Test: Honda Jazz

Με ελαφρώς ανανεωμένη εμφάνιση και ουσιαστικές αλλαγές σε μηχανικά μέρη, το νέο Honda Jazz ευελπιστεί να βάλει στον δικό του ρυθμό την κατηγορία των σουπερμίνι.

Με ελαφρώς ανανεωμένη εμφάνιση και ουσιαστικές αλλαγές σε μηχανικά μέρη, το νέο Honda Jazz ευελπιστεί να βάλει στον δικό του ρυθμό την κατηγορία των σουπερμίνι

Όποιος βιαστεί να υποθέσει ότι το νέο Honda Jazz είναι ίδιο με το απερχόμενο, θα κάνει λάθος. Όχι άδικα, αφού τουλάχιστον εξωτερικά, ορκίζεσαι ότι πρόκειται για το ίδιο αυτοκίνητο. Εντούτοις, οι φαινομενικά ελάχιστες εξωτερικές αλλαγές κρύβουν επιμελώς ένα ολοκαίνουριο Jazz, που έχει βασιστεί στα θετικά στοιχεία του απερχόμενου, αναβαθμισμένα σε όλους τους τομείς.

New age Jazz
Όπως προστάζει η τελευταία μόδα που θέλει τις νέες εκδόσεις των μοντέλων να είναι μεγαλύτερες σε διαστάσεις από αυτές που αντικαθιστούν, έτσι και το νέο Honda Jazz ακολουθεί το ρεύμα της εποχής του. Το μήκος έχει αυξηθεί κατά 55 mm (3.900 mm) και το πλάτος κατά 20 mm (1.695 mm). Το ύψος έχει παραμείνει αμετάβλητο, ενώ το μεταξόνιο έχει αυξηθεί κατά 50 mm και τα μετατρόχια κατά 35 και 30 mm, για τους εμπρός και πίσω τροχούς αντίστοιχα. Επίσης, η καμπίνα των επιβατών έχει «μετακομίσει» πιο κοντά στους εμπρός τροχούς, προσφέροντας έτσι αυξημένους χώρους για επιβάτες και αποσκευές, αλλά και καλύτερη ορατότητα στον οδηγό. Το ταμπλό και η μεσαία κονσόλα είναι κατασκευασμένα από ένα μίγμα σκληρών πλαστικών, που μπορεί να μην ενθουσιάζει στην αφή, ωστόσο διαθέτει εξαιρετική συναρμογή, ενώ οι θήκες για μικροαντικείμενα είναι αρκετές. Τα πρωτοποριακά πίσω καθίσματα με το σύστημα Magic Seats έχουν διατηρηθεί, ενώ έχει βελτιωθεί η λειτουργία βύθισής τους, που γίνεται πλέον με το πάτημα ενός κουμπιού. Επίσης, για την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων δεν απαιτείται η μετακίνηση των εμπρός, προσφέροντας έτσι ευκολία στη χρήση και συνολικά τέσσερις διαφορετικούς τρόπους φόρτωσης (Utility, Long, Tall, και Refresh mode). Στο χώρο αποσκευών, για τα μοντέλα με τους κινητήρες των 1,4 λίτρων με κιτ επισκευής ελαστικού, υπάρχει ένας επιπλέον υποδαπέδιος αποθηκευτικός χώρος (64 lt) που αυξάνει τη συνολική χωρητικότητα στα 399 lt.

Κατά τη διάρκεια της γνωριμίας μας με το νέο Honda Jazz είχαμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε την έκδοση των 1,4 λίτρων που εφοδιάζεται με το νέο ημιαυτόματο κιβώτιο i-Shift με paddles πίσω απ’ το τιμόνι. Στο δρόμο είναι ιδιαίτερα ευχάριστο, με την ανασχεδιασμένη ανάρτηση ν’ απορροφά ικανοποιητικά τις ανωμαλίες, χωρίς να μεταφέρονται ανεπιθύμητοι θόρυβοι στην καμπίνα των επιβατών. Η ηχομόνωση είναι αισθητά βελτιωμένη και η έλλειψη κραδασμών από τον κινητήρα, ειδικά στο ρελαντί, σε κάνουν ν’ αμφιβάλλεις εάν τον έχεις θέσει σε λειτουργία ή όχι. Το τιμόνι δεν κρύβει την ηλεκτρική του καταγωγή, υστερώντας ελαφρώς σε αίσθηση, ενώ τα φρένα είναι προοδευτικά. Το νέο αυτόματο κιβώτιο υπόσχεται μικρότερη κατανάλωση από το χειροκίνητο (σε αυτόματη λειτουργία) και οι αλλαγές συνοδεύονται από μία μικρή χρονική υστέρηση – στη χειροκίνητη λειτουργία και σε συνθήκες πλήρους επιτάχυνσης γίνονται πιο αισθητές.

Στόχος της Honda για το νέο Jazz είναι να κάνει μία δυναμική εμφάνιση στη χώρα μας διπλασιάζοντας τις πωλήσεις του, πράγμα όχι ακατόρθωτο, αν αναλογιστούμε ότι μέχρι σήμερα στην εγχώρια αγορά παραμένει μπεστ σέλερ εδώ και 10 μήνες συνεχόμενα...

Tech info 

Το Jazz εφοδιάζεται με δύο νέους κινητήρες των 1,2 και 1,4 λίτρων, οι οποίοι καταργούν το σύστημα i-DSI του προηγούμενου κινητήρα, που χρησιμοποιούσε δύο βαλβίδες ανά κύλινδρο (8V). Οι νέοι κινητήρες είναι 16βάλβιδοι και σε συνδυασμό με το εξελιγμένο σύστημα χρονισμού και βύθισης των βαλβίδων iVTEC, προσφέρουν καλύτερες επιδόσεις με χαμηλότερη κατανάλωση και εκπομπές καυσαερίων. Επίσης αλλαγές έχουν γίνει στο θάλαμο καύσης, στο σύστημα ηλεκτρονικού ελέγχου του γκαζιού, στις πολλαπλές εισαγωγής και εξαγωγής, ενώ οι κύλινδροι διαθέτουν επεξεργασία που τους κάνει πιο λείους με ειδική επίστρωση που βοηθά στην καλύτερη λίπανσή τους. Το χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων που συνδυάζεται και με τους δύο κινητήρες διαθέτει νέα κλιμάκωση, η οποία βοηθά στην επίτευξη καλύτερων επιδόσεων και μεγαλύτερης οικονομίας καυσίμου. Οι εκδόσεις του Jazz με το χειροκίνητο κιβώτιο διαθέτουν και μία λυχνία SIL (Shift Indicator Light) στον πίνακα οργάνων, που ενημερώνει τον οδηγό για το ιδανικό σημείο στην αλλαγή ταχυτήτων με γνώμονα τη μέγιστη οικονομία. Το νέο ημιαυτόματο κιβώτιο i-Shift έξι σχέσεων θα εξοπλίζει αποκλειστικά τις εκδόσεις με τον κινητήρα των 1,4 λίτρων και αποτελεί μία εξέλιξη του συστήματος που τοποθετήθηκε για πρώτη φορά στο Civic. Το νέο ημιαυτόματο, που αντικατέστησε το αυτόματο CVT επτά σχέσεων, προσφέρει καλύτερη οικονομία καυσίμου, ενώ σύμφωνα με τη Honda μπορεί να επιτύχει μικρότερη κατανάλωση ακόμα και από το χειροκίνητο. Το i-Shift διαθέτει σύστημα Hill Start Assist (HSA) και έχει δύο προγράμματα λειτουργίας, αυτόματο και χειροκίνητο μέσω του επιλογέα ή των ειδικών paddles πίσω απ’ το τιμόνι.


 

 

Honda Jazz 1.2 VTEC (90 PS) 1.4 VTEC (100 PS)
Κυβισμός (cc) 1.198 1.339
Κύλινδροι / Βαλβίδες 4/16 4/16
Ισχύς (PS / rpm) 90 / 6.000 100 / 6.000
Ροπή (kgm / rpm) 11,6 / 4.900 12,9 / 4.800
0-100 km/h (sec) 12,6 11,4 ( 13,6 αυτόματο)
Τελική ταχύτητα (km/h) 177 182 (180 αυτόματο)
Μετάδοση Κίνηση στους εμπρός τροχούς, χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων Κίνηση στους εμπρός τροχούς, χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων ή ημιαυτόματο i-Shift
Ανάρτηση εμπρός Γόνατα McPherson, αντιστρεπτική ράβδος Γόνατα McPherson, αντιστρεπτική ράβδος
Ανάρτηση πίσω Υστερούντες βραχίονες με ημιάκαμπτο άξονα και αντιστρεπτική ράβδο Υστερούντες βραχίονες με ημιάκαμπτο άξονα και αντιστρεπτική ράβδο
Φρένα (εμπρός / πίσω) Αεριζόμενοι δίσκοι / Δίσκοι Αεριζόμενοι δίσκοι / Δίσκοι
Μήκος x Πλάτος x Ύψος (mm) 3.900 x 1.695 x 1.525 3.900 x 1.695 x 1.525
Μεταξόνιο (mm) 2.500 2.500
Βάρος (kg) 1.047 1.073 (1.082 αυτόματο)