Test: VW Tiguan 1.4 TSI 4x2 BlueMotion

Test: VW Tiguan 1.4 TSI 4x2 BlueMotion

Σκόπελος η υψηλή τιμή και το αντι-οικολογικό προφίλ των SUV; Να πώς μπορούμε να τον αποφύγουμε.

Πόσοι οδηγοί εκμεταλλεύονται τις εκτός δρόμου δυνατότητες των SUV τους; Ελάχιστοι, γι’ αυτό κι έχουν κάνει την εμφάνισή τους αρκετές δικίνητες εκδόσεις τον τελευταίο καιρό. Στην περίπτωση του Tiguan υπήρχε επιπλέον και θέμα με το φόρο πολυτελείας, που ανεβάζει πολύ ψηλά την τιμή της τετρακίνητης έκδοσης.

Ιδού λοιπόν το αυγό του Κολόμβου: ένα Tiguan 1.4 με τη γνωστή «αρρενωπή» μορφή και την ψηλή θέση οδήγησης, αλλά 4x2 και με τον απλούστερο κινητήρα των 122 PS (χωρίς κομπρέσορα) ώστε να είναι φθηνότερο, πιο οικονομικό σε καύσιμο και πιο φιλικό προς το περιβάλλον. Για τους δύο τελευταίους λόγους, το συγκεκριμένο Tiguan ενσωματώνει και την τεχνολογία BlueMotion, δηλαδή σύστημα Start/Stop και ανάκτηση ενέργειας (μέσω του εναλλάκτη) κατά την επιβράδυνση. Το αποτέλεσμα είναι μια μέση τυποποιημένη κατανάλωση 6,5 lt/100km (αντί 8,0 του Tiguan 1.4 TSI 4x4 των 150 PS) και εκπομπές CO2 152 gr/km (αντί 185).
Καλές οι προδιαγραφές, αλλά τι γίνεται στο δρόμο; Πού και πόσο κερδίζει ή χάνει το μπροστοκίνητο Tiguan σε σχέση με τον τετρακίνητο και δυνατότερο αδελφό του;

Τι χάνεις, τι κερδίζεις
Μπορεί το Tiguan 4x2 να έχει 28 PS λιγότερα από το 4x4, όμως σύμφωνα με τις μετρήσεις μας είναι και 190 kg ελαφρύτερο. Σαν αποτέλεσμα, οι επιδόσεις έχουν μεν διαφορά αλλά όχι τόσο μεγάλη. Μάλιστα το 4x2 ξεκινάει πιο εύκολα από στάση, οπότε είναι μόνο 0,8” πιο αργό στα 0-100 km/h (11,0” αντί 10,2”). Η διαφορά στο χιλιόμετρο μεγαλώνει στα 1,1”, αλλά πιο αντιπροσωπευτική των αντίστοιχων δυνατοτήτων είναι στα 50-110 km/h (με αλλαγές ταχυτήτων), όπου φτάνει τα 1,3”. Διαφορές υπάρχουν και στις ρεπρίζ εν κινήσει, πιο μικρές με 3η (80-110 σε 6,0” αντί 4,9”) και μεγαλύτερες με τις τελευταίες σχέσεις (110-140 με 5η σε 15,9” αντί 11,3”). Γενικά, το Tiguan 4x2 δείχνει αρκετά σβέλτο, στο επίπεδο του Mitsubishi ASX 1.6, από το οποίο χάνει ελαφρά σε επιδόσεις από στάση αλλά το κερδίζει στις ρεπρίζ.

Ό,τι χάνει πάντως το δικίνητο Tiguan σε επιδόσεις, σε σχέση με το τετρακίνητο, το κερδίζει και με το παραπάνω σε οικονομία. Η μέση κατανάλωση στα χέρια μας δεν ξεπέρασε τα 10,4 lt/100km (αντί 13,7 του 4x4) και δεν απέχει από εκείνη των μικρότερων ατμοσφαιρικών 1.6 crossover, όπως το ASX και το Nissan Qashqai (9,8 και 9,7 lt/100km αντίστοιχα).

Όσον αφορά στην οδική συμπεριφορά, αν ο δρόμος δεν γλιστράει πολύ δεν καταλαβαίνεις διαφορά από το 4x4. Έχει την ίδια πολύ καλή ανάρτηση, που κρατάει το αμάξωμα πάντα υπό έλεγχο, και στρίβει σαν ψηλό Golf, ελαφρά υποστροφικά ώστε να δίνει σιγουριά. Θα έλεγα μάλιστα ότι τα 16άρια λάστιχα είναι προτιμότερα από τα 17άρια των δυνατότερων εκδόσεων, γιατί προσφέρουν αισθητά καλύτερη άνεση με ελάχιστες παραχωρήσεις στην πρόσφυση και την απόκριση στροφής. Τα φρένα είναι προοδευτικά, με αίσθηση και δείχνουν δυνατά, αν και οι αποστάσεις ακινητοποίησης που μετρήσαμε ήταν υποδεέστερες αυτών του 4x4 (100-0 σε 39,6 αντί 37,9 m) αλλά και εκείνων του Qashqai (37,0 m).

Εκτός δρόμου βέβαια, και ιδίως στη λάσπη και το χιόνι, το δικίνητο Tiguan δεν μπορεί να συγκριθεί με το τετρακίνητο. Αυτό όμως δεν σημαίνει πως είναι μόνο για την άσφαλτο. Η μεγάλη απόσταση από το έδαφος (20 cm) και το πολύ αποτελεσματικό σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης (TRC) –για να μην πούμε και τα 65άρια λάστιχα– του δίνουν πολύ μεγαλύτερες δυνατότητες από ενός κοινού επιβατικού ή και κάποιων δήθεν crossover.

Τις δυνατότητες αυτές πάντως είναι καλύτερα να τις δούμε ως έξτρα μπόνους. Γιατί αυτό που έχει πρωταρχική σημασία είναι ότι το Tiguan 4x2 BlueMotion είναι βασικά ένα ασφαλές, ευρύχωρο, πρακτικό, καλοφτιαγμένο και σωστά εξοπλισμένο (ακόμα και στη βασική έκδοση Freestyle) οικογενειακό αυτοκίνητο, που διατίθεται σε συμφέρουσα τιμή και δεν θα ρίξει έξω τον οικογενειακό προϋπολογισμό.  


Τι λέει το DRIVE
Πέρα από την ικανότητα κίνησης σε πολύ δύσκολες συνθήκες, δεν χάνεις και πολλά πράγματα σε σχέση με το τετρακίνητο Tiguan των 150 PS, ενώ κερδίζεις αρκετά λεφτά στην αγορά και κάμποσα στη χρήση.
Τεχνολογία
1.390 cc, I4, 2EEK 16v, άμεσος ψεκασμός & turbo, 122 PS/5.000 rpm, 20,4 kgm/1.500-4.000 rpm. Κίνηση μπροστά, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
Επιδόσεις
0-100 km/h σε 11,0”, τελική 184 km/h
Μέση κατανάλωση 10,4 lt/100 km, CO2 152 gr/km
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube