Επιβλητικό, πολυτελές, καινοτόμο, ευρύχωρο, άνετο. Έχοντας ήδη γευτεί το Octavia5 και το Fabia, δεν περιμέναμε τίποτα λιγότερο
Το πρώτο Superb είχε προκαλέσει αίσθηση. Δεν ήταν ιδιαίτερα ξεχωριστό, ήταν όμως ένα αυτοκίνητο από αυτά που η Skoda δεν είχε συνηθίσει να φτιάχνει στη σύγχρονη ιστορία της. Πολλοί κάγχασαν ειρωνικά στην παρουσία μιας σχεδόν 5μετρης λιμουζίνας με το λογότυπο της τσέχικης εταιρείας. Όσο ευρύχωρο και δυνατό κι αν ήταν, είχε δύσκολο έργο παλεύοντας σε μια κατηγορία στην οποία το κύρος παίζει πολύ σημαντικό ρόλο. Έπρεπε να παρουσιαστεί το Superb δεύτερης γενιάς για να κατανοήσουμε το πλήρες πλάνο και να στραβοκαταπιούν όσοι κρυφογελούσαν. Διότι τελικά, βασικός ρόλος του πρώτου Superb ήταν να προλειάνει το έδαφος, να μας προετοιμάσει για την έλευση ετούτου εδώ, του καινούριου, που αποτελεί μια πραγματικά ανταγωνιστική πρόταση.

Superbetter
Με μεγαλύτερη εμπειρία λοιπόν, η Skoda έφτιαξε ένα πολύ καλύτερο αυτοκίνητο. Σύμφωνα με τους Τσέχους το πάτωμα του Superb είναι ειδικά εξελιγμένο για το μοντέλο αλλά οι ομοιότητες των τεχνικών χαρακτηριστικών κάνουν παραπάνω από εμφανή τη συγγένεια με το Passat. Και αυτό κάθε άλλο παρά κακό είναι. Μάλιστα, όσον αφορά την εκμετάλλευση χώρων έχει γίνει ακόμα καλύτερη δουλειά. Βέβαια το Superb είναι ούτως ή άλλως ένα μεγάλο αυτοκίνητο και τα 4,838 mm μήκους του το κατατάσσουν ανάμεσα στα αρκετά μικρότερα Mondeo και Passat και την οριακά μεγαλύτερη Mercedes-Benz E-Class!
[inset side=left]Hot spots >>>>>> Επιβλητική εμφάνιση με 4,8 m μήκος >> Τεράστιοι χώροι επιβατών και αποσκευών >> Κινητήρες 1.4 και 1.8 TSI και 3.6 V6[/inset]Εκτός από το όποιο κύρος προσφέρει το μέγεθος, η σχεδίαση του Superb καθιστά αμέσως φανερή την... υποταγή της στο “form follows function”. Ρίξτε απλά μια ματιά στη γραμμή της οροφής. Ούτε εντυπωσιακές καμπύλες, ούτε coupe ψευδαισθήσεις. Φωνάζει ευρυχωρία. Και έτσι είναι. Ανοίγοντας την πίσω πόρτα, απλά δεν πιστεύεις στα μάτια σου. Ακόμα και με τα μπροστινά καθίσματα τέρμα πίσω, κάθεσαι σταυροπόδι. Τα 2.761 mm του μεταξονίου εξασφαλίζουν ανάλογες συνθήκες άπλας και για οδηγό-συνοδηγό, ενώ οι αποσκευές σας αράζουν σε 565 lt που μπορούν να γίνουν έως και 1.670 με την ανάκλιση του πίσω καθίσματος. Σε όλα αυτά προσθέστε τη μετατροπή του αμαξώματος από sedan σε liftback (βλέπε box), τις έξυπνες μεταφορικές λύσεις και τους πολλαπλούς αποθηκευτικούς χώρους.

Superball
Εκτός από τους χώρους, σε υψηλό επίπεδο βρίσκεται και η ποιότητα του εσωτερικού. Αν και κάπως συμβατικό σχεδιαστικά, το ταμπλό είναι καλοφτιαγμένο και στιβαρό, με πολύ καλά υλικά, ικανοποιητική θέση οδήγησης και εργονομία που πλήττεται μόνο από τις υπεράριθμες λειτουργίες που αναμενόμενα συνοδεύουν τον πλουσιότατο εξοπλισμό. Από αυτόν ξεχωρίζει το νέο αυτόματο σύστημα κλιματισμού δύο ζωνών, το σύστημα ψυχαγωγίας και πλοήγησης με σκληρό δίσκο 30 GB και οθόνη αφής, το Parking Assistant που παρκάρει το αυτοκίνητο αυτόματα και το σύστημα προσαρμοζόμενου φωτισμού Adaptive Frontlight System – ένα εξελιγμένο σύστημα φωτισμού με προβολείς Βi-Χenon που μεταβάλλει αυτόματα την απόδοση (ένταση και κατεύθυνση) ανάλογα με τις συνθήκες (οδήγηση στην πόλη, σε επαρχιακό, σε αυτοκινητόδρομο, σε κακοκαιρία). Και στον τομέα της ασφάλειας υπάρχουν τα πάντα, οι αερόσακοι είναι αισίως εννέα (ο «μονός» είναι αυτός για τα γόνατα του οδηγού) και το ESP (δεν απενεργοποιείται πλήρως) ανήκει στον στάνταρ εξοπλισμό.
Ως γνήσιος εκπρόσωπος της κατηγορίας του, εκτός από υπερπλήρη εξοπλισμό, το Superb μεταφέρει την πολυτελή αύρα και στον τρόπο κίνησής του. Βασιλική ποιότητα κύλισης, παντελής απουσία αεροδυναμικών θορύβων ακόμα και με ταχύτητα κοντά στα 200 km/h, κι έχετε τον ιδανικό ταξιδευτή. Το τιμόνι του είναι ακριβές, το χειροκίνητο 6άρι σαφές και ευχάριστο (το DSG απολαυστικό), το πάτημά του σταθερό και οι αντιδράσεις του αυστηρά ουδέτερες και απόλυτα ασφαλείς. Μόνο ο μεγάλος όγκος κόβει την πιθανή έμπνευση για τσαχπινιές, αλλά δεν βλέπουμε κάτι μεμπτό σε αυτό για τη συγκεκριμένη κατηγορία.
Οπότε ταξίδι και πάλι ταξίδι, δραστηριότητα την οποία ευνοούν και οι διαθέσιμοι κινητήρες. Εκτός από τους τρεις πετρελαιοκινητήρες (1.9 TDI με 105 PS, 2.0 TDI με 140 PS και τετρακίνητο 2.0 TDI με 170 PS) θα βρούμε δύο υπερτροφοδοτούμενους βενζινοκινητήρες και έναν ατμοσφαιρικό V6. Αναμφίβολα ο πιο ενδιαφέρων είναι ο μικρός 1.4 TSI που αποδίδει 125 PS και χάρη στην επαρκή ροπή του και το καλά κλιμακωμένο 6άρι κινεί το βαρύ αμάξωμα με ικανοποιητικούς ρυθμούς, έχοντας χάσει παρ’ όλα αυτά τη γνωστή του ζωντάνια. Ζωντάνια που υπάρχει στον επίσης γνωστό μας 1.8 TSI με τα 160 PS, έκδοση που θα διατίθεται με κίνηση εμπρός ή και τετρακίνηση και προαιρετικά θα εξοπλίζεται και με το νέο 7άρι DSG. Το κορυφαίο Superb είναι κι αυτό τετρακίνητο (Haldex 4ης γενιάς) έχει κι αυτό DSG (εδώ έξι σχέσεων), αλλά φορά έναν ατμοσφαιρικό V6 FSI 3,6 λίτρων με 260 ίππους που προσφέρει εντυπωσιακές επιδόσεις (0-100 σε 6,5’’).

Superbcalifragilisticexpialidocious

Χρειάστηκαν πολύ περισσότερα πράγματα από μια μαγική λέξη για να γίνει αυτό το αυτοκίνητο, αλλά το αποτέλεσμα δεν μπορεί παρά να δικαιώνει τη Skoda. Στο μεταίχμιο της μεγαλομεσαίας κατηγορίας, το Superb θα έρθει στη χώρα μας τον Οκτώβριο σε τρία επίπεδα εξοπλισμού (Comfort, Ambition, Elegance) και από τη βασική θα διαθέτει στάνταρ εννέα αερόσακους και σύστημα TwinDoor. Χωρίς να έχουν φιξαριστεί οι τιμές, τα μοντέλα με τον 1.4 TSI των 125 ίππων θα τιμολογούνται κάτω από €25.000, με το Superb να αποκτά έτσι ένα ακόμα πλεονέκτημα.

Δυο πόρτες έχει το Superb
Ένα από τα πιο εντυπωσιακά στοιχεία που ξεχωρίζουν το νέο Superb είναι το TwinDoor Concept. Το συγκεκριμένο σύστημα μετατρέπει το Superb από sedan σε liftback και τούμπαλιν. Σύμφωνα με τους ανθρώπους της Skoda, το τμήμα μάρκετινγκ ζήτησε το νέο πολυτελές μοντέλο της εταιρείας να είναι «πρακτικό όσο το Octavia5, αλλά όχι 5θυρο»... Οι μηχανικοί της τσέχικης εταιρείας λοιπόν επινόησαν και δημιούργησαν το TwinDoor. Υπό φυσιολογικές συνθήκες το Superb είναι ένα κανονικό sedan. Χάρη σε ένα ηλεκτρομηχανικό σύστημα, με την πίεση ενός διακόπτη το νέο Skoda αποκτά και 5η πόρτα, αφού το πίσω τζάμι ενσωματώνεται στην πίσω πόρτα. Το TwinDoor ζυγίζει μόλις 10 kg και θα ανήκει στον στάνταρ εξοπλισμό του Superb.



Λεπτή πράσινη γραμμή
Στα χνάρια της ευαισθητοποίησης για την προστασία του περιβάλλοντος πατάει και η Skoda με την παρουσίαση της ειδικής έκδοσης GreenLine του νέου Superb. Το «οικολογικό» μοντέλο διατίθεται με τον 4κύλινδρο πετρελαιοκινητήρα turbo TDI των 1,9 λίτρων με φίλτρο κατακράτησης μικροσωματίδιων. Σε σχέση με την υπόλοιπη γκάμα, το GreenLine έχει δεχτεί για αεροδυναμικούς λόγους μικρές βελτιώσεις στη σχεδίαση μέρους της πρόσοψης και έχει κατά 15 χιλιοστά χαμηλότερη ανάρτηση, επιτυγχάνοντας έτσι καλύτερη ροή του αέρα. Η αντικατάσταση της (κανονικής) ρεζέρβας με κιτ επισκευής εξοικονομεί βάρος, ενώ στον στάνταρ εξοπλισμό ανήκουν και ειδικά σχεδιασμένα ελαστικά με χαμηλή αντίσταση κύλισης. Επιπλέον, το κιβώτιο ταχυτήτων έχει αποκτήσει μακρύτερη κλιμάκωση προκειμένου να επιτυγχάνεται χαμηλότερος ρυθμός περιστροφής του κινητήρα. Σύμφωνα με τη Skoda το Superb GreenLine καταναλώνει 5,1 lt/100 km, που αντιστοιχούν σε 136 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο, και είναι το πρώτο αυτοκίνητο στην κατηγορία του που πέφτει κάτω από το όριο των 140 g/km.


Skoda Superb 1.4 TSI 125 PS 1.8 TSI 160 PS (DSG) 3.6 FSI V6




Κυβισμός (cc) 1.390 1.798 3.580
Κύλινδροι / Βαλβίδες 4 σε σειρά / 16 4 σε σειρά / 16 6 σε V / 24
Ισχύς (PS / rpm) 125 / 5.000 160 / 5.000 260 / 6.600
Ροπή (kgm / rpm) 20,4 / 1.500-4.000 25,5 / 1.500-4.200 35,7 / 2.500-5.000
0-100 km/h (sec) 10,5 8,6 (8,5) 6,5
Τελική ταχύτητα (km/h) 201 220 250
Μετάδοση / Κιβώτιο Στους εμπρός τροχούς / Χειροκ. 6 σχέσεων Στους εμπρός τροχούς / Χειροκ. 6 σχέσεων Στους τέσσερις τροχούς / Ημιαυτόματο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων
Ανάρτηση εμπρός
McPherson, αντιστρεπτική ράβδος
Ανάρτηση πίσω
Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική ράβδος
Φρένα (εμπρός / πίσω) Αερ. δίσκοι / Δίσκοι Αερ. δίσκοι / Δίσκοι Αερ. δίσκοι / Αρ. Δίσκοι
Μήκος x Πλάτος x Ύψος (mm)
4.838 x 1817 x 1462
Μεταξόνιο (mm)
2.761
Βάρος (kg) 1.425 1454 (1.471) 1.665
Tροχοί 205/55 R16 205/55 R16 235/45 R17