Test: VW EOS 1.4 160 PS

Test: VW EOS 1.4 160 PS

Σαράντα επιπλέον ίπποι, χωρίς αύξηση κυβισμού. Με άλλα λόγια, ο κινητήρας όπως θα έπρεπε να είναι
Ο διττός χαρακτήρας που του εξασφαλίζει η σκληρή μερικώς ανοιγόμενη ή ολικώς αναδιπλούμενη οροφή επιτρέπει στο VW Eos να αδιαφορεί για το τέλος του καλοκαιριού. Κλειστό είναι αρκετά ευρύχωρο, σχεδόν coupe για τέσσερις. Με τον νέο κινητήρα των 160 PS μάλιστα, προσπαθεί εκτός από ευχάριστο, να γίνει και πιο ενδιαφέρον οδηγικά.

Θέμα χρόνου
Με μόλις 122 PS για 1.500 kg, οι επιδόσεις του βασικού μέχρι πρότινος μοντέλου δεν ήταν απλώς επαρκείς. Παίρνοντας «δανεικό» τον διπλά υπερτροφοδοτούμενο 1.400άρη των 160 PS που κινεί το Scirocco, η VW δίνει στο Eos τη δύναμη που του έλειπε χωρίς να αυξήσει τα πάγια έξοδά του με τη χρήση ενός μεγαλύτερου κυβισμού κινητήρα. Το κιβώτιο είναι και πάλι χειροκίνητο έξι σχέσεων, ενώ αλλαγές στην ανάρτηση δεν χρειάστηκε να γίνουν.
Mε 8,7’’ για τα πρώτα 100 km/h από στάση, 22,7’’ για τα 160 km/h και 29,9’’ για το χιλιόμετρο, το Eos των 160 ίππων είναι κατά 1,9’’, 8,5’’ και 2,3’’ –αντίστοιχα– ταχύτερο από αυτό των 122 PS. Η παράθεση και μόνο των αριθμών αρκεί για να περιγράψεις τις διαφορές τους στο δρόμο, αφού πλέον δεν είναι μόνο η φύση που μπορείς να απολαύσεις σε μια επαρχιακή διαδρομή. Δεν έγινε σπορ αυτοκίνητο, αλλά οι ζωηρές επιδόσεις και το σφύριγμα των δύο υπερσυμπιεστών που εναλλάσσονται στις επάλξεις της επιτάχυνσης (ο μηχανικός χαμηλά, το turbo ψηλά) σιγοντάρουν τη διάθεσή σου να οδηγήσεις σβέλτα, αξιοποιώντας κυρίως τη ροπή που έχει αυξηθεί κατά 4,1 kgm και διατηρεί τη μέγιστη τιμή της από τις 1.750 ώς τις 4.500 rpm. Το τιμόνι, προφανώς στην προσπάθεια να αποκτήσει αίσθηση, έγινε μάλλον υπερβολικά βαρύ χωρίς να πετύχει το σκοπό του. Το σασί όμως ανταποκρίνεται θετικά, η ανάρτηση με γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω ελέγχει το αμάξωμα, επιτρέποντας λογικές κλίσεις που σε καμία περίπτωση δεν ενοχλούν, δεδομένου του χαρακτήρα του Eos. Στο όριο υποστρέφει προβλέψιμα και εύκολα ελεγχόμενα, ενώ κάποιες στρεβλώσεις που γίνονται αντιληπτές όταν η ανάρτηση φορτιστεί έντονα, όπως και σε κάποιες ανωμαλίες του δρόμου, είναι όσο λιγότερες γίνεται σε αυτή την κατηγορία μεγέθους και τιμής τετραθέσιων ανοιχτών αυτοκινήτων.

Ολική ποιότητα
Με δεδομένη την ποιότητα των υλικών στο εσωτερικό, τον επαρκή εξοπλισμό, τους χώρους και την ασφαλέστατη οδική συμπεριφορά, μια έκδοση με αναβαθμισμένες επιδόσεις και χαμηλά πάγια έξοδα (ασφάλιστρα, τέλη κυκλοφορίας) κάνει το Eos ένα λιγότερο ειδικό αυτοκίνητο. Τώρα μπορεί ευκολότερα να παίξει το ρόλο του μοναδικού αυτοκινήτου στο ζευγάρι, και γιατί όχι στη (μικρή ακόμη) οικογένεια.


Τι λέει το DRIVE
Βρήκε τη δύναμη που του έλειπε για να χαρακτηριστεί καλό συνολικό πακέτο στα 4θέσια cabrio. Πλέον ταξιδεύει ευχάριστα και προσπερνά άνετα
Τεχνολογία
1.390 cc, 16V, turbo και μηχανικός υπερσυμπιεστής 160 PS / 5.900 rpm, 24,5 kgm / 1.500 – 4.500 rpm
Επιδόσεις
0-100 km/h 8,7’’, 0-400 m 16,4’’, 0-1.000 m 29,9’’, 60-160 km/h 18,8’’, 80-110 km/h με 3η 5,5’’, 110-140 km/h με 4η 8,9’’
Μέση κατανάλωση
11,8 lt/100 km

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube