Test: Saab 9-3 XWD 2.0 TS

Test: Saab 9-3 XWD 2.0 TS

Εφοδιασμένο με το σύστημα τετρακίνησης XWD και τον 2λιτρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα, το Saab 9-3 αποτελεί μια ξεχωριστή επιλογή στην κατηγορία των πολυτελών οικογενειακών.

Το εξελιγμένο σύστημα τετρακίνησης XWD (προφέρεται Cross Wheel Drive) το είδαμε για πρώτη φορά στο Saab 9-3 Aero των 2,8 λίτρων, καθώς και στην επετειακή κορυφαία έκδοση Turbo X. Βέβαια σε αγορές όπως η ελληνική, ο κινητήρας των 2,8 λίτρων φαντάζει απαγορευμένος καρπός, οπότε η Saab θέλοντας να κάνει πιο προσιτό το 9-3, το συνδύασε με τον γνωστό 2λιτρο υπερτροφοδοτούμενο των 210 PS, που προφανώς είναι μια πολύ πιο ελκυστική πρόταση για τον Έλληνα υποψήφιο αγοραστή της κατηγορίας.

Σταθερές αξίες
Με το ελαφρύ facelift που δέχτηκε πριν από μερικούς μήνες, το 9-3 παραμένει αρκετά δυναμικό και φρέσκο, ενώ η επιλεκτική χρήση χρωμίου στη μάσκα αποπνέει μία αίσθηση πολυτέλειας. Η καμπίνα των επιβατών είναι ποιοτική και με καλή συναρμογή, ωστόσο θα μπορούσαμε να γκρινιάξουμε για ορισμένα πλαστικά της κεντρικής κονσόλας και του πίνακα οργάνων που δείχνουν υποδεέστερα.

Ο πίνακας οργάνων είναι ευανάγνωστος και ενσωματώνει και όργανο πίεσης του turbo, με τον οδηγό να βρίσκει εύκολα την ιδανική θέση οδήγησης. Όσο για την υπόλοιπη οικογένεια, δεν θα αντιμετωπίσει πρόβλημα να βολευτεί στο εσωτερικό, ενώ ο χώρος αποσκευών των 421 λίτρων διαθέτει μεγάλο άνοιγμα αλλά χωρητικότητα μικρότερη από του κορυφαίου ανταγωνισμού (Audi Α4, BMW 3). Βέβαια, για τον οδηγό του 9-3 XWD όλα αυτά έχουν λίγη σημασία, αφού η ουσία βρίσκεται στο δρόμο, είτε αυτός λέγεται αυτοκινητόδρομος είτε επαρχιακός με αρκετή ή ελάχιστη πρόσφυση.

Γρήγορα ναι, πρόχειρα όχι
Ο υπερτροφοδοτούμενος 2λιτρος κινητήρας με τα 210 PS και τα 30,6 kgm της ροπής του, κάνει το 9-3 των 1.500 κιλών να μοιάζει με μικρό GTi. Αν και το 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο έχει μακριά κλιμάκωση, η άφθονη ροπή του κινητήρα που είναι διαθέσιμη από τις 2.500 rpm επιταχύνει αγόγγυστα το πολυτελές sedan.

Τα πρώτα 100 km/h έρχονται σε μόλις 8,6”, με τα 400 μέτρα να ολοκληρώνονται σε 16,1” με ταχύτητα εξόδου 156 km/h. Το πόσο άνετα μπορεί να ταξιδεύει με απαγορευμένη ταχύτητα το 9-3 XWD το αντιλαμβάνεσαι από τα πρώτα πέντε λεπτά οδήγησης στην εθνική οδό. Στην καμπίνα των επιβατών επικρατεί ευλαβική ησυχία, που διαταράσσεται μόνο από το θόρυβο διερχόμενων φορτηγών, ενώ η ανάρτηση καταπίνει με ευκολία κάθε ανωμαλία του δρόμου.

Αφήνοντας πίσω την εθνική, ο οδηγός, εντυπωσιασμένος από τη μέχρι εκείνη τη στιγμή ποιότητα κύλισης, θα προσπαθήσει να επιτεθεί στην πρώτη συστάδα στροφών που θα συναντήσει. Στην προσπάθειά του αυτή όμως, δεν θα βρει συμμάχους – ούτε την ανάρτηση, που όντας προσανατολισμένη στην άνεση αφήνει το αμάξωμα να αναπηδά σε εγκάρσιες ανωμαλίες, ούτε το τιμόνι, το οποίο δεν μεταφέρει στα χέρια του οδηγού όση πληροφόρηση θα ήθελε.

Αυτό που εντυπωσιάζει ευχάριστα στο δρόμο είναι το σύστημα τετρακίνησης XWD με τον ηλεκτρονικά ελεγχόμενο υδραυλικό πολύδισκο συμπλέκτη τύπου Haldex τέταρτης γενιάς. Το εξελιγμένο σύστημα τετρακίνησης προσφέρει άφθονη πρόσφυση κάτω από όλες τις συνθήκες, κάτι που διαπιστώσαμε ιδίοις όμμασιν σε μία «γρήγορη» εκτός δρόμου βόλτα σε πατημένο χώμα. Σε κάθε περίπτωση, οι πίσω τροχοί είναι συμμέτοχοι στην οδήγηση και η εμπλοκή τους γίνεται αμέσως, ενώ το διακριτικό ESP, που απενεργοποιείται μερικώς, δεν λέει όχι στο… παιχνίδι.

Τα κάνει όλα και συμφέρει
Το 9-3 XWD με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 210 PS θα προσφέρεται σε δύο αμαξώματα, sedan και hatch, και σε δυο εκδόσεις, τη Linear και την κορυφαία Aero. Το εξελιγμένο σύστημα τετρακίνησης XWD συνδυάζεται πλέον με τον πιο προσιτό κινητήρα των 2 λίτρων, ενώ οι διαθέσιμοι χώροι και ο εξοπλισμός ικανοποιούν σε κάθε περίπτωση.
 


 


Haldex 4ης γενιάς με eLSAD
Το 9-3 2.0Τ XWD διαθέτει την τέταρτη γενιά του συστήματος τετρακίνησης που βασίζεται στον ηλεκτρονικά ελεγχόμενο υδραυλικό πολύδισκο συμπλέκτη τύπου Haldex. Η μονάδα ηλεκτρονικού ελέγχου του συστήματος τετρακίνησης διαβάζει συνεχώς δεδομένα όπως η γωνία του τιμονιού, η θέση του πεντάλ του γκαζιού και η πλευρική επιτάχυνση έως και 100 φορές το δευτερόλεπτο και αυξομειώνει ανάλογα την πίεση του υδραυλικού υγρού στους πολύδισκους συμπλέκτες.

Με αυτό τον τρόπο μεταβάλλεται το ποσοστό ροπής που κατανέμεται στους τροχούς, στέλνοντας έως και το 80% στους πίσω τροχούς όταν αυτό είναι απαραίτητο. Το εξελιγμένο αυτό σύστημα συμπληρώνεται από το ενεργό πίσω διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (eLSD), που ουσιαστικά αποτελεί και την πρώτη εφαρμογή ενός ηλεκτρονικά ελεγχόμενου μπλοκέ διαφορικού σε αυτή την κατηγορία. Σύμφωνα με τη Saab, το νέο σύστημα Haldex εξελίχτηκε ειδικά για το 9-3, ενώ έχουν γίνει πάνω από 1.000.000 χιλιόμετρα εξέλιξης σε όλο τον κόσμο.

 

 




Τι λέει το DRIVE
Ο συνδυασμός της εξελιγμένης τετρακίνησης XWD και του 2λιτρου κινητήρα κάνουν το 9-3 Sedan εκτός από ιδιαίτερα ικανό, και μια συμφέρουσα επιλογή
Τεχνολογία 2.0 TS: 1.998 cc, 4κύλινδρος σε σειρά, 16V, 2 EEK, turbo, 210 PS / 5.300 rpm, 30,6 kgm / 2.500 – 4.000 rpm
Επιδόσεις 0-100 km/h σε 9’’
Τελική 235 km/h
Μέση κατανάλωση 9,5 lt/100 km

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube