Test: VW PASSAT CC

Test: VW PASSAT CC

Με το Passat CC η VW παρουσιάζει μια σχεδιαστική και μηχανολογική σπουδή τόσο ρεαλιστική που θα είναι διαθέσιμη προς πώληση από το ερχόμενο φθινόπωρο
Το Passat CC είναι πραγματικά ένα ξεχωριστό αυτοκίνητο. Η ιδιαιτερότητά του έγκειται στο ότι παρότι βασίζεται στο γνωστό μας Passat, έχεις πάρα πολλά πράγματα να πεις γι’ αυτό. Επί της ουσίας, η γερμανική εταιρεία είχε μια πολύ καλή βάση, ήδη καταξιωμένη στα μεσαία sedan, και θέλησε να την εκμεταλλευτεί προκειμένου να επεκτείνει την γκάμα της σε μια νέα κατηγορία. Κάπως έτσι δημιουργήθηκε το Passat CC, ένα τετράθυρο coupe με σκεπτικό παρόμοιο με αυτό της Mercedes CLS, αλλά σαφώς πιο προσιτό σε μεγαλύτερη μερίδα αγοραστών. Επιβλητικός όγκος, καλλίγραμμο σχήμα, πολυτέλεια, δυνατοί κινητήρες, πλουσιότατος τεχνολογικά προηγμένος εξοπλισμός είναι τα χαρακτηριστικά που αναμένεται να κάνουν δημοφιλές το CC στη Γηραιά Ήπειρο αλλά και στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού και την Ιαπωνία.

Niche Passat
Η εμφάνιση του CC δεν περνάει απαρατήρητη. Το όμορφο, αν και κάπως παραφορτωμένο αμάξωμα με τις χυτές γραμμές μοιάζει σαν κάποιος να το έχει τραβήξει, και πρακτικά το έχει, αφού φτάνει τα 4,80 m έναντι των 4,76 του απλού Passat. Το CC έχει χάσει και μια θέση, όντας πλέον καθαρά τετραθέσιο, με τις δύο πίσω θέσεις να διαθέτουν ξεχωριστό κάθισμα. Το ταμπλό προέρχεται αυτούσιο από το γνωστό μας μοντέλο. Αυτό μόνο καλά σημαίνει για την ποιότητά του, με μικρές μόνο αλλαγές στην κεντρική κονσόλα και νέας σχεδίασης τιμόνι.
[inset side=left]HOT SPOTS>>>>>> Πολυτελής 4θέσια έκδοση του γνωστού Passat >>>> Coupe σχήμα, τέσσερις πόρτες >>>> TSI 1.8 cc με 160 PS >>>> V6 4Motion με 300 PS και τετρακίνηση >>>> Καινοτόμος εξοπλισμός ασφάλειας[/inset]Γνωστοί είναι και οι δύο διαθέσιμοι βενζινοκινητήρες, ο υπερτροφοδοτούμενος 1.800άρης TSI με τους 160 ίππους και ο V6 των 3,6 λίτρων και 300 ίππων που κινεί το Passat R36. Αυτός συνοδεύεται αποκλειστικά από σύστημα τετρακίνησης 4Motion και 6άρι ημιαυτόματο κιβώτιο DSG. Στο δρόμο είναι εντυπωσιακό χωρίς να γίνεται υπερβολικό, ο κινητήρας είναι ένα ατμοσφαιρικό διαμάντι, το κιβώτιο επίσης, και η άμεση τετρακίνηση με το μη απενεργοποιούμενο ESP δεν αφήνουν περιθώρια αμφιβολιών και αναζητήσεων στην οδική συμπεριφορά. Σε μεγάλο βαθμό τα ίδια ισχύουν και για τον σαφώς πιο προσιτό και ενδιαφέροντα TSI, που έχει καθόλα ικανοποιητικές επιδόσεις και χαμηλή κατανάλωση.
Το CC θα φτάσει στη χώρα μας στις αρχές Σεπτεμβρίου, πιθανότατα σε μία (πλούσια) έκδοση εξοπλισμού, ενώ γίνεται προσπάθεια η διαφορά τιμής του από το απλό Passat να μην ξεπεράσει τα €3.000. Αν αυτό ισχύσει, το Passat θα έχει μαζί με το ξεχωριστό στυλ, ένα επιπλέον όπλο δίπλα στις σταθερές αξίες της ποιότητας και των επιδόσεων.



Η VW χρησιμοποίησε το Passat CC ως μέσο για να παρουσιάσει μια σειρά από νέες –για τα δεδομένα της εταιρείας και της κατηγορίας– τεχνολογικές εφαρμογές.
•    Πρώτο και καλύτερο είναι το Lane Assist, ένα σύστημα που χρησιμοποιεί κάμερες και διαβάζει τη διαγράμμιση του δρόμου προκειμένου να κρατά το αυτοκίνητο στην πορεία του. Όταν είναι ενεργοποιημένο το Lane Assist, μια ένδειξη στο ταμπλό ενημερώνει για το ότι λειτουργεί σωστά (αν η διαγράμμιση είναι φθαρμένη, δεν μπορεί να «διαβάσει» το δρόμο) και σε περίπτωση που το CC παρεκκλίνει της πορείας του, επεμβαίνει στρίβοντας το τιμόνι. Στην πράξη, το Lane Assist λειτουργεί εντυπωσιακά και απαιτεί μόνο ελάχιστο χρόνο για να το συνηθίσεις. 
•    Στον έξτρα εξοπλισμό του Passat, στάνταρ στο V6 4Motion διατίθεται και η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση DCC adaptive chassis control (σύστημα προσαρμοζόμενου ελέγχου αμαξώματος). Διαθέτει τρεις λειτουργίες, Normal, Sport και Comfort, που επηρεάζουν την απόσβεση της ανάρτησης και την υποβοήθηση του τιμονιού. Οι διαφορές στο δρόμο είναι εμφανείς, ειδικά στη μετάβαση από το Comfort στο Sport. 
•    Το cruise control του αυτοκινήτου μπορεί να εξοπλιστεί με το ACC automatic distance control (σύστημα αυτόματου ελέγχου απόστασης). Το ACC φρενάρει και επιταχύνει αυτόματα το αυτοκίνητο (σε μια κλίμακα από τα 0 έως τα 210 km/h), υπολογίζοντας συνεχώς την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα. Παράλληλα, αν αυτή μειωθεί απότομα, το υποσύστημα Front Assist ενημερώνει οπτικά και ηχητικά τον οδηγό για επικίνδυνες καταστάσεις.
•    Το Passat CC εφοδιάζεται –για πρώτη φορά σε μοντέλο της VW– με τα αποκαλούμενα “mobility tires” της Continental, τα οποία χάρη στην τεχνολογία ContiSeal αυτοεπισκευάζονται σε περίπτωση τρυπήματος από καρφί. 


Τι λέει το DRIVE
Το CC είναι ένα πιο ιδιαίτερο και καλύτερα εξοπλισμένο Passat. Η διαφορετικότητα πληρώνεται, αλλά στη συγκεκριμένη περίπτωση αξίζει
Τεχνολογία:
1.8 TSI: 1.798 cc, 4κύλινδρος σε σειρά, 16V, 2 EEK, turbo, 160 PS / 5.000 rpm, 25,5 kgm / 1.500-4.200 rpm
V6 4Motion: 3.598 cc, 6κύλινδρος σε V, 24V, 2EEK, 299 PS / 6.600 rpm, 37,7 kgm / 2.400-5.300 rpm
Επιδόσεις:
1.8 TSI: 0-100 km/h σε 8,6’’
V6 4Motion: 0-100 km/h σε 5,6’’
Τελική:
1.8 TSI: 222 km/h
V6 4Motion: 250 km/h
Μέση κατανάλωση:
1.8 TSI: 7,6 lt/100 km
V6 4Motion: 10,1 lt/100 km

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube