Test: Volkswagen Passat

Test: Volkswagen Passat

Με δεδομένο ότι το υπάρχον Passat είναι ένα εξαιρετικό μοντέλο, είναι φρόνιμο από την πλευρά της VW να το εξελίξει στα σημεία και να μην το αλλάξει ριζικά.
Ας είμαστε ρεαλιστές: Όσο ικανός κι εάν είσαι, περιθώριο για ραγδαία πρόοδο έχεις μόνο όταν έχεις χαμηλή απόδοση. Και αυτή δεν ήταν ούτε κατά διάνοια η περίπτωση του Passat που έκλεισε πάνω από πέντε χρόνια στην αγορά.

Τίποτε δεν έχει αλλάξει;
Σύμφωνοι, θα μπορούσε να έχει σημαντικά διαφοροποιημένη εμφάνιση, μόνο οι πωλήσεις όμως θα η επιβεβαιώσουν ή όχι αυτό τον ισχυρισμό.
Στο εμπρός και το πίσω μέρος, το νέο Passat δανείζεται πολλά στοιχεία από το κορυφαίο Phaeton. Εμπρός είναι κλασικό, σχεδόν συντηρητικό,  σε αντίθεση με το πίσω μέρος που έχει κάτι το κομψό και δυναμικό.
Στην καμπίνα η γενική εικόνα διατηρείται αναλλοίωτη. Οι πιο χτυπητές αλλαγές είναι το αναλογικό ρολόι στο επάνω μέρος της κονσόλας και το νέο πάνελ του εσωτερικού των θυρών. Η περισσότερη προσοχή δόθηκε στη βελτίωση της ηχομόνωσης της, κάτι που έγινε με καλύτερης ποιότητας μονωτικά υλικά.

Στήριξου πάνω του
Στα μηχανικά μέρη δεν υπάρχουν αλλαγές, τουλάχιστον σημαντικές. Προστέθηκε όμως η έκδοση 1.4 TSI BlueMotion Technology που έχει μικρότερη κατανάλωση και εκπομπή CO2 από την «απλή» των 122 ίππων.
Στην παρουσίαση οδηγήσαμε περισσότερο το Passat 1.8 TSI των 160 ίππων που έχει παραπάνω από σβέλτες επιδόσεις ακόμα και φορτωμένο. Το στιβαρότατο πλαίσιο τους αντέχει άνετα και στην υψηλή ταχύτητα η σταθερότητα και η ευθυβολία είναι οι αρμόζουσες σε ένα σύγχρονο ταξιδιάρικο οικογενειακό.
Καμία αλλαγή δεν υπάρχει στην ευρυχωρία της καμπίνας. Τέσσερις ενήλικες θα κάνουν πάρτι με το διαθέσιμο χώρο και το πορτμπαγκάζ των 565 λίτρων. Βέβαια, όποιος θέλει απόλυτη ευρυχωρία και πρακτικότητα θα τη βρει στη έκδοση Variant (στέισον), μαζί με ένα καλοσχεδιασμένο αμάξωμα που αντικειμενικά αρέσει.
Όλα αυτά από τον Ιανουάριο, σε τιμή που δεν αναμένεται σημαντικά υψηλότερη από του σημερινού μοντέλου.

Και με φυσικό αέριο
Εκτός από τα βενζινοκίνητα, οδηγήσαμε και την έκδοση TSI EcoFuel του Passat με φυσικό αέριο CNG -Compressed Natural Gas. Ο κινητήρας είναι ο 1.400άρης TSI με τούρμπο και κομπρέσσορα που αποδίδει 150 ίππους. Το μόνο που φανερώνει τη λειτουργία με CNG είναι ο ελαφρώς πιο έντονος θόρυβος του μοτέρ. Από την άλλη, χάρη στην αύξηση στην πίεση υπερπλήρωσης όταν καύσιμο είναι το CNG, η απόδοσή του μοτέρ είναι σταθερή. Το Passat EcoFuel, αρχικά τουλάχιστον, δε θα διατεθεί στη χώρα μας.


Τα νέα γκάτζετ
Το σημαντικότερο από τα νέα είναι το cruise control με City Emergency Braking System. Έτσι ονομάζεται το αυτόματο φρενάρισμα, μόλις γίνει αντιληπτός κίνδυνος σύγκρουσης με εμπόδιο. Το σύστημα λειτουργεί από τα 30 έως και τα 200 km/h, ενώ κάτω από τα 22 km/h αποτρέπει τη σύγκρουση.
Σημαντικό είναι και το σύστημα που ανιχνεύει την κούραση του οδηγού και τον προτρέπει να κάνει ένα διάλειμμα για ξεκούραση.
Πολύ χρήσιμο είναι και ένα νέο σύστημα –προς το παρόν διαθέσιμο μόνο στο σεντάν- που ανοίγει το καπό του πορτμπαγκάζ με ένα πέρασμα του ποδιού σας κάτω από τον προφυλακτήρα, διευκολύνοντάς σας έτσι αφάνταστα τη διαδικασία της φόρτωσης.


[blockquote]Τι λέει το DRIVE
Oδηγώντας το αναρωτιέσαι ποιες είναι οι διαφορές με το υπάρχον. Tελικά διαπιστώνεις πως το νέο Passat έχει κείνες τις μικρές βελτιώσεις που ισχυροποιούν περαιτέρω τη θέση του στην κατηγορία
Τεχνολογία 1.798cc, 16v, 2EEK, με άμεσο ψεκασμό και turbo 160PS/5.750 rpm, 25,5 kgm/3.750 rpm, Μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων ή DSG 7 σχέσεων
Επιδόσεις 0-100 σε 8,5” , τελική 220 km/h
Μέση κατανάλωση 6,9 lt/100km
Εκπομπές CO2    160 gr/km[/blockquote]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube