Test: MERCEDES SL

Test: MERCEDES SL

Η SL ήταν ανέκαθεν το πιο «χολιγουντιανό» αυτοκίνητο της Mercedes. Πέρα όμως από την αναμφισβήτητη γοητεία της, η νέα SL επιδεικνύει και αρκετή τόλμη, τόση που μέχρι και σπορτίφ μπορείς να την πεις...

Δεν θέλει και πολύ να ψωνιστεί ο άνθρωπος. Και συνειδητοποιημένος αναρχικός να είσαι, αν βρεθείς μέσα στην καινούρια SL που κάνει cruising στο Μπέβερλι Χιλς, μια παρόρμηση να γράψεις στα παλαιότερα των υποδημάτων σου την ταξική πάλη και τον κεφαλαιoκρατικό ιμπεριαλισμό, θα την έχεις.

Η νέα SL μοιάζει να βρίσκεται σε πολύ γνώριμα νερά και το American dream ξεδιπλώνεται μπροστά σου με μια πιο εκλεπτυσμένη μορφή είναι η αλήθεια, αλλά εδώ κύριοι είναι Χόλιγουντ, το μεγαλύτερο εργοστάσιο παραγωγής ονείρων, και για πολλούς (για τους περισσότερους εδώ που τα λέμε) η απόκτηση, ακόμα και η οδήγηση μιας SL είναι ένα όνειρο.

Back to reality
Σπεύδω να καθησυχάσω τους περισσότερους απ’ τους «σκληροπυρηνικούς». Δεν έχω φτάσει ακόμα στα 50 για να ονειρεύομαι SL και ακόμα κι αν φτάσω, θα έπρεπε καταρχήν να μπορούσα να την αποκτήσω (χλωμό...) και να είχα αναθεωρήσει πολλές απ’ τις οδηγικές μου απόψεις. Το παράδοξο της υπόθεσης όμως είναι ότι η Mercedes έχει ήδη ξεκινήσει να με βρει –εμένα και πολλούς άλλους με τις δικές μου σαφώς πιο οδηγοκεντρικές (και εκκεντρικές σκέτο) απόψεις– κάπου στη μέση του δρόμου.

Πώς αλλιώς να εξηγήσω τον εκπληκτικό ήχο της 350, ο οποίος έχει εξελιχτεί σε έναν απ’ τους καλύτερους V6 της αγοράς; Πώς αλλιώς να ερμηνεύσω τη σαφή σχεδιαστική προσπάθεια η νέα SL να συμπεριλάβει σπορτίφ στοιχεία που μέχρι πρότινος δεν υπήρχαν, όπως η νέα επιβλητική (αν και ελαφρώς too much) μάσκα, οι μεγάλες εισαγωγές αέρα μπροστά, τα φαρδύτερα μετατρόχια, τα επιβλητικά φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω; Η νέα SL, αν και δεν ξεφεύγει από τις βασικές φόρμες, ωστόσο δείχνει σαφώς πιο macho και φυσικά εξακολουθεί να είναι ο πρωτοπόρος (και μέχρι την εμφάνιση του Lexus Sc 430, ο μοναδικός) εκπρόσωπος της «σχολής» coupe cabriolet σε αυτή την κατηγορία.

Πέρα από την εξωτερική εμφάνιση, οι διαφορές στο εσωτερικό δεν είναι τόσο κραυγαλέες, ωστόσο με μια ματιά μπορείς να ξεχωρίσεις τα επανασχεδιασμένα όργανα, τη φρεσκαρισμένη κεντρική κονσόλα, το νέο τριάκτινο τιμόνι και βέβαια να μείνεις χαζός με τα υλικά, τη συναρμογή και την αίσθηση –συγκρατημένης πάντως– χλιδής. Περιττό να μιλήσω για εξοπλισμό και να προσβάλω όλους τους πλούσιους που θα τις αγοράσουν, αλλά μια μικρή προσβολή για την αιώνια μερσεντική λογική όσον αφορά το πού πρέπει να μπαίνουν κάποιοι διακόπτες (σε διαφορετική θέση από ΟΛΟΥΣ τους άλλους κατασκευαστές...) θα την κάνω...

Transformer
Όπως προανέφερα, η μαγεία της SL είναι ότι έχεις ένα high end αυτοκίνητο δύο σ’ ένα, coupe και cabriolet. Η πράξη μάλιστα είναι τουλάχιστον εξίσου ενδιαφέρουσα με τη θεωρία, δεδομένου ότι ακόμα και ανοιχτό το αυτοκίνητο, ελάχιστα χάνει από την ακαμψία του, ενώ με το αλεξήνεμο και τα τζάμια ανεβασμένα μπορείς να ταξιδέψεις με απίστευτη ταχύτητα χωρίς στροβιλισμούς και άλλα τέτοια χαρωπά.

Η δεύτερη μεγάλη «μαγκιά» της SL είναι η γκάμα των κινητήρων που προσφέρει, για μεγάλα και πολύ μεγάλα βαλάντια, από 3.000 μέχρι 5.500 cc και από 231 μέχρι 612 ίππους, γιατί την υπερβολή ουδείς (σε αυτή την κατηγορία) εμίσησε. Και για όσους όλα αυτά φαίνονται κάπως «λίγα», υπάρχουν και οι εκδόσεις AMG 63 & 65 με κινητήρες V8 και V12. Γι’ αυτές όμως θα μιλήσουμε χωριστά.

Προς το παρόν βολευτείτε με την (κατά τη γνώμη μου) πιο ενδιαφέρουσα έκδοση, δηλαδή την 350, και την πιο δημοφιλή που ακούει στο όνομα 500. Ο V6 των 3,5 λίτρων έχει αναβαθμιστεί ακόμα περισσότερο σε σχέση με την SLK στην οποία αποδίδει 305 ίππους. Η SL 350 βγάζει 316 PS που σε συνδυασμό με το εξαιρετικό 7 G-Tronic φτάνουν και περισσεύουν για να κινήσουν το βαρύ αμάξωμα των 1.900 κιλών κάτι παραπάνω από σβέλτα.

Το 7 G-Tronic μάλιστα, ενσωματώνει μια ακόμα καινοτομία, τη διπλή αποσύμπλεξη στα κατεβάσματα για να συγχρονίζει καλύτερα τις στροφές του κινητήρα με αποτέλεσμα τα πιο γρήγορα κατεβάσματα και μια πωρωτική «διπλογκαζιά».
Η συμβατική ανάρτηση έχει βελτιωθεί σημαντικά, πάντα με γνώμονα μια πιο σπορτίφ συμπεριφορά. Αυτό σημαίνει μικρότερες κλίσεις, αυστηρότερο έλεγχο των κινήσεων του αμαξώματος και καλύτερη απόκριση του συστήματος διεύθυνσης. Για να είμαστε ακριβείς, το σύστημα διεύθυνσης είναι εντελώς «άλλο πράγμα», κυριολεκτικά, γιατί πρόκειται για το Direct Steering με κρεμαγιέρα μεταβλητής οδόντωσης η οποία μειώνει την απαιτούμενη γωνία στριψίματος με αποτέλεσμα πιο άμεση και μεστή αίσθηση. Να μου ορκίζονταν ότι τιμόνι της Mercedes θα ήταν δύο μόλις στροφές απ’ άκρη σ’ άκρη, δεν θα τους πίστευα...

Και ενώ η 350 στροφάρει όπως καμία SL μέχρι σήμερα και εντυπωσιάζει με το τράβηγμά της και την ομαλή λειτουργία της, η 500 παραμένει κατά τη γνώμη μου η πιο χαρακτηριστική και αντιπροσωπευτική του είδους. Ο V8 των 5,5 λίτρων βρυχάται (με πολιτισμένο τρόπο είναι η αλήθεια...), αποδίδει 388 ίππους σχετικά χαμηλά, στις 6.000 rpm, αλλά η παραγωγή ροπής στις χαμηλομεσαίες σε κάνει να κοπανάς το κεφάλι σου στα προσκέφαλα σε κάθε αλλαγή ταχύτητας. Η 500άρα είναι εφοδιασμένη και με ηλεκτρονική ανάρτηση (ABC – Active Body Control) στον στάνταρ εξοπλισμό. Στη Sport λειτουργία ο έλεγχος του αμαξώματος είναι εξαιρετικός, και ακόμα πιο εντυπωσιακός στο πόσο εύκολα διαχειρίζεται παντός είδους ανωμαλία (κι όμως, οι δρόμοι της Καλιφόρνιας έχουν πάμπολλες από δαύτες).

Μην μπερδεύεστε, δεν έγινε ξαφνικά η SL το απόλυτο μηχάνημα οδήγησης. Εξακολουθεί να είναι μια σχετικά σπορτίφ κατασκευή, αλλά ακριβώς αυτό: σχετικά. Το επίρρημα «απόλυτα» όμως θα το βάλουμε δίπλα στις λέξεις άνεση, ποιότητα κατασκευής, εξοπλισμός, διττή προσωπικότητα και κυρίως image…



Από την F1 με αγάπη
Όλα όσα διαβάσατε για την «απλή» SL στο κείμενο, αγνοήστε τα. Ο Μίστερ Χάιντ ζει και λέγεται SL 63 AMG. Οι άνθρωποι της AMG έχουν δώσει ρέστα με το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, το οποίο δεν είναι τυχαία το επίσημο pace car της F1 για φέτος. Πρόκειται για πραγματικό θηρίο, τόσο στην όψη όσο και στην ψυχή.

Δεν γίνεται να την μπερδέψεις την SL 63. Είναι ο ορισμός της κομψής λέξης «τούμπανο», με φαρδύτερα μετατρόχια, πιο επιθετική μάσκα, μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα μπροστά, βράγχια στο πλάι και τεράστιους τροχούς 20 ιντσών. Όλα τα λεφτά πάντως είναι ο ήχος. Τη βάζεις μπροστά και τα ζωάκια του δάσους τρέχουν να κρυφτούν. Νομίζεις ότι έρχεται τσουνάμι, ότι μια αγέλη λιοντάρια σε κυνηγάει και μεγάλε δεν υπάρχει καμία περίπτωση να γλιτώσεις. Εδώ που τα λέμε, μια μηχανική λέαινα είναι η SL 63 AMG.

Αν εξαιρέσεις την SLR, πρόκειται για την πιο ικανή και σπορ Mercedes. Μπορεί η 12κύλινδρη 65 AMG να είναι πιο δυνατή, αλλά ετούτη εδώ σε παρασέρνει. Ο V8 των 6,2 λίτρων στροφάρει σαν τρελός. Ο κόφτης χτυπάει μανιακά στις 7.200 rpm γιατί πολύ απλά δεν καταλαβαίνεις για πότε τον καταβρόχθισε η βελόνα, η ενεργητική ανάρτηση είναι σαφώς περισσότερο προσανατολισμένη στις επιδόσεις με εντυπωσιακά αποτελέσματα όσον αφορά το κράτημα, η κρεμαγιέρα με τη μεταβλητή οδόντωση κάνει την απόκριση σαφώς πιο άμεση, το ESP των τριών σταδίων αφήνει τον οδηγό να τοποθετήσει το αυτοκίνητο στη λειτουργία ESP Sport πριν επέμβει, ενώ απενεργοποιείται πλήρως (και φανταστείτε τι γίνεται με 64 κιλά ροπή στους πίσω τροχούς), αλλά η πραγματική είδηση είναι το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που εξέλιξε η AMG και υπόσχεται αλλαγές σε 100 millisecond, χρόνος ανάλογος του κιβωτίου της F599.

Στην πράξη πρόκειται για ένα εξαιρετικό κιβώτιο που εκμεταλλεύεται πλήρως τις δυνατότητες του κινητήρα, ανεβάζει εκπληκτικά, και άλλο τόσο γρήγορα κατεβάζει (πηδάει ακόμα και δυο σχέσεις με πωρωτική διπλογκαζιά) και βοηθά στη μετατροπή της SL από έναν σχετικά ντροπαλό Κλαρκ Κεντ σε Σούπερμαν.


Tech specsSL 350SL 500SL 63 AMG
    
Κυβισμός (cc)3.4985.4616.208
Κύλινδροι / ΒαλβίδεςV6 / 24V8 / 24V8 / 24
Ισχύς (PS / rpm)316 / 6.500388 / 6.000525 / 6.800
Ροπή (kgm / rpm)36,7 / 4.90054,0 / 2.800 – 4.80064,2 / 5.200
0-100 km/h (sec)6,25,44,6
Τελική ταχύτητα (km/h)250250250
ΜετάδοσηΠίσω, αυτ. κιβώτιο 7 G-TronicΗμιαυτόματο 7 σχ. MCT7 διπλού συμπλέκτη
Ανάρτηση εμπρόςΤεσσάρων συνδέσμων, αντιστρεπτική ράβδος
Ανάρτηση πίσωΠολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική ράβδος
Φρένα (εμπρός / πίσω)Αερ. δίσκοι / Αερ. δίσκοι με ABS & DSC
Μήκος x Πλάτος x Ύψος (mm)4.562 x 1.820 x 1.3174.580 x 1.788 x 1.2984.605 x 1.816 x 1.298
Μεταξόνιο (mm)2.560
Βάρος (kg)1.8251.9101.970
Tροχοί255/45 R17255/40 R18(ε) 255/35 R19
(π) 285/30 R19

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube