα πιο άνετο… MINI Cooper. Περιορισμένη κλίση, ψηλό περιθώριο πρόσφυσης, πρόθυμο σε τοποθέτηση με το τιμόνι…
Κι όλα αυτά χωρίς να επηρεάζεται από την ποιότητα του ασφάλτου, καθώς με οποιαδήποτε ταχύτητα η ανάρτησή του φιλτράρει αποτελεσματικά τις κακοτεχνίες, προσφέροντας σταθερότητα και άνεση στους επιβάτες. Αλλά και ποιότητα κύλισης που παραπέμπει σε μεγαλύτερο αυτοκίνητο -ακόμα και στο ταξίδι.
Το μόνο που μπορείς να του προσάψεις είναι η πολύ μικρή διαδρομή που έχει το πεντάλ φρένου. Θέλει συνήθεια, αλλά πέρα αυτού τα φρένα είναι δυνατά και με αντοχή στη σκληρή χρήση. Άντε και ότι έχεις μια βαθμίδα για την ανάκτηση ενέργειας και χωρίς επιλογή λειτουργίας one-pedal.
Η Junior έχει την «οδηγοκεντρική» αίσθηση και τη φιλοσοφία που περιμένεις από μια Alfa Romeo. Αλλά συνολικά θα κάνει το οδηγό να χαμογελάσει ευχαριστημένος λιγότερο. Η ανάρτηση είναι σφιχτή, περιορίζοντας την κλίση στις στροφές και μεταφέρει στον οδηγό μια άμεση σύνδεση με τον δρόμο που ελάχιστα B-SUV -ηλεκτρικά ή μη- μπορούν να συναγωνιστούν.
Δεν είναι όμως εξίσου άνετη και γενικά η όλη συμπεριφορά δείχνει να είναι ένα κλικ πιο… νωχελική. Ακόμα και όταν αφήσεις τα προγράμματα οδήγησης Advanced Efficiency και Natural και επιλέξεις το Dynamic. Η αίσθηση αυτή δεν οφείλεται μόνο στις πιο αργές επιδόσεις, αλλά και στον πιο ήπιο ρυθμό που απλώνονται στον δρόμο οι 156 ίπποι 260 Nm του ηλεκτρικού μοτέρ. Λιγότερο εκρηκτικά και με περισσότερη διάρκεια. Κι αυτό διότι οι Ιταλοί μηχανικοί δεν πόνταραν στις εντυπώσεις, αλλά στην ουσία. Την αίσθηση και επικοινωνία με τον οδηγό.
Κάτι που το Aceman SE δεν το προσφέρει ίσως στον βαθμό που θα περίμενες από ένα MINI. Η σφιχτή ανάρτηση και το καλό σε αίσθηση τιμόνι το κάνουν απολαυστικό σε στριφτερές διαδρομές. Και παρόλο που γέρνει περισσότερο όταν το πιέσεις, κρατάει καλά και είναι ευχάριστο. Όλα αυτά έρχονται με κόστος την άνεση εντός και εκτός αστικού ιστού. Στις κακοτεχνίες του δρόμου γίνεται πιο «νευρικό» και στις υψηλές ταχύτητες εμφανίζει έναν ελαφρύ κυματισμό, μαζί με περιορισμένη ηχομόνωση.
Σε επίπεδο κατανάλωσης, τα τρία μοντέλα βρίσκονται κοντά, όσον αφορά τη μέση τιμή της που είδαμε κατά τη διάρκεια του συγκριτικού. Αυτή κυμάνθηκε στις 15,4 kWh/100 km για το MINI, στις 15,8 για την Alfa και στις 16,4 για το Renault. Που μάλλον μας παρέσυρε αυτό το τελευταίο, λίγο περισσότερο με τον ενθουσιώδη χαρακτήρα του και το γεγονός ότι βρεθήκαμε για πρώτη φορά πίσω από το τιμόνι της συγκεκριμένης έκδοσης.
Η κατανάλωση του καθενός σημαίνει ότι και τα τρία μπορούν να γράψουν αυτονομία λίγο πάνω από 300 km, καθώς έχουν παρόμοιας χωρητικότητας μπαταρία. Το Renault 5 διαθέτει συσσωρευτή 52 kWh, η Junior 54 kWh, ενώ το MINI 54,2 kWh. Όλα υποστηρίζουν φόρτιση σε συνεχές ρεύμα έως 100 kW, με χρόνο γύρω στο μισάωρο για μια τυπική αναπλήρωση από το 20% στο 80%. Σε AC, ο ενσωματωμένος φορτιστής των 11 kW που εξοπλίζονται απαιτεί περίπου πέντε ώρες για πλήρη φόρτιση σε οικιακό wallbox.
Αρκούν λίγες ημέρες συνυπάρξεις με το ολοκαίνουργιο και 100% ηλεκτρικό Renault 5 E-Tech για να καταλήξεις στο συμπέρασμα ότι με το συγκεκριμένο μοντέλο, οι Γάλλοι παραδίδουν μαθήματα. Δείχνοντας στους υπόλοιπους κατασκευαστές πώς μπορείς να πατήσεις στο ένδοξο παρελθόν σου για να οδηγηθείς στο μέλλον με επιτυχία.
Με το μοναδικό στιλ και τον οδηγικό χαρακτήρα του, το 5άρι χτυπάει τους ανταγωνιστές του στα δυνατά τους σημεία. Πλαισιώνοντας μάλιστα τον ολοκληρωμένο χαρακτήρα με τα ελάχιστα μειονεκτήματα με τιμή που δεν περνάει απαρατήρητη. Με τη βασική έκδοση Techno να ξεκινά από τις €32.900 -χωρίς να υπολογίζεται η κρατική επιδότηση- είναι σημαντικά φθηνότερο τόσο από την Alfa Romeo Junior Elettrica που κοστίζει €36.900 (υπάρχει σε ισχύ προωθητική ενέργεια €3.500 αυτήν την περίοδο) όσο και από το MINI Aceman SE (€39.450).
Συνοψίζοντας, κάθε μοντέλο έχει τα συν και πλην του, το δικό του χαρακτήρα και μοναδικό στιλ, αλλά η Renault δείχνει με τον καλύτερο και πιο πειστικό τρόπο πως το «παρελθόν» μπορεί να γίνει έμπνευση για το μέλλον.
Alfa Romeo Junior | MINI Aceman | Renault 5 E-Tech | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
Τιμή | Από €36.900** | Από €39.450 | Από €32.900 | |||
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | ||||||
Τεχνολογία | BEV, σύγχρονο ηλεκτρικό μοτέρ μόνιμου μαγνήτη, αρχιτεκτονική 400V, μπαταρία ιόντων λιθίου (NMC) 54 kWh (50,8 ωφέλιμες), κίνηση εμπρός, κιβώτιο μιας σχέσης | BEV, σύγχρονο ηλεκτρικό μοτέρ μόνιμου μαγνήτη, αρχιτεκτονική 400V, μπαταρία ιόντων λιθίου (NMC) 54,2 kWh (49,2 ωφέλιμες), κίνηση εμπρός, κιβώτιο μιας σχέσης | ΒEV, σύγχρονο ηλεκτρικό μοτέρ χωρίς μαγνήτη, αρχιτεκτονική 400V, μπαταρία ιόντων λιθίου NMC 52 kWh (ωφέλιμες) , κίνηση εμπρός, κιβώτιο μιας σχέσης | |||
Απόδοση | 156 PS, 260 Nm | 218 PS, 330 Nm | 150 PS, 245 Nm | |||
Διαστάσεις (mm) | 4.173x1.781x1.532 | 4.079x1.754x1.414 | 3.922x1.774x1.498 | |||
Πορτμπαγκάζ | 400-1.265 lt | 300-1.005 lt | 326-959 lt | |||
Βάρος | 1.620 kg | 1.785 kg | 1.456 kg | |||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||||
0-100 km/h | 9,0" | 7,1" | 8,0" | |||
Τελική ταχύτητα | 150 km/h | 170 km/h | 150 km/h | |||
Κατανάλωση* | 15,8 kWh/100 km | 15,4 kWh/100 km | 16,4 kWh/100 km | |||
Αυτονομία* | 325 km | 320 km | 300 km | |||
ΦΟΡΤΙΣΗ | ||||||
DC 100 kW, 10%-80% | 27 λεπτά | 29 λεπτά | 30 λεπτά | |||
AC 11 kW, 0-100% | 5,45 ώρες | 5,25 ώρες | 4,5 ώρες | |||
*Μέτρηση DRIVE **έκπτωση €3.500 | ||||||
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης |