Test: Toyota Prius Plug-in

Test: Toyota Prius Plug-in

Το Νο.1 υβριδικό φορτίζει τώρα και στην πρίζα. Τέτοια είναι η επιτυχία του Toyota Prius σε παγκόσμια κλίμακα, που έγινε συνώνυμο με τα υβριδικά και το όνομά του θα γίνει φίρμα για μια ολόκληρη σειρά νέων, «πράσινων» μοντέλων. Παρόλα αυτά, μέχρι τώρα υστερούσε έναντι των επερχόμενων Opel Ampera και Nissan Leaf στο ότι η μπαταρία του δεν μπορούσε να φορτιστεί στην πρίζα ώστε να δώσει μια μεγαλύτερη ηλεκτρική αυτονομία. Το νέο Prius Plug-in έρχεται για να καλύψει και αυτή την ανάγκη.
Το Prius Plug-in βρίσκεται ακόμα στο στάδιο του πρωτοτύπου, όμως 500 αυτοκίνητα θα χρονομισθωθούν ανά τον κόσμο για δοκιμή στην αρχή του 2010. Οπότε η έναρξη της παραγωγής δεν θα αργήσει. Η Toyota πιστεύει πως η τεχνολογία των μπαταριών έχει προχωρήσει αρκετά ώστε να κάνει τα plug-in υβριδικά την καλύτερη λύση για το άμεσο μέλλον.
Το Plug-in δείχνει σαν οποιοδήποτε άλλο Prius και είναι παρόμοιο μηχανολογικά. Η σημαντικότερη διαφορά του είναι η μπαταρία ιόντων λιθίου, ακριβότερη μεν αλλά με μεγαλύτερη χωρητικότητα από την υδριδίου μετάλλου των μέχρι τώρα υβριδικών. Μπορεί να φορτιστεί σε οικιακή πρίζα σε 90 λεπτά και δίνει περίπου 20 km ηλεκτρικής αυτονομίας με ταχύτητες μέχρι 100 km/h. Η αυτονομία αυτή, κατά την Toyota, καλύπτει το 80% των καθημερινών αναγκών μετακίνησης στις ευρωπαϊκές πόλεις.
Στην οδήγηση, το Prius Plug-in δεν διαφέρει από το νορμάλ μοντέλο παρά μόνο στο ότι ξεκινά πάντα ηλεκτρικά. Επιλέγεις D και φεύγεις εντελώς αθόρυβα. Όταν η ηλεκτρική ισχύς της μπαταρίας πέσει, παίρνει μπρος αυτόματα ο βενζινοκινητήρας και κινείσαι όπως με το νορμάλ Prius. Τα «πράσινα» διαπιστευτήρια είναι όμως ακόμα καλύτερα. Η μέση τυποποιημένη κατανάλωση (με συνδυασμό ηλεκτρικής και υβριδικής κίνησης) έχει πέσει στα μόλις 1,75 lt/100 km και οι εκπομπές CO2 έχουν μειωθεί στα 59 gr/km. Παρά το επιπλέον βάρος του (+55 kg), το Plug-in είναι μάλιστα ελαφρώς οικονομικότερο από το νορμάλ Prius ακόμα κι όταν κινείται υβριδικά, καθώς η μπαταρία του ανακτά πιο αποδοτικά την ενέργεια κατά την επιβράδυνση.


[blockquote]Τι λέει το DRIVE
Δίνει στο Prius μία επιπλέον πρακτική διάσταση και προλαβαίνει τον ανταγωνισμό από την Opel και τη Nissan
Κινητήρας
4κύλινδρος σε σειρά 1.798 cc 98 PS και ηλεκτρικός 80 PS. Συνδυαστική ισχύς 138 PS
Μετάδοση
Κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο e-CVT
Επιδόσεις
0-100 km/h σε 11,0”, τελική 180 km/h
Μέση κατανάλωση
1,75 lt/100 km (εκπομπές CO2: 59 gr/km). Χρόνος φόρτισης 90΄[/blockquote]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube