Test: Saab 9-5 2.8T XWD

Test: Saab 9-5 2.8T XWD

Πέρασε από σαράντα κύματα, είδε το λουκέτο να μπαίνει και ένα εξαιρετικό -όπως αποδείχθηκε- αυτοκίνητο να μπαίνει προσωρινά στον πάγο. Η περίοδος μεταξύ του περασμένου Νοεμβρίου και Φεβρουαρίου, είναι μια εποχή που οι ιθύνοντες της Saab θέλουν ξεχάσουν.  [video url="{url}" title="{title}" img="{img}" header="{header}" label="{label}" vwidth="{vwidth}" vheight="{vheight}"]{text}[/video]Και θα το καταφέρουν αυτό σύντομα, καθώς ο νέος ιδιοκτήτης, η ολλανδική Spyker, δεν εξασφάλισε μόνο την συνέχιση της φίρμας, αλλά κάτι πολύ σημαντικότερο όπως διαπιστώσαμε από κοντά: Γέμισε τους ανθρώπους της Σουηδικής εταιρείας αισιοδοξία και τους έδωσε το ελεύθερο να ξανακάνουν τη Saab τον ιδιαίτερο και καινοτόμο κατασκευαστή που την καθιέρωσε στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Saab 9-5Το ολοκαίνουργιο 9-5 είναι το πρώτο δείγμα γραφής της νέας εποχής της Saab. Μπορεί η νέα ναυαρχίδα της Saab να εξελίχθηκε την περίοδο που η General Motors κατείχε ακόμα τον έλεγχο της φίρμας, αλλά θα ήταν εξαιρετικά άδικο αν χαρακτηρίζαμε το νέο 9-5 ως ένα μεταποιημένο Opel. Τα μέρη που το αποτελούν είτε δημιουργήθηκαν στη Σουηδία είτε εξελίχθηκαν κάτω από την επίβλεψη Σουηδών μηχανολόγων που εργάζονταν στην General Motors της Γερμανίας. Στην πραγματικότητα, το 9-5 μπορεί να θεωρηθεί ως το πιο γνήσιο Saab από την εποχή του 9000 το 1985, με το 70% των κωδικών εξαρτημάτων του να είναι αποκλειστικά της Saab.[highlight color={#dddddd}]{από την εποχή του 9000 το 1985, με το 70% των κωδικών εξαρτημάτων του να είναι αποκλειστικά της Saab.[/highlight]
Saab 9-5Με σύγχρονη εμφάνιση που τιμά όμως την παράδοση της φίρμας και μήκος 5,1 μέτρα, το νέο 9-5 είναι ένα μεγάλο αυτοκίνητο ακόμα και για τα δεδομένα της κατηγορίας του. Το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικοί χώροι για τα πόδια τόσο μπροστά όσο και πίσω, κι ένα πολύ μεγάλο πορτμπαγκάζ.
Πέρα όμως από την ευρυχωρία και την πολυτέλεια της καμπίνας, οι ιθύνοντες της Saab έδωσαν εξίσου σημαντική βαρύτητα και στα οδικά χαρακτηριστικά του νέου μοντέλου τους. Προσφέρονται τρείς διαφορετικοί συνδυασμοί αναρτήσεων, ανάλογα με την ισχύ του κινητήρα, ενώ η γκάμα των κινητήρων αποτελείται από τούρμπο κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου.
Οι τετρακύλινδρες επιλογές περιλαμβάνουν ένα δίλιτρο ντίζελ με 160 ίππους, έναν δίλιτρο βενζινοκινητήρα 220 ίππων και έναν 1,6 λίτρων με ισχύ 180 ίππων. Στην κορυφή της γκάμας τοποθετείται η έκδοση με τον τούρμπο V6 των 2,8 λίτρων που αποδίδει 300 ίππους και διατίθεται αποκλειστικά με το σύστημα τετρακίνησης XWD της Saab. Επιλογή τετρακίνησης υπάρχει και για τις υπόλοιπες βενζινοκίνητες εκδόσεις.
Saab 9-5Στο δρόμο, το νέο 9-5 είναι υπόδειγμα ηρεμίας. Οι κινητήρες του έχουν ομαλή λειτουργία και είναι εξαιρετικά ραφιναρισμένοι στο ταξίδι. Η καμπίνα απομονώνει κάθε εξαιρετικό θόρυβο και οι επιβάτες απολαμβάνουν αρχοντική άνεση.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube