Test: Skoda Superb 1.4 TSI

Test: Skoda Superb 1.4 TSI

Δεν χρειάζεται να είναι κανείς αρχηγός κυβέρνησης για να απολαμβάνει γρήγορες μετακινήσεις σε πολυτελή λιμουζίνα με τεράστιους χώρους: η δεύτερη γενιά του Skoda Superb έφτασε – και είναι πολύ προσιτή

Πριν από μερικά χρόνια, το ν’ αποκτήσεις ένα πολυτελές οικογενειακό με μεγάλους χώρους ήταν αποκλειστικό προνόμιο όσων μπορούσαν ν’ αποταμιεύσουν κάθε μήνα κάτι παραπάνω από τον μέσο εργαζόμενο. Η Skoda με την πρώτη γενιά του Superb έδωσε τη δυνατότητα απόκτησης ενός τέτοιου αυτοκινήτου, με το κόστος να παραμένει σε αρκετά χαμηλό επίπεδο σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Με τη συνταγή της επιτυχίας έτοιμη, η δεύτερη γενιά του Superb μοιάζει να έχει κερδίσει ήδη τις… εκλογές.

Εδώ και τώρα αλλαγή

Ξεκινώντας από την ανανεωμένη εξωτερική εμφάνιση, το Superb είναι αρκούντως δυναμικό και φρέσκο από εμπρός, με το πίσω μέρος ν’ ακολουθεί μία ελαφρώς πιο συντηρητική σχεδίαση. Τα 4.838 mm του συνολικού μήκους μπορεί να μη γίνουν αμέσως αντιληπτά, ωστόσο αρχίζεις ν’ αντιλαμβάνεσαι τις διαστάσεις όταν ανοίξεις μία από τις πίσω πόρτες. Το μετατρόχιο των 2.761 mm μεταφράζεται σε τεράστιους χώρους, τους οποίους συναντάμε μόνο σε λιμουζίνες, με τους πίσω επιβάτες να μπορούν ν’ απολαύσουν τη διαδρομή με υπουργικές ανέσεις μέχρι το επόμενο… μοναστήρι, καθισμένοι σταυροπόδι και με το αγαπημένο τους ρόφημα στην ποτηροθήκη του υποβραχιόνιου. Τα υλικά κατασκευής της καμπίνας είναι αναβαθμισμένα και η ποιότητα συναρμογής είναι σαφώς βελτιωμένη σε σχέση με το απερχόμενο Superb και εφάμιλλη με αρκετά ακριβότερα μοντέλα. Η γενικότερη αίσθηση πολυτέλειας που αποπνέει το Superb είναι πανταχού παρούσα είτε κάθεσαι στις πίσω είτε στις εμπρός θέσεις. Ο οδηγός θα βρει εύκολα την ιδανική θέση οδήγησης, με τα καθίσματα να προσφέρουν επαρκή πλευρική στήριξη, ενώ εργονομικά όλα τα χειριστήρια και οι διακόπτες βρίσκονται ακριβώς εκεί που θα έπρεπε. Τα μαλακά πλαστικά του ταμπλό και της κεντρικής κονσόλας είναι ευχάριστα στην αφή και οι θήκες για μικροαντικείμενα είναι σε κάθε περίπτωση αρκετές.
Ένα επιπλέον θετικό χαρακτηριστικό των μεγάλων διαστάσεων του Superb είναι το εντυπωσιακό πορτμπαγκάζ. Με 565 λίτρα θα χωρέσει και την προεδρική φρουρά (όρθια), ενώ το έξυπνο σύστημα TwinDoor επιτρέπει στην πόρτα του χώρου αποσκευών ν’ ανοίγει με ή χωρίς το τζάμι, βοηθώντας στη φόρτωση μεγαλύτερων αντικειμένων και βελτιώνοντας την πρακτικότητα.

Superb ζεις, εσύ μας οδηγείς

Θα περίμενε κανείς για να κινηθούν σβέλτα τα 1.440 κιλά του Superb να χρειάζεται ένας κινητήρας μεγάλου κυβισμού, αυξάνοντας παράλληλα το κόστος χρήσης και συντήρησης. Ωστόσο, κάτω απ’ το καπό της βασικής έκδοσης συναντάμε τον υπερτροφοδοτούμενο 1,4 που με τη βοήθεια ενός υπερσυμπιεστή καυσαερίων αποδίδει 125 PS και ροπή 20,4 kgm σταθερά από τις 1.500-4.000 rpm. Ο δυνατός κινητήρας σε συνδυασμό με τη σωστή κλιμάκωση του χειροκίνητου κιβωτίου των έξι σχέσεων δίνουν ικανοποιητικές επιδόσεις. Τα πρώτα 100 km/h από στάση έρχονται σε 10,6”, με το 400άρι να ολοκληρώνεται σε 17,5”, ενώ και οι μετρήσεις των ρεπρίζ εντυπωσιάζουν με τα 80-110 km/h με 3η, 4η, 5η και 6η ταχύτητα να χρειάζονται 5,4”, 6,6”, 8,7” και 11,3”.
Η ηχομόνωση της καμπίνας είναι πολύ καλή, κάνοντας το εσωτερικό να θυμίζει κρατική βιβλιοθήκη, με την ανάρτηση να εντυπωσιάζει με τον τρόπο λειτουργίας της φιλτράροντας σχολαστικά τις ανωμαλίες του δρόμου. Στα στενά της πόλης το αυξημένο μήκος σού δίνει την αίσθηση ότι μανουβράρεις μικρό λεωφορείο, πράγμα που αρχίζεις να συνειδητοποιείς στο παρκάρισμα. Η μειωμένη ορατότητα προς τα πίσω κάνει το ραντάρ παρκαρίσματος –που ανήκει στον προαιρετικό εξοπλισμό– must. Σε ανοιχτό δρόμο το Superb δείχνει πιο πολύ στο στοιχείο του και παραμένει σταθερό και ευθύβολο ακόμα και με ταχύτητα που υπερβαίνει κατά πολύ τη νόμιμη. Στην περίπτωση που ο οδηγός ενθουσιαστεί σε διαδρομή με διαδοχικές στροφές, θα βρει αρωγούς το σύστημα διεύθυνσης και τα δυνατά φρένα (100-0 km/h σε 39,5 m), ωστόσο το Superb δεν θα κρύψει το βάρος του και τα σχεδόν πέντε μέτρα συνολικού μήκους. Σε κάθε περίπτωση όμως παραμένει φιλικό και προβλέψιμο, χωρίς να τρομάζει με τις αντιδράσεις του. Βέβαια, για να κινηθεί σβέλτα το πληθωρικό Superb θα στείλει την κατανάλωση στα 13 lt/100 km, ενώ σε νορμάλ ρυθμούς περιορίζεται εύκολα κάτω από τα 10.

Skoda δώσ’ τα όλα!
 Το νέο Superb είναι καλά εξοπλισμένο, ποιοτικό κι ευχάριστο στην οδήγηση, με χώρους για επιβάτες και αποσκευές που δύσκολα θα βρείτε σε άλλο μοντέλο της κατηγορίας. Αν όλα αυτά δεν είναι αρκετά για… ψήφο εμπιστοσύνης στο Superb, τότε οι εκλογές-επιλογές είναι μάλλον νοθευμένες.



Διαστάσεις (mm)     
Μετατρόχιο (ε. / π.)    1.545 / 1.518
Πλάτος     1.817
Κύκλος στροφής (m)    10,8
Μεταξόνιο     2.761
Ύψος     1.462
Μήκος    4.838

EuroNCAP crash test    *****
Τεστ πεζών     *****
Αμάξωμα    Μεγάλο οικογενειακό, 5 πόρτες, 5 θέσεις

Τεχνικά    
Κινητήρας    Κεφαλή από αλουμίνιο, 4κύλινδρος σε σειρά, 1.390 cc, 16V, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, turbo
Ισχύς     125 PS @ 5.000 rpm
Ροπή     20,4 kgm @ 1.500 - 4.000 rpm
Μετάδοση - Κιβώτιο    Στους εμπρός τροχούς, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
Συμπίεση    10,0:1
Διάμετρος x Διαδρομή    76,5 x 75,6

Ανάρτηση    (ε.) Γόνατα McPherson, αντιστρεπτική ράβδος
(π.) Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική ράβδος

Σύστημα διεύθυνσης    Υδραυλική κρεμαγιέρα με 3 στροφές
Φρένα    (ε.) Αερ. δίσκοι
(π.) Δίσκοι
Τροχοί     205/55 R16

Χώρος αποσκευών (lt)     565

Κατανάλωση (lt/100 km)    
Min    7,3
Max    13,5
Mέση    10,4
Ρεζερβουάρ    60 lt

Επιδόσεις (sec)    
0-400 / 0-1.000 m    17,5 / 32,0
60-160 km/h    25,2
50-80 km/h    
3η    4,6
4η    6,1
5η    7,7
6η    10,9
80-110 km/h    
3η    5,4
4η    6,6
5η    8,7
6η    11,3
110-140 km/h    
4η    8,2
5η    9,8
6η    13,3
Φρένα (m)     
100-0 km/h    39,5

0-100 km/h    10,6 sec
Τελική ταχ.    186 km/h

Συνθήκες μετρήσεων    2 άτομα, 25 °C, 2-3 b, 1/2 ρεζερβουάρ
Bάρος (kg)    1.440

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube