Test: Toyota Auris Stop&Start

Test: Toyota Auris Stop&Start

Νέος κινητήρας και σύστημα Start/Stop για το πιο «πράσινο» μοντέλο στην γκάμα του Auris
Πρόκειται για ένα Auris διαφορετικό από τα άλλα. Όχι ότι δεν είναι εξαιρετικά αποτελεσματικό, αρκετά πρακτικό αλλά και ολίγον βαρετό στην οδήγηση όπως τα υπόλοιπα. Απλώς το συγκεκριμένο προσθέτει λίγο... σασπένς στην γκάμα της Toyota: όσοι κάτοχοι έχουν βαρεθεί την αξιοπιστία των αυτοκινήτων τους μπορούν τώρα να πάρουν ένα Auris με κινητήρα που συνεχώς σβήνει...

Updating by downsizing
Πέρα απ’ την πλάκα, ο νέος κινητήρας τού –πάρτε βαθιά ανάσα– Auris 1.33 Dual VVT-i Stop&Start υπόσχεται πολλά. Ζυγίζει 13 kg λιγότερο από τον 1.4 VVT-i και εκλύει 28 gr λιγότερο CO2 ανά km (135 gr/km), ενώ ταυτόχρονα αποδίδει παραπάνω ισχύ και ροπή από εκείνον! Η Toyota υποστηρίζει πως χάρη σε αυτά τα χαρακτηριστικά, αλλά και στο σύστημα Start/Stop, η κατανάλωση μειώθηκε κατά 15%, φτάνοντας έως και τα 5,8 lt/100 km στον μικτό κύκλο. Άλλοι κατασκευαστές τοποθετούν τραχείς τρικύλινδρους diesel στα «οικολογικά» μοντέλα τους, και μπροστά σε τέτοιες λύσεις ο κινητήρας του Auris φαντάζει εξαιρετικά ραφιναρισμένος. Στις περιπτώσεις που ακινητοποιείσαι αλλά το σύστημα Stop&Start δεν τον έχει σβήσει, δυσκολεύεσαι πάρα πολύ να καταλάβεις –από κάποιον κραδασμό ή θόρυβο– ότι λειτουργεί. Και είναι αλήθεια ότι το Stop&Start εμφανίζεται αρκετά συντηρητικό στο πότε θα επέμβει, αν το συγκρίνουμε π.χ. με το Efficient Dynamics της BMW, όμως το κέρδος σε κατανάλωση είναι αναμφισβήτητο, ενώ και η επανεκκίνηση του κινητήρα γίνεται γρήγορα και ήσυχα. Επίσης, το νέο 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο είναι εύχρηστο και ακριβές.
Και από μειονεκτήματα; Το Auris εξακολουθεί να υποφέρει από μεγάλες κλίσεις, στο εσωτερικό του δεν υπάρχουν πολλές θέσεις για μικροαντικείμενα και ο κινητήρας πρέπει να δουλεύει ψηλά αν θες να κινηθείς γρήγορα. Παραδόξως, ετούτο το τελευταίο μειονέκτημα εύκολα το αγνοείς. Κι αυτό γιατί συνειδητοποιείς ότι ένα από τα αδιάφορα μικρομεσαία της αγοράς μετατράπηκε σε μια από τις πιο ενδιαφέρουσες «πράσινες» λύσεις της κατηγορίας.



Τι λέει το DRIVE
Εξακολουθεί να μην ξυπνά οδηγικά πάθη, όμως στην οικονομία και τις χαμηλές εκπομπές CO2 πετυχαίνει διάνα
Τεχνολογία
1.329 cc 101 PS / 6.000 rpm 13,4 kgm / 3.800 rpm
Επιδόσεις
0-100 km/h 13,1” Τελική 175 km/h
Μέση κατανάλωση
5,8 lt/100 km

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube