TEST: Mercedes-Benz E 350 CGI Coupe BlueEFFICIENCY

TEST: Mercedes-Benz E 350 CGI Coupe BlueEFFICIENCY

H νέα E-Class Coupe σε καλεί να γίνεις μέλος της «καλής» οικογένειας από την οποία προέρχεται

Όσο κι αν οι προκαταλήψεις σου λένε πως μια E-Class Coupe δεν κάνει για σένα. Πως απευθύνεται σε κοινό μεγαλύτερης ηλικίας και πως αποκλείεται να είναι όσο σπορτίφ θα ήθελες. Όσα και αν σου λένε δεν μπορείς να μην μείνεις για λίγο άφωνος όταν δεις για πρώτη φορά από κοντά το τελευταίο δημιούργημα με σήμα το αστέρι. Οι σχεδιαστές στη Στουτγάρδη έβαλαν τα δυνατά τους και κατέληξαν σε ένα σύνολο που όχι μόνο εκπέμπει πρωτόγνωρο δυναμισμό, αλλά κατάφερε να γίνει και το αυτοκίνητο παραγωγής με το χαμηλότερο αεροδυναμικό συντελεστή στον κόσμο: Cd 0,24.

Πιο χαμηλά

Το αεροδυναμικό αμάξωμα της Coupe είναι μικρότερο κατά 17 εκ. σε μήκος, κατά 6,8 σε πλάτος και κατά 7,3 σε ύψος από της E-Class sedan. Αυτή η τελευταία μείωση κάνει και τη μεγαλύτερη ζημιά. Ειδικά σε αυτοκίνητα με πανοραμική γυάλινη οροφή, ο χώρος για το κεφάλι των επιβατών περιορίζεται σημαντικά. Οδηγός άνω του 1,85 πρέπει να κάθεται ξαπλωτά για να μην ακουμπάει στο «ταβάνι». Για τους πίσω επιβάτες τα πράγματα είναι ακόμα πιο δύσκολα αφού έχουν λίγο χώρο και για τα πόδια τους. Ο λόγος είναι το μειωμένο μεταξόνιο κατά 11,4 εκ. σε σχέση με τη sedan για λόγους ευελιξίας και σπορτίβ συμπεριφοράς.
Οι μειωμένοι χώροι όμως είναι το μοναδικό παράπονο από την καμπίνα της E-Class Coupe. Κατά τα άλλα η ποιότητα υλικών και συναρμολόγησης βρίσκεται στο υψηλό επίπεδο που μας έχει συνηθίσει η Mercedes-Benz. Ο εξοπλισμός της εντυπωσιάζει, με αμέτρητα ηλεκτρονικά συστήματα να φροντίζουν για την ασφάλειά σου. Το cruise control διατηρεί σταθερή απόσταση από το προπορευόμενο αυτοκίνητο. Αλλά ακόμα και όταν δεν είναι ενεργοποιημένο, για παράδειγμα μέσα στην πόλη, ενημερώνεσαι από φωτεινή και ηχητική προειδοποίηση για απότομη μείωση ταχύτητας του προπορευόνου αυτοκινήτου.
Θετική εντύπωση αφήνει η ασυνήθιστα καλή ορατότητα για coupe, χάρη στις λεπτές πίσω κολόνες. Η εξαιρετική ηχομόνωση, η άνετη και αθόρυβη λειτουργία της ανάρτησης, το ελαφρύ τιμόνι και οι ομαλές αλλαγές του κιβωτίου 7G-Tronic φροντίζουν για μια πραγματικά αγχολυτική οδηγική εμπειρία.
Θαρρείς πως η ζωή κυλάει πιο ήρεμα στο εσωτερικό της Ε-class Coupe και τίποτα δεν μαρτυρά πως όταν το αποφασίσεις, τα πολυτελή 1.670 κιλά της φτάνουν τα 100 km/h από στάση σε 7,5” και πετυχαίνουν τέτοιες ρεπρίζ (80-110 km/h σε 3,5” με kick-down). Η αλήθεια είναι πως η δύναμη δεν λείπει, οπότε εύκολα κινείσαι σε όμορφες γωνίες, μέχρι να επέμβει το σύστημα ευστάθειας που δεν απενεργοποιείται πλήρως. Με το πάτημα του πλήκτρου «Sport» στην κονσόλα, τα αμορτισέρ σφίγγουν και οι ανωμαλίες γίνονται εντονότερα αισθητές, χωρίς να υποβιβάζεται η αρχοντική ποιότητα κύλισης.
Η μεταφορά βάρους που επιδιώκεις έχει τώρα μικρότερες επιπτώσεις στην ισορροπία του αυτοκινήτου. Στα κλειστά κομμάτια η Ε 350 γίνεται λίγο πιο υποστροφική. Στον αυτοκινητόδρομο όμως η σπορ ρύθμιση βρίσκεται στο στοιχείο της, χαρίζοντας ακλόνητη σταθερότητα και ελάχιστη κλίση στις στροφές. Θα ήταν ακόμα καλύτερα αν βάραινε λίγο περισσότερο το τιμόνι.
Ο κινητήρας αποδίδει γραμμικά σε όλο το φάσμα στροφών και παρότι ούτε που ακούγεται υπό κανονικές συνθήκες, υπό πίεση βρυχάται απολαυστικά. Η μέση κατανάλωση μπορεί να ξεπερνά τα 14 lt/100 km, όμως στον αυτοκινητόδρομο η καλή αεροδυναμική και η μακριά 7η την περιορίζουν αρκετά. Το μεσαίο πεντάλ ικανοποιεί σε αίσθηση, αλλά δεν εντυπωσιάζει σε απόδοση: Η επιβράδυνση 100-0 km/h ολοκληρώνεται σε 40,4 m.

Tech info
Στην Ε 350 CGI ο αλουμινένιος V6 άμεσου ψεκασμού των 3,5 lt αποδίδει 292 PS. Διαθέτει μεταβλητό χρονισμό στους εκκεντροφόρους εισαγωγής και εξαγωγής αλλά και μεταβλητού μήκους αυλούς εισαγωγής. Συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο 7G-TRONIC, το οποίο για τη χειροκίνητη λειτουργία του διαθέτει paddles πίσω από το τιμόνι. Τα αμορτισέρ όλων των E-Class Coupe συμπεριφέρονται αναλόγως των περιστάσεων. Χάρη στις περιορισμένης ροής βαλβίδες by-pass για το λάδι, παρέχουν άνεση στις κανονικές μετακινήσεις, αλλά μικρότερες κλίσεις και πιο σπορ συμπεριφορά στη γρήγορη οδήγηση. Όμως με το Dynamic Handling Package, ένα κουμπί με την ένδειξη «Sport» στην κονσόλα, αλλάζεις τα χαρακτηριστικά απόσβεσης των -ηλεκτρονικά ελεγχόμενων τώρα- αμορτισέρ, βελτιώνεις την απόκριση του γκαζιού, ενεργοποιείς τη σπορ λειτουργία του κιβωτίου ενώ μειώνεις και τον λόγο της κρεμαγέρας κάνοντας το τιμόνι πιο γρήγορο. Τα φρένα αποτελούνται από αεριζόμενες δισκόπλακες εμπρός και πίσω, με διαστάσεις 322x32 mm και 300x22 mm αντίστοιχα.

Τι λέει το DRIVE
Από τα πιο αγχολυτικά αυτοκίνητα που μπορείς να αγοράσεις. Σπορ δεν είναι, αλλά ποτέ δεν διεκδίκησε αυτόν τον τίτλο
Τεχνολογία:
3.498 cc, V6, 24v, 292 PS/6.400 rpm, 37,2 kgm/3.000-5.100 rpm
Επιδόσεις:
0-100 km/h  7,5”, τελική 250 km/h
Μέση κατανάλωση:
14,3 lt/100 km

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube