Test: Volvo S60

Test: Volvo S60

Καλύτερο από ποτέ. Η Volvo υπόσχεται πως το νέο εντυπωσιακό sedan είναι το πιο σπορ μοντέλο που έχει κατασκευάσει. Μήπως ήρθε η ώρα να κοιτάξει στα μάτια τη Σειρά 3 της BMW;

Το πρώτο Volvo S60 έκανε ντεμπούτο πριν μία δεκαετία και πούλησε πάνω από 600.000 μονάδες παγκοσμίως. Η νέα γενιά που το αντικαθιστά, πλασάρεται ως κάτι το διαφορετικό, πιο σπορ και συναισθηματικό, με έμφαση στη σχέση οδηγού-αυτοκινήτου και δυναμικών χαρακτηριστικών. Αν και βασίζεται στην πλατφόρμα EUCD της Ford (όπως το Mondeo, το V70 και το S80), οι αλλαγές που έχουν γίνει στο πλαίσιο του S60 είναι τόσο εκτεταμένες και μεγαλόπνοες, που δεν θα μπορούσαν να εφαρμοστούν στο πιο retro V70, χωρίς σημαντικά έξοδα.

Σήμα κατατεθέν
Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι ο συγκεκριμένος Τ6 δεν έχει καμία σχέση με τον προηγούμενο που είχαμε γνωρίσει στο V70. Ίσως ο 3λιτρος υπετροφοδοτούμενος κινητήρας να είναι και το καλύτερο στοιχείο του αυτοκινήτου. Στις χαμηλές rpm και σε κανονικές ταχύτητες, το αυτοκίνητο είναι απλά σβέλτο, όμως όταν τον πιέσεις, οι 304 ίπποι δείχνουν τα δόντια τους, εκτοξεύοντας το S60.

Η τετρακίνηση που τον συνοδεύει χρησιμοποιεί τον Haldex τέταρτης γενιάς για τη βέλτιστη κατανομή της ροπής. Ανιχνεύει ταχύτατα το σπινάρισμα στους εμπρός τροχούς και αντιδρά άμεσα. Σου δίνει την αίσθηση ότι βρίσκεσαι σε ένα πολύ καλύτερα ζυγισμένο αυτοκίνητο, παρά σε ένα τυπικό μπροστόβαρο σεντάν. Το αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων έχει επιλογή για κανονική ή σπορ λειτουργία, ενώ δίνει και δυνατότητα για χειροκίνητες σειριακές αλλαγές. Αν και η ρύθμιση σπορ είναι η πιο ενδεδειγμένη, το S60 γίνεται νευρικό, ακόμα και όταν ο οδηγός επιταχύνει γλυκά.

Αλλαγή προσανατολισμού
Είναι σαφές ότι πρόκειται για ένα μεγάλο αυτοκίνητο, σε διαστάσεις και βάρος, που δίνει ευθύβολη και σταθερή αίσθηση σε όποιον κάθεται στη θέση του οδηγού. Παρόλα αυτά στην απόσβεση της ανάρτησης και στην ακρίβεια του τιμονιού, το S60 δεν έχει καμία σχέση με οποιοδήποτε παλαιότερο Volvo. Για την ακρίβεια έχει μελετηθεί ενδελεχώς, ώστε να δίνει τον καλύτερό του εαυτό, ακόμα και σε λιγότερο ιδανικά οδοστρώματα.

Η ομάδα εξέλιξης βρέθηκε για 20 εβδομάδες σε αγγλικούς επαρχιακούς δρόμους, ώστε να βρει τη βέλτιστη ισορροπία ανάμεσα στην άνεση των επιβατών και τη σκληρότητα των αμορτισέρ. Συνήθως, όταν πιέζεις ένα τόσο ισχυρό μπροστόβαρο αυτοκίνητο σε μια καμπή, οι πλευρικές δυνάμεις πιέζουν την ανάρτηση και το σύστημα διεύθυνσης, σε σημείο που η αίσθηση που φτάνει στον οδηγό να έχει μια ακαθόριστη, λαστιχένια ασάφεια. Γίνεται δύσκολο να τοποθετήσεις με ακρίβεια το αυτοκίνητο ή να κάνεις μικροδιορθώσεις πάνω στη στροφή.

Σπορ Volvo;
Πάντως η ρύθμιση του μπροστινού στο S60 πέτυχε. Ακόμα και σε στενό και κλειστό στροφιλίκι, ο οδηγός κρατά το βαρύ σεντάν στην ιδανική γραμμή, κάνοντας εύκολα διορθώσεις, κουνώντας μόνο τους καρπούς. Δεν δυσκολεύεται σε κάθε στροφή, αντιθέτως είναι απολαυστικό στις εναλλαγές καμπών και γίνεται ένα με το δρόμο. Εντυπωσιακή είναι η ευκολία με την οποία η ανάρτηση δίνει ζωντάνια στο βαρύ αμάξωμα, κρατώντας το S60 πάντα υπό έλεγχο, με ζήλο, χωρίς όμως το αυτοκίνητο να καταντά κουραστικό ή να χάνει βαθμούς από την ποιότητα κύλισης. Δεν χάνει ποτέ τη σιγουριά του, αφήνοντάς σου το περιθώριο να εκμεταλλευτείς τον υπέροχο κινητήρα.

Εντυπωσιακός είναι και ο τρόπος με τον οποίο εξαφανίζει τις ανωμαλίες και μηδενίζει σχεδόν κάθε κραδασμό, με εξαίρεση τις πολύ βαθιές λακκούβες. Άλλωστε δεν είναι τυχαίο ότι για την εξέλιξη επιλέχθηκαν κακοσυντηρημένοι επαρχιακοί δρόμοι. Τα φρένα είναι του ίδιου μεγέθους με αυτά που χρησιμοποιούνται στα λιγότερο δυνατά S60, με τους turbodiesel κινητήρες. Η αίσθηση δεν είναι κακή, όμως σε συνολική απόδοση θα περίμενα κάτι πιο εντυπωσιακό, που να σταματά ακαριαία το μεγάλο Volvo.

Βλέπει Γερμανία
Ο στόχος ήταν να μικρύνει η διαφορά από τα γερμανικά σεντάν, και επιτεύχθηκε εξολοκλήρου. Η ενδιαφέρουσα εξωτερική σχεδίαση του S60 συνεχίζεται με τον ίδιο ρυθμό στην καμπίνα. Το ταμπλό και η κονσόλα ακολουθούν τη λογική της Volvo, με τις καμπύλες που συναντάμε και στα υπόλοιπα μοντέλα. Ποιοτικά υλικά, εξαιρετικά άνετα καθίσματα, μεγάλη ευρυχωρία για τους πίσω και μια αίσθηση διακριτικής πολυτέλειας, όλα μαζί συνθέτουν το εσωτερικό του όμορφου νέου Volvo. Μας πείθει ως σύνολο, για τις επιδόσεις του, το παντός καιρού κράτημα, τον οικογενειακό χαρακτήρα του. Η διαφορά σε σχέση με το πολύ κοντινό παρελθόν είναι ότι το νέο Volvo έχει τέτοια οδική συμπεριφορά που μπορεί να μας συγκινήσει και σε έναν επαρχιακό δρόμο.


Smooth Operator
Η έκδοση T6 AWD είναι η κορυφαία της γκάμας. Ο αναβαθμισμένος 3λιτρος turbo, άμεσου ψεκασμού, παράγει 304 ίππους και 44,9 kgm ροπής, χάρη και στις μειωμένες εσωτερικές του τριβές. Οι αλλαγές που συναντάμε στο S60 (έναντι της πλατφόρμας EUCD της Ford) περιλαμβάνουν ένα πιο σκληρό εμπρός υποπλαίσιο, πιο ανθεκτικά και σκληρότερα σινεμπλόκ, καθώς και αναθεωρημένα top mounts στα εμπρός γόνατα. Η κρεμαγέρα έχει 10% μεγαλύτερο λόγο, ενώ η κολόνα του τιμονιού έχει διπλάσια ακαμψία από τα υπόλοιπα μοντέλα. Τέλος τα καλάμια των αμορτισέρ είναι μεγαλύτερα (25 έναντι 22mm) ώστε να έχουν μεγαλύτερη στιβαρότητα από εκείνα της υπόλοιπης γκάμας.

Τι λέει το DRIVE
Εντυπωσιακή η βελτίωση για τη Volvo. Το νέο οικογενειακό είναι γρήγορο, με καλό κράτημα και σωστό ζύγισμα
Τεχνολογία
2.953 cc, 6κύλινδρος σε σειρά, 2 ΕΕΚ 24v, 304 PS/5.600 rpm, 44,9 kgm/2.100-4.200 rpm
Επιδόσεις
0-100 km/h σε 6,5”, τελική 250 km/h
Μέση κατανάλωση
9,9 lt/100 km, CO2 231 gr/km
Τιμές κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube