Test: Skoda Octavia5 GT 200 PS

Test: Skoda Octavia5 GT 200 PS

Η παράδοση της Skoda στη βελτίωση συνεχίζεται με τη νέα Octavia5 GT. Με 200 ίππους, σπορ ανάρτηση και ζεματιστές επιδόσεις, η αναβαθμισμένη Octavia5 1.8 ΤSI ρίχνει το γάντι ακόμα και στην κορυφαία έκδοση RS
Ο στόχος της Skoda δεν ήταν να βάλει τα δύο «αδέλφια» να σφαχτούν. Μια ματιά όμως στις προδιαγραφές της Octavia5 GT φτάνει για να σε πείσει ότι οι δύο εκδόσεις θα αποκτήσουν πολύ γρήγορα έχθρα μεταξύ τους. Η αναβαθμισμένη έκδοση της Octavia5 1.8 TSI με τον νέο προγραμματισμό του εγκεφάλου από τη Skoda Motorsport αποδίδει πλέον 200 ίππους, όσους δηλαδή και η κορυφαία έκδοση RS. Με ίδια ιπποδύναμη, λιγότερα κυβικά, καυτές επιδόσεις και χαμηλότερη τιμή, η Octavia5 GT είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα κλέψει αρκετούς από τους πελάτες της έκδοσης RS.

Το καλό, καλύτερο
Mε το καινούριο πρόγραμμα λοιπόν, η ιπποδύναμη του 1.8 ΤSI σκαρφάλωσε στους 200 ίππους από τους 160 και η ροπή στα 30,5 kgm από τα 25,5. Οι εντυπώσεις που μας άφησε ο αναβαθμισμένος κινητήρας στη μία εβδομάδα περίπου που οδηγούσαμε την Octavia5 GT είναι θετικές. Ο κινητήρας τραβάει πιο δυνατά σε όλη την κλίμακα των στροφών ενώ η ροπή του από τις χαμηλές κιόλας στροφές είναι αισθητά μεγαλύτερη και εκπλήσσει ευχάριστα τον οδηγό. Ο 1.8 ΤSI μάλιστα, σου δίνει την αίσθηση ότι μπορεί κι άλλο, αφού σε μερικές περιπτώσεις τον νιώθαμε αρκετά «σφιγμένο» καθώς το αυτοκίνητο είχε διανύσει μόλις 1.000 χιλιόμετρα.
Την αίσθηση υπεροχής σε σχέση με το νορμάλ, την επιβεβαιώνουν και τα VBOX. Τα 7,4” που χρειάζεται για τα 100 km/h από στάση η Οctavia5 GT τη φέρνουν σε απόσταση αναπνοής από την Octavia5 RS που χρειάζεται 7,2” και μπροστά από τη νορμάλ Octavia5 1.8 TSI κατά 0,7”. Το ίδιο σκηνικό επαναλαμβάνεται και στη συνέχεια, με την Octavia5 GT να ολοκληρώνει το χιλιόμετρο σε 28,2” με ταχύτητα εξόδου 188,7 km/h (Octavia5 RS: 27,5” / 193,4 km/h, Οctavia5 1.8 TSI: 29,4” / 179,1 km/h). Σημαντικά βελτιωμένοι είναι και οι χρόνοι των ρεπρίζ. Σημειώστε ότι για τα 110-140 km/h χρειάζεται 4,8” με 3η, 5,4” με 4η, 6,9” με 5η και 8,8” με 6η (νορμάλ: 5,9”, 6,4”, 8,6” και 11,5”, Octavia5 RS: 4,7”, 4,7”, 6,2” και 7,9”).

Μια οκτάβα πάνω

Η Octavia5 GT κινείται πιο γρήγορα σε σχέση με το παρελθόν, κάτω από όλες τις συνθήκες. Παρά την αυξημένη ιπποδύναμη, το αυτοκίνητο βγάζει σωστά τη δύναμή του στο δρόμο. Μόνο σε πολύ γλιστερό οδόστρωμα και εφόσον «πλακωθείς» με τις τρεις πρώτες σχέσεις θα ταλαιπωρηθείς από έντονο σπινάρισμα των εμπρός τροχών. Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις, ακόμα και με ρυθμούς που δεν συνάδουν με την οικογενειακή συσκευασία, η Octavia5 GT δεν δυσανασχετεί, δεν σε τρομάζει, αλλά σε ενθουσιάζει λιγότερο σε σχέση με την Octavia5 RS, η οποία δείχνει να έχει πιο άμεση επικοινωνία με τον οδηγό, τοποθετείται πιο εύκολα και υποστρέφει λιγότερο. Όχι ότι η GT υστερεί σημαντικά. Το τιμόνι είναι στιβαρό και ακριβές, οι κλίσεις περιορισμένες και το πάτημα εμπνέει σιγουριά. Η άνεση, παρά τις πιο σφιχτές ρυθμίσεις στην ανάρτηση, δεν έχει υποβαθμιστεί σημαντικά και η Octavia5 GT παραμένει άνετη και ταξιδιάρικη.
Εξωτερικά η Octavia5 GT, παρά την αισθητική αναβάθμιση είναι διακριτική. Τα φιμέ κρύσταλλα, η πίσω αεροτομή και οι 17άρες ζάντες που προέρχονται από το αγωνιστικό τμήμα Skoda Motorsport δεν διαφοροποιούν ιδιαίτερα την εμφάνισή της. H Οctavia5 GT δεν προκαλεί, και περνά σχεδόν πάντα απαρατήρητη. Μόνο αν το μάτι σου πέσει πάνω στα διακριτικά GT θα καταλάβεις ότι δεν πρόκειται για μια συνηθισμένη Octavia5.

Χαλίφης στη θέση του χαλίφη;
Η Octavia5 GT έχει όλα τα εχέγγυα για να παίξει το ρόλο του «αντι-RS». Με 200 ίππους, καυτές επιδόσεις, καλοκουρδισμένη ανάρτηση και πολύ προσιτή τιμή, η Octavia5 GT θα καλύψει τους ανήσυχους οικογενειάρχες που γλυκοκοιτάζουν αλλά δεν μπορούν ν’ αποκτήσουν την κορυφαία έκδοση RS. Η Octavia5 GT είναι ελκυστική όχι μόνο για την τιμή της (φθηνότερους 200 ίππους δεν θα βρείτε στην ελληνική αγορά), αλλά και για τις στιγμές που χαρίζει στον οδηγό της. Πολλά μπράβο αξίζουν και στη Skoda. To κοινό που θέλει κάποια βελτίωση στο αυτοκίνητό του (αλλά όχι κάτι extreme) είναι πολυπληθέστερο από τους σκληροπυρηνικούς. Προς το παρόν αυτό το κοινό δείχνει να το σέβεται μόνο η Skoda, αφού είναι η μοναδική εταιρεία στη χώρα μας που προσφέρει αναβαθμισμένες εκδόσεις σε όλα σχεδόν τα μοντέλα της, με εργοστασιακή ποιότητα και εγγύηση!

Dyno
Ο κινητήρας της Οctavia5 GT αποδίδει 180,6 ίππους στους τροχούς στις 5.550 rpm. Mαζί με τις απώλειες των 17,7 PS η συνολική ιπποδύναμη φτάνει τους 198,3 ίππους. Η υπεροχή του βελτιωμένου 1.8 TSI είναι σαφής σε όλη την κλίμακα των στροφών. Είναι χαρακτηριστικό ότι η διαφορά τους στις 6.100 rpm ξεπερνά τους 22 ίππους υπέρ του βελτιωμένου κινητήρα! Αξιοσημείωτο είναι επίσης το γεγονός ότι οι δύο κινητήρες έχουν παρόμοια χαρακτηριστικά λειτουργίας. Πιο γεμάτη από τις χαμηλές στροφές είναι και η ροπή που στις 3.000 rpm φτάνει στη μέγιστη τιμή των 29,7 kgm. Από τον επαναπρογραμματισμό του εγκεφάλου ο 1.8 TSI κέρδισε 3,8 kgm σε σχέση με το παρελθόν.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ >>


ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗΔοκιμής
Νορμάλ
(km/h)
(sec)
(sec)
0-40
2,3
2,3
0-60
3,6
3,9
0-80
5,4
5,8
0-100
7,4
8,1
0-120
10,4
11,5
0-140
13,7
15,6
0-160
18,6
21,6
0-180
24,4
29,8
0-400 m
15,5 / 146,9 km/h
16,0 / 141,8 km/h
0-1.000 m
28,2 / 188,7 km/h
29,4 / 179,1 km/h






Με αλλαγές




(km/h)
(sec)
(sec)
60-160
15
17,8






ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΕΝ ΚΙΝΗΣΕΙ



Ρεπρίζ με 3η



(km/h)
(sec)
(sec)
30-50
2,8
3
50-80
3,4
3,8
80-110
3,6
4,2
110-140
4,8
5,9






Ρεπρίζ με 4η



(km/h)




50-80
4,8
5,4
80-110
4,6
5,5
110-140
5,4
6,4












Ρεπρίζ με 5η



50-80
6,7
7,6
80-110
6,2
7,5
110-140
6,9
8,6






Ρεπρίζ με 6η



50-80
9,8
10,5
80-110
8,1
9,9
110-140
8,8
11,5






ΤΕΧΝΙΚΑ >>



ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ



Καπάκι
Χωρίς μετατροπές


Μπλοκ
Χωρίς μετατροπές


Εισαγωγή
Xωρίς μετατροπές


Εξαγωγή
Xωρίς μετατροπές


ΤροφοδοσίαXωρίς μετατροπές


ΥπερσυμπιεστήςXωρίς μετατροπές


Εγκέφαλος
Επαναπρογραμματισμός από Skoda Motorsport

Άλλα










ΜΕΤΑΔΟΣΗ



Κιβώτιο / ΔιαφορικόΧωρίς μετατροπές


Δίσκος / ΠλατόΧωρίς μετατροπές








ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ



Αμορτισέρ / ΕλατήριαΠιο σκληρά αμορτισέρ και ελατήρια χαμηλώματος από Skoda Motorsport






ΦΡΕΝΑ




Εμπρός / ΠίσωΧωρίς μετατροπές








ΤΡΟΧΟΙ




Ζάντες - Λάστιχα17άρες της Pegasus από Skoda Motorsport – 225/45 R17 Michelin Pilot Primacy






ΑΜΑΞΩΜΑ
Hatchback


Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube