Test: Toyota Auris HSD

Test: Toyota Auris HSD

Το Prius δεν θα είναι πλέον μόνο. Σε λίγα χρόνια όλα τα μοντέλα της Toyota θα είναι και υβριδικά. Το Auris έκανε την αρχή
Η Toyota με έτοιμες και δοκιμασμένες λύσεις στην υβριδική τεχνολογία από το Prius δεν ήταν ιδιαίτερα δύσκολο να τις μεταφέρει και σε άλλα μοντέλα της.

Άλλωστε όπως έχει ανακοινώσει, μέχρι το 2020 κάθε μοντέλο της θα διατίθεται και με το διακριτικό HSD, δηλαδή θα είναι εφοδιασμένο με την τεχνολογία Hybrid Synergy Drive.

Υβριδική μεταμόσχευση
Το Auris έγινε επιτυχία από την πρώτη μέρα της παρουσίασής του, εδώ και τρία χρόνια. Πριν από δύο μήνες δέχτηκε ένα διακριτικό φρεσκάρισμα και παράλληλα έγινε το δεύτερο υβριδικό μοντέλο της Toyota. Στο γνώριμο 5θυρο Auris τοποθετήθηκε αυτούσιος ο συνδυασμός βενζινοκινητήρα 1,8 λίτρων και ηλεκτροκινητήρα που φοράει το Prius. Η συνδυασμένη ισχύς φτάνει τους 136 ίππους και ο τρόπος λειτουργίας είναι απλός: Τα δύο μοτέρ λειτουργούν ταυτόχρονα. Όσο πιο βαθιά είναι πατημένο το γκάζι, τόσο περισσότερο συνεισφέρει σε ισχύ ο ηλεκτροκινητήρας. Κάθε φορά που το γκάζι είναι κλειστό ή όταν φρενάρει το αυτοκίνητο, η κινητική ενέργεια μετατρέπεται σε ηλεκτρική φορτίζοντας την μπαταρία. Η ισχύς μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου CVT.
Στην πράξη η οδήγηση του υβριδικού Auris δεν έχει σημαντική διαφορά συγκριτικά με το αμιγώς βενζινοκίνητο. Η προσθήκη του ηλεκτροκινητήρα και των μπαταριών νικελίου-μετάλλου άλλαξε την κατανομή φορτίων και επέβαλε κάποιες τροποποιήσεις στη ρύθμιση της ανάρτησης. Η τελική αίσθηση όμως δεν αλλάζει και το Auris HSD παραμένει ένα μικρό οικογενειακό που δίνει έμφαση στην άνεση, αφήνοντας το αμάξωμα να παίρνει λογική κλίση στις αλλαγές πορείας.
Η απόδοση κινητήρα-κιβωτίου είναι ο ορισμός της γραμμικής αίσθησης. Δεν υπάρχει πουθενά το παραμικρό κενό ή ξέσπασμα στην καμπύλη ισχύος. Θα μπορούσε εύκολα να πει κανείς ότι το υβριδικό Auris κινείται από ηλεκτρικό μοτέρ και έναν βοηθητικό βενζινοκινητήρα και όχι το αντίστροφο που ισχύει στην πραγματικότητα.

Οικονομία κάνε
Πατώντας βαθιά το γκάζι για να επιταχύνεις γρήγορα, ο θόρυβος του κινητήρα είναι έντονος και δεν συνοδεύεται από το τράβηγμα που υπόσχονται οι 136 ίπποι. Αυτό οφείλεται κυρίως στον τρόπο που λειτουργεί το CVT αυτόματο κιβώτιο. Δεν υπάρχουν προεπιλεγμένες σχέσεις για δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών. Σύμφωνα με την Toyota, το υβριδικό Auris επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 11,4 sec και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 180 km/h. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τρεις επιλογές λειτουργίας στο υβριδικό σύστημα. Στην Eco επιτυγχάνεται η μέγιστη δυνατή οικονομία καυσίμου. Στην Power ο ηλεκτροκινητήρας συνεισφέρει περισσότερο για να βελτιώσει τις επιδόσεις και να δώσει την απαιτούμενη δύναμη, σε μια προσπέραση για παράδειγμα. Τέλος στην επιλογή EV, το Auris HSD μπορεί να κινηθεί μόνο με την μπαταρία διανύοντας απόσταση έως και 15 km με ταχύτητα έως 50 km/h. Όταν αποφορτιστεί η μπαταρία, αυτόματα το υβριδικό σύστημα επιλέγει τη λειτουργία Eco Mode για να την ξαναφορτίσει.  
Ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε στην αεροδυναμική του ανανεωμένου Auris. Με συντελεστή οπισθέλκουσας Cd 0,28 είναι από τα πιο αεροδυναμικά σχήματα στην κατηγορία των μικρών οικογενειακών. Έτσι εκτός από χαμηλή κατανάλωση έχει και χαμηλό επίπεδο αεροδυναμικού θορύβου στο ταξίδι.
Σύμφωνα με τις εργαστηριακές μετρήσεις της Toyota, το Auris HSD πετυχαίνει μέση κατανάλωση 3,8 λίτρα/100 km, τιμή που δεν απέχει πολύ από την πραγματικότητα. Οδηγώντας από φυσιολογικά έως σβέλτα στα περίχωρα της Βαρκελώνης αλλά και μέσα στην πόλη η ένδειξη στον υπολογιστή ταξιδιού ήταν ελάχιστα πάνω από τα 5,0 λίτρα/100 km. Όπως και στο Prius, ο βενζινοκινητήρας σβήνει αυτόματα κάθε φορά που ακινητοποιείται το αυτοκίνητο και ανάβει μόλις ο οδηγός αφήσει το πόδι του από το πεντάλ του φρένου.

Αναγκαίες υποχωρήσεις
Στο εσωτερικό, στην ιδιόμορφης σχεδίασης κεντρική κονσόλα, βρίσκουμε τον κοντό μπλε λεβιέ ταχυτήτων, ίδιο με αυτό του Prius, και από κάτω του τα πλήκτρα επιλογής ECO, PWR και EV. Αυτό που ξενίζει είναι το ξεχωριστό πλήκτρο στάθμευσης, αφού δεν υπάρχει θέση P για το λεβιέ.
Η κατάσταση της μπαταρίας και η λειτουργία του υβριδικού συστήματος εμφανίζονται στον πίνακα οργάνων ο οποίος κατά τα άλλα είναι ίδιος με αυτόν του βενζινοκίνητου Auris.
Χωροταξικά δεν υπάρχει κάποια αλλαγή στο χώρο επιβατών. Τέσσερις ενήλικες έχουν στη διάθεσή τους επαρκή χώρο για τα γόνατα και το κεφάλι. Η μπαταρία στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου ωστόσο, μείωσε σημαντικά τη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ –από 355 στα 279 λίτρα.
Το Auris HSD αναμένεται στην Ελλάδα σε δύο εκδόσεις εξοπλισμού. Η βασική Unique θα κοστίζει 22.700 ευρώ (με ΦΠΑ 21%) και θα βρίσκεται στις εκθέσεις το Σεπτέμβριο. Η πλουσιότερη Premium θα φτάσει νωρίτερα στην Ελλάδα, περίπου στα μέσα Ιουλίου, σε τιμή που ακόμη δεν καθορίστηκε. Τα στοιχεία εξοπλισμού της Unique είναι επτά αερόσακοι, σύστημα ευστάθειας VSC, αυτόματος κλιματισμός, τέσσερα ηλεκτρικά παράθυρα, ζάντες αλουμινίου 15’’, προβολείς ομίχλης και δερμάτινο τιμόνι με χειριστήρια για το ηχοσύστημα. Η Premium θα διαθέτει επιπλέον cruise control, ζάντες 17’’, σύστημα εισόδου και εκκίνησης χωρίς κλειδί, αισθητήρες βροχής και φώτων και κάμερα οπισθοπορείας στον κεντρικό καθρέφτη.

 

[blockquote]Hot Spots
-    Το πρώτο υβριδικό από τα συμβατικά μοντέλα της Toyota
-    Με τεχνολογία απευθείας από το Prius
-    Συνολική ιπποδύναμη 138 PS
-    Μέση κατανάλωση 3,8 lt/100km
-    Στην Ελλάδα άμεσα με €22.700

Τι λέει το DRIVE
Το πιο επιτυχημένο μοντέλο της Toyota με την υβριδική τεχνολογία φιλοδοξεί να σπάσει ταμεία. Τα 3,8 lt/100 km φαντάζουν το απόλυτο γιατρικό με τη σημερινή τιμή της βενζίνης. Στα μείον το αναγκαστικά μικρό πορτμπαγκάζ
Κινητήρας
Βενζινοκινητήρας: 1.798 cc, 4κύλινδρος, 2ΕΕΚ 16v, μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων, κύκλος Atkinson. Ηλεκτροκινητήρας: σύγχρονος μόνιμου μαγνήτη, 650V. Συνδυαστική ισχύς: 136/5.200 rpm, 14,5/4.000 rpm
Μετάδοση
Αυτόματο, συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης  -CVT
Επιδόσεις
0-100 km/h 11,4’’, τελική 180 km/h
Μέση κατανάλωση
3,8 lt/100 km (Εκπομπές CO2: 89 gr/km)
Τιμές κατασκευαστή[/blockquote]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube