Test: Opel Ampera

Test: Opel Ampera

Electrelax: Ηλεκτροκίνηση χωρίς το άγχος να μείνεις από ρεύμα.

Έχοντας οδηγήσει παλιότερα το πρωτότυπο δοκιμών, να ’μαστε τώρα στο τιμόνι του έτοιμου για παραγωγή μοντέλου. Το πότε θα έρθει στην Ελλάδα δεν έχει ακόμα ξεκαθαριστεί, αλλά θα είναι κρίμα να αργήσει, αφού η δοκιμή μας έδειξε πως το επαναστατικό αυτοκίνητο με το σύστημα επέκτασης της αυτονομίας είναι απόλυτα λειτουργικό.
Πέρα από την έλλειψη θορύβου όταν κινείται με την μπαταρία, το Ampera συμπεριφέρεται σαν συμβατικό αυτοκίνητο. Το τιμόνι του, αν και χωρίς αίσθηση, είναι ακριβές και με σταθερό βάρος, ενώ η άνεση της ανάρτησης είναι ιδιαίτερα καλή.

Στα 1.732 kg, το Ampera είναι πολύ βαρύτερο από ένα συνηθισμένο οικογενειακό χάτσμπακ. Όμως ο ηλεκτροκινητήρας των 150 PS παρέχει επαρκή πρόωση στις περισσότερες συνθήκες. Η Opel μιλάει για 0-100 km/h σε κάπου 9”.

Το τελικό μοντέλο είναι αισθητά πιο ήσυχο από το πρωτότυπο, τόσο σε αεροδυναμικό θόρυβο όσο και στο σφύριγμα του μοτέρ. Αυτό που μας ενδιέφερε όμως ήταν το πώς συμπεριφέρεται το κινητήριο σύστημα σ’ ένα μικρό ταξίδι.
Ξεκινώντας με την μπαταρία ιόντων λιθίου των 16kWh πλήρως φορτισμένη (πράγμα που απαιτεί κάπου 4 ώρες σε οικιακή πρίζα), καταφέραμε να καλύψουμε 76 km πριν ενεργοποιηθεί ο βενζινοκινητήρας 1.4 με τη γεννήτρια.

Η οδήγηση ήταν σε μικτές συνθήκες –πόλη και αυτοκινητόδρομο– και σε θερμοκρασία 34 βαθμών, με τον κλιματισμό να δουλεύει (ευχάριστα) στο Eco. Όταν ο βενζινοκινητήρας λειτουργεί, παράγοντας ρεύμα για να κινεί το αυτοκίνητο, το Ampera είναι λιγότερο πολιτισμένο – όχι όμως πιο θορυβώδες από ένα συμβατικό αυτοκίνητο.

Συνολικά καλύψαμε 100 km, καταναλώνοντας 2,4 lt βενζίνης. Που σημαίνει ότι το Ampera έκαψε 9,9 lt/100km με τον βενζινοκινητήρα σε λειτουργία (σε πυκνή κυκλοφορία όμως), ενώ για ολόκληρο το ταξίδι η κατανάλωση ήταν μόλις 2,4 lt/100km!

Αυτό το επίπεδο οικονομίας, σε συνδυασμό με τον λογικό χρόνο επαναφόρτισης και την έλλειψη του «άγχους αυτονομίας» που νιώθεις στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, συνθέτουν μια ενδιαφέρουσα πρόταση. Οι μόνες επιφυλάξεις αφορούν στην τιμή (€32.400 στην Αγγλία) και το ρυθμό απαξίωσης – αν και θα διατεθούν μόνο 10.000 Ampera το πρώτο 12μηνο στην Ευρώπη.

Τι λέει το DRIVE
Το έτοιμο για παραγωγή Ampera απέδειξε ότι οικονομία της τάξης των 2,4 lt/100km μπορεί να επιτευχθεί χωρίς σημαντικούς περιορισμούς.
Τεχνολογία
Ηλεκτροκινητήρας 150 PS και 37,8 kgm. Βοηθητικός βενζινοκινητήρας 1.4 με γεννήτρια για τη φόρτιση της μπαταρίας Li-ion των 16kWh. Κιβώτιο 1 σχέσης, κίνηση μπροστά
Επιδόσεις
0-100 km/h σε 9”, τελική 160 km/h
Μέση κατανάλωση >3,7 lt/100km
Εκπομπές CO2
>40 gr/km
Εκτιμήσεις κατασκευαστή
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube