TEST: MINI COOPER CABRIO

Ξεκούμπωσέ το: Πόσο σέξι μπορεί να είναι ένα ανοιχτό Mini; Ο συνειρμός είναι αναπόφευκτος. Η εμφάνιση του νέου Mini Cabrio ξεσηκώνει, το θέμα είναι αν το ίδιο κάνει και η ουσία του...
Το στιλ είναι τεράστια υπόθεση στις μέρες μας. Καθορίζει ποιος είσαι, τι θέλεις και τι πρεσβεύεις. Ή τουλάχιστον καθορίζει αυτούς που θέλουν να ακολουθήσουν αυτόν τον δρόμο. Οι υπόλοιποι προφανώς δεν αποτελούν το target group του Mini Cabrio. Όσοι όμως θέλουν να ξεχωρίζουν και μάλιστα όσοι θέλουν να ξεχωρίζουν ακόμα περισσότερο από αυτούς που διαλέγουν την κλειστή του έκδοση το Mini Cabrio θα τους μαγνητίσει. Βέβαια έχει και ένα δυο προτερήματα παραπάνω απ’ αυτό, α και κάποια ελαττώματα...

Revival

Η ρετρό εμφάνιση της ανοιχτής έκδοση του Mini είναι ακόμα πιο καθοριστική από την «κανονική». Σε αντίθεση με όλα τα υπόλοιπα μικρά cabrio της αγοράς το Mini έχει μαλακή οροφή και το παρ μπριζ του είναι σχεδόν κάθετο, δημιουργώντας μια ευπρόσδεκτη αίσθηση ευρυχωρίας για οδηγό και συνοδηγό. Η κουκούλα επίσης δεν κρύβεται, θυμίζοντας ανοιχτά αυτοκίνητα δεκαετίας του 60, όπως το Beetle για παράδειγμα. Το Mini Cabrio με άλλα λόγια πάει το θέμα του στιλ ένα βήμα πιο πέρα από το κλειστό αδερφάκι του. Είναι δε αρμονικό και με την οροφή κλειστή, κάτι σπάνιο για αυτοκίνητα αυτού του μήκους. Στο εσωτερικό είναι το σύνηθες Mini. Απολύτως διαφορετικό σε σχέση με οτιδήποτε κυκλοφορεί, με το τεράστιο ταχύμετρο στη μέση του ταμπλό, το στροφόμετρο πάνω από το τιμόνι, τους διακόπτες αεροπορικού τύπου, τη δύσκολη εργονομία του και την κορυφαία ποιότητα κατασκευής. Να σημειώσουμε εδώ και αυτό το περίεργο όργανο δίπλα στο στροφόμετρο το οποίο μετράει τις ώρες που είναι ανοιχτή η οροφή. Οι άνθρωποι της MINI δηλώνουν ότι το έχουν τοποθετήσει για να ενθαρρύνουν τους ιδιοκτήτες να το έχουν όσο το δυνατόν περισσότερο ανοιχτό. Ουδέν σχόλιον. Μην περιμένετε βέβαια χώρους για τους πίσω επιβάτες. Είναι υποτυπώδεις για ενήλικες και οριακά φτάνουν για παιδιά. Μην περιμένετε επίσης χώρους για αποσκευές. Η μικρή παλιομοδίτικη πόρτα του αποκαλύπτει μόλις 170 λίτρα αποθηκευτικού χώρου με κλειστή την οροφή και 125 με ανοιχτή. Επομένως περισσότερο νόημα έχουν οι πίσω θέσεις ως επιπλέον χώρος αποσκευών παρά ως οτιδήποτε άλλο.
Για να ξαναγυρίσουμε τώρα στην ουσία του αυτοκινήτου ας ασχοληθούμε λίγο ακόμα με την οροφή του. Με την πρώτη ματιά διαπιστώνεις την προσπάθεια για όσο το δυνατόν καλύτερη εφαρμογή. Στα συν το πλήρως αυτοματοποιημένο άνοιγμά της και το γεγονός ότι μπορεί να λειτουργήσει και ως μια απλή ηλιοροφή, χάρη στου συρόμενο εμπρός μέρος της. Ο συνολικός δε χρόνος για το άνοιγμά της είναι μόλις 15΄΄ κι αυτό γιατί δεν χρειάζεται να αποθηκευτεί.

Στο τσακ
Το Mini Cabrio είναι μακράν το πιο διασκεδαστικό προσθιοκίνητο ανοιχτό που μπορείς να έχεις. Την απόλαυση ενός πισωκίνητου roadster δεν μπορεί εξ’ ορισμού να στην προσφέρει, επί της ουσίας όμως στρίβει καλύτερα από ένα MX5, με το οποίο είναι αρκετά κοντά σε τιμή (και πολύ μακρυά υπέρ του Ιάπωνα όσοσν αφορά τις επιδόσεις). Ας μην πέσουν οι απανταχού εραστές του Miata να με φάνε. Δεν εννοώ ότι είναι το ίδιο διασκεδαστικό. Έχει όμως τόσο άμεσο τιμόνι, τόσο γρήγορες αντιδράσεις, τόσο καρτίστικη συμπεριφορά που σε απόλυτους χρόνους ενδεχομένως να ανταγωνίζεται στα ίσια το ΜΧ-5 1.8 από σημείο σε σημείο. Η ακαμψία του πάντως είναι υποδεέστερη, αν και το αδικούμε συγκρίνοντάς το με ένα αυστηρά διθέσιο. Σε σχέση με τα υπόλοιπα CC σε ανοιχτό mode δείχνει πιο δεμένο. Στην αντίληψή μας ωστόσο υπέπεσαν κάποιες στρεβλώσεις και συντονισμοί σε κακή άσφαλτο, παρά το γεγονός ότι η στρεπτική ακαμψία έχει αυξηθεί κατά 10% σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Μελανό σημείο επίσης και ο αεροδυναμικός συριγμός που κάνει από την οροφή όταν ξεπεράσει τα 140 km/h. Ο ατμοσφαιρικός 1.6 αρκεί οριακά να κινήσει αξιοπρεπώς το αμάξωμα των 1.230 κιλών. Τα 10,9΄΄ που χρειάζεται για το 0-100 km/h είναι πάντως μακράν καλύτερα από τα 11,5΄΄ του Peugeot 207 CC με τον ίδιο ακριβώς κινητήρα και τα 130 κιλά παραπάνω. Καλό σε αίσθηση αλλά παραδόξως μακρύ (ειδικά στις τρεις τελευταίες σχέσεις) το κιβώτιό του,ενώ το σύστημα start stop με το οποίο είναι εφοδιασμένο λειτουργεί γρήγορα και συμβάλει στο να μην ξεπεράσει σε κατανάλωση τα 9,7 lt/100 km με αρκετά βαρύ πόδι όπως καταλαβαίνετε. Θα πρέπει επίσης να κάνουμε και μια ειδική μνεία στα εξαιρετικά φρένα σε απόδοση (και όχι τόσο σε αίσθηση είναι αλήθεια). Τιμή όπως 36 μέτρα για το 100-0 km/h δεν την βλέπεις ούτε σε αμιγώς σπορ κατασκευές.

Μιλά στο συναίσθημα
Αν τα cabrio αυτοκίνητα δεν είναι χρηστικά μια φορά, το Mini Cooper δεν είναι...μιάμιση. Από την άλλη δεν μπορώ να σκεφτώ μικρό ανοιχτό αυτοκίνητο με τέτοια προσωπικότητα και τόσο σπορτίφ οδική συμπεριφορά εκτός φυσικά του Miata. Για όσους (και κυρίως όσες) η πίσω κίνηση ελάχιστα τους αφορά, το συγκεκριμένο Mini θα αποτελέσει μια από τις πρώτες (α όχι την πρώτη επιλογή).



Tech specs                    
Κυβισμός (cc)            1.598        
Κύλινδροι / Βαλβίδες         4 / 16    
Ισχύς (PS / rpm)            120 / 6.000    
Ροπή (kgm / rpm)            16,3 /    4.000        
0-100 km/h (sec)            10,9            
Τελική ταχύτητα (km/h)    198 km/h            
Μετάδοση / Κιβώτιο Στους εμπρός τροχούς / Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Ανάρτηση εμπρός Γόνατα McPherson, αντιστρεπτική ράβδος
Ανάρτηση πίσω Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική ράβδος
Φρένα (εμπρός / πίσω) Αεριζόμενοι δίσκοι / Αεριζόμενοι δίσκοι
Μήκος x Πλάτος x Ύψος (mm) 3.699 x 1.683 x 1.414
Μεταξόνιο (mm)         2.467
Βάρος (kg)            1.230
Τροχοί (εμπρός / πίσω)    195/55 R16