Test: Porsche Panamera S Hybrid

Test: Porsche Panamera S Hybrid

Eco-logical: Η υβριδική έκδοση της Panamera διευρύνει την γκάμα της και της δίνει άλλον αέρα στις ΗΠΑ.
Χάρη στην ολοένα αυξανόμενη αποδοχή των υβριδικών αυτοκινήτων στη Β. Αμερική, η Porsche βάλθηκε να μπολιάσει με θερμική-ηλεκτρική ενέργεια και την Panamera. Έτσι το θηριώδες τετράθυρο λίφτμπακ φόρεσε τα εντόσθια της Cayenne S Hybrid: Συνδυάζει έναν υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα V6 με 332 PS, καταγωγής Audi με ένα ηλεκτρικό μοτέρ 48 ίππων που αντλεί ενέργεια από μια μπαταρία νικελίου μετάλλου του υδριδίου 1,7kWh.
Ως φουλ υβριδικό, και τα δύο μοτέρ μπορούν από μόνα τους να κινήσουν τη νέα Porsche, ανάλογα με τις οδικές συνθήκες, με τον ηλεκτροκινητήρα να εκπέμπει μηδενικούς ρύπους μέχρι τα 85 km/h.
Για πλήρη εκμετάλλευση του δυναμικού, τα δύο μοτέρ αποδίδουν συνδυαστικά 390 PS, αντάμα με 59 κιλά ροπή -20 PS μόνο, λιγότερα από τη V8 Panamera S, αλλά και 8 kgm περισσότερα.

Όλα τα κιλά από 1.000

[inset side=left]<HOT SPOTS> Απρόσκοπτη λειτουργία υβριδικού συστήματος – Πολύ καλές επιδόσεις – Εξαιρετική οικονομία – Πρόσθετο βάρος – Ήχος μοτέρ που δεν εμπνέει – Τιμή-φωτιά[/inset]Το σύστημα υποστηρίζεται ηλεκτρικά από το ξεκίνημα και μολονότι σε ψηλότερη ταχύτητα υπάρχει κανονική εναλλαγή μεταξύ του ηλεκτρικού και του θερμικού μοτέρ, δεν αντιλαμβάνεσαι το πέρασμα από το ένα στο άλλο. Κι όταν χρειαστεί να συνθλίψεις το γκάζι ανάμεσα στο πόδι σου και στο πάτωμα, η S Hybrid σε αποζημιώνει με εντυπωσιακή άνοδο της ταχύτητας.  Και χρειάζεται να έχεις στο μυαλό σου ότι με 1.980 kg -80 ολόκληρα κιλά παραπάνω από την Panamera S- έχει μπόλικη μάζα για να κουνήσει. Βέβαια, με τόση ροπή διαθέσιμη από τις 1.000 rpm, η Hybrid χρειάζεται μόλις 3,9” για να ανέβει από 80 στα 120 km/h!
H Panamera S Hybrid χρησιμοποιεί διαφορετικό κιβώτιο ταχυτήτων από την υπόλοιπη γκάμα, που θα δούμε και στην προσεχή Panamera S Diesel. Με αυτόματο stop-start, ανάκτηση ενέργειας από τα φρένα και αποσύμπλεξη του μοτέρ όταν αφήνεις το γκάζι, το μεγάλο τετραθέσιο Porsche καίει 7,1/100 km σε συνδυασμένο κύκλο και εκπέμπει 167 gr. CO2/km. Κι αν επιλέξεις λάστιχα με χαμηλή αντίσταση στην κύλιση, οι παραπάνω τιμές γίνονται αντίστοιχα 6,8 και 159.
Το παραπάνω βάρος της Panamera θα το νιώσεις σε απαιτητικό στροφιλίκι. Το αποτέλεσμα είναι να γέρνει περισσότερο από την Panamera S και μια τάση του μπροστινού να ανοίξει την τροχιά του όταν μπεις σε στροφή με τα ίδια χιλιόμετρα. Το κράτημα με τη σοφιστικέ αερανάρτηση (έξτρα στην Ελλάδα) πάντως δίνει ωραίο κοντρόλ.

H μεσιτεία της ισχύος
Αντίθετα με τις πιο «soft» εκδόσεις του γκρουπ VW, η Porsche Panamera S Hybrid δεν έχει διαφορικό τύπου Torsen στο κέντρο, που θα μπορούσε αλλιώς, ασυζητητί, να την αφήσει να κινείται περισσότερο από τους εμπρός τροχούς παρά από τους πίσω. Αντ’ αυτού, η Panamera S Hybrid διατηρεί μια πιο κλασική μόνιμη τετρακίνηση που μεταφέρει 60% της ισχύος στους πίσω τροχούς, με στόχο την οικονομία και όχι τη δυναμική συμπεριφορά.
Το ηλεκτρικό μοτέρ και ο βενζινοκινητήρας V6 συνδέονται με τη μετάδοση μέσω ενός συμπλέκτη. Αυτό σημαίνει ότι όποιος κι αν είναι ο συνδυασμός στη χρήση των κινητήρων, η ροπή στέλνεται και στους τέσσερις τροχούς. Σε αντίθεση, το ηλεκτρικό μοτέρ του Lexus GS450h δίνει την ισχύ του ξεχωριστά από το θερμικό μοτέρ και μόνο στους πίσω τροχούς. Πάντως, με μόνο 48 PS, το ηλεκτρικό μοτέρ της Panamera σπάνια λειτουργεί αποκλειστικά μόνο του.
[blockquote]Τι λέει το DRIVE
Σαν V8 σε επιδόσεις, σαν V6 diesel σε κατανάλωση και παροιμιώδης ποιότητα λειτουργίας
Τεχνολογία
Kινητήρας V6 2.995 cc + ηλεκτροπαραγωγό ζεύγος 48 PS/1,7kWh, συνδυασμένη ισχύς 390 PS/5.500 rpm, συνδυασμένη ροπή 59 kgm/1.000 rpm. Αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων
Επιδόσεις
0-100 km/h σε 6,0”, τελική 272 km/h
Μέση κατανάλωση 7,1 lt/100km
Εκπομπές CO2 167 gr/km
Τιμές κατασκευαστή[/blockquote]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube