Porsche Driving Experience στην πίστα των Σερρών

Porsche Driving Experience στην πίστα των Σερρών

Αρκετά με το “lifestyle”. Οι Porsche έχουν φτιαχτεί για να οδηγούνται. Η επιλογή της πίστας των Σερρών για την πρώτη μετά από καιρό επαφή με τη σύγχρονη γκάμα δεν μπορεί παρά να είναι ενδεικτική της φιλοσοφίας των ανθρώπων της ελληνικής αντιπροσωπείας.

Η Porsche είναι από τις μάρκες που ταλαιπωρήθηκαν πολύ από την κρίση της ελληνικής οικονομίας. Όχι πως η κρίση άγγιξε την πραγματικά πολύ ισχυρή εταιρεία που αντιπροσωπεύει την Porsche στην Ελλάδα, τη ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ. Όμως οι πωλήσεις μειώθηκαν από τα 300 αυτοκίνητα ακόμη και στα… 10, στα πρόσφατα πέτρινα χρόνια.

Πολύ κακώς και αδίκως, το όνομα της Porsche και συγκεκριμένα μοντέλα είχαν ταυτιστεί με διάφορες άσχημες νεοελληνικές συμπεριφορές. Τα παραπάνω, όπως εκμυστηρεύεται και ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Σωτήρης Χατζίκος, είχαν οδηγήσει την ελληνική αντιπροσωπεία σε μια αμυντική στάση. Περιμένοντας τη φουρτούνα να περάσει.


Ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Σωτήρης Χατζίκος [αριστερά] είναι ένας πραγματικός petrolhead. Οι άνθρωποι της Porsche στην Ελλάδα πρεσβέυουν τι αξίες της μάρκας. Ο "δικός μας" άνθρωπος είναι η κ. Μάιρα Πασσιά [δεξιά, κέντρο].

Τα πράγματα άλλαξαν κάπως τα τελευταία δύο χρόνια. Η διεθνής συγκυρία, η απαίτηση για χαμηλότερες εκπομπές CO2 που οδήγησε το εργοστάσιο στην υιοθέτηση μιας στρατηγικής downsizing, με μικρότερου κυβισμού κινητήρες τούρμπο, σίγουρα βοήθησε. Μιλάμε πάντα για την ελληνική πραγματικότητα, γιατί στο εξωτερικό η Porsche είναι εδώ και χρόνια σε μια ιλιγγιώδη τροχιά ανάπτυξης. Η Porsche έχει αυτή τη στιγμή την πληρέστερη γκάμα στην ιστορία της, με ένα μεσαίο (Macan) και ένα μεγάλο (Cayenne) μοντέλο στο πιο ραγδαία αναπτυσσόμενο κομμάτι της αγοράς, αυτό των SUV. Η καινούρια Panamera είναι σαφώς πιο όμορφη και «πιο Porsche» από την προηγούμενη, ενώ η πιο εκκεντρική και καλόγουστη Panamera Sport Turismo είναι προ των πυλών. Ταυτόχρονα, η 991.2 είναι η καλύτερη στιγμή στην ιστορία της 911, με συγκλονιστικούς κινητήρες τούρμπο από τα τρία μόλις λίτρα, με συναρπαστικό «αερόψυκτο» ήχο και αστείρευτη δύναμη. Ενώ οι 718 Boxster και Cayman, από 2.0 lt προσφέρουν 300 PS και οδηγική απόλαυση καθαρόαιμου κεντρομήχανου για κάθε μέρα και κάθε τερέν. Όλα αυτά συνδυάζονται με έναν σημαντικό κύκλο εργασιών στην αγορά των πιστοποιημένων μεταχειρισμένων και στις υπηρεσίες συντήρησης, καθώς η αντιπροσωπεία εξακολουθεί να εξυπηρετεί την συντριπτική πλειοψηφία του στόλου που κυκλοφορεί χάρη στα εξειδικευμένα προγράμματα και τα προνομιακά πακέτα που προσφέρει. Αν και η κατάσταση στην χώρα γενικότερα δεν έχει αλλάξει σε βαθμό που να θεωρείται το έδαφος πρόσφορο για πωλήσεις Porsche, όλα τα παραπάνω επιτρέπουν στους ανθρώπους της αντιπροσωπείας να χαμογελούν. Και να βλέπουν το μέλλον με περισσότερη αισιοδοξία. Πρόθεσή τους είναι να βγουν στην αντεπίθεση. Και η αρχή έγινε με την όμορφη εκδήλωση Porsche Driving Experience στην πίστα των Σερρών.

Εμπειρία Porsche
Δεν συμβαίνει πρώτη φορά. Η επαφή με τους πελάτες είναι διαρκής, αν και από επιλογή… «διακριτική».  Αυτή τη φορά, η πρόσκληση αφορούσε και δημοσιογράφους, ώστε η Porsche να φωνάξει δυνατό παρόν στην ελληνική αγορά. Χωρίς πολλά λόγια. Αφήνοντας να μιλήσουν τα ίδια τα αυτοκίνητα. Ό,τι καλύτερο.

Η εκδήλωση δεν είναι σχεδιασμένη ως δοκιμή στο όριο. Προτεραιότητα είναι η ασφάλεια. Προσφέρεται όμως για να απολαύσεις την ατμόσφαιρα της καμπίνας, τη μυρωδιά, τον ήχο, την αίσθηση των χειριστηρίων. Να εκτιμήσεις την τεχνολογία, το ευρύ ρεπερτόριο κάθε μοντέλου με κοινό παρονομαστή τον ξεχωριστό, τον ιδιαίτερο χαρακτήρα Porsche. Το όνομα που δίνει υπεραξία στο μέταλλο, είτε μιλάμε για ένα SUV, είτε για ένα ελαφρύ κεντρομήχανο διθέσιο.

Η άλλη όψη
Ξεκινήσαμε από την ουρά, όπου βρισκόταν παρκαρισμένη η Macan, ώστε αλλάζοντας αυτοκίνητο κάθε δύο γύρους, περνώντας από την Panamera Turbo, τις 718 Boxster S και Cayman S, να φτάσουμε στο τέλος στην κορυφή. Του κομβόι αλλά και γενικότερα, εκεί όπου αναμφίβολα τοποθετείται η 911 Turbo.

Κάποιες φορές πρέπει να είμαστε προσεκτικοί με τους χαρακτηρισμούς, ώστε να μην χάνουν το νόημα οι λέξεις. Αν, ας πούμε, έχεις χρησιμοποιήσει για οποιοδήποτε άλλο SUV τον όρο σπορ, τότε τι να πεις για τη Macan Turbo; Κάθεσαι αρκετά χαμηλά, αλλά έχεις μπροστά σου ένα επιβλητικό ταμπλό. Το πάνω μέρος των φτερών ορίζει τον όγκο της επιθετικής μουσούδας που γεμίζει τον καθρέφτη του μπροστινού αυτοκινήτου. Η ανάρτηση ελέγχει τέλεια το βάρος, το κρύβει, για να το πούμε πιο σωστά. Αν δεν ήξερες, στην είσοδο της πρώτης στροφής θα ορκιζόσουν ότι αποκλείεται να ξεπερνά τα 1.500 kg ενώ στην πραγματικότητα είναι πάνω από δύο τόνους. Η κλίση είναι ελάχιστη και το τιμόνι έχει τη σωστή αίσθηση. Όση πρέπει αντίσταση, ακρίβεια και σαφή πληροφόρηση. Η διαφορά σε σχέση με τις άλλες Porsche, τις χαμηλές, είναι η τάση υποστροφής που εκδηλώνεται στο όριο, νωρίτερα από την αντίστοιχου βάρους αλλά χαμηλότερη Panamera. Και η μικρότερη αλληλεπίδραση του πλαισίου, όταν θες να αλλάξεις το ζύγισμα μέσα στη στροφή. Όμως οι αντιδράσεις της είναι άμεσες, ακαριαίες αν αναλογιστείς το είδος του αυτοκινήτου για το οποίο μιλάμε.



Ο V6 κινητήρας έχει δυνατό τράβηγμα, ομοιογενές σε τέτοιο βαθμό που μοιάζει περισσότερο με έναν μεγαλύτερου κυβισμού ατμοσφαιρικό. Μόνο ένα λεπτό σφύριγμα από κάπου βαθιά θυμίζει την ύπαρξη τούρμπο. Η Porsche υπόσχεται 0-100 km/h σε 4,8”, χρόνος εντυπωσιακός έτσι κι αλλιώς για SUV δύο τόνων. Όμως η ουσία είναι στο πως επιταχύνει εν κινήσει, μετά τα 100. Εκεί καταλαβαίνεις πόσο βάθος έχει η διαδρομή του δεξιού πεντάλ.

Αυτή η δεύτερη γενιά Panamera είναι πιο ώριμη και πιο μοντέρνα, πιο εκλεπτυσμένη και συνολικά πιο Porsche. Σαφώς πιο όμορφη, συνδέεται με την 911 αλλά πιο αρμονικά σε σχέση με την προηγούμενη, έτσι ώστε να έχει και τον δικό της χαρακτήρα.

Η θέση οδήγησης είναι χαμηλή, ξεκάθαρα σπορ. Και ας πρόκειται για μια πολύτελή λιμουζίνα. Η καμπίνα έχει περάσει σε άλλη διάσταση από άποψη ποιότητας, αισθητικής και τεχνολογίας. Η αρχιτεκτονική του πρώτου μοντέλου, που θύμιζε σαφώς κοκπιτ αεροσκάφους, έχει εξελιχθεί περαιτέρω. Τα κουμπιά είναι πιο τακτοποιημένα, πολλά από αυτά είναι αφής, πολλαπλών λειτουργιών. Οι οθόνες χωρίς ορατά πλαίσια υπογραμμίζουν το υψηλό τεχνολογικό προφίλ του συνόλου που ενσωματώνει ιδανικά όλη την παράδοση της Porsche σε συνδυασμό με κορυφαίο εξοπλισμό ασφάλειας και συνδεσιμότητας από το αύριο.

Ο 4λιτρος τούρμπο V8 ακούγεται πομπώδης και αποδίδει ανάλογα. Το γκάζι είναι εκρηκτικό. Είναι εντυπωσιακό πως μετατρέπεται σε χούλιγκαν από λιμουζίνα πολυτελείας μόλις το δεξί πόδι τερματίσει στη  μοκέτα. Το δεύτερο σοκ, αφού έχεις συνέλθει από την επιτάχυνση, είναι τα φρένα. Δεν είναι μόνο η αγωνιστική αίσθηση του πεντάλ και η συγκλονιστική δύναμη, αλλά και ο εντυπωσιακός, αδιαπραγμάτευτος τρόπος που η ενεργή ανάρτηση δεν επιτρέπει στο αμάξωμα να βουτήξει. Το αποτέλεσμα είναι η εξαιρετικά ακριβής είσοδος. Στις καμπές η λειτουργία του torque vectoring γίνεται αισθητή καθώς με μικρά πάτα άσε και διορθώσεις με το τιμόνι ισορροπεί στη γραμμή της. Είναι εντυπωσιακά πρόθυμη να κλείσει την τροχιά της στο τέλος μιας παρατεταμένης παρότι ήδη έντονα πλευρικά φορτισμένη.

Το τιμόνι έχει το ιδανικό βάρος και πολύ ξεκάθαρη πληροφόρηση. Η κολώνα βγαίνει κάθετα από το ταμπλό, ιδανικά από ύψος και απόσταση. Το δουλεύεις με μικρές κινήσεις, απολαμβάνοντας την εντυπωσιακή ευελιξία του θηρίου.

Οι σκληροπυρηνικές
Ο τετρακύλινδρος τούρμπο boxer των 2,5 λίτρων αποδίδει 350 ίππους και 42,8 kgm ροπή.  Είχα εντυπωσιαστεί από τη δύναμη της δίλιτρης Boxster των 300 PS. Αλλά τώρα, μετά την Panamera Turbo, η 718 S  μοιάζει κάπως αδύναμη. Προφανώς πρόκειται για παρενέργεια, αφού το αυτοκίνητο κάνει 0-100 km/h σε 4,4” και πιάνει σχεδόν 290 km/h. Η απόκριση στο γκάζι δεν είναι στο επίπεδο του μεγαλύτερου τρίλιτρου τούρμπο της Carrera S που είχαμε δοκιμάσει στο επετειακό DRIVE των 20 χρόνων και την οποία έχουμε τώρα μπροστά μας ως πλοηγό του κομβόι. Ίσως να έχει μια ιδέα περισσότερο lag ακόμη και σε σχέση με τον δίλιτρο της λευκής Boxster  με την οποία είχαμε οργώσει την Χίο πέρσι το καλοκαίρι. Αλλά αυτό είναι το μόνο «ναι μεν αλλά…».



Είναι αδιάφορο αν μιλάμε για το κλειστό ή το εξαιρετικά άκαμπτο ανοιχτό αμάξωμα. Έτσι ή αλλιώς το φοράς. Γίνεται προέκταση του κορμιού σου. Διαβάζει τη σκέψη σου και χαράζει τομές ακριβείας, φορτίζοντας το σώμα και το μυαλό με πλευρικά G, με terabytes πληροφόρησης για το τι κάνουν οι τροχοί σε σχέση με την άσφαλτο.

Το τέλειο ζύγισμα , η απόλυτη ισορροπία και η πλούσια αίσθηση χαρακτηρίζουν την οδική συμπεριφορά αυτού που μάλλον είναι το ιδανικό σπορ αυτοκίνητο του πραγματικού κόσμου. Και όταν λέμε «πραγματικού κόσμου», εννοούμε κάτι που πωλείται σε πενταψήφια τιμή και έχει πολύ δύναμη ώστε να σου βάζει μια ισχυρή οδηγική πρόκληση αλλά όχι να σου κόβει το αίμα.

Η βασίλισσα
Η 911 Turbo είναι… η Porsche. Η ιστορία αλλά και η σύγχρονη εικόνα της. Η παράδοση και η τεχνολογία της. Αν η ιστορία αυτής της μάρκας άρχιζε και τέλειωνε με αυτό το μοντέλο, θα ήταν εξίσου σημαντική.

Η σύγχρονη εκδοχή της ενσωματώνει τεχνολογία που επιτρέπει στον καθένα να την μετακινήσει. Αλλά ταυτόχρονα το όριο έχει ανέβει τόσο ψηλά που ίσως είναι εξίσου δύσκολο με παλιά και σύνθετο να το αγγίξεις. Για άλλους λόγους πλέον. Όπως και να έχει, απαιτείται γνώση και σεβασμός στις εξωφρενικές της δυνατότητες.



Με 540 ίππους και 72,4 kgm ροπή, κάθεται στα φαρδιά καπούλια της και εκτοξεύεται στα 100 km/h από στάση σε ΤΡΙΑ δευτρόλεπτα. Πρέπει να γράφεται έτσι, ολογράφως και με κεφαλαία. Για να καταλαβαινόμαστε. Με χάδια στο γκάζι, κι όμως κάνει την πίστα να μοιάζει απελπιστικά μικρή. Η θεϊκά ρυθμισμένη ανάρτηση, μαγικό χαλί στο δρόμο, καταπίνει τα κερμπ και κρατά το αμάξωμα σε θέση παράλληλη ως προς το έδαφος περιφρονώντας το όποιο πλευρικό φορτίο. Τα τετράπαχα λάστιχα, διαστάσεων 305/30 R20 τα πίσω, εξασφαλίζουν αδιαπραγμάτευτη πρόσφυση. Είναι αστείο να μιλήσουμε για υποστροφή η υπερστροφή. Είναι απόλυτα ουδέτερη, με την λειτουργία του torque vectoring που φρενάρει την εσωτερική πλευρά για να βοηθήσει το αυτοκίνητο να σημαδέψει την κορυφή να είναι και εδώ αισθητή. Θέλει ειδική άδεια πτήσης, που δεν προβλέπεται σε αυτό το event, και πολύ θάρρος που αμφιβάλλεις αν υπάρχει μέσα σου, για να επιτεθείς με χιλιόμετρα που θα ξεκολλήσει. Είναι μια πραγματική πολεμική μηχανή, φτιαγμένη να βγάζει πρόσφυση και να γράφει χρόνους. Όσο περισσότερο την πιέζεις νιώθεις απλώς τα πλευρά να λυγίζουν στο μπάκετ, το λαιμό να ζορίζεται, το κεφάλι να αδειάζει. Η 911 Turbo είναι ο κυρίαρχος αυτού του παιχνιδιού. Πρέπει να το παραδεχτείς.

Φωτογραφίες Χρήστος & Γιώργος Καραγιωργάκης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube