Test: Toyota Yaris 1.3

Test: Toyota Yaris 1.3

Με ισχυρότερο κινητήρα και ανανεωμένη εμφάνιση, το νέο, πιο φιλικό προς το περιβάλλον Toyota Yaris δεν φοβάται μήπως το νεοφερμένο μίνι τού κλέψει τη δόξα
Προκειμένου να συνεχίσει την εξαιρετική εμπορική της πορεία, η δεύτερη γενιά του Yaris που παρουσιάστηκε το 2005, ανανεώθηκε ελαφρώς. Θα την αναγνωρίσετε από τη διαφορετική μάσκα, τους αλλαγμένους προφυλακτήρες και τα νέα φωτιστικά σώματα. Στο εσωτερικό διαφορές δεν υπάρχουν, γεγονός που σημαίνει ότι οι χώροι παραμένουν πολύ καλοί για την κατηγορία, η ποιότητα κάποιων υλικών μέτρια αλλά η συναρμογή τους προσεγμένη και η θέση οδήγησης μάλλον ψηλή.
Οι επεμβάσεις είναι πιο ουσιώδεις στα μηχανικά μέρη. Ο κινητήρας 1.33 με σύστημα Start/Stop είναι εντελώς καινούριος, όπως και το 6άρι κιβώτιο. Ενσωματώνουν τεχνολογία Optimal Drive για να πετυχαίνουν χαμηλότερη κατανάλωση και να ρυπαίνουν λιγότερο.

Μεταμόσχευση καρδιάς
Το νέο μοτέρ αποδίδει 101 ίππους (14 παραπάνω) και παράλληλα εκπέμπει 21 gr CO2/km λιγότερο από το προηγούμενο 1.3. Έχει επίσης γραμμική απόδοση –όχι όμως και σπιρτόζικη απόκριση στο γκάζι– ενώ το σύστημα Start/Stop έχει ομαλή λειτουργία.
Παρά την υψηλότερη ισχύ, οι επιδόσεις είναι παρόμοιες με του Yaris 1.3 των 87 ίππων, αφού το 6άρι κιβώτιο –με τον πολύ καλό επιλογέα– έχει μακριά κλιμάκωση. Ενδεικτικά, τα 0-100 km/h έρχονται σε 12,1” έναντι 12,4”, ενώ τα 80-110 km/h με 3η ολοκληρώνονται σε 7,2’’ από 7,5’’.
Τα φρένα είναι καλά για την κατηγορία και σταματούν τα 1.060 κιλά του αμαξώματος από τα 110 km/h σε 50,1 m.
Αυτό που εξακολουθεί να εντυπωσιάζει στο Yaris είναι η ευκολία στην οδήγησή του. Η μαλακή ανάρτηση δεν κουράζει στις ανωμαλίες, επιτρέπει όμως στο αμάξωμα να παίρνει σχετικά μεγάλες κλίσεις στις στροφές. Το κράτημα ικανοποιεί, αλλά θα θέλαμε καλύτερη αίσθηση από το τιμόνι που κόβει πολύ και εξασφαλίζει πολύ καλή ευελιξία.
Αισθητά χαμηλότερος σε σχέση με το προηγούμενο Yaris είναι ο θόρυβος που φτάνει στην καμπίνα, χάρη στο πολύ μακρύ κιβώτιο.

Αξίζει;
Ο νέος κινητήρας έχει ελάχιστα χαμηλότερη κατανάλωση από τον –έτσι κι αλλιώς πολύ οικονομικό– 1.300άρη που αντικατέστησε. Η μέση τιμή της μετρήθηκε στα 8 lt/100 km (έναντι 8,1). Μεγαλύτερη διαφορά θα δείτε σε αστικές συνθήκες, χάρη και στο σύστημα Start/Stop.
Το Yaris 5d 1.3 Dynamic της δοκιμής είναι μάλλον ακριβό για την κατηγορία, έχοντας πλούσιο εξοπλισμό άνεσης, αλλά το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας ανήκει στον έξτρα εξοπλισμό. Η διαχρονική αξία Toyota (και η 6ετής εγγύηση μηχανικών μερών) ωστόσο, σε συνδυασμό με τον πολύ καλό κινητήρα και τους μεγάλους χώρους, το καθιστούν ένα πολύ καλό εργαλείο για πολλά αστικά –και όχι μόνο– χιλιόμετρα.



Τι λέει το DRIVE
Οι μεγάλοι χώροι συνδυάζονται πλέον με (λίγο) καλύτερες επιδόσεις και χαμηλότερη κατανάλωση, αλλά η τιμή παραμένει «τσιμπημένη» σε σχέση με τον εξοπλισμό και την ποιότητα κάποιων υλικών της καμπίνας
Τεχνολογία
1.329 cc, 101 PS / 6.000 rpm, 13,5 kgm / 3.800 rpm
Επιδόσεις
0-100 km/h σε 12,1, τελική 175 km/h
Μέση κατανάλωση
8,0 lt/100 km

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube