Test: Jeep Grand Cherokee

Test: Jeep Grand Cherokee

Νέα πνοή: Κάτω από τη διοίκηση της Fiat, το μεγάλο 4x4 αναζωογονείται
Χάρη στη συνεργασία της με τη Fiat, η αμερικάνικη φίρμα έχει τώρα πιο φιλόδοξα σχέδια για την Ευρώπη, που κατά μεγάλο ποσοστό βασίζονται σ’ αυτό το νέο μοντέλο.
Το νέο Grand Cherokee είναι μακρύτερο, φαρδύτερο και χαμηλότερο από τον προκάτοχό του, αλλά παραμένει αμερικάνικο σε στιλ, με την κλασική χρωμιωμένη μάσκα με τις έξι κάθετες μπάρες. Η νέα πλατφόρμα του, με 135mm μακρύτερο μεταξόνιο, παρέχει επιπλέον χώρο για τους πίσω επιβάτες και τις αποσκευές. Η επιμήκυνση του μεταξονίου όμως δεν έχει επηρεάσει τις εκτός δρόμου δυνατότητες του νέου Jeep. Όλες οι εκδόσεις του έχουν τετρακίνηση Quadra-Trac II και κοντές βοηθητικές σχέσεις που επιλέγονται με το πάτημα ενός κουμπιού.
Στην έκδοση Overland έχει επίσης ανάρτηση με αερόσουστες (έξτρα στο Limited) και Select-Terrain. Πρόκειται για ένα σύστημα αντίστοιχο του Terrain Response της Land Rover, και δουλεύει καλά. Μπορείς να επιλέξεις ανάμεσα σε ρυθμίσεις για λάσπη, χιόνι ή βράχια, αλλά και ρυθμίσεις Sport και Auto, περιστρέφοντας ένα διακόπτη.
Όμως, εκεί που το νέο Grand Cherokee πρέπει να αποδείξει ότι έχει μεταμορφωθεί, είναι στην άσφαλτο. Όντως είναι πολύ βελτιωμένο σε σύγκριση με το προηγούμενο και δεν πλέει στις στροφές. Όμως η ανάρτηση συνεχίζει να αναπηδά, ενώ το τιμόνι είναι πολύ ελαφρύ και πολύστροφο.
Ο νέος, 3λιτρος V6 diesel των 240 PS προσφέρει επιτάχυνση αντίστοιχη του ανταγωνισμού, μέσω ενός ομαλού σε λειτουργία αυτόματου κιβωτίου 5 σχέσεων. Η μέση τυποποιημένη κατανάλωση όμως των 10,3 lt/100km δεν εντυπωσιάζει.
Γενικά, το νέο Grand Cherokee είναι καλό αλλά όχι σπουδαίο στην οδήγηση. Το ίδιο ισχύει και για το εσωτερικό του, που είναι ευρύχωρο και πλούσια εξοπλισμένο, όμως η υπολείπεται του ευρωπαϊκού ανταγωνισμού σε ποιότητα. Η Jeep πάντως τονίζει πως το ατού του νέου της μοντέλου είναι η πολύ καλή σχέση τιμής/αξίας – κι εκεί βασίζει την αισιοδοξία της.
[blockquote]
Τι λέει το DRIVE
Έτη φωτός μπροστά από το προηγούμενο μοντέλο. Πλούσια εξοπλισμένο, με δυνατό κινητήρα diesel, αλλά η ανάρτηση ακόμα το αδικεί.
Τεχνολογία
Kινητήρας 2.987cc, V6 turbodiesel. 240 PS/3.600 rpm και 56,2 kgm/1.800 rpm. Αυτόματο κιβώτιο 5 σχέσεων, μόνιμη τετρακίνηση, ηλεκτρονικά ελεγχόμενα διαφορικά
Επιδόσεις
0-100 km/h σε 8,2”, τελική 203 km/h
Μέση κατανάλωση 10,3 lt/100km
Εκπομπές CO2 218 gr/km
Τιμές κατασκευαστή[/blockquote]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube