Test: Porsche Cayman 3.4S PDK

Test: Porsche Cayman 3.4S PDK

Αν ο κόσμος των σπορ coupe σού πουλάει υποσχέσεις, όνειρα, φαντασία και συγκινήσεις, αυτός της Porsche Cayman απλά σου προσφέρει τον ουρανό με τ’ άστρα
Χαιρετίσματα! Ο ουρανός είναι τόσο βαρύς, που νιώθεις ότι θα πέσει στο κεφάλι σου να σε πλακώσει, που έλεγαν και οι Γαλάτες στον Αστερίξ. Ανατολικότερα του Γιβραλτάρ, στη Χερέθ, η βροχή το έχει γλεντήσει για μέρες και τώρα παίζει το παιχνίδι σταμάτα-ξεκίνα. Το μουσκεμένο τοπίο ταιριάζει γάντι με τον οργισμένο Ατλαντικό και οι χοντροκομμένες σταγόνες προσφέρουν την απαιτούμενη ατμοσφαιρική εικόνα σε ένα καμπυλόγραμμο μεταλλικό κορμί. Φυσικά οι συνθήκες δεν ενδείκνυνται για σπορ οδήγηση, ούτε καν για φωτογράφιση, όμως εδώ βρισκόμαστε για τη νεότερη και πληρέστερη Cayman που είναι να την πιεις στο ποτήρι... βρέξει χιονίσει!

PDKαίει...
[inset side=left]Hot spots     - Νέοι κινητήρες (βασικός 2,9 λίτρων με 265 PS)  -    Άμεσος ψεκασμός και 320 PS στον 3.4S  -    Ημιαυτόματο κιβώτιο PDK διπλού συμπλέκτη -    Καλύτερες επιδόσεις, μειωμένη κατανάλωση[/inset]Η Porsche ήταν η πρώτη εταιρεία που κατασκεύασε κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (το 1983 στην αγωνιστική 962), όμως αποφάσισε ένα τέταρτο του αιώνα μετά να περάσει τη συγκεκριμένη τεχνολογία στην παραγωγή. Χωρίς να θεωρείται πλέον καινοτομία, η νέα Carrera έκανε την αρχή και η Cayman ακολούθησε. Το Tiptronic επιτέλους πέρασε στο χρονοντούλαπο της ιστορίας και το ημιαυτόματο PDK ήρθε να διορθώσει την εικόνα της εταιρείας. Εκτός από αυτό, το ζουμί της υπόθεσης εστιάζεται στους νέους κινητήρες που διατηρούν το σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων VarioCam Plus, μειώνοντας τις εκπομπές ρύπων ώστε να πληρούν τις προδιαγραφές Euro5.
Ο βασικός κινητήρας αναβαθμίστηκε και μεγάλωσε σε κυβισμό (κατά 206 cc) και απόδοση (κατά 20 PS), προσφέροντας ταυτόχρονα οικονομικότερη και ποιοτικότερη λειτουργία, σύμφωνα με τον κατασκευαστή. Οι 265 ίπποι και τα 27,5 kgm της ροπής υπόσχονται 5,8’’ για το 0-100 km/h με το χειροκίνητο 6άρι και 0,1” ταχύτερα με το PDK που εξασφαλίζει αστραπιαίες αλλαγές, βελτιώνοντας τις επιδόσεις και συμβάλλοντας στην έως και κατά 11% οικονομικότερη λειτουργία. Ακόμα καλύτερα ποσοστά (16% οικονομία) αγγίζει ο μεγαλύτερος κινητήρας που ωφελείται καθολικά από τον άμεσο ψεκασμό και τον διπλόδισκο συμπλέκτη. Ο 3.4S κέρδισε 49 cc αλλά και 25 PS, ενώ με 320 ίππους και 37,7 kgm ροπή, εντυπωσιακές προμηνύονται και οι επιδόσεις με το 0-100 km/h να ολοκληρώνεται με το 6άρι σε 5,2’’, με PDK σε 5,1’’, ενώ αν εκμεταλλευτείς το (προαιρετικό) Launch Control εκτοξεύεσαι σε 4,9’’. Πάντως πρέπει να κόβει το μάτι σου για να καταλάβεις ότι αυτή η Cayman εκπροσωπεί τη δεύτερη γενιά και αποπνέει ένα άρωμα φρεσκάδας. Οι επανασχεδιασμένοι προφυλακτήρες, οι νέοι προβολείς αλογόνου αλά Carrera GT και τα νέα πίσω φώτα τεχνολογίας LED είναι ένα δείγμα των βασικών εξωτερικών αλλαγών. Το σαλόνι διατηρεί τη λιτή πολυτέλεια, τα υλικά είναι από το πάνω ράφι και ο διάκοσμος αναζωογονητικός, ενώ οι εργονομικές βελτιώσεις στην κονσόλα συμβάλλουν στην ευχρηστία.

Κεντρομηχανόκαιρος!
Καθισμένος στην οδηγοπαγίδα Cayman απολαμβάνεις έναν μοναδικό συνδυασμό θέσης οδήγησης. Ημιύπτια αλλά όχι ξαπλωτή, αμφιθεατρική αλλά όχι και καβάλα στο άλογο! Ακούγεται σχιζοφρενικό, όμως οι ηλεκτρικές ρυθμίσεις σε τιμόνι και κάθισμα διαμορφώνουν μια άψογη θέση είτε είσαι ο Φασούλας είτε ο Παπαθεμελής, είτε θες να πας βαρκάδα είτε να επιτεθείς με κόκκινο μάτι που γυαλίζει σε δρόμο και στροφές. Η Cayman προσφέρει την καθημερινή ευκολία ενός Golf και την απολαυστική αίσθηση, το τσαγανό, την παραδοσιακή υπερστροφική διάθεση, αλλά και την ουσία που αναζητά ο απαιτητικός γνώστης της δραστήριας οδήγησης. Με το μοτέρ της 3.4S στην πλάτη, με 320 ίππους στους πίσω τροχούς και με το PDK στα χέρια, η αποστολή «πιάσε τον ταύρο από τα κέρατα» σε μουσκεμένο επαρχιακό δρόμο δεν είναι και η πιο απλή υπόθεση. Ο τυπικός χρήστης Tiptronic δεν θα χρειαστεί χρόνο προσαρμογής με το PDK, ενώ δεν μπορώ να ισχυριστώ ότι προβληματίστηκα σε συνθήκες απλής έως σβέλτης βόλτας.
Όταν όμως βαφτείς στα χρώματα του πολέμου, φτιάξεις την ανάρτηση (PASM) τραπέζι πατώντας το Sport Plus και βγάλεις off το PSM, τα πράγματα σοβαρεύουν αν είσαι μαθημένος σε χειριστήρια τύπου DSG. Η συγκέντρωσή σου δοκιμάζεται τη στιγμή που φτάνεις την πρόσφυση στο αμήν και εκεί που παίζεις ανάμεσα στο κολλάω ξεκολλάω (την ουρά), τα βρίσκεις μπαστούνια. Πάντως με ανάρτηση και τιμόνι που ξεψαχνίζουν το δρόμο, η Cayman διδάσκει κράτημα και ισορροπία στα κεντρομήχανα σπορ coupe. Τώρα ο ισχυρότερος boxer κροταλίζει με ακόμα πιο ξυραφένια διάθεση προς τα κόκκινα και σε ταξιδεύει εύκολα στη δεύτερη εκατοντάδα χιλιομέτρων, οριοθετώντας την τελική ταχύτητα στα 277 km/h με 6άρι χειροκίνητο ή στα 274 με PDK.

Porscheλάνινη κούκλα
Η Cayman δεν υπόσχεται μόνο άρωμα φρεσκάδας, κλέβει δόξα και τεχνολογία από την 911, και με τους αποδοτικότερους κινητήρες λικνίζει ακόμα πιο δραστήρια τις καμπύλες της. Η κεντρομήχανη Porsche με το DNA της Carrera ανεβαίνει με γοργό ρυθμό τις σκάλες της εκτίμησης και προσφέρει το ιδανικό πακέτο για σπορ συγκινήσεις.
Όσοι ψάχνουν δικαίωμα στο όνειρο θα χρειαστεί να περιμένουν μέχρι τον επόμενο Απρίλιο, οπότε και θα έρθει στην Ελλάδα, και φυσικά η ταχύτερη και πληρέστερη Cayman θα έχει το τίμημά της...
 



Το PDK αποτελείται από ένα κλασικό μηχανικό κιβώτιο επτά σχέσεων (με «κλειστές» 1η-6η και μακριά 7η) με δύο υδραυλικά συστήματα τα οποία ελέγχουν δύο «υγρούς», ομοαξονικά τοποθετημένους συμπλέκτες. Ο ένας συμπλέκτης ελέγχει τις μονές σχέσεις (1, 3, 5, 7) και την όπισθεν, ενώ ο δεύτερος τις ζυγές (2, 4, 6). Όπως και στο παρόμοιας φιλοσοφίας DSG, όταν ο ένας συμπλέκτης επιλέγει μία σχέση ο δεύτερος προεπιλέγει ταυτόχρονα την επόμενη, με αποτέλεσμα ο χρόνος των αλλαγών να είναι σχεδόν μηδενικός. Σε σχέση με το Tiptronic S, το οποίο και αντικαθιστά, το PDK προσφέρει 60% ταχύτερες αλλαγές και είναι κατά 10 kg ελαφρύτερο, ενώ μειώνει και τις εκπομπές CO2. Σε συνδυασμό με το (προαιρετικό) πακέτο Sport Chrono Plus προσφέρει και σύστημα αυτόματης εκκίνησης Launch Control.
Ο άμεσος ψεκασμός στον νέο 6κύλινδρο επίπεδο των 3,4 λίτρων χρησιμοποιεί μια αντλία υψηλής πίεσης (120 bar), ενώ τα μπεκ είναι τοποθετημένα ανάμεσα στις δύο βαλβίδες εισαγωγής του κυλίνδρου. Το μίγμα αέρα/καυσίμου δεν δημιουργείται στον αυλό εισαγωγής αλλά απευθείας μέσα στο θάλαμο καύσης, διασφαλίζοντας την καλύτερη πλήρωσή του, αλλά και τη μείωση της θερμοκρασίας, γεγονός που επιτρέπει στους μηχανικούς να ρυθμίσουν τη σχέση συμπίεσης στο υψηλό 12,5:1 ώστε να πετύχουν καλύτερη θερμοδυναμική απόδοση. Παρότι οι νέοι κινητήρες είναι πιο πολύπλοκοι, ταυτόχρονα είναι και ελαφρύτεροι (κατά 6 kg) σε σχέση με τα σύνολα που αντικαθιστούν, έχουν λιγότερα δομικά εξαρτήματα και κινούμενα μέρη, αλλά και αυξημένη ακαμψία.


Porsche Cayman

2.9 (PDK)

3.4S (PDK)

Κυβισμός (cc)

2.893

3.436

Κύλινδροι / Βαλβίδες

Επίπεδος 6κύλινδρος / 24

 

Ισχύς (PS / rpm)

265 / 7.200

320 / 7.200

Ροπή (kgm / rpm)

30,6 / 4.400 - 6.000

37,7 / 4.750

0-100 km/h (sec)

5,8” (5,7”)

5,2” (5,1”)

Τελική ταχύτητα (km/h)

265 km/h (263 km/h)

277 km/h (275 km/h)

Μετάδοση / Κιβώτιο

Πίσω / Χειρ. 6 σχ. (ημιαυτόματο 7άρι διπλού συμπλέκτη)

 

Ανάρτηση εμπρός

Γόνατα McPherson, ηλεκτρομαγνητικά αμορτισέρ, αντιστρεπτική ράβδος

Ανάρτηση πίσω

Γόνατα McPherson, ηλεκτρομαγνητικά αμορτισέρ, αντιστρεπτική ράβδος

Φρένα (εμπρός / πίσω)

Αερ. δίσκοι / Αερ. δίσκοι

 

Μήκος x Πλάτος x Ύψος (mm)

4.347 x 1.801 x 1.304

 

Μεταξόνιο (mm)

2.415

 

Βάρος (kg)

1.330

1.350

Tροχοί (ε. / π.)

205/55 ZR17 / 235/50 ZR17                                         235/40 ZR18 / 265/40 ZR18

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube