TEST: Mercedes E-Class 350 CGI BlueEFFICIENCY

TEST: Mercedes E-Class 350 CGI BlueEFFICIENCY

Η Αυτής Ε-ξοχότης: Η E-Class είναι για τη Mercedes κάτι περισσότερο από απλώς ένα νέο μοντέλο. Αντιπροσωπεύει την ίδια την ουσία της μάρκας.
Αμφιβάλλω αν υπάρχει πιο εμβληματική λιμουζίνα από την E-Class. Εδώ και 30 χρόνια συνολικά η Mercedes έχει πουλήσει πάνω από 10.000.000 (!). Καταλαβαίνετε λοιπόν τη σημασία που έχει το συγκεκριμένο μοντέλο για την εταιρεία από τη Στουτγάρδη, σημασία που εκπορεύεται και από το κύρος που της προσδίδουν οι κάτοχοί της. Αυτούς τους τελευταίους βέβαια δεν θα τους χαρακτήριζες και ενθουσιώδεις της οδήγησης, ωστόσο ποτέ η Mercedes δεν προόριζε την E-Class για τέτοιου είδους οδηγούς. Η πεμπτουσία του συγκεκριμένου αυτοκινήτου είναι η εξής: κύρος, άνεση και ασφάλεια. Το τρίπτυχο αυτό δεν χρειάζεται να την οδηγήσεις για παραπάνω από μερικά μέτρα για να καταλάβεις ότι η νέα E-Class όχι απλώς το ενσωματώνει αλλά το ανάγει σε νέα ύψη.

Ασφάλεια και πολυτέλεια

[inset side=left]HOT SPOTS>>Νέα σχεδίαση μέσα έξω, παρόμοιες διαστάσεις>Τεχνολογία BlueEFFICINCY για έως 20% οικονομία>Έμφαση στην ενεργητική και παθητική ασφάλεια> Αναβαθμισμένη άνεση και ποιότητα[/inset]Ο V6 κινητήρας με τα 3.498 κυβικά του, τους 292 ίππους του και την ροπή των 37,5 kgm από τις 3.000 έως και τις 5.100 rpm είναι αυτός που ταιριάζει περισσότερο σε ένα αμάξωμα που αγγίζει τα 5 μέτρα (4.868 mm) και ζυγίζει μόλις...1.820 κιλά (η μέτρηση του DRIVE). Σύμφωνα με τα v-box δεν τα πάει καθόλου άσχημα. Για το 0-100 km/h η E-Class θέλει 7,8΄΄, από τα 60-160 km/h με αλλαγές χρειάζεται 14,6΄΄ και στο χιλιόμετρο από στάση βγαίνει σε 28,1΄΄. Τα αντίστοιχα νούμερα της BMW 530i με τους 34 ίππους και τα 140 κιλά λιγότερα είναι 7,6΄΄, 14,3΄΄ και 27,9΄΄. Και επειδή η αναλογία κιλών ανά ίππο είναι παρόμοια, η διαφορά υπέρ της BMW οφείλεται στο ταχύτερο κιβώτιό της. Διότι ναι μεν το 7G-Tronic εξακολουθεί να είναι εξαιρετικό σε λειτουργία και κυρίως σε ομαλότητα διαδοχής των σχέσεων, ωστόσο χάνει στον χρόνο αλλαγών. Εδώ που τα λέμε ο ιδιοκτήτης της Ε-Class ελάχιστα ενδιαφέρεται για κάτι τέτοιες λεπτομέρειες από τη στιγμή μάλιστα που συνολικά το κιβώτιο είναι μαλακό σαν ζεσταμένο βούτυρο. Πρωταρχικό ρόλο έχει η πολυτέλεια και η ποιότητα. Αμφότερες βρίσκουν τη δικαίωσή τους στο εσωτερικό της Ε. Η απτή ποιότητα είναι απαράμιλλη, η πολυτέλεια είναι εμφανής αλλά όχι εξώφθαλμη και μάλιστα σκοπίμως έχει...ηλικία ή μάλλον απευθύνεται σε συγκεκριμένα ηλικιακά γκρουπ. Στην E-Class δεν προτιμώνται high tech φουτουριστικά υλικά. Το ξύλο και το δέρμα είναι ό,τι πρέπει. Κατανοητό και σεβαστό. Η αντίφαση έγκειται στο γεγονός ότι η νέα E-Class βρίθει από νέες τεχνολογίες με τη διαφορά ότι οι περισσότερες από αυτές λειτουργούν ανεξάρτητα και προς βοήθεια του οδηγού και αφορούν στη μεγάλη πλειοψηφία τους την ασφάλεια. Τι να πρωτοαναφέρω: το Adaptive High Beam Assist, που προσαρμόζει την ακτίνα αλλά και την κατευθυντικότητα των δεσμών των προβολέων ανάλογα με την κίνηση απέναντι, το Attention Assist το οποίο μετράει 70 διαφορετικές παραμέτρους και υπολογίζει αν ο οδηγός είναι πολύ κουρασμένος, το Pre-safe που υπολογίζει ότι πιθανόν να επίκειται σύγκρουση και προετοιμάζει το αυτοκίνητο ή το Blind Spot Assist που εντοπίζει οχήματα στα πίσω νεκρά σημεία του αυτοκινήτου και ειδοποιεί τον οδηγό. Ο κατάλογος συνεχίζεται για πεντέμισι σελίδες στο press kit της Mercedes. Εννοείται πως οι επιβάτες έχουν πολύ χώρο για πόδια και κεφάλι, όσο μεγαλόσωμοι κι αν είναι.

Η συνήθης Mercedes
Θα ήταν μάλλον παράδοξο να περιμένουμε κάτι άλλο από ένα αυτοκίνητο που χρόνια τώρα κάνει ένα πράγμα πολύ καλά: πολυτελείς άνετες και ξεκούραστες μεταφορές. Η νέα E-Class παρόλα αυτά κατάφερε να το πάει ένα βήμα παραπέρα, ειδικά η έκδοση που είχαμε στη διάθεσή μας με την αερανάρτηση, η οποία ρυθμίζεται σε δύο στάδια, comfort και sport. Καλά για την πρώτη ρύθμιση δεν το συζητάμε και άλλωστε το περιμέναμε. Καταπίνει ακόμα και ανθρωποθυρίδες που με άλλα αυτοκίνητα πέφτεις και νομίζεις ότι θα πάρεις τα ελατήρια στο χέρι, με ένα χαρακτηριστικό γκλουπ, εντελώς ατάραχη. Στο εσωτερικό δεν περνάει σχεδόν τίποτα και όλοι οι δρόμοι σου φαίνονται ίσιωμα. Το θεαματικό είναι στην sport ρύθμιση, όπου συμβαίνει σχεδόν το ίδιο ενώ το αυτοκίνητο δείχνει και είναι σαφώς πιο σκληρό. Αν η συγκεκριμένη ρύθμιση δεν επενέβαινε και στην χαρτογράφηση του κιβωτίου, ανεβάζοντας τις στροφές στις αλλαγές, προσωπικά θα την είχα μονίμως επιλεγμένη. Στον αυτοκινητόδρομο τώρα είναι πραγματική απόλαυση. Ταξιδεύεις με 200άρες και το καταλαβαίνεις μόνο από τον περίγυρο που φλουτάρει πιο έντονα. Οι αεροδυναμικοί θόρυβοι είναι ανύπαρκτοι (και πως να μην είναι με συντελεστή οπισθέλκουσας 0,25!) και ο κινητήρας ίσα που ακούγεται να ψιθυρίζει. Πρέπει εδώ να επισημάνω ότι η συγκεκριμένη έκδοση είναι η BlueEFFICIENCY με πακέτο ειδικών συστημάτων για περισσότερη οικονομία, από άμεσο ψεκασμό στον κινητήρα μέχρι ειδικά σχεδιασμένα μέρη για καλύτερη αεροδυναμική, ελαστικά χαμηλής τριβής κύλισης και σύστημα start-stop. Καταλαβαίνετε βέβαια ότι μια τέτοια οδηγική φιλοσοφία δεν τα πάει και τόσο καλά σε επαρχιακούς δρόμους. Εκεί, ειδικά αν πιεστεί η E-Class δυσανασχετεί και στο δείχνει με έντονες κλίσεις και μια σαφή τάση υποστροφής, ενώ και το μάλλον ράθυμο τιμόνι δεν βοηθά. Η κατανάλωση πάντως κυμάνθηκε σε λογικά για τον κυβισμό και το...πόδι μας επίπεδα, γύρω στα 14 lt/100km.
Μετά από όλα αυτά πρέπει να ομολογήσω ότι η E-Class μου...άρεσε, Προφανώς δεν είναι το αυτοκίνητο που θα έπαιρνα (ακόμα κι αν είχα τα σχεδόν €73.000 της έκδοσης δοκιμής) αντιλαμβάνομαι όπως πόσο καλά στοχευμένη είναι γι αυτό το κοινό που επιζητά το κύρος, την ασφάλεια και την άνεση και φυσικά έχει τα αυτά τα χρήματα. Στο είδος της νομίζω πως παραμένει μια από τις κορυφαίες επιλογές αν όχι η κορυφαία.


Tech specs                Ε350    
Κυβισμός (cc)            3.489        
Κύλινδροι / Βαλβίδες         V6 / 24    
Ισχύς (PS / rpm)            292 / 6.400    
Ροπή (kgm / rpm)            40,6 /    3.000 – 5.1000        
0-100 km/h (sec)            7,8            
Τελική ταχύτητα (km/h)    250            
Μετάδοση / Κιβώτιο Στους πίσω τροχούς / Χειροκίνητο Αυτόματο 7 σχέσεων
Ανάρτηση εμπρός Γόνατα McPherson, αντιστρεπτική ράβδος
Ανάρτηση πίσω Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική ράβδος
Φρένα (εμπρός / πίσω) Αεριζόμενοι δίσκοι / Αεριζόμενοι δίσκοι
Μήκος x Πλάτος x Ύψος (mm) 4.868 x 1.854 x 1.471
Μεταξόνιο (mm)         2.874
Βάρος (kg)            1.820
Τροχοί (εμπρός / πίσω)    225/55 R16



PRE-SAFE Brake
Είναι το σύστημα που σύμφωνα με τη Mercedes, αν το διέθεταν όλα τα αυτοκίνητα, το 1/5 των συγκρούσεων αυτοκινήτων στο προπορευόμενο όχημα δεν θα είχαν γίνει. Αν μάλιστα μιλήσουμε για τα ατυχήματα αυτού του είδους που συμβαίνουν μόνο στους αυτοκινητόδρομους, τότε θα είχε αποφευχθεί το 36%.
Η κάμερα και το ραντάρ μακρινής εμβέλειας μπορούν να σκανάρουν ανά πάσα στιγμή το χώρο μπροστά από το αυτοκίνητο σε απόσταση μέχρι 200 μέτρα και εύρος 60ο, ενώ τα ραντάρ με τη μικρότερη εμβέλεια ελέγχουν το χώρο μέχρι 30 μέτρα εμπρός από το αυτοκίνητο και σε εύρος 80ο. Τα δεδομένα που καταγράφουν, φτάνουν στον εγκέφαλο του Brake Assist PLUS που φροντίζει να φορτίσει τα υγρά του κυκλώματος πέδησης με την απαραίτητη πίεση που απαιτεί το φρενάρισμα που θα αποσοβήσει την ενδεχόμενη σύγκρουση. Αρκεί ο οδηγός να είναι σε ετοιμότητα και να πιέσει το πεντάλ του φρένου.
Αν δεν το κάνει, 1,6’’ πριν την πρόσκρουση στο προπορευόμενο αυτοκίνητο το σύστημα πέδησης θα λειτουργήσει μόνο του, αυτόνομα, ασκώντας στα φρένα δύναμη που αντιστοιχεί στο 40% της επιβραδυντικής τους ικανότητας. Αν και πάλι ο οδηγός δεν αντιδράσει, έξι δέκατα πριν από την επαφή το σύστημα πέδησης θα επιστρατεύσει το 100% της επιβραδυντικής του ικανότητας ώστε να περιορίσει στο βαθμό του εφικτού τις συνέπειες της σύγκρουσης.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube