Test: VW Polo GTI

Test: VW Polo GTI

Με αισθητική-σήμα κατατεθέν VW και τεχνολογία δοκιμασμένη τόσο στο Golf V όσο και στο Ibiza Cupra, ήταν σαν να είχα οδηγήσει το Polo GTI πριν ακόμη γυρίσω τη μίζα. Το νέο Polo GTI παρουσιάστηκε στο περιθώριο του 24ωρου αγώνα του Νίρμπουργκρινγκ, σε μια προσπάθεια της VW να τονίσει τον σπορ χαρακτήρα του και να το συνδέσει με την πετυχημένη αγωνιστική της πορεία τα τελευταία χρόνια.
Εμφανισιακά διαφοροποιείται από τις απλές εκδόσεις χάρη στους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες και τα φανάρια, τη μαύρη κυψελωτή μάσκα και τους τροχούς του Golf GTI MkV.

Γνωριζόμαστε από κάπου;

Το σύνολο θυμίζει πάρα πολύ το αντίστοιχο Golf και σε σχέση με το Ibiza Cupra είναι πιο συντηρητικό. Η ίδια αίσθηση υπάρχει και στο εσωτερικό. Το τιμόνι με το διακριτικό GTI, τις κόκκινες ραφές στη χοντρή στεφάνη και τις καλοσχηματισμένες λαβές, είναι ολόιδιο με του σημερινού Golf GTI. Και το καρό μοτίβο στις υφασμάτινες επενδύσεις καθισμάτων και θυρών ακολουθεί τη μόδα που καθιέρωσαν τα GTI της VW από το 1976. Τα πλαστικά είναι στην πλειονότητά τους μαλακά και η ποιότητα κατασκευής πολύ προσεγμένη, σε βαθμό που είναι αυτή το στοιχείο που διαφοροποιεί το αυτοκίνητο από τον ανταγωνισμό.
Αν η Opel έχει να επιδείξει τον ισχυρότερο κινητήρα, η Peugeot το πιο σπορ στήσιμο και η Seat την υψηλή τεχνολογία, η VW προσφέρει ένα σύνολο εξευγενισμένο, που συνδυάζει τη δύναμη με «καλούς» τρόπους που αρμόζουν σε μεγαλύτερο αυτοκίνητο. Με πλήρη επίγνωση του κινδύνου που αυτό συνεπάγεται για τις πωλήσεις του Golf
GTI. Ειδικά με δεδομένο ότι το Polo δεν υπολείπεται σε επιδόσεις. Η επιτάχυνση 0-100 km/h είναι μόλις 6,9” και η τελική φτάνει τα 229 km/h.
Το Polo κινείται από το ίδιο σύνολο κινητήρα/κιβωτίου που γνωρίσαμε στο Ibiza Cupra. O διπλά υπερτροφοδοτούμενος 1.400άρης αποδίδει 180 PS στις 6.200 rpm και 25,5 kgm από τις 2.000 έως τις 4.500 rpm. Το 7άρι DSG παρουσιάζει μια ενοχλητική καθυστέρηση, όχι σ’ αυτή καθαυτή την αλλαγή αλλά στο χρόνο μεταφοράς της εντολής από το paddle. Είναι το ίδιο φαινόμενο που είχαμε παρατηρήσει και στο Ibiza ή το Leon με το ίδιο κιβώτιο, αλλά δεν έχουμε συναντήσει στα VW με το 6άρι DSG.

Κάνει τα πάντα και συμφέρει

Στο δρόμο το Polo είναι διαφορετικό από το Ibiza. Πιο μαλακό, με πιο γλυκιά απόσβεση από το Cupra, καλύτερη ποιότητα κύλισης και σαφώς βελτιωμένη άνεση. Παίρνει λίγο μεγαλύτερη κλίση στις στροφές, σε καμία περίπτωση όμως δεν ενοχλεί. Ο ημιάκαμπτος άξονας πίσω είναι πιο προσεκτικά ρυθμισμένος και δεν αναπηδά στις ανωμαλίες ακόμη και έντονα φορτισμένος. Στο όριο η συμπεριφορά είναι μονοκόμματη. Το Polo δεν πλασάρεται πρόθυμα με τα τέσσερα κι αν το επιδιώξεις το μη απενεργοποιούμενο ESP επιβάλλει την τάξη με συνοπτικές διαδικασίες. Θέλει καθαρές γραμμές για να κινηθεί γρήγορα. Στην υπερβολή θα αντιδράσει με υποστροφή, που όμως είναι εύκολα ελεγχόμενη. Στα ανοιχτά, με μια μικρή υποχώρηση από το γκάζι. Η απόκρισή του είναι αρκετά λεπτομερής και βοηθά στις μικρές ρυθμίσεις. Στα κλειστά αφήνεις το XDS να καθαρίσει ενώ ταυτόχρονα δίνεις λίγο περισσότερο input στο τιμόνι που έχει σωστό βάρος, αλλά κάπως θολή αίσθηση. Το καλό είναι ότι το συνηθίζεις γρήγορα και βρίσκεις έναν κώδικα επικοινωνίας για να αντιλαμβάνεσαι το όριο της πρόσφυσης. To Polo δεν σπαρταράει στα χέρια σου, δεν ενθουσιάζει, αλλά στο τιμόνι του είναι εύκολο και ασφαλές να κινηθείς γρήγορα.


Hot spots
1.4 Twincharged με 180 PS >> 7άρι DSG >> Ισοφαρίζει το Golf GTI στα 0-100 km/h >> πιο ομοιογενές από Cupra >> Στην Ελλάδα τέλoς Ιουνίου, κάτω από €20.000
Τι λέει το DRIVE
Δεν σου παίρνει τα μυαλά με το οδηγικό του ταμπεραμέντο, αλλά ουσιαστικό μειονέκτημα δεν έχει. Έρωτας δεν είναι, μάλλον ένας καλός γάμος
Τεχνολογία
1.390 cc, Ι4, άμεσος ψεκασμός, μηχανικός υπερσυμπιεστής & turbo, 180 PS / 6.200 rpm, 25,5 kgm/2.000 – 4.500 rpm
Επιδόσεις
0-100 km/h σε 6,9”, τελική ταχύτητα 229 km/h
Μέση κατανάλωση
5,9 lt./100 km

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube