Test: Seat Ibiza 1.4 Sport UP 101 PS

Test: Seat Ibiza 1.4 Sport UP 101 PS

Με τις επεμβάσεις της Seat Force στον 1.400άρη κινητήρα, το Ibiza απέκτησε 11 ίππους επιπλέον και βελτιωμένες επιδόσεις
Παραμένοντας πιστή στην παράδοση, η Seat Force παρουσίασε τη βελτιωμένη έκδοση του Ιbiza με τον κινητήρα των 1,4 λίτρων. Το ζουμί της βελτίωσης κρύβεται κάτω απ’ το καπό, αφού εξωτερικά δεν έχουν γίνει αισθητικές επεμβάσεις και τίποτα δεν μαρτυρά την ταυτότητα του βελτιωμένου Seat.

Γαρνιτούρα δύναμης
Ο επαναπρογραμματισμός του εγκεφάλου και το κιτ εισαγωγής της Seat Force αύξησαν την απόδοση του 1.400άρη κινητήρα από τους 85 στους 101 ίππους και τη ροπή από τα 13,5 στα 13,7 kgm. Mε αυτές τις μετατροπές στον κινητήρα, είναι φυσικό ότι οι διαφορές με το εργοστασιακό στις ρεπρίζ δεν είναι δραματικές. Συγκριτικά, σας αναφέρουμε ότι για τα 80-110 km/h το βελτιωμένο χρειάζεται 6,7” με 3η, 9,9” με 4η και 17,6” με 5η ενώ το νορμάλ –με 15άρες ζάντες– 6,8”, 10,2” και 15,9”. Όμως αν κάποιος το οδηγήσει αμέσως μετά από ένα νορμάλ Ibiza θα εντοπίσει μια ζωντάνια σε όλο το εύρος των στροφών και καλύτερη απόκριση στο γκάζι. Ο βελτιωμένος κινητήρας, όπως ακριβώς και ο νορμάλ, τα καταφέρνει πιο καλά στις χαμηλές και μεσαίες στροφές ενώ δεν δείχνει ιδιαίτερη προθυμία όταν γυρίζει κοντά στον κόφτη. Η πιο ελεύθερη εισαγωγή παράγει έναν ψαρωτικό μπάσο ήχο, η ένταση του οποίου δεν κουράζει ακόμα και σε μεγάλες αποστάσεις. Η αύξηση της ιπποδύναμης φαίνεται καθαρά στις επιταχύνσεις από στάση, όπου το βελτιωμένο Ibiza είναι αισθητά ταχύτερο από το νορμάλ. Για το 0-100 km/h από στάση χρειάζεται 12” και για τα 0-1.000 m 34,6” (νορμάλ: 12,9” και 34,6”). Στα πλεονεκτήματα της βελτίωσης περιλαμβάνεται και η κατανάλωση, η οποία κατά μέσο όρο δεν ξεπέρασε τα 8,7 lt/100 km.
Στο δρόμο το βελτιωμένο Ibiza δείχνει ότι μπορεί να τα καταφέρει και με διπλάσια ιπποδύναμη, έχει ανάρτηση που ελέγχει σωστά τις κινήσεις του αμαξώματος και τυπικά υποστροφική συμπεριφορά. Τα όρια πρόσφυσης μάλιστα, χάρη στα φαρδύτερα ελαστικά (215/45) και τις 16άρες ζάντες έχουν ανέβει και ο οδηγός μπορεί να κινηθεί ταχύτερα στις στροφές. Το 45άρι προφίλ των ελαστικών όμως έχει υποβαθμίσει την άνεση και η ανάρτηση αντιδρά πιο απότομα σε κάποιες ανωμαλίες. Το τιμόνι βρίσκεται στον μέσο όρο, ενώ γρήγορος και με σαφή κουμπώματα είναι ο επιλογέας.

Τι λέει το DRIVE
Παρά την αύξηση της ιπποδύναμης, οι επιδόσεις του Ibiza αποτρέπουν το χαρακτηρισμό “σπορ”. Ένας TSI τού χρειάζεται...
Τεχνολογία 1.390 cc, 4κύλινδρος σε σειρά, 101 PS / 5.160 rpm, 13,7 kgm / 3.900 rpm
Επιδόσεις 0-100 km/h σε 12,0” Τελική 175 km/h
Mέση κατανάλωση 8,7 lt/100 km

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube