VW Polo BlueGT

VW Polo BlueGT

Το BlueGT είναι η χρυσή τομή για όποιον θέλει Polo με επιδόσεις και χαμηλή κατανάλωση, ενώ καλύπτει το κενό της γκάμας μεταξύ του 1.2 TSI των 105 ίππων και του GTi των 180

Το BlueGT είναι αφενός η χρυσή τομή για όποιον θέλει Polo με σπορ επιδόσεις και χαμηλή κατανάλωση, αφετέρου η γέφυρα του μεγάλου ομολογουμένως κενού, μεταξύ του 1.2 TSI των 105 ίππων και του GTi των 180.

Για να γίνει αυτό, επιστρατεύτηκε ο ολοκαίνουργιος και εξ ολοκλήρου αλουμινένιος 1.4 TSI της οικογένειας ΕΑ211, που για την περίσταση αποδίδει 140 ίππους. Συνεργάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, που έχει σαφή και γλυκό σε κούμπωμα λεβιέ ενώ υπάρχει και η δυνατότητα για το 7άρι ημιαυτόματο DSG με τους δύο συμπλέκτες.
Είναι οξύμωρο, αλλά τη μεγαλύτερη ιδιαιτερότητα του συγκεκριμένου κινητήρα δύσκολα την αντιλαμβάνεσαι. Σε συνθήκες χαμηλού φορτίου, οι κύλινδροι 2 και 3 αδρανοποιούνται με τη βοήθεια του εκκεντροφόρου εισαγωγής, με όποιο όφελος αυτό φέρνει στην κατανάλωση όσο και στις εκπομπές ρύπων. Ωστόσο αν δεν παρατηρήσεις τη σχετική ένδειξη στον πίνακα οργάνων, θα πρέπει να τεντώσεις όσο γίνεται τις αισθήσεις σου για να καταλάβεις μια ανεπαίσθητη αλλαγή στη χροιά του ήχου, έναν απειροελάχιστο κραδασμό (καμία σχέση με τον TwinAir της Fiat) κι έναν ελαφρύ μηχανικό θόρυβο κάθε φορά που αλλάζει η κατάσταση λειτουργίας. Μια που το έφερε η κουβέντα, αυτή η αλλαγή διαρκεί από 13 έως και 36 msec, ανάλογα με τις στροφές του κινητήρα. Όσο περισσότερες, τόσο πιο γρήγορα.
Για να λειτουργήσει το ACT –το συνολικό βάρος των εξαρτημάτων του οποίου είναι τρία κιλά, θα πρέπει οι στροφές του κινητήρα να είναι μεταξύ 1.250 και 4.000, να μην απαιτούνται πάνω από 10,2 kgm ροπής και η ταχύτητα να είναι μέχρι 140 km/h. Στην πραγματική ζωή, αυτό σημαίνει ότι κυρίως το ACT δουλεύει όταν το αυτοκίνητο ρολάρει σε επίπεδο δρόμο. Η VW υποστηρίζει ότι με σταθερή ταχύτητα 50 km/h γλιτώνεις 1 lt/100 km, αν και σε πραγματικές συνθήκες το κέρδος είναι λιγότερο. Πάντως σε καμία περίπτωση δε μπορείς να πεις ότι ο TSI καίει. Στη δοκιμή μας μετρήσαμε 7,4 lt/100 km σε μικτές συνθήκες, τιμή που με στρωτή οδήγηση πέφτει κοντά στα 6.

Μοτέρ θαύμα
Δεν είναι τόσο οι 140 ίπποι του 1.4 TSI, όσο ο τρόπος που αποδίδονται. Είναι πρόθυμος κι εντυπωσιακά ελαστικός, με δυνατό τράβηγμα που μπορεί να φέρει νούμερα της τάξης των 7,6 sec για τα 0-100 km/h και 210 km/h τελικής. Νούμερα δηλαδή, που έως και το χαρακτηρισμό του GTi δικαιολογούν. Αυτό που δεν το δικαιολογεί και τόσο είναι η αίσθηση στην οδήγηση, παρά τη χαμηλωμένη (κατά 1,5 πόντο), σφιχτή ανάρτηση και τους μεγάλους τροχούς. Χωρίς να είναι κουραστικό στις λακκούβες ή να υστερεί σε κύλιση, το Polo BlueGT κρατά εξαιρετικά, δε γέρνει πολύ και βάζει άριστα κάτω τη δύναμή του με τη βοήθεια και του ελεγχόμενου διαφορικού XDS. Αυτό που του λείπει είναι η αίσθηση από το τιμόνι, που είναι κάπως βαρύ στη χαμηλή ταχύτητα και πολύ ελαφρύ, χωρίς αίσθηση στην υψηλή. Με λίγα λόγια, μιλάμε περισσότερο για ένα θερμό σουπερμίνι, αλλά όχι και για ένα καυτό.
Εξαιρετικά δυνατά είναι και τα φρένα. Νιώθεις το BlueGT να φρενάρει τόσο δυνατά που «γδέρνει» το δρόμο (100-0 km/h σε 36,4 m). Και μάλιστα με τέτοια αντοχή που σε έξι διαδοχικά φρεναρίσματα από τα 120 km/h, η απόσταση φρεναρίσματος επαναλήφθηκε με ακρίβεια μισού μέτρου.

Η τεχνολογία πληρώνεται
Το 3θυρο BlueGT κοστίζει 17.600 ευρώ ενώ το 5θυρο 18.010. Κι εάν θέλετε 7άρι DSG, αυτό σημαίνει αφενός ειδική παραγγελία, αφετέρου € 1.610 επιπλέον. Μπόλικα δηλαδή σε κάθε περίπτωση, ακόμα και με το δεδομένο των χαμηλών τελών κυκλοφορίας (96,3 ευρώ το χειροκίνητο, 94,5 το DSG) και του πλούσιου εξοπλισμού στον οποίο ξεχωρίζουν το bodykit (προφυλακτήρες, μαρσπιέ και σπόιλερ οροφής), οι 17άρες ζάντες, το cruise control και τα ημιδερμάτινα μπάκετ που είναι όμορφα και άνετα, έστω κι εάν όχι κορυφαία σε στήριξη. Αυτά, μαζί με τον πληρέστερο πίνακας οργάνων και το σπορ τιμόνι είναι που κάνουν τη διαφορά από τα πιο αδύναμα Polo στην καμπίνα, η οποία μπορεί να μη χαρακτηρίζεται από μεγάλους χώρους αλλά από ποιότητα κι εργονομία σκίζει.

Τι λέει το DRIVE
Ο εξαιρετικός κινητήρας και οι θερμότατες επιδόσεις είναι τα σήματα κατατεθέντα στο μοντέλο που ολοκληρώνει τη γκάμα του Polo.

Τιμή € 17.600 (3d) / 18.060 (5d)
Τεχνολογία 1.395 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, βενζίνη, άμεσος ψεκασμός, turbo, σύστημα απενεργοποίησης δύο κυλίνδρων (ACT), 140 PS/4.500-6.000 rpm, 25,5 kgm/1.500-3.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
Επιδόσεις
0-100 km/h 7,6”
0-400 m 15,5”
0-1.000 m 28,6”
30-50 km/h (3η) 2,3”
80-110 km/h (4η) 4,3”
110-140 km/h (5η) 6,5”
100-0 km/h 36,4 m
Τελική ταχύτητα 210 km/h
Κατανάλωση 6,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 107 gr/km
Διαστάσεις 3.970 x 1.682 x 1.462 mm
Βάρος 1.175 kg
Μετρήσεις Drive

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube