Test: SKODA FABIA 1.6 SPORT EDITION 115 PS

Test: SKODA FABIA 1.6 SPORT EDITION 115 PS

Με σπορτίφ οδική συμπεριφορά και 115 ψυχωμένους ίππους, η Fabia 1.6 Sport Edition είναι έτοιμη να τιμωρήσει τα ατμοσφαιρικά σουπερμίνι της κατηγορίας που θα κάνουν το λάθος να της την πέσουν...

Με τη Fabia 1.6 Sport Edition εύκολα μπορείς να ξεστρατίσεις. Ακόμα κι αν πάτησες τα... άντα και τα μαλλιά σου έχουν αρχίσει ν’ ασπρίζουν, είναι δύσκολο να συγκρατηθείς και να μην παρασυρθείς σε αλητείες. Η πιο δυνατή έκδοση της Fabia, με τους 115 ατμοσφαιρικούς ίππους, σου ανεβάζει το κέφι με τον σπορτίφ χαρακτήρα της και σε κάνει να αισθάνεσαι και να συμπεριφέρεσαι στο δρόμο σαν να είσαι 18χρονος πυροβολημένος. Σου θυμίζει τα νιάτα σου, τότε που κι εσύ διασκέδαζες με το να σηκώνεις τη γειτονιά στο πόδι με τον ήχο της εξάτμισής σου, κυνηγιόσουν στα φανάρια κι έπαιρνες σβάρνα όλους τους βελτιωτές για να βάλεις στο αυτοκίνητό σου το καλύτερο πρόγραμμα.

Εργοστασιακή υπόθεση
Στη Fabia Sport Edition, το ενθουσιώδες νεανικό κοινό –που δίνει και αρκετά μεγάλη σημασία στις βελτιώσεις– θα βρει όλα αυτά που πιθανόν θα τοποθετούσε εκ των υστέρων. Εξωτερικά, ο επανασχεδιασμένος προφυλακτήρας μπροστά και οι 16άρες ζάντες της Skoda Motorsport σε συνδυασμό με μικρές σπορτίφ πινελιές όπως τα φιμέ κρύσταλλα, η αγωνιστική εξάτμιση και το διακριτικό air diffuser χαρίζουν επιθετική εμφάνιση στη Fabia, η οποία σε καμία περίπτωση δεν είναι κραυγαλέα.

Το ζουμί της υπόθεσης κρύβεται κάτω απ’ το καπό της Fabia Sport Εdition. Ο 1.600άρης κινητήρας με τη νέα χαρτογράφηση του εγκεφάλου από τη Skoda Motorsport, το καινούριο τελικό καζανάκι της Sebring και την αλλαγή του εργοστασιακού φίλτρου με after market της Green, αποδίδει πλέον 115 ίππους και 15,8 kgm ροπή αντί για 105 ίππους και 15,6 kgm της απλής έκδοσης. Με αυτές τις βελτιώσεις ο κινητήρας έχει αποκτήσει μεγαλύτερη ζωντάνια σε όλο σχεδόν το εύρος στροφών, ενώ το καλύτερό του πρόσωπο το φανερώνει στις μεσαίες.

Ο μπάσος ήχος από την πιο ελεύθερη εξάτμιση σε πωρώνει και σε βάζει αμέσως σε πολεμικό κλίμα, αν και μετά από πολύωρο ταξίδι με μεγάλη ταχύτητα μάλλον θα χρειαστείς ωριλά.

Ο πιο ψυχωμένος κινητήρας και η κοντή κλιμάκωση των σχέσεων χαρίζουν σβέλτες επιδόσεις στη Fabia 1.6 Sport Edition, η οποία για τα 100 km/h από στάση χρειάζεται μόλις 10’’. Για να έχετε ένα μέτρο σύγκρισης, σας υπενθυμίζουμε ότι το 207 1.6 με τους 120 ίππους χρειάζεται για την αντίστοιχη διαδικασία 10,9’’. Καλούς χρόνους πετυχαίνει και στις ρεπρίζ. Για τα 80-110 km/h χρειάζεται 5,5’’ με 3η, 8,2’’ με 4η, και 13,4’’ με 5η (207 1.6 120 PS: 6,3’’, 8,5’’ και 12,5’’).

Σπορτίφ γονίδια
Η Fabia Sport Edition δεν είναι μόνο πιο γρήγορη, είναι και πιο ευχάριστη στο δρόμο. Η χαμηλωμένη κατά 2,8 cm ανάρτηση ελέγχει καλύτερα τις κινήσεις του αμαξώματος και επιτρέπει στον οδηγό να κινηθεί ταχύτερα στις στροφές. Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι πιο υψηλά με τους τροχούς των 16 ιντσών και οι αντιδράσεις της πιο άμεσες. Το πιο σημαντικό είναι ότι η ανάρτηση, εκτός από πολύ καλά οδικά χαρακτηριστικά προσφέρει και καλή άνεση, αφού δεν κοπανάει όπως στην αντίστοιχη έκδοση του προγόνου της.

Η αύξηση της ιπποδύναμης και της ροπής στη Fabia Sport Edition δεν είναι θεαματική, είναι όμως αρκετή για ν’ ανεβάσει το αυτοκίνητο ένα σκαλί παραπάνω και να το κάνει να ξεχωρίζει από τα απλά αδέλφια του. Η Fabia Edition απευθύνεται σε ένα καθαρά νεανικό κοινό που δίνει έμφαση τόσο στο look όσο και στις σπιρτόζικες επιδόσεις και στη σπορτίφ συμπεριφορά του αυτοκινήτου.

Dyno
O βελτιωμένος κινητήρας αποδίδει στους τροχούς 108,4 PS στις 5.500 rpm. Mαζί με τις απώλειες των 10,1 PS η συνολική ιπποδύναμη φτάνει τα 118,5 PS ξεπερνώντας την τιμή που ανακοινώνει η Skoda. Στο αντίστοιχο διάγραμμα φαίνεται η γραμμική απόδοση του 1.600άρη κινητήρα έως τις 5.500 rpm. Πιο ψηλά πέφτει η απόδοσή του και είναι άσκοπο να τον ζορίζεις στο όριο. Εντυπωσιακή είναι και η καμπύλη της ροπής, που από τις 3.000 rpm έως τις 5.500 διατηρείται σταθερά πάνω από τα 14 kgm. H μέγιστη τιμή των 15,5 kgm αποδίδεται στις 3.750 rpm.
Ισχύς στους τροχούς: 108,4 PS / 5.500 rpm
Ροπή στους τροχούς: 15,5 kgm / 3.750 rpm
Απώλειες: 10,1 PS

Η δυναμομέτρηση έγινε με δυναμόμετρο Dynojet 248
Ηigh Speed x 2 της Speed BOX Ε.Π.Ε.


ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ >> 
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ 
(km/h)(sec)
0-402,4
0-604,4
0-806,7
0-10010
0-12014
0-14020
0-16028,6
0-400 m17,1 / 130,1 km/h
0-1.000 m31,5 / 164,4 km/h
  
Με αλλαγές 
(km/h)(sec)
60-16024,2
  
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΕΝ ΚΙΝΗΣΕΙ 
Ρεπρίζ με 3η 
(km/h)(sec)
30-503,6
50-805,2
80-1105,5
  
Ρεπρίζ με 4η 
(km/h) 
50-808,2
80-1108,2
110-1409,6
  
  
Ρεπρίζ με 5η 
50-8011,6
80-11013,4
110-14015,6
  
ΤΕΧΝΙΚΑ >> 
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 
ΚαπάκιΧωρίς μετατροπές
ΜπλοκΧωρίς μετατροπές
ΕισαγωγήΦίλτρο αέρος της Green
Εξαγωγή Tελικό καζανάκι εξάτμισης της Sebring
ΤροφοδοσίαXωρίς μετατροπές
ΕγκέφαλοςΕπαναπρογραμματισμός από Skoda Motorsport
Άλλα 
  
ΜΕΤΑΔΟΣΗ 
Κιβώτιο / ΔιαφορικόΧωρίς μετατροπές
Δίσκος / ΠλατόΧωρίς μετατροπές
  
ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ 
Αμορτισέρ / ΕλατήριαΧωρίς μετατροπές / Ελατήρια χαμηλώματος
  
ΦΡΕΝΑ 
Εμπρός / ΠίσωΧωρίς μετατροπές
  
ΤΡΟΧΟΙ 
Ζάντες - Λάστιχα16 ιντσών της Skoda Motorsport - Continental SportContact2 205/45
  
ΑΜΑΞΩΜΑ5θυρο hatchback
  
Tιμή έκδοσης Fabia Sport Edition: €15.490
Εγγύηση κινητήρα: 2 χρόνια 
  
Σπορτίφ χαρακτήρας, επαναπρογραμματισμός εγκεφάλου από Skoda Motorsport, 118 PS στο δυναμόμετρο, 0-100 σε 10’’, χαμηλωμένη ανάρτηση 

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube