TEST: Honda Civic 1.4 Sport

TEST: Honda Civic 1.4 Sport

Το χρονικό της αλλαγής τού πιο αργού hatchback της κατηγορίας σ’ ένα από τα γρηγορότερα.

Το χρονικό της αλλαγής τού πιο αργού hatchback της κατηγορίας σ’ ένα από τα γρηγορότερα
Στο καλάθι δεν χωρούσε και στο κοφίνι περίσσευε όλα αυτά τα χρόνια το Civic. Η βασική έκδοση 1.4 ήταν υπερβολικά αργή και αδικούσε το στήσιμο του αυτοκινήτου και η 1.8 υπήρξε μάλλον ακριβή οικονομοτεχνικά. Τρία χρόνια μετά, επιτέλους απέκτησε έναν 1,4 που του ταιριάζει. Α, ναι, έκανε κι ένα μίνι facelift, αν και με τέτοιο φουτουριστικό σχήμα ποιος να το προσέξει...

Και εγένετο iVTEC
Ο νέος 1,4 είναι... 1,3 λίτρων και χάρη στην τεχνολογία iVTEC αποδίδει 100 ίππους, 18 περισσότερους από τον κινητήρα που αντικαθιστά. Η υψηλότερη ισχύς γίνεται αντιληπτή σε όλο το φάσμα των στροφών, και σε συνδυασμό με τη σωστή κλιμάκωση του κιβωτίου έξι σχέσεων επιταχύνει το Civic με προθυμία. Στα συν και η άμεση απόκριση του ελαστικού μοτέρ στο πάτημα του γκαζιού.
Ο νέος iVTEC έχει μεταμορφώσει το Civic από το πιο αργό –σχεδόν– 1.400άρι της κατηγορίας σε ένα από τα ταχύτερα. Το 0-100 km/h ολοκληρώνεται πλέον σε 12,3” – 2,6” ταχύτερα από το προηγούμενο μοντέλο. Μόνο το Cee’d 1.4 είναι πιο γρήγορο σε αυτή τη μέτρηση (12,1”). Πολύ καλή είναι η επίδοση και στις ρεπρίζ.
Το Civic στο δρόμο ξεδιπλώνει τον σπορ χαρακτήρα του. Το τιμόνι είναι άμεσο, έχει καλό ζύγισμα και «κόβει» πολύ προσφέροντας κορυφαία ευελιξία. Το κιβώτιο έχει ευχάριστη αίσθηση και τα φρένα είναι κορυφαία σε απόδοση (100-0 km/h σε 38,7 m). Το στιβαρό πλαίσιο εμπνέει τόση εμπιστοσύνη που μπορείς να κινείσαι με πολύ υψηλή ταχύτητα σε κάθε είδους δρόμο. Η ανάρτηση είναι όσο σφιχτή πρέπει για να προσφέρει εξαιρετική ακρίβεια στο στρίψιμο, πρόσφυση και έλεγχο των κλίσεων του αμαξώματος, και όσο ενδοτική χρειάζεται στις ανωμαλίες του δρόμου. Στο πολύ καλό κράτημα συνδράμει το στάνταρ σύστημα ελέγχου της ευστάθειας (VSA) που μπορεί να απενεργοποιηθεί. Στα μείον ο θόρυβος από την κύλιση και τη λειτουργία της ανάρτησης.
Έντονος επίσης είναι ο θόρυβος και από τον κινητήρα, ειδικά στο ταξίδι όπου κάνει δυνατό βουητό στις 3.500-4.000 rpm, που με 6η αντιστοιχούν σε 120-140 km/h.

Ένα ευρύχωρο... Enterprise
Περιορισμένες είναι οι αλλαγές στην εντυπωσιακή από πλευράς σχεδίασης καμπίνα, κυρίως στο χρωματισμό κάποιων υλικών και στο ύφασμα των καθισμάτων. Νέα είναι η λυχνία ένδειξης αλλαγής σχέσης (Shift Indicator) που συνεισφέρει στην επίτευξη χαμηλότερης κατανάλωσης βενζίνης.
Το δυνατό σημείο παραμένει η κορυφαία ευρυχωρία και πρακτικότητα. Πίσω χωράνε με περίσσια άνεση δύο, ακόμη και τρεις ενήλικες, χάρη και στο σχεδόν ανύπαρκτο κεντρικό τούνελ. Το πίσω κάθισμα αναδιπλώνεται πανεύκολα με ένα μοχλό, δημιουργώντας τεράστιο χώρο με εντελώς επίπεδο δάπεδο. Υπάρχει μάλιστα η δυνατότητα να ανασηκωθούν τα έδρανα και να κλειδώσουν στην πλάτη, ελευθερώνοντας έναν δευτερεύοντα χώρο φόρτωσης. Το πορτμπαγκάζ είναι μεγάλο, με χωρητικότητα 415 λίτρων, και οι θήκες για μικροαντικείμενα αφθονούν.
Τα πλαστικά είναι παντού σκληρά, έχουν ικανοποιητική ποιότητα και είναι καλοβιδωμένα. Στα μείον οι ακανόνιστοι αρμοί σε κάποια σημεία.
Τα εμπρός καθίσματα είναι άνετα και προσφέρουν πολύ καλή πλευρική στήριξη. Η θέση οδήγησης είναι απλώς καλή, καθώς το τιμόνι –αν και ρυθμίζεται σε ύψος και απόσταση– δεν φτάνει αρκετά ψηλά, ενώ και το κάθισμα δεν ρυθμίζεται έως πολύ χαμηλά.
Η εργονομία απαιτεί προσαρμογή αλλά εντέλει ικανοποιεί, κάτι που δεν συμβαίνει με την ορατότητα. Ειδικά προς τα πίσω είναι προβληματική λόγω του χωρίσματος στο τζάμι. Την κατάσταση τη βελτιώνουν κάπως οι μεγάλοι εξωτερικοί καθρέφτες και τα χωνευτά πίσω προσκέφαλα.
Το Civic 1.4 διατίθεται σε μία μόνο έκδοση, ακριβή αλλά και πολύ πλούσια. Χάρη στα 1.339 κυβικά του μοτέρ τα πάγια έξοδα είναι χαμηλά, ενώ κορυφαία για την κατηγορία είναι η μέση κατανάλωση των 8,2 lt/100 km. Κορυφαία είναι και η 10ετής εγγύηση για τα μηχανικά μέρη.



Τι λέει το DRIVE
Ένα εξαιρετικό 1.400άρι με σπορ χαρακτήρα και πλούσιο εξοπλισμό που καλύπτει με άνεση τις ανάγκες της οικογένειας. Η τιμή όμως είναι αντίστοιχη 1.600αριού
Τεχνολογία 1.339 cc, 16V, 2 EEK, 100 PS / 6.000 rpm, 2,9 kgm / 4.800 rpm
Επιδόσεις
0-100 km/h σε 12,3”
Τελική 190 km/h
Μέση κατανάλωση
8,2 lt/100 km

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube