TEST: Mercedes-Benz E-Class

TEST: Mercedes-Benz E-Class

Η 8η γενιά του γερμανικού οικογενειακού sedan ποντάρει στις παραδοσιακές της αξίες
Ζητήστε από τη Mercedes-Benz να χαρακτηρίσει τη νέα E-Class µε μια µόνο λέξη, και η απάντηση θα είναι άμεση: στιβαρή. «Κάναµε μια έρευνα στους παραδοσιακούς πελάτες µας για να προσδιορίσουµε τη μεγαλύτερη αξία της πρώτης γενιάς E-Class. Η απάντηση που µας έδιναν συνεχώς ήταν “στιβαρότητα”», εξηγεί ο Μάικλ Κράμερ, υπεύθυνος εξέλιξης της νέας E-Class.
Όπως και οι προηγούμενες, έτσι και η νέα γενιά της E-Class καλύπτει ένα ιδιαίτερα μεγάλο φάσμα της αγοράς, αφού από το λανσάρισμα ακόμα του μοντέλου η γκάμα κινητήρων είναι ευρύτατη. Όπως το θέτει και ο Κράμερ, «ανάλογα µε τις ανάγκες του καθενός, μπορεί να είναι είτε ταξί, είτε πολυτελές σπορ sedan».

Στο πνεύμα της εποχής

[inset side=left]Hot spots >>Νέοι κινητήρες άμεσου ψεκασμού >> Τέλος ο κομπρέσορας, μόνο turbo >> Ε200 και Ε250 με 184 και 204 PS από 1,8 lt >> Εφοδιασμένη με όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα αποφυγής ατυχήματος της Mercedes >>[/inset]Όπως και να έχει, στην ελληνική αγορά το μεγαλύτερο ενδιαφέρον το παρουσιάζουν η Ε200 και η Ε250 CGI BlueEfficiency. Αμφότερες κινούνται από έναν νέο 1.800άρη 4κύλινδρο κινητήρα turbo με άμεσο ψεκασμό καυσίμου, ο οποίος αποδίδει 184 και 204 ίππους αντίστοιχα. Ο κινητήρας αυτός σημαίνει και το τέλος της εποχής του κομπρέσορα στους κινητήρες της Mercedes-Benz. Η λειτουργία του είναι πολιτισμένη και η απόδοση της ισχύος γραμμική ανεξάρτητα από την έκδοση, ενώ οι επιδόσεις που χαρίζουν στο βαρύ αμάξωμα είναι απόλυτα ανταγωνιστικές. Τη μετάδοση την αναλαμβάνουν ένα χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο με απλώς καλό επιλογέα (Ε200) είτε ένα κλασικό αυτόματο (Ε250) με καλή λειτουργία, που όμως διαθέτει μόνο πέντε σχέσεις, για λόγους συγκράτησης του κόστους χαμηλά. Αξίζει να σημειωθεί ότι στην πιο αδύναμη έκδοσή του, ο κινητήρας διαθέτει και σύστημα Auto Start/Stop ώστε να σβήνει και να επανεκκινεί αυτόματα το αυτοκίνητο στην κίνηση της πόλης, για να μειωθούν η κατανάλωση και οι εκπομπές ρύπων.
Η γκάμα περιλαμβάνει δύο ακόμη κινητήρες βενζίνης, τους 3.5 V6 (Ε350) και 5.5 V8 (Ε500) µε ισχύ 292 και 388 ίππους αντίστοιχα, καθώς και τέσσερις diesel απόδοσης 136-231 ίππων, που στην Ελλάδα αφορούν κυρίως τους ιδιοκτήτες ταξί. Η ισχύς στην κορυφαία AMG φτάνει τους 525 ίππους.

Καλοί τρόποι

Αν και η έμφαση έχει δοθεί στην άνεση, η νέα E-Class έχει γίνει αισθητά πιο ευχάριστη οδηγικά από το προηγούμενο μοντέλο, χάρη στην πολύ σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση. Σε διαδρομές µε συνεχείς στροφές η ευκολία με την οποία ακολουθεί τις εντολές του οδηγού θυμίζει μικρότερο και ελαφρύτερο αυτοκίνητο, πλησιάζοντας αρκετά σε αμεσότητα τη μικρότερη και σαφώς πιο σπορ σε χαρακτήρα C-Class.
Αλλά και στην κίνηση στην πόλη η E-Class αποδεικνύεται ευκολοδήγητη. Η μεταβλητή κρεμαγιέρα γίνεται πιο γρήγορη στη χαμηλή ταχύτητα, εξασφαλίζοντας μεγάλη ευελιξία στις μανούβρες. Τα μεγαλύτερα ατού του σημαντικότερου μοντέλου της Mercedes ωστόσο, παραμένουν η άνεση και η ποιότητα κύλισης, οι οποίες είναι εκτός συναγωνισμού και έχουν αλλάξει τα δεδομένα της κατηγορίας θέτοντας πολύ ψηλά τον πήχη. Όλες οι ανωμαλίες του δρόμου φιλτράρονται εντυπωσιακά, χωρίς ενοχλητικούς θορύβους ή κραδασμούς να φτάνουν στην καμπίνα των επιβατών, ακόμη και σε εκδόσεις με ελαστικά χαμηλού προφίλ.
Αυτό που επίσης εντυπωσιάζει είναι ο τρόπος που κρατά καλά προστατευμένους τους επιβάτες της από τον έξω κόσμο. Σε αυτό συντελούν ο κορυφαίος αεροδυναμικός συντελεστής οπισθέλκουσας Cd που αγγίζει το 0,25, αλλά και ο περιορισμένος θόρυβος που φτάνει στην καµπίνα, είτε από τον κινητήρα είτε από το δρόμο.
Για κάποιον που έχει οδηγήσει μία από τις σύγχρονες Mercedes, το εσωτερικό της νέας E-Class είναι οικείο. Η εργονομία είναι καλή µε τις γνωστές για Mercedes εξαιρέσεις (π.χ. μοχλοδιακόπτης αριστερά του τιμονιού, ποδόφρενο) και ο εξοπλισμός περιλαμβάνει όλα τα απαραίτητα –και αρκετά παραπάνω– στοιχεία άνεσης και ασφάλειας, ακόμη και στη βασική έκδοση. Η ποιότητα μπορεί να χαρακτηριστεί το λιγότερο άψογη και η αίσθηση πολυτέλειας διάχυτη, ενώ οι χώροι είναι μεγάλοι και η είσοδος-έξοδος στις πίσω θέσεις είναι εύκολη χάρη στην υψηλότερη γραμμή της οροφής και το μεγάλο άνοιγμα των θυρών. Κερασάκι στην τούρτα των χώρων είναι το τεράστιο πορτμπαγκάζ των 540 λίτρων, που επιπλέον έχει και πολύ εκμεταλλεύσιμο σχήμα.

Τίμια πρόταση
Η νέα E-Class είναι όσο ποιοτική, άνετη και προσεγμένη στη λεπτομέρεια οφείλει να είναι μια Mercedes, ενώ την ίδια στιγμή καταφέρνει να ικανοποιήσει απόλυτα για τα δεδομένα της κατηγορίας και στον οδηγικό τομέα, αφού αν έπρεπε οπωσδήποτε να βρούμε ένα μειονέκτημα αυτό θα ήταν το μέτριο σε αίσθηση τιμόνι.



Έμφαση στην ασφάλεια
Πέρα από τα συνηθισμένα μέτρα ασφάλειας, όπως τα συστήματα ελέγχου της πρόσφυσης και της ευστάθειας, το ABS και οι αερόσακοι (μετωπικοί, πλευρικοί, οροφής, γονάτων οδηγού), η E-Class είναι εξοπλισμένη και µε καπό που ανασηκώνεται κατά 50 mm σε περίπτωση σύγκρουσης µε πεζό. Επιπλέον, υπάρχει το σύστημα Pre-Safe που προετοιμάζει όλα τα συστήματα ασφάλειας όταν θεωρήσει πιθανό ένα ατύχημα, το Attention Assist που αντιλαμβάνεται την κόπωση του οδηγού και τον συμβουλεύει να σταματήσει για ξεκούραση, και το Pre-Safe Brake που χρησιμοποιεί ραντάρ για να ειδοποιήσει τον οδηγό για επερχόμενη σύγκρουση, σε τρία στάδια: πρώτα µε ήχο (2,6” πριν τη σύγκρουση), στη συνέχεια µε εικόνα και ελαφρό φρενάρισμα (1,6 ” πριν) και τέλος επενεργώντας αυτόματα στα φρένα με τη μέγιστη δύναμη πέδησης (0,6” πριν), ώστε να μετριαστεί το αποτέλεσμα της –αναπόφευκτης πια– σύγκρουσης
Tech specsΕ200Ε250Ε350Ε500
Κυβισμός (cc)1.7961.7963.4895.461
Κύλινδροι / Βαλβίδες4/164/16
V6 / 24V8 / 32
Ισχύς (PS / rpm)184 /184 /292 /388 /
Ροπή (kgm / rpm)27,5 /31,6 /40,6 /50,0 /
0-100 km/h (sec)8,57,56,25,2
Τελική ταχύτητα (km/h)236242250250

Μετάδοση / Κιβώτιο Στους πίσω τροχούς / Χειροκίνητο 6 σχέσεων ή αυτόματο 5 σχέσεων, αυτόματο 7 σχέσεων (Ε350, Ε500)

Ανάρτηση εμπρός Γόνατα McPherson, αντιστρεπτική ράβδος

Ανάρτηση πίσω Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική ράβδος

Φρένα (εμπρός / πίσω) Αεριζόμενοι δίσκοι / Αεριζόμενοι δίσκοι

Μήκος x Πλάτος x Ύψος (mm) 4.868 x 1.854 x 1.471

.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube