Test: VW Passat R36

Test: VW Passat R36

Με την προσθήκη ενός πανίσχυρου V6 το Passat μετατρέπεται σε πύραυλο εδάφους εδάφους, διηπειρωτικής εμβέλειας.

Δεν τραβάει πολύ το βλέμμα, μόνο λίγοι θα παρατηρήσουν πόσο χαμηλά στέκεται από το έδαφος, πατώντας σε φαρδιές 18άρες ζάντες που χρειάστηκαν μικρές προσθήκες στα εμπρός φτερά για να τις χωρέσουν. Ακόμη λιγότεροι θα θυμούνται ότι η κάθετη αλουμινένια μάσκα είναι προνόμιο μόνο των ειδικών εκδόσεων που φέρουν το γράμμα R, σε ένδειξη του ξεχωριστού σπορ χαρακτήρα τους.

Γιάφκα
[inset side=left}]Hot spots> Το γρηγορότερο VW από στάση > V6 300 PS με άμεσο ψεκασμό > Κιβώτιο DSG έξι σχέσεων και τετρακίνηση 4Motion με Haldex > 0-100 σε 6,3’’, τελική 250 km/h[/inset]Στο κατά τα άλλα γνώριμο περιβάλλον του Passat, η γενικά σοβαρή εικόνα συντηρείται από τον σκουρόχρωμο διάκοσμο και την πολύ καλή ποιότητα κατασκευής παρά τα σκληρά πλαστικά στο κάτω μέρος του ταμπλό.

Μικρές αλλαγές στη γραμματοσειρά και το φωτισμό των οργάνων, ένα μικρότερης διαμέτρου τιμόνι με πιο παχιά στεφάνη, αλλά κυρίως δυο θεϊκά μπάκετ που «κλειδώνουν» το σώμα σε μια ιδανική για κάθε ανάστημα θέση οδήγησης είναι οι μόνες ενδείξεις για την ύπαρξη μεγάλης ποσότητας εκρηκτικών, που περιμένουν απλώς μια σπίθα για να εκτοξεύσουν το βάρους 1.730 κιλών sedan στα πρώτα 100 km/h από στάση σε 6,3’’.

Το εξελιγμένο σύστημα τετρακίνησης 4Motion, βασισμένο στον γνωστό ηλεκτρονικά ελεγχόμενο υδραυλικό πολύδισκο συμπλέκτη Haldex, και το εξαιρετικό 6άρι ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη αξιοποιούν μέχρι και τον τελευταίο καλπασμό των 300 PS που αποδίδει ο ατμοσφαιρικός V6 άμεσου ψεκασμού των 3,6 λίτρων (προερχόμενος από το Touareg), σπρώχνοντας πειστικά το Passat στα 160 km/h σε 14,9’’ και στα 200 km/h σε 25,6’’, κερδίζοντας σε κάθε περίπτωση με διαφορά μεγαλύτερη του ενός δευτερολέπτου την BMW 330i στα sprint από στάση.

Το R36 δεν πάσχει από κανενός είδους κρίση ταυτότητας, ούτε προσπαθεί να μιμηθεί το χαρακτήρα των τετρακίνητων rally replica. Το τιμόνι έχει το σωστό βάρος αλλά όχι τη σαφέστερη πληροφόρηση, ενώ η ανάρτηση με γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω είναι σφιχτή και περιορίζει τις κλίσεις χωρίς να κοπανάει, με την άνεση να περιορίζεται κάπως από το πολύ χαμηλό προφίλ των ελαστικών.

Το μπροστινό σύστημα δεν έχει την αμεσότητα μιας 3άρας στο όριο, αλλά το βαρύ πάτημά του εμπνέει αυτοπεποίθηση. Βγάζει τον καλύτερο εαυτό του όταν οδηγείται με γραμμές, απαιτώντας από τον οδηγό του μόνο λίγη αυτοσυγκράτηση στην είσοδο της στροφής για να εξουδετερωθεί η ελαφρά υποστροφή που προκαλεί το βάρος του V6 πάνω απ’ τους εμπρός τροχούς.

Φρενάρεις με σιγουριά και ακρίβεια χάρη στους τεράστιους δίσκους (345 mm εμπρός, 310 mm πίσω) και το πολύ καλό σε αίσθηση πεντάλ, και μόλις σημαδέψει κορυφή μπορείς άφοβα να σανιδώσεις το γκάζι με την εξαιρετική απόκριση, αφήνοντας το έξυπνο σύστημα τετρακίνησης να τα βγάλει πέρα με τα 35,6 kgm της ροπής που αποδίδονται σταθερά από τις 2.400 ώς τις 5.300 rpm, και κάπως έτσι, χαϊδεύοντας απαλά τα paddles αλλαγής σχέσεων στο τιμόνι, εκμηδενίζεις τις αποστάσεις.

Οικογενειακά προβλήματα
Ευχάριστα βέβαια. Με κάτι λιγότερο από 50 χιλιάρικα, το μεσαίο sedan της VW έχει τη δύναμη, την τεχνολογία και την ποιότητα να διεκδικήσει με αξιώσεις μια θέση στα γκαράζ των ανήσυχων οικογενειαρχών. Το μεγαλύτερο στοίχημα που πρέπει να κερδίσει ωστόσο, είναι ότι οι περισσότεροι από αυτούς δεν είχαν συνηθίσει ώς τώρα να διαβάζουν το όνομα Passat στη λίστα των πιθανών επιλογών τους, δίπλα στις γρήγορες εκδόσεις των BMW Σειράς 3, Mercedes C-Class και Audi A4.


Τι λέει το DRIVE
Δυνατό, εύκολο να οδηγηθεί γρήγορα, επικεντρωμένο περισσότερο στην ουσία και λιγότερο στη διασκέδαση
Τεχνολογία
3.598 cc, 24V, 2 EEK σε κάθε πλευρά του V, άμεσος ψεκασμός, V6, 300 PS / 6.600 rpm, 35,6 kgm / 2.400 – 5.300 rpm
Επιδόσεις
0-100 km/h 6,3’’
0-400 m 14,5’’
Τελική 250 km/h
Μέση κατανάλωση
17,9 lt/100 km

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube