VW Passat 1.6 TDI BΜΤ

VW Passat 1.6 TDI BΜΤ

Πίνει το πετρέλαιο με το σταγονόμετρο. Γρήγορο δεν είναι, όμως παραμένει ασφαλές, φιλικό, άνετο και ιδιαίτερα πολιτισμένο.

Με το «μικρό» ντίζελ, το stop/start και την ανάκτηση ενέργειας που υποδηλώνει το σήμα BlueMotion Technology, το Passat 1.6 TDI είναι το πιο οικονομικό μοντέλο της σειράς. Στα χαρτιά, η μέση κατανάλωσή του είναι μόλις 4,3 lt/100 km.

Δεν θα πλησιάσετε βέβαια στην πράξη τέτοιες τιμές, όμως εμείς είδαμε επανειλημμένα 4,9 lt/100 km σε χαλαρές διαδρομές, 5,4 σε μικτές συνθήκες και συνολικά, για ολόκληρη τη δοκιμή (με τις μετρήσεις επιδόσεων και τη φωτογράφιση), ένα επίσης εντυπωσιακό 6,4 lt/100 km.

Χαρακτηρίζουμε αυτή την κατανάλωση εντυπωσιακή διότι δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι έχουμε εδώ μια «λιμουζίνα» που η πλάστιγγά μας έδειξε ότι ζυγίζει 1.510 κιλά.

Οικονομία vs επιδόσεις
Όσο πρόθυμος κι αν είναι ο 1.6 TDI των 105 PS δεν έχει τη δύναμη για να δώσει γρήγορες επιδόσεις. Πάντως, το Passat είναι ταχύτερο από το άμεσα ανταγωνιστικό του Peugeot 508 e-HDi 1.6 (με το ημιαυτόματο κιβώτιο), κι ενώ χάνει στις περισσότερες μετρήσεις από τον βενζινοκίνητο αδελφό του, το Passat 1.4 TSI 122 PS, το κερδίζει στις ρεπρίζ των 50-80 km/h με 3η και των 80-110 με 4η και 5η. Και το πετυχαίνει αυτό παρότι έχει πολύ μακρύτερες σχέσεις μετάδοσης (58,6 πραγματικά km/h ανά 1.000 rpm με 6η, αντί 44,1 του 1.4 TSI).

Οι παραπάνω ρεπρίζ δείχνουν ότι το Passat 1.6 TDI μπορεί να κινηθεί αξιοπρεπώς και δεν θα σε προβληματίσει στα προσπεράσματα. Εκεί που διακρίνεται βέβαια είναι στα ταξίδια, όπου η μακριά 6η, ο πολιτισμένος κινητήρας, η εξαιρετική ηχομόνωση και η άνετη ανάρτηση το κάνουν ιδιαίτερα ξεκούραστο.

Στις στροφές δείχνει σχετικά μεγάλο και μαλακό, και το τιμόνι του δεν παρέχει πολλή πληροφόρηση, όμως παραμένει πάντα φιλικό και ασφαλές στη συμπεριφορά του. Κάτι σαν μεγάλο Golf.

Και γιατί τότε να μην πάρεις Golf, που με τον ίδιο κινητήρα είναι ταχύτερο, ακόμα πιο οικονομικό και φθηνότερο; Διότι είπαμε: Το Passat είναι «λιμουζίνα», με μεγαλύτερους χώρους κι ένα πορτμπαγκάζ 565 λίτρων. Άλλο πράγμα, με τα κριτήρια του οικογενειάρχη. Και στη μεσαία έκδοση Comfortline, που το δοκιμάσαμε, είναι πλούσια εξοπλισμένο χωρίς να είναι ακριβό.     

Τι λέει το DRIVE
Ίσως η πιο οικονομική «λιμουζίνα» της αγοράς. Κάπως μαλακό και αποκομμένο στις στροφές, αλλά πάντα φιλικό, ασφαλές και ιδιαίτερα ξεκούραστο.
Τιμή από €23.830
Τεχνολογία 1.598cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός & τούρμπο, 105 PS/4.400 rpm, 25,5 kgm/1.500-2.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,7”
0-120 km/h  16,9”
0-140 km/h 24,1”
0-160 km/h 34.9”
0-400 m 18,1”
0-1.000 m 33,2”
50-80 km/h 4η 6,9”
80-110 km/h 5η 9,4”
110-140 km/h 6η 15,7
100-0 km/h 39,4 m
Τελική 195 km/h
Μέση κατανάλωση 6,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2 114 gr/km
Διαστάσεις 4.769 x 1.820 x 1.470
Βάρος 1.510 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube