Test: MERCEDES-BENZ CLC

Το πιο προσιτό coupe της Mercedes-Benz απέκτησε νέα εμφάνιση και ονομασία, στοχεύοντας κυρίως σε νέους αγοραστές της γερμανικής φίρμας

Σύμφωνα με τη Mercedes-Benz, η πλειονότητα (70%) των αγοραστών της C-Class Sports Coupe δεν είχε στο παρελθόν κάποιο μοντέλο της γερμανικής φίρμας, καθιστώντας έτσι το μικρό coupe ένα από τα σημαντικότερα entry models της. Ο λόγος είναι προφανής. Συνδυάζει κύρος, χώρους για τέσσερις επιβάτες, compact διαστάσεις, επιδόσεις, οδηγική απόλαυση και όλα αυτά με τιμή σημαντικά χαμηλότερη από το επόμενο coupe της Mercedes.

Συνταγή επιτυχίας

Τα στοιχεία για τα οποία είχε διακριθεί η Sports Coupe, στη νέα CLC –όπως θα ονομάζεται εφεξής το νέο μικρό coupe της Mercedes– όχι μόνο έχουν διατηρηθεί στο ακέραιο, αλλά έχουν βελτιωθεί (...σε περίπου 1.100 σημεία σύμφωνα με τη Mercedes). Το εμπρός μέρος, δανεισμένο εξολοκλήρου από τη C-Class, δείχνει δυναμικό και νεανικό, ενώ στο πίσω μέρος κυριαρχούν τα νέα φωτιστικά σώματα με την υπερυψωμένη ουρά. Η CLC είναι κατά 109 mm μακρύτερη (4.452 mm) από την απερχόμενη Sports Coupe, με το μεταξόνιο να έχει παραμείνει ίδιο στα 2.715 mm, προσφέροντας ικανοποιητικούς χώρους για τέσσερις επιβάτες. Στο εσωτερικό, το γνώριμο ταμπλό προέρχεται αυτούσιο από τη Sports Coupe, με εξαίρεση τον επανασχεδιασμένο πίνακα οργάνων και το τριάκτινο τιμόνι. Αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό, αφού παραμένει σχεδιαστικά ευχάριστο, ενώ η ποιότητα των υλικών και η συναρμογή βρίσκονται αμφότερες σε υψηλά επίπεδα. Ωστόσο, ο αυξημένος αριθμός διακοπτών στην κεντρική κονσόλα και το «πολυχειριστήριο» στο τιμόνι απαιτούν χρόνο εξοικείωσης. Το ίδιο απαιτεί και η ορατότητα προς τα πίσω, που εξαιτίας του αυξημένου ύψους της ουράς, σε συνδυασμό με το έντονα κεκλιμένο τζάμι, είναι περιορισμένη.

Driving around

Η βασική έκδοση της CLC θα διατίθεται με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 1,8 λίτρων απόδοσης 143 PS, ενώ ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει και η ισχυρότερη έκδοση του ίδιου κινητήρα, που με τις κατάλληλες αλλαγές αποδίδει 184 PS και 25,5 kgm ροπή. Επίσης, την γκάμα των κινητήρων βενζίνης θα τη συμπληρώνουν τα γνωστά 6κύλινδρα μηχανικά σύνολα των 2,5 και 3,5 λίτρων, που αποδίδουν 204 και 272 PS αντίστοιχα. Όλες οι εκδόσεις της CLC θα διατίθενται με στάνταρ το χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο, ενώ προαιρετικά θα προσφέρεται 5άρι αυτόματο για τους τετρακύλινδρους κινητήρες και αυτόματο επτά σχέσεων (7G-Tronic) για τους εξακύλινδρους.
Στην πρώτη επαφή με τη CLC επί αυστριακού εδάφους είχαμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε τη C200 Kompressor με το 5άρι αυτόματο κιβώτιο. Η ποιότητα κύλισης του νέου μικρού coupe είναι εξαιρετική και ο θόρυβος που φτάνει στην καμπίνα των επιβατών ελάχιστος, ακόμα και όταν τα χιλιόμετρα υπερβαίνουν τα νόμιμα. Η ανάρτηση λειτουργεί υποδειγματικά στην αυστριακή άσφαλτο (εν αναμονή για την ελληνική δοκιμή) και δεν κρύβει τον τουριστικό της χαρακτήρα. Ο κινητήρας διαθέτει αποθέματα ροπής από χαμηλά και σύμφωνα με τη Mercedes επιταχύνει τη CLC στα 100 km/h σε μόλις 8,6” (για τη χειροκίνητη έκδοση). Η νέα CLC αναμένεται στη χώρα μας στα μέσα Ιουνίου με την τιμή να ξεκινά από τα €34.000 περίπου.


Τι λέει το DRIVE
Φρέσκια και δυναμική, η νέα CLC, σε συνδυασμό με τον ισχυρότερο κινητήρα των 1,8 λίτρων, αποτελεί μια ολοκληρωμένη πρόταση για όσους επιθυμούν την πρώτη τους coupe Mercedes
Τεχνολογία:
CLC 180K: 1.796 cc, 143 PS, 22,4 kgm
CLC 200K: 1.796 cc, 184 PS, 25,5 kgm
CLC 230: 2.496 cc, 204 PS, 25 kgm
CLC 350: 3.498 cc, 272 PS, 35,7 kgm

Επιδόσεις:
CLC 180K: 0-100 km/h σε 9,7’’
CLC 200K: 0-100 km/h σε 8,6’’
CLC 230: 0-100 km/h σε 8,4’’
CLC 350: 0-100 km/h σε 8,6’’

Τελική:
CLC 180K: 220 km/h
CLC 200K: 235 km/h
CLC 230: 240 km/h
CLC 350: 250 km/h (ηλεκτρονικά περιορισμένη)

Μέση κατανάλωση:
CLC 180K: 8,1 lt/100km
CLC 200K: 8,2 lt/100km
CLC 230: 9,5 lt/100km
CLC 350: 9,8 lt/100km


Η CLC θα εξοπλίζεται προαιρετικά (στο σπορ πακέτο) με την κρεμαγιέρα μεταβλητής οδόντωσης, την οποία η Mercedes ονομάζει direct-steer. Το συγκεκριμένο σύστημα μεταβάλλει το λόγο υποπολλαπλασιασμού της κρεμαγιέρας ανάλογα με τη γωνία του τιμονιού. Πρόκειται για ένα μηχανικό σύστημα που χρησιμοποιεί διαβαθμισμένη οδόντωση στην κρεμαγιέρα – με πιο πυκνή ή αραιή κλιμάκωση των «δοντιών» επιτυγχάνεται ο ταχύτερος λόγος μεταβολής. Με τη γωνία περιστροφής του τιμονιού ήδη από τις 5º, ο λόγος μεταβολής αυξάνεται γρήγορα και γίνεται ακόμα πιο άμεσος όταν αυτή φτάσει τις 100º. Γεγονός που για τον οδηγό σημαίνει ότι με σχετικά μικρή κίνηση του τιμονιού επιτυγχάνεται άμεση αλλαγή πορείας. Σε σχέση με τη συμβατική κρεμαγιέρα είναι περίπου 25% «κοντύτερη» απ’ άκρη σ’ άκρη.